Jogos, nekem a Covid-parában sikerült majdnem a legalján shortolni a BUX-ot - talán - 32000 környékén. Azt hiszem pont aznap fordult az index, de szerencsére amikor láttam, hogy rossz irányba mennek a dolgok, akkor még kis bukóval zártam a pozit.
Veszteséges pozíciót zárni lelkileg nehéz. Márciusban 112,48-ért eladtam a VOW3-at, amin addig egy kb 6% veszteségem volt. Ha azt nézem, hogy arany ETC-t vettem az árából (ami 30,4%-ot hozott azóta), akkor nagyon jól döntöttem. Pedig vaciláltam az eladáson O. Blume parasztvakító előadásakor a fényes VW EV jövőről. Volt másik bukta pozicióm is még 2023 végén, a BAYN-em 40% bukóban volt, mikor 33,45-ért eladtam. Most 20 körül van.
Hát igen. Csak mire ez kiderült, addigra én már minusz harmincegy százalékon lettem a Volkswagenemmel, és már csak azon kesereghetek, hogy miért nem dobtam el korábban, kisebb bukóval. Jelenleg ráfizetés maximálás lenne, ha most adnám. Hacsak nem megy még sokkal lejjebb, mert akkor utólag tudni fogom, hogy még most is jó lett volna eldobni. Mindegy, most már szorongatom, és reménykedem, hogy idővel a ráfizetésből valamennyit mégiscsak le fog dolgozni.
Európai autóipari részvényt nem szabad venni. Az európai autógyártók most szorulnak vissza Európa határai közé. Nyugat-európai bérekkel, német energiaárakkal nem lehet versenyképesen termelni a világpiacra.
Par IPO -t figyeltem, amibe nem szalltam be : Airbnb, Arrival, Arm, AML, Race (Ferrari) talan a Porschet is kovettem. Mind sikeres volt, csak az AML nem. A GM is jol indult 13 evr, par nap mulva +20 %-nal be is szalltam, "sikerult" kozel megfeleznem a penzem, panik eladast csinaltam
Még egy gondolat, október 3-án is nyakonverték az autóipari részvényeket és a héten is. Az AML ma ugyanott van, mint akkor, ez pozitív, egyébként a Stellantis is. A Renault feljebb van, ez nagyon pozitív. Volkswagen, Mercedes, BMW, lejjebb, ez negatív.
Ha végetér az autóipari részvények szenvedése, és megindulnak felfelé (ami nem tudom mikor és milyen hírekre következik majd be), és akkor ipo-zzák majd a Lamborghinit, meg fogják venni. A Porschét is felhajtották a mai ár kétszereséig (Év elején még a Raiffeisen topicba írtam hogy 60-ra várom)
AML-nél sincs negyedéves jelentés, csak féléves (mint Vodafone-nál vagy Pierer Mobilitynél) Most támaszon van, pattanhat, ezért zöld ma, de ha elveszti, keserves lesz. Jelentések fluktuálnak, az utolsó jó lett, mire emelkedni kezdett, majd az autóipari pánikban leverték (alaptalanul)? A H2 jelentés fontosabb lehet, mint a 24 órás LeMans. Elég magas az elvárás, persze nem lehetetlen hogy eléri. Érdekes, kockázatos, nehéz megítélni.
Zavaros ez a cég struktúra. Gondolom, ezért se lett olyan sikeres a Porsche részvény, mint a Ferrari. Az Aston Martin, mint kis gyártó se lett sikeres. Jövőre indítják az Aston Martin Valkyrie-t a 24 órás Le Mans-on. Vajon ha nyer, az megdobja az árfolyamot ? Bár ahogy nézem az időeredményeit a teszt vezetéseken, nem fog győzni. Olvastam, hogy lehet, a Volkswagen tőzsdére bocsátja a Lamborghini-t. Szerintem nagyon egyformák a modelljei, szerintem nem lesz sikeres a tőzsdén ha elindítják
P911 autógyártó, PAH3 a Porsche-Piech család holdingcége, szavazat nem tartozik a részvényhez (nekik igen). A Porsche honlapja szerint: "As far as Porsche AG is aware, the ordinary shares are held indirectly by Volkswagen AG and Porsche SE. The majority of preferred shares are, as far as is known, held indirectly by Volkswagen AG." Viszont a Barrons szerint a Volkswagennek van 345M P911 részvénye. A VW 31.9%-át tavaly a PAH birtokolta. A PAH holdingcégnek mindenféle más cégekben is van részesedése. Én az autógyártót hoztam szóba, a holdingcéget nehéz megítélni, de aki a VW-re nézne bearish az ne vegyen belőle.
Eurós részvények vitasarok