Fel tudna valaki világosítani azzal kapcsolatban, hogy mi a különbség a Volkswagen esetében a VOW és a VOW3, vagy a Porsche esetében a P911 és a PAH3 között?
Köszi. Ez meg az Airbus: https://finance.yahoo.com/quote/AIR.PA/financials/ Én a Lightyearen vagyok, nemrég kezdtem külföldi eszközökkel foglalkozni, per pillanat csak ETF-em van. Szóval nagyon jó kis áttekintő anyagok vannak ott is a részvényekről. Ott 17,18% felértékelődési potenciált írnak az Airbus elemzői céláraira, és a számai tényleg nagyon szépek, szerintem lesznek itt még célár emelések. A Rheinmetall vonat szerintem már elment. Az SAP is kilőtt. Az ASML-t nézegetem egy ideje, ott 36,76% felértékelődési potenciált ír a Lightyear, de ott meg szerintem az elemzői célárak fognak lejjebb jönni, nem sok jó néz most ki az ASML-nek.
Illetve az SAP, Airbus is lenyomni látszik a Boinget vannak még bőven azért top EU cégek, szóval nem kell még mindent temetni és felülni a nagyon negatív hangoknak. Valóban vannak problémák és van min javítani, de azért nem kell túlzásba sem esni.
A renaultnak is van kinai kitettsege. Masreszt azt az okolszabalyt szoktak emlegetni, h 6millio auto per ev kell a gazdasagossaghoz. A renault ezt nem eri el. Ezzel egyutt egesz jol allja a vihart, valoban
Itt más problémák is vannak. -teljesen figyelmen kívül hagyták az európai fogyasztók igényeit -innováció hiányzik, helyette dízelbotrány van maximum, főleg szoftveres dolgokban -olcsó energiának annyi, olcsó nyersanyagnak is talán, a termék egyre drágább, a fogyasztók egyre inkább spórolnak Ezzel még mindig nincs baj, el lehet képzelni a jövőt európai autóexport nélkül is. Nem a múlt fog megismétlődni, hanem a jövő jön. Attól mert a 80-as években erős volt az autóexport és jó volt az élet Ny-Európában, nem jelenti azt hogy vissza kell hozni mindenáron az autóexportot a jó fejlődéshez.
Bizony így van! De én nehezen tudom elfogadni és feldolgozni, hogy az olyan márkák mint a Mercédesz, BMW akik mondhatni tökéletesre fejlesztették a belsőégésű motorral hajtott járműveket most a kellően át nem gondolt környezetvédelmi politika miatt gyárbezárásokkal, visszaeséssel néznek szembe, ami munkaerő leépítéssel jár együtt. Az egészséges élet a legfontosabb, de több időt kellett volna hagyni a fokozatos átállásra.
Nem is csak ez számít, hanem várható a viszonzás a vámokra. Szerintem még nagyobb baj, hogy az európai luxusautó divatja Kínában leáldozik. Ez talán azon is látszik, hogy Mercedes, VW néznek ki csúnyán, és Renault, aki nem erre építette a stratégiát, ígéretesebb. Lehet, hogy a Renault lesz a következő évtized európai gyártója?
Valóban bonyolult lett minden. A Kínaiak megelőzték az EUt az elektromos járművek gyártásában. Az EU erre védővámok bevezetésével reagál. Közben Kínában gyárt számos német és más EU-i jármű gyártó. Azokra a termékekre a vám szintén vonatkozik. Lábon lőttük megint magunkat?
Nehéz dolog ez, mert erős az infláció is, így a GDP nem sokat mond el szerintem. A statisztikában megjelenő infláció meg alacsony. Mivel a GDP a fő mérőszám, így az infláció garantáltan magas marad, elvégre magas infláció mellett nincs GDP visszaesés, elkerüljük a recessziót! De mintha egyre kevesebb zsebbe jutna ez a GDP globálisan. És mindenki külker többletet akar, pedig nem lehet mindenkinél többlet.
Leképezi. Nézd csak meg a grafikont historikusan és hozzá az akkori történéseket. Találni ilyen grafikonokat készen a neten. Az igaz, hogy most túkértékeltek az indexek (so500 p/e 30. DAX p/e 19,9) ezért ideje lenne egy egészséges kotrekciónak.
"Környezetvédelmi törekvések" Ez és az Oroszok elleni kellően át nem gondolt szankciókkal nyírjuk ki Európát. A jól hangzó tervek a valóságban az ellenkező hatást váltják ki egyenlőre.
Ebben Neked teljesen igazad van! De pont ezért különösen fontos nekem, nekünk, mindannyiunknak, hogy mennyire mély válságba süllyed bele Európa, mely oldalról milyen fenyegetésekkel kell szembenéznie, és hogy sikeresen átvészeli-e a bajokat. Nem temetni igyekszünk, hanem erősödni szerenénk látni. És most nem annak látjuk.
