Ha nem csak netbrokered van de van Erste tradered is nos ott él kéne tudni érni az euronext Parizst.(De van ott USA,Milano CFD,Euronext stb.) A netbrokerböl csak német osztràk papírok elérhetök ha jól emlékszem.
Az Audinak olvastam egy pár éve, hogy szinte elkölthetetlen pénz áll rendelkezésre ami persze nem igaz mert mindent el lehet költeni lásd a forma 1-be is megy de a Vw -nek a teherautó szinten is vannak gondok az id buzz alig megy a Transporter az jó de baromi drága a Caddy is egy húzó a Crafter viszont egy man/sprinter öszvér a saját beteg Vw motorral magas áron amivel a inkább a Mercit veszik az emberek mert lényegesen jobbak a motorjai már legendásak a mai szar konstrukciók között, egy szó mint száz én félek a Vw -től ha lemenne 100 alá 80 köré akkor bele vennék de itt nem!
Így van én is azt várom, hogy a kocsi teteje és a geptető egy normális erősségű panel legyen az rengeteget segítene az elektromos auto használatában, Kínában van már aminek napelem a teteje nem találtam infót, hogy mit tud, Európában a leaf aminek a hátsó szárnyában van egy kb 0.25 nm napelem de az csak a 72 ah kiegészítő akkut tölti vagyis arra segít rá!
A vw legnagyobb baja a szakszervezet lesz. 65000 embert foglalkoztat. Ha csökken a kereslet bele kerülhet egy spirálba. De a porsche plusz a luxus márkák szépen futnak, skoda, audi is elmegy. A seatot meg a cuprával felélesztették. Pont maga a vw márka döglődik, ami a nevet adja, ez nem túl előnyös. :( Az EV a jövő, de még idő kell az átálláshoz. Kb 8-10 év bíztos. Először a solarnak kell brutálisan elterjedni, még ennél is jobban. Kiváncsi vagyok, mikor lesznek olyan kicsi és hatékony panelek amik a kocsi tetején ellátják majd az akksi töltését.
Csinálsz egy Excel táblázatot. A DCF modelleknek többféle változata van. Különböző a projektált évek száma, valamint, hogy használ-e Terminal Valuet vagy sem. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Jómagam 20 évre vetítem előre az adatokat és nem használok TV-t. A növekedést 3 részre bontom: 1-5 év, 6-10 év, 11-20 év. Elméletileg mindegy, hogy EPS-t vagy FCF-t használsz, azonban FCFt nehezebb manipulálni. Ha konzervatívan akarsz értékelni akkor használd az alacsonyabbat, de figyelj arra, hogy annak a növekedésével számolj. Ami egy veszélyes dolog a DCFnél, hogy nagyon érzékeny az eredmény a bevitt adatokra, így nagyon könnyen mellé lehet fogni. Kész DCF modelleket lehet találni online vagy letölthetőket is.
Nem véletlen , hogy a Tesla nem győzi állandóan akciózni az autóit. Jómagam EV-be nem invesztálnék. A szereplők saját bevallása szerint is egyre gyilkosabb az árharc, hogy ne veszítsenek piaci részesedést.
Én csak igy fejbe (kb célár)mert túl sok a változó.. Pl: Rudi 2026 ra 500millio usd EBITDA-t igér és 1,5 mrd usd értékesitést.. Abból levonok 40% ot marad 300milió usd Ebit. Megszorzom 0.85 tel mert gyengülő dollára számitok. 255 millió euró. 130 millió részvény van. Az kb 1.9 eurós profit. Ha vágnak még kamatot akkor az XFAB megér ugy 21-25 eurót.
Eurós részvények vitasarok