Meglátjuk, hogy az aranytröszt mennyire végi a piacát, mert ha 1200 USD elesik, akkor nagyon az arany nagyon veszélyes pályára állhat be. Egyébként már havi bontású charton is ott az eladási jel az MACD-ben, ami ugyan nem sokat jelent.
Gondolom sokaknak feltűnt, hogy elég sok instrumentumban van divergencia (indexek,arany, ezüst, dollár) és egyelőre csak növekszik, nem igazán látni a kiegyenlítődésre utaló jeleket..a kiegyenlítődés legfőbb akadálya a dollár ereje, mert most a ker. háborúnak és az abból adódó belpolitikai feszültségeknek köszönhetően minden pénz oda áramlik...ha a dollár erő továbbra is kitart, akkor ezek a divergenciák szépen besülnek és akkor jó eséllyel mehet délnek a nemesfém piac bármiféle korrekció nélkül....hamarosan kiderül.
Azsiaban fordulatok vannak. 1)kina SSEC felpattanasban a 2700 support szintrol. A kerdes az, mekkora lesz? 2)HongKong, Singapore, Korea Index is felfele fordul, ezekben nagyobb emelkedes is lehetsegesnek tunik. 3)India Hifty valami wave(v) vegen jar, es innen par napos/hetes korrekcio is kialakulhat. 4)Japan NIKKEI oldalazos korrekcioja majus ota tart, es meg nem tirta attorni a kritikus 23.000 szintet. 5)A brazil fel-korrekcio 2 hete tart, kezd kifogymi a momentum. 6)Russia 2016 eleje ota az olaj armozgast koveti. Eddig duplazott.
Kínában vannak olyan felszín közeli bányák, amelyek 400-500 USD közötti kitermelési árral is tudnak működni. Az Afrikaiak meg 1000 USD környékén vannak. Mennyi az átlaga? Egyre jobban úgy érzem, hogy visszaköszön régi aranyellenességem és visszatérek a realitásokhoz. Szerintem még most fogjuk látni az aranyban a csúnya dolgokat. A bányászokat ez agyancsapja, nagyon sok csődbe fog menni, amelyeknek nincs elég tőketartaléka. A kitermelés csökkenni fog és sok év lesz mire az aranyár visszatér egy nagyobb szintre. Az idő függvényében már elhagytuk azt a pontot, amikor az aranynak növekedési pályára kellett volna állnia. Az biztos, hogy nem az a verzió fut le. Lefelé 1200 alatt 1175, majd 1125, alatta a légüres tér.
Tesla tema. 1) Nezzuk meg a szamokat a TSLA privatizalasra. Ha 420 USD-n privatizalnak, az 147M reszvennyel 62 Mrd USD kapitalizacio lesz. Most kibocsatanak 150.000 autot, de elore szamoljuk be az epulo Shanghai gyartast, es akkor kibocstanak majd 650.000 db autot, egyenkent 40.000 USD atlag arban . A Ford kapitalizacioja 39Mrd, szoval Tesla erteke 1.5-szerese most a Ford-nak. Ford kibocsat vilagszerte 6.0M autot (10x annyit mint Tesla fog) , egyekent 25.000 USD atlagos arban. A Ford profitja 5.0 Mrd koruli, szoval autonkent durvan 800-1000 USD profit van. . Igy nezve, ha azonos profitabilitasi szintet akarnak, akkor TSLA profitabilitasa akkor lesz versenykepes penzugyileg a FORD-al, ha a total profitjuk autonkent 5Mrd*1.5=7.5 Mrd lesz. Peldaul ugy, ha az autonkenti profit 7.5Mrd/0.65m db=12.000 USD lenne. . Ez egy 40.000 USD aron adott autonal persze lehet, de csak akkor ha teljesul jopar feltetel: a)Nincs verseny, TSLA elonye megmarad. Ekkora profitrata (30%) igen nehezen tarthato mondjuk 10 evig, mire a profitbol bejon az inveszticio. b)Az emberek hajlandoak nagyjabol ketszer annyit fizetne az e-autoert, mint a benzinesert, es sok-sok evig. c)Nem sikerul az ellen-erdekueknek valamivel megtorpedozni . Megis: Az esely letezik, de eleg gyenge valoszinusegu. Ki fog erre a rizikora adni Musk-nak 60 Mrd dollart? . Egy olajorszagnak lehet ez kitoresi pont a jovobe. Van 2-3 olyan olajorszag, amelyikn megengedheti maganak. Vagy lehet ez Kinanak a nemzeti autoprogramja, amivel atveheti a kozlekedesben a technologiai vezetest. . De igen, meg lehet csinalni. Pl. eppen ugy, hogy megveszik a FORD-ot hozza a penz felebol… es mindjart megvan a kapacitas is, a tudas is, a marketing is. . 2)Rovid tavon? A16% TSLA shortosok, nos, nagyon furdenek. Nem lesznek kellemetlen kerdesek, amit Musk-nak feltesznek. De azert nagyon rizikos idea ez a privatizacio.
