Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
matatakakiba ma, 11:57
Előzmény: #3268  todi
#3297
Bizonyos (let)feltetelek teljesulese mellett azert Usa *egyes* helyein egesz jol el lehet eldegelni. Pl. Colorado, Washington (state), esetleg Oregon. 
Karvalytokes
Karvalytokes ma, 11:52
Előzmény: #3295  Ishar
#3296
A VOW3 elsőbbségi osztalékra jogosító papír a màsik sima részvény.
Ishar
Ishar ma, 11:03
#3295
Fel tudna valaki világosítani azzal kapcsolatban, hogy mi a különbség a Volkswagen esetében a VOW és a VOW3, vagy a Porsche esetében a P911 és a PAH3 között?
palotai4 szerda, 23:07
Előzmény: #3292  palotai4
#3293
Most látom, hogy betetted az Airbust is, csak nem sikerült a link, én meg gyorsolvasással olvastam. :)
palotai4 szerda, 23:06
Előzmény: #3291  papafilip
#3292
Köszi. Ez meg az Airbus:
https://finance.yahoo.com/quote/AIR.PA/financials/
Én a Lightyearen vagyok, nemrég kezdtem külföldi eszközökkel foglalkozni, per pillanat csak ETF-em van. Szóval nagyon jó kis áttekintő anyagok vannak ott is a részvényekről. Ott 17,18% felértékelődési potenciált írnak az Airbus elemzői céláraira, és a számai tényleg nagyon szépek, szerintem lesznek itt még célár emelések.
A Rheinmetall vonat szerintem már elment. Az SAP is kilőtt. Az ASML-t nézegetem egy ideje, ott 36,76% felértékelődési potenciált ír a Lightyear, de ott meg szerintem az elemzői célárak fognak lejjebb jönni, nem sok jó néz most ki az ASML-nek.
papafilip szerda, 22:49
Előzmény: #3290  papafilip
#3291

De felőlem nézheted a profit sorokat is:https://finance.yahoo.com/quote/AIR.PA/financials/
https://finance.yahoo.com/quote/BA/financials/
palotai4 szerda, 22:43
Előzmény: #3286  papafilip
#3289
Ez az Airbus lenyomni látszik a Boeinget infód amúgy honnan van? :)
Mert az árfolyama nem tükrözi.
todi szerda, 22:16
Előzmény: #3287  FeherTibi
#3288
Európa  az én életemben továbbra is az egyik legélhetőbb hely marad a világon.
Nem értem ezt a pesszimizmust őszintén szólva.
FeherTibi szerda, 22:00
Előzmény: #3268  todi
#3287
En is valoszinuleg Europaban maradnek, ha valasztanom kellene. Most meg vannak jo orszagai. De vajon mi lesz akarcsak 5 ev mulva ? 
papafilip szerda, 22:00
Előzmény: #3285  palotai4
#3286
Illetve az SAP, Airbus is lenyomni látszik a Boinget vannak még bőven azért top EU cégek, szóval nem kell még mindent temetni és felülni a nagyon negatív hangoknak. Valóban vannak problémák és van min javítani, de azért nem kell túlzásba sem esni.
palotai4 szerda, 21:54
Előzmény: #3264  FeherTibi
#3285
De van, az ASML. De a Rheinmetall is szépen kinőtte magát.
matatakakiba szerda, 21:44
Előzmény: #3281  buythedip
#3284
A renaultnak is van kinai kitettsege. Masreszt azt az okolszabalyt szoktak emlegetni, h 6millio auto per ev kell a gazdasagossaghoz. A renault ezt nem eri el. Ezzel egyutt egesz jol allja a vihart, valoban
buythedip szerda, 19:52
Előzmény: #3282  oldrider
#3283
Itt más problémák is vannak.
-teljesen figyelmen kívül hagyták az európai fogyasztók igényeit
-innováció hiányzik, helyette dízelbotrány van maximum, főleg szoftveres dolgokban
-olcsó energiának annyi, olcsó nyersanyagnak is talán, a termék egyre drágább, a fogyasztók egyre inkább spórolnak
Ezzel még mindig nincs baj, el lehet képzelni a jövőt európai autóexport nélkül is.
Nem a múlt fog megismétlődni, hanem a jövő jön. Attól mert a 80-as években erős volt az autóexport és jó volt az élet Ny-Európában, nem jelenti azt hogy vissza kell hozni mindenáron az autóexportot a jó fejlődéshez.
oldrider szerda, 19:25
Előzmény: #3281  buythedip
#3282
Bizony így van! De én nehezen tudom elfogadni és feldolgozni, hogy az olyan márkák mint a Mercédesz, BMW akik mondhatni tökéletesre fejlesztették a belsőégésű motorral hajtott járműveket most a kellően át nem gondolt környezetvédelmi politika miatt gyárbezárásokkal, visszaeséssel néznek szembe, ami munkaerő leépítéssel jár együtt. Az egészséges élet a legfontosabb, de több időt kellett volna hagyni a fokozatos átállásra.
buythedip szerda, 19:10
Előzmény: #3280  oldrider
#3281
Nem is csak ez számít, hanem várható a viszonzás a vámokra.
