A LYNX-et azt hiszem a Rheinmetall gyártja Zalaegerszegen. A Rábát illetően az volt a story, hogy a török Gidrán-t fogja talán gyártani, de erről azóta se hallottam semmit. Pedig ha lenne hír, az megdobná a Rába árfolyamát.
RBI: marketscreener.com average target price 22,08 EUR. És hát kábé pont onnan nyomták le 17 környékére. Szóval oda bármikor visszamehet, ha már nem nyomják, vagy ha az oroszországi jelenlétükről jó hírek látnak napvilágot. Csak ilyesmik jelenleg nem nagyon látszanak.
Köszönet a cikkért. Azt mondja, hogy jelenleg hulló késnek tekinti, ne nyúlkáljunk bele. Sajnos én is már vettem 6EUR-nál. De mondjuk hosszú távra simán lehet, hogy jó lesz.
Irigyellek, nekem minden pénzem le van kötve mindenféle széklet részvényekben. A két napi hatalmas nyugat-európai tőzsdei zuhanás után már nem nagyon akarnám őket