a 2008 óta tartó ámokfutás "eredményei" 1. egy segghülye inflációs buborék az ingatlanpiacon... http://schrts.co/jGygiP 2. egy másik segghülye inflációs buborék a tőzsdén... http://schrts.co/mMLb4h azaz az akut válság üzemmódban működő jegybankok mindössze buborékfújással foglalkoztak az elmúlt 10 évben... ennyi volt a "produktum"... és leginkább az USA piacra fókuszáltak... méghozzá nemzetközi kooperációban... megdöbbentő ennek a stratégiának a primitivitása... ezek vagy komplett idióták vagy nagyon komoly geopolitikai agendával bírnak, mivel a sztori végén USA gazdasági összeomlás és államcsőd dereng... és persze az USD világpénz státusza is jó sansszal megy a levesbe az igazat megvallva már az is felettébb furcsa, hogy ez eddig kihúzta... csak a nemzetközi jegybankár kollektíva áldásos USD-mentő munkájának köszönhetik ezt...
a tesla és az elektroautó piac ebben a formában egy szubvenciókkal életben tartott vicc... ékes példája annak, hogy milyen hülyeségekre ment el az utóbbi években a pénz és milyen életképtelen marhaságok körül fújtak obszcén buborékokat...
Ahhoz pedig hogy felálljanak minden eddig az autógyártás terén összegyűjtött tapasztalat és gyakorlat adott. Nincs más választásuk mint fosni az e-autókat a szalagról és lehetőség szerint versenyképesek maradni azokkal szemben, akik már évekkel ezelőtt ezen a nyomvonalon voltak. Ez a láncreakció viszont szerintem az akkugyártással bármilyen kapcsolatban álló cégek legkomolyabb felhajtóereje. Hiába esik a lithium ára 20-30%-ot, ha minden harmadik ember elgondolkodik, hogy ha x millióval hosszabbért is, de EV autót vásárol.
Igen, szerintem is úgy kalkuláltak, hogy van még 5-10 évük és igazából az amcsik szerintem egy hatalmas hibát követtek el. Úgy értem abban az értelemben, ha az volt a cél - és szerintem egyértelműen ez volt -, hogy a német gyártókat amennyire lehet lenyomják az amerikai piacon. Nos, a hibát ott követték el, hogy még várni kellett volna - persze gecik voltak a németek és káros a dízel, de itt most az üzleti vonatkozásról beszélünk, nem az etikáról... - a felfedezett hiba bejelentésével. Ha adtak volna maguknak még 3-5 évet, ahol a fejlesztéseket nagyon megnyomták volna és már igazán versenyképes elektromos kocsikat tudtak volna kínálni, nos, akkor hatalmas csapást mérhettek volna a német autóiparra. A németek ugyanis még a botrány kirobbanása után is hangoztatták, hogy ragaszkodnak a dízel technológiához, vagyis szerintem nagyon eszükbe nem volt elmenni az elektromos technológia irányába. Aztán mikor kirobbant a botrány, kevesebb, mint 2 év alatt jöttek a nagy bejelentések és tényleges lépések az e-autók irányába és a dízelt kezdik ők is "elnyomni". Az amcsik hihetetlen versenyelőnyt dobtak be egy rövid hatás kedvéért és bizony a németek kezdenek feljönni és szerintem simán fel is fognak állni ebből az ütésből.