Szerintem még nagyobb baj, hogy az európai luxusautó divatja Kínában leáldozik.
Ez talán azon is látszik, hogy Mercedes, VW néznek ki csúnyán, és Renault, aki nem erre építette a stratégiát, ígéretesebb. Lehet, hogy a Renault lesz a következő évtized európai gyártója?
oldrider szerda, 19:08
Előzmény: #3278  buythedip
#3280
Valóban bonyolult lett minden. A Kínaiak megelőzték az EUt az elektromos járművek gyártásában. Az EU erre védővámok bevezetésével reagál. Közben Kínában gyárt számos német és más EU-i jármű gyártó. Azokra a termékekre a vám szintén vonatkozik. Lábon lőttük megint magunkat?
buythedip szerda, 18:59
Előzmény: #3277  todi
#3279
Nehéz dolog ez, mert erős az infláció is, így a GDP nem sokat mond el szerintem. A statisztikában megjelenő infláció meg alacsony.
Mivel a GDP a fő mérőszám, így az infláció garantáltan magas marad, elvégre magas infláció mellett nincs GDP visszaesés, elkerüljük a recessziót!
De mintha egyre kevesebb zsebbe jutna ez a GDP globálisan. És mindenki külker többletet akar, pedig nem lehet mindenkinél többlet.
buythedip szerda, 18:56
Előzmény: #3276  oldrider
#3278
Valóban, az olcsó energiának is vége, ami fontos volt az ipar szempontjából.
todi szerda, 18:54
Előzmény: #3274  buythedip
#3277
Leképezi. Nézd csak meg a grafikont historikusan és hozzá az akkori történéseket. Találni ilyen grafikonokat készen a neten. 
Az igaz, hogy most túkértékeltek az indexek (so500 p/e  30. DAX p/e 19,9) ezért ideje lenne egy egészséges kotrekciónak.
oldrider szerda, 18:54
Előzmény: #3269  buythedip
#3276
"Környezetvédelmi törekvések" Ez és az Oroszok elleni kellően át nem gondolt szankciókkal  nyírjuk ki Európát. A jól hangzó tervek a valóságban az ellenkező hatást váltják ki egyenlőre.
Borisz szerda, 18:51
Előzmény: #3268  todi
#3275
Ebben Neked teljesen igazad van! De pont ezért különösen fontos nekem, nekünk, mindannyiunknak, hogy mennyire mély válságba süllyed bele Európa, mely oldalról milyen fenyegetésekkel kell szembenéznie, és hogy sikeresen átvészeli-e a bajokat. Nem temetni igyekszünk, hanem erősödni szerenénk látni. És most nem annak látjuk.
 
Apró pici adalék: én már a Trump előtt mondogattam, egy másik magas széken ülő ember kapcsán, hogy ordítva toporzékolva habzó szájjal addig rázza a ketrecet, amíg teljesen szétrázza, aztán állatkák majd csalódottan szétszélednek. Pedig jó lenne egyben maradni, mert körben meg egyre több az éhes farkas. Elnézést minden képzavarért :-)
buythedip szerda, 18:49
Előzmény: #3271  todi
#3274
Szerintem az is baj, hogy ha nagyon okos emberként végez valaki egy európai egyetemen, akkor kap Európán kívül olyan meghívást, aminek nehéz ellenállni.
Hallottam egy podcastban német agykutatóról, aki állatkísérleteket végzett, és az állatvédők addig terrorizálták -alaptanaul- amíg el nem ment egy kínai egyetemre. Ingyenes oktatás, európai adófizetők pénzéből kiképzünk mindenkit, és aki valóban tehetséges, az elmegy az Usába vagy Kínába.
Én azokat a művészeket, sportolókat se szeretem, akik csóróként kiélvezik az ingyenes oktatást és a kulturális támogatást egy magas szociális juttatást adó államban, aztán amikor elkezdenek pénzt keresni, elmennek egy adóparadicsomba. 
buythedip szerda, 18:45
Előzmény: #3261  todi
#3273
Szerintem az indexek már nem követnek semmit, nem törekednek rá hogy a belevett-kidobott cégek a gazdaság keresztmetszetét adják, hanem beleveszik azt, ami hasítani fog és kidobják azt, ami nem.
