Utóbbi időben emelkedtek a német járműgyártók részvényei. Ennek az Eu-Mercosur megállapodás, és/vagy Ursula "titkos" 100 napos programja, ami az iparág fellendítésé irányítja elő az oka, vagy van vmi egyéb?
Risk-Reward sok részvénynél tényleg nem jó jelenleg. TUIt jelenleg nem tartom de nem azért mert nem akarom, hanem mert technikailag nem úgy mozdult, ahogy vártam. Nem nyavalygok rajta mert 5,80 alatt volt a beker áram amit 7,85-ön eladtam majd 7,43-on visszavettem és a hét közepén kissé feljebb szintén eladtam. A héten még egy visszanézést vártam 7,4x környékére ami nem jött össze én pedig nem futok utána. Most partvonalról figyelek és keresem a következő jelölteket de akár még TUI is visszajöhet értem. Majd meglátjuk.
Persze, minden relatív. Most szép forgalommal vesznek mindent, Rafi napok óta megy kimagasló forgalommal például. Sajnos korán adtam el, de ugye ki tudja előre. Bár sok pénz van, én akkor is veszélyesnek tartom a piacokat. 5-10 % lehetséges profit áll szemben azzal, hogy nagyon bele lehet ragadni most papírokba. Inkább várok. TUI-t tartod?
Ugyanez az elemző az elemzői célárakra pedig azt mondta, hogy az elemzők a jelen ár +-20% körülre teszik a célárat majd ezt tologatják fel-le a valós árfolyamnak megfelelően.
Az alulértékeltség egy nagyon szubjektív dolog. Melyik értékelési mutatót használod, ciklikusság erősen befolyásolja, stb.stb. Például VW P/E alapon már 120-nál is olcsónak tűnt. EV/EBIT alapon azonban még most is drága. Egyszer olvastam egy profi angol elemző könyvét aki sell side és buy side oldalnak is dolgozott. Ő azt mondta, hogy elemzéskor nem az értékeltségre figyel hanem a várható nyereségre, cashflowra és növekedésre.
Eurós részvények vitasarok