A technológia és az internet sok olyan félkegyelmüt vonzott be a tözsdére akik mindenféle vízió,a vàllalat értékelés legalapvetőbb ismerete nélkül jàtszanak. Mert amit csinàlnak az se nem befektetés se nem spekulàció. Célpontjuk a plàzàkban,reklàmokban esetleg az utcàn megpillantott màrkàk.Logikàjuk szerint a Nike bombaüzlet mert a környezetüket leuralta. Fintech céggel max hiteligénylés soràn talàlkoznak. Ez a réteg nem érti hogy részvényt az ember a profitért vesz nem pedig a clubtagsàgért.Valamint nem làtja a különbséget, a jól felépített gondolatmenet àltal elért jövedelem és a casinoban nyert nyeremény között.
Autósoknál sokan elkövetik azt a hibát, hogy a céget “összekeverik” a cég autóival. Kb. 1 évvel ezelőtt a Stellantis olyan alulértékelt volt az akkori kb 10% osztalékával együtt a német gyártókhoz képest, hogy az már szinte fantasztikus. Az alulértékeltség fő oka az volt szerintem, hogy a cég nem szexi. BMW , Mercedes részvényt birtokolni menő. Stellantist nem. Viszont ha megnézzük aszámokat, akkor a Stelkantis veri a németeket: - magasabb marzsok -adósság alacsonyabb -kínai kitettség alacsonyabb -közép- és délamerikában egyre jobban dominál Erre szoktam mondani, hogy lehetnek előítéleteink de a számok nem hazudnak.
Egyetértek veletek, én is néztem tavaly a stellantist is, sajnos vwt vettem. De sztem továbbra sem jövő állobb, mint a német szektortársai, az árfolyama pedig azt árazza. Meglátjuk. Az biztos, hogy tavaly nagyon benéztem.
Pont a költségcsökkentés (spórolás) az amit a piac nagyon szokott értékelni az árazásnál. Én sem a Stellantis autóit értékelem hanem a részvényeit. Egyébként a Stellantis fair értéke nálam 24 euro körül van, most egy picivel fölötte van az ár, de nem nevezném még túlértékeltnek.
Ez igaz. De sztem a részvényárfolyama a stellantisnak kicsit túl van hypeolva. ATH n van miközben a többi eus gyártó részvénye szenved, és mint írtam van vaj a fülük mögött, nem véletlen a nagyobb marzs, mindenen is sporolnak, ez pedig a minőség rovására ment.
Pfizer 9%-ot ment múlt hétfő óta (utólagosan a múlt hét ötletének kihirdetem, bár nem eurós és a Vodafone teljesített jól a pénteki zárásig, de a BATS, WIZZ is szépen ment). Bayer úgy tűnik nem esik tovább, az is felfelé menetel. Hosszabb távon lehet még lefelé, de most jól néz ki. Durva mozgások vannak ma, Polytec, Pierer nagy mínuszban kezdett és zöldben zárt (Pierer csak majdnem, de kellett volna venni ma, az ilyen eséseket szeretem, amit azonnal megvesznek).
Azt azért megvárom amíg valaki egy ilyen pert megnyer agy autógyártó ellen. Vacak motorok mindig is voltak és lesznek. Nekem például 1.4 tsi skoda octavia lánccsere.
Azért kiváncsi vagyok majd ha elindul a motorkárosultak pere, akkor mi lesz. Mert bár az összes új kisköbcentis motor egy szar, de a puretech a legszarabb mind közül, a stellantis pedig hárít. Aki egyszer beszívta vele többet tuti nem vesz semmit a konszerntől, ez 3-5 év alatt gyűrűzik be szvsz.
A Stellantis az európai gyártók között a legjobb szerintem csak már nem alulértékelt. A marzsai jobbak mint a mercedes BMWé. Ráadásul az autós CEOk között messze Tavares a legjobb.
Ki mit vár a PORSCHE AG tol Holnapután kedden Q4 report. Szerintem ez a negyed év még nem lesz túl fényes szerintem decemberig még nem indultak be az új modellek eladásai. Viszont a előre tekintő profit jelentés szerintem jó lesz. Ilyenkor nehéz okos lenni.... Venni vagy várni? :)
Eurós részvények vitasarok