Apró pici adalék: én már a Trump előtt mondogattam, egy másik magas széken ülő ember kapcsán, hogy ordítva toporzékolva habzó szájjal addig rázza a ketrecet, amíg teljesen szétrázza, aztán állatkák majd csalódottan szétszélednek. Pedig jó lenne egyben maradni, mert körben meg egyre több az éhes farkas. Elnézést minden képzavarért :-)
Szerintem az is baj, hogy ha nagyon okos emberként végez valaki egy európai egyetemen, akkor kap Európán kívül olyan meghívást, aminek nehéz ellenállni. Hallottam egy podcastban német agykutatóról, aki állatkísérleteket végzett, és az állatvédők addig terrorizálták -alaptanaul- amíg el nem ment egy kínai egyetemre. Ingyenes oktatás, európai adófizetők pénzéből kiképzünk mindenkit, és aki valóban tehetséges, az elmegy az Usába vagy Kínába. Én azokat a művészeket, sportolókat se szeretem, akik csóróként kiélvezik az ingyenes oktatást és a kulturális támogatást egy magas szociális juttatást adó államban, aztán amikor elkezdenek pénzt keresni, elmennek egy adóparadicsomba.
Szerintem az indexek már nem követnek semmit, nem törekednek rá hogy a belevett-kidobott cégek a gazdaság keresztmetszetét adják, hanem beleveszik azt, ami hasítani fog és kidobják azt, ami nem. Ez persze jó annak, aki passzívan fektet be, amíg a gazdaság felfelé megy. Jelenleg a növekedést az állami költekezés hajtja az usában is és pár cég rendkívül jól teljesít, de nem nyert volna Trump ha az átlagember úgy érezné, az ő életszínvonala is javul. Szerintem már nem kell sok az indexeknek egy nagyobb korrekcióhoz és egy 2 éves oldalazáshoz.
Nah, ezért írom, hogy az EU-s részvénypiac szarul teljesít és a légitársaságokat még ki is felejtettem. Mi lesz akkor, ha a Tramp tervek valósággá válnak? Tramp és az Amerikaiak az EU-t, Kínát, Oroszokat ellenségnek tekintik - legalábbis gazdasági értelemben. Az EU-s autóiparnak nemcsak a kínai, hanem amerikai politika is betesz. Az autóipar recessziója pedig sok más iparágat is bedönt.
Ez így igaz. Én a potenciált laikusként Európában az oktatásban látom és ezen kersztül a magas hozzáadott értékű vállalatok megteremtésében. Persze tudom, hogy ez elég utópisztikus.
Megnéztem ezeket a részvényeket és egyikben sem vagyok benne. Pont azért amit írtam. Ezek közül a részvények közül többről is írtam már ebben a fórumban. Kersd vissza! (pl: Stellantist akart valaki tavasszal vagy nyáron venni 19 körül. Akkor írtam, hogy 12-ig sanszos, hogy visszanéz. És hol áll most?)
Én is Európát szeretem a legjobban, a szociális biztonság, a környezetvédelmi törekvések és a demokrácia, a polgári értékek miatt. Sajnos az egyetlen kontinens, ahol esik a demográfia, ami nélkül nehéz a növekedés.
Akkor az EU-s részvények közül nézd meg a Vartát, Polytec-et, KTMet, OMVt, Andritzt, Bayert, Infineont, HugoBosst, Stellantiszt, VW-t, Porschét, Thyssent stb-t!
Azért csalódottak sokan mert cégértékelés nélkül a várható hozam számítása nélkül belevesznek egy részvénybe mert "hű de sokat esett". Csak éppen azt nem nézik meg, hogy miért esett. A másik ok pedig a türelmetlenség. Túl korán vesznek és túl korán adnak el. Pedig a frankfurti tőzsdések már vagy 100 éve is tudták, hogy a tőzsdén legjobban pénzt az ülőgumókkal lehet keresni.
Nezd meg, Amerikai mennyire egyseges, milyen huzo emberei, cegei vannak. A hasonlo zuhanas, amit latsz, a jelen. Nezd meg 1 ev mulva. Europa joletenek hamarosan vege. Nincs Amerikaihoz merheto cege Europanak. Volkswagen ? Europa fejbelotte magat, a keselyuk, mint Orban csipegeti a husat
Én pedig azokban a részvényekben hiszek, illetve azok alapján írok véleményt amiben érdekelt vagyok, meg amikről itt a topikban beszélni szoktunk. Itt mindenki csalódott szerintem az EU-s részvényeivel (kivéve téged, aki hosszabb távon gondolkodik).
Normális tőzsdeindexek (nem a vízfejű BUX) és a gazdaság köztt igenis van összefüggés. A tőzsde esése vagy emelkedése egy kevéssel mindig megelőzi a recessziót vagy konjunktúrát.
Eurós részvények vitasarok