Azért van egy lényeges különbség a Krupp és a FAB között az egyik 5% al dolgozik a màsik 25% al. A 5% szinte semmire nem elég.Egy kis visszaesés és nem lehet a profitot pozitív tartomànyban tartani. Ami az adóssàgot illeti talàltam egy olyan sort hogy non current loans and borrowings ott most is 333 millió szerepel.(XFAB)
Így van. A könyv szerinti érték 8 dollár ez viszont az értékeltségnél nem jelent semmit. Ezért is mondtam, hogy hasonlít a Thyssenkruppra: ott a könyvszerinti érték 18 euro viszont FCF ott sincs ezért az árfolyama 3 euro felett valamivel. Xfab EV úgy jöb ki, hogy bár a Capex csökkenni fog viszont a Net Debt növekedni: idén 196m jövőre 356m 2026-ra pedig 402m lesz.
Valóban, az XFAB ot nehéz FCF el értékelni.2025 ben màr csökken a Capex,q1 ben lesz egy 150 millàs tétel utàna a pénz kiàramlàs drasztikusan visszaesik.A FAB az adóssàgànak felét nem visszafizeti hanem ledolgozza a testvércégnek. Ami a cégértéket illeti az 1 milliárd dollàr ami papironként 8 dollàrt jelent. A marketscreen nem tudom honnét vette az EV értéket.
Én inkább arra fogadnék, hogy nem fogja visszahozni jövőre sem az osztalékot, egy csomó költséget lehúztak még a rövidtávú listáról, de sztem ha visszaállítják a nyereséget akkor ezeket priorizálják az osztalék elé, mert elég nagy a versenyhátrányuk ahhoz, hogy kelljen még AMD, NVIDIA, TSMC és társai utoléréséhez a plusz anyagi forrás. Én legaláb 2-3-4 évig nem számítanék újra osztalékra.
Az Intel is törölte az osztalékot, esett is minimum 20 %-ot a részvény. De nem akarom a VW tulajdonosokat remisztgetni. Ha lenne fölösleges pénzem, gobdolkodnek VW vagy inkább P911 vásárláson. Valószínűleg az Intel jövőre vissza hozza az osztalékot
Volkswagenben ijesztő a volatilitás megszűnése. Az ATR szerint heti 10-16€-t mozgott, most 3 körül van ez a szám, pedig jelentés volt. Valami történni fog, ez lehet felfelé is.
Itt a vita a fundamentális elemzők közt és a technikai mélypontot keresők közt van. Mert kérdés az, mi van beárazva és mi nincs (az erdeti kérdés is ez volt). Ami nincs azt sosem tudhatjuk :) Renault valóban jó, bár az nincs is agyonverve, abba mernék nagyobb összeget is tenni 36-36€nál. Ha Thyssenkrupp, akkor Voestalpine is, holnap kéne csinálni egy összehasonlítást. Technikailag a Stellantis tetszik a legjobban. VOW3 mindenképp stoploss kell. Pivot szinten ül, az se verte le, hogy rossz lett a jelentés. Viszont sajnos ilyenkor - bár nyilvánvaló lassan, hogy nincs miből osztalékot fizetni, ha bejelentik az eltörlését, crash, majd napok múlva a hülye elemzők elmondják ugyanezt mégegyszer, és egyre lejjebb verik.
Jól gondolkosz szerintem mindenben. A beszállítói oldallal arra lehet fogadni, hogy az eladások Európában és/vagy az export növekedni fog. Az autómárkák oldalán konkrét gyártóra lehet "fogadni". Jól látod, hogy a VW-n még ott az osztalék, miközben minden katasztrofális (value trap?) Continental jövő héten jelent. Polytec kritikán aluli, nincs tájékoztatás, de valaki mégis jól értesült és óramű pontossággal esik, 3 havi gyertyákból 6 piros van egymás után. Itt technikai elemzés nem működik, könyv szerinti érték alatt van. Kihagynám.
esetleg vegyél még olcsóbban, és akkor az átlagot leviszed ? Nekem is volt Volkswagenem idén. 115 Euro körül vettem, felment 128-ig, azt hittem, jó lesz a jelentés, de leesett, és 115 körül adtam el. Utána megint felment 128 körülre, de csak néztem, mint Rozi a moziban. Most Intellel vagyok minuszban, 38.6 dolláron vettem. Illetve WizzAir-t 16 fonton...
Xfabra ránéztem most a marketscreeneren. Nem ismerem a céget de a várakozásokat és a számokat megnézve nagyon hasonlít a Thyssenkruppra. A következő 2 évben nem várható FCF. Értékeltségét nézve sem olcsó még mindig. Mivel nincs FCF ezért értékeltségi mutatóknál az EV/EBITet nézem ami bizony 2024-re 8,57. Ez alapján egyáltalán nincs alulértékelve a cég, sőt.
Xfab: teljesen OK a ceg. Talan azert nem tud menni, mert kicsi a kisbefektetoi hanyad a tulajdonosi hatterhez es mert europai. Usa ceg lenne szarnyalna. Talan jovore...remeljuk
Sztem: nem csak a vw-nel van baj. Autoipar, beszallitok...mind esni fog mint a ho. Pl. Bosch, getrag, conti, ... Vw-porsche: muszakilag fuggoseg mert nagyon sok vw reszegyseget hasznal
Volt valami profit jelentés ami nem sikerdhetett fényesre ugyanis a P/E 1 hete még 8 körül volt most meg 9 felett kicsivel. Nézegetem én is de most úgy látom jobb a korábban ezen keresett pénzben ülni mint vétel után a bukóban.
Eurós részvények vitasarok