Évekkel ezelőtt szerintem megjósolhatatlan volt, hogy az elektromobilitás milyen mértékben fog nőni/csökkenni. Musk sem és egy piaci szereplő sem sejtette 2012-ben, hogy egy model 3-ra éveket kell várni és olyan mértékű előrendelés lesz, amit alig győznek időben teljesíteni. Ha ezt tudták volna, akkor nagy valószínűség szerint 2-3 éve a raktárban állnának a lithium akku hegyek. Ugyanez a Nissan, Hyundai, stb. . A VW-t még csak ide sem sorolnám, mert lemaradtak mint a gondolat és kénytelenek tolni bele a lóvét. Ha valamit, akkor ezt szerintem nem árazták be előre, mert ha bárki tudta volna, hogy ekkora bukta lesz a dízelbotrány, akkor már réges régen nyitottak volna az e-autó vonal felé. Meg vagyok róla győződve, hogy nagyon elmérték magukat és azt gondolták van még 5-10 évük, aztán mégsem. Azokba a járművekbe a lithum sehol nem volt beleszámolva korábban. Most már menni kell a piaccal. Amint idehaza is kigurulnak a model 3-ak 12-14m ft-ért, aki megteheti nem fog 12m-ért vw artheont venni. Szerintem ezt a kontrasztot nem árazta be a piac.
"Ráadásul a közelmúltbeli adatok azt mutatják, hogy az infláció szintje továbbra is visszafogott, mivel a Fed kamatpolitikája szigorúbbá válik" és még a külföldi jegybankárelvtársak segítségével feltuningolt USD mellett sem képesek a saját maguk által mért CPI inflációs szint fölé emelni az alapkamatot... https://fred.stlouisfed.org/graph/?g=kJLK https://fred.stlouisfed.org/graph/?g=kNjM kb. ez mutatja a legékesebben a 2008 óta tartó ámokfutás totális kudarcát... megjegyzem a segghülye buborékaik is csak az (általuk tudatosan nem mért) árinflációt dícsérik...
Köszönöm! Neked is és Jánosnak is a véleményezést. Tekintettel arra, hogy van LAC-om, óvatos leszek a többiekkel. Ugyanakkor ahogy SQM-et nézem, ha ez a szint elszáll (hetesen nézem a trendet), akkor valóban akár 35-ig is leeshet. A chart jelenlegi képe azonban számomra kísértetiesen hasonló a márciusi mozgásra. Ekkor élesen 59-ről 46-ig esett, majd naposon egy dupla aljat követően közel ugyanezt a méretett visszahozta. Az újabb esés májustól két szakaszban jött és azóta is gyakorlatilag 47-en állunk, ahol júniusban landolt. Aggasztó persze, hogy azóta sem tudott talpraállni, de ez valamelyest a lithium árának is betudható, ami az utóbbi időben nem muzsikált túl jól. A jelenlegi árhoz képest a stop loss mondjuk kb. 6% kockázatot jelent (44,8 körüli stop), ami kb. 53,40-es célárral párosul. Ez durván 13% a jelenlegi stophoz képest. A fundát (vw, lithium árának alakulása, kína e-autó támogatás megszűnés, etc.) figyelmen kívül hagyva nem biztos hogy nem ér egy próbát.
Simán előfordulhat, hogy mire a LAC elkezd komolyan termelni, addigra a Li ára a felére esik. Örüljünk, ha egy részvény majd 7-8 USD-t fog érni a csúcson.
Az USA és Kína között fokozódó kereskedelmi háború potenciáljára utaló híresemények csak az USA dollár felé irányítják a befektetőket, mint biztonságos menedékeszköz (nem pedig a GLD felé). Ráadásul a közelmúltbeli adatok azt mutatják, hogy az infláció szintje továbbra is visszafogott, mivel a Fed kamatpolitikája szigorúbbá válik. Ez nem olyan események összefonódása, amelyeknek olyannak kell lenniük, hogy bárki jó befektetési célpontot találjon és az aranyban az alacsonyabb árszinteket kihasználja.
Nekem most gyanúsak lithiumosok. Talán nem véletlenül állított le a VW jó néhány elektromos autó típus gyártást, ami nagy valószínűséggel csak színjáték. Valamilyen formában a nagy játékosok olcsón szeretnének Lithium-hoz jutni, ezért mindenre hajlandóak, hogy leverjék annak árát.Kérdésedre visszatérve, én most SQM-ben 39-37 sáv elérését reálisnak tartom. LAC ha a hónapot 4 körül/alatt zárja, akkor megerősíti nálam az eső trendet, aminek az alja 1,5 alatt lehet (nem elírás), bár 3,1-3,2 sávról átmenetileg pattanhat. ALB is min 82-80 sávba le kellene hogy essen, de az ideális hullámhossz vagy 65 körül, vagy 4x sávban van.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.