Ez persze jó annak, aki passzívan fektet be, amíg a gazdaság felfelé megy.
Jelenleg a növekedést az állami költekezés hajtja az usában is és pár cég rendkívül jól teljesít, de nem nyert volna Trump ha az átlagember úgy érezné, az ő életszínvonala is javul.
Szerintem már nem kell sok az indexeknek egy nagyobb korrekcióhoz és egy 2 éves oldalazáshoz.
oldrider szerda, 18:44
Előzmény: #3270  todi
#3272
Nah, ezért írom, hogy az EU-s részvénypiac szarul teljesít és a légitársaságokat még ki is felejtettem. Mi lesz akkor, ha a Tramp tervek valósággá válnak? Tramp és az Amerikaiak az EU-t, Kínát, Oroszokat ellenségnek tekintik - legalábbis gazdasági értelemben. Az EU-s autóiparnak nemcsak a kínai, hanem amerikai politika is betesz. Az autóipar recessziója pedig sok más iparágat is bedönt.
todi szerda, 18:41
Előzmény: #3269  buythedip
#3271
Ez így igaz. Én a potenciált laikusként Európában az oktatásban látom és ezen kersztül a magas hozzáadott értékű vállalatok megteremtésében. Persze tudom, hogy ez elég utópisztikus.
todi szerda, 18:36
Előzmény: #3267  oldrider
#3270
Megnéztem ezeket a részvényeket és egyikben sem vagyok benne. Pont azért amit írtam. Ezek közül a részvények közül többről is írtam már ebben a fórumban. Kersd vissza!
(pl: Stellantist akart valaki tavasszal vagy nyáron venni 19 körül. Akkor írtam, hogy 12-ig sanszos, hogy visszanéz. És hol áll most?)
buythedip szerda, 18:35
Előzmény: #3268  todi
#3269
Én is Európát szeretem a legjobban, a szociális biztonság, a környezetvédelmi törekvések és a demokrácia, a polgári értékek miatt. Sajnos az egyetlen kontinens, ahol esik a demográfia, ami nélkül nehéz a növekedés.
todi szerda, 18:33
Előzmény: #3264  FeherTibi
#3268
Európát már sokszor sokan temették. Aztán ha választanom kéne mégis itt élnék (nem feltétlenül Mo-n) és nem az USA-ban.
oldrider szerda, 18:33
Előzmény: #3258  todi
#3267
Akkor az EU-s részvények közül nézd meg a Vartát, Polytec-et, KTMet, OMVt, Andritzt, Bayert, Infineont, HugoBosst, Stellantiszt, VW-t, Porschét, Thyssent stb-t!
todi szerda, 18:30
Előzmény: #3263  oldrider
#3266
Igen a MOL-nak jól megy. Nem a részvényeseket mondtam. Ahhoz Hernádi túl sok részvényt tolt ki alapítványokba (tudom mert akkor pont benne voltam).
todi szerda, 18:29
Előzmény: #3262  oldrider
#3265
Azért csalódottak sokan mert cégértékelés nélkül a várható hozam számítása nélkül belevesznek egy részvénybe mert "hű de sokat esett".
Csak éppen azt nem nézik meg, hogy miért esett.
A másik ok pedig a türelmetlenség. Túl korán vesznek és túl korán adnak el.
Pedig a frankfurti tőzsdések már vagy 100 éve is tudták, hogy a tőzsdén legjobban pénzt az ülőgumókkal lehet keresni.
FeherTibi szerda, 18:29
Előzmény: #3258  todi
#3264
Nezd meg, Amerikai mennyire egyseges, milyen huzo emberei, cegei vannak. A hasonlo zuhanas, amit latsz, a jelen. Nezd meg 1 ev mulva. Europa joletenek hamarosan vege. Nincs Amerikaihoz merheto cege Europanak. Volkswagen ? Europa fejbelotte magat, a keselyuk, mint Orban csipegeti a husat
oldrider szerda, 18:26
Előzmény: #3260  todi
#3263
Ne kábíts már! A MOL-nak jól megy? Ezt komolyan gondolod?
oldrider szerda, 18:24
Előzmény: #3258  todi
#3262
Én pedig azokban a részvényekben hiszek, illetve azok alapján írok véleményt amiben érdekelt vagyok, meg amikről itt a topikban beszélni szoktunk. Itt mindenki csalódott szerintem az EU-s részvényeivel (kivéve téged, aki hosszabb távon gondolkodik).
todi szerda, 18:20
Előzmény: #3259  Borisz
#3261
Normális tőzsdeindexek (nem a vízfejű BUX) és a gazdaság köztt igenis van összefüggés.
A tőzsde esése vagy emelkedése egy kevéssel mindig megelőzi a recessziót vagy konjunktúrát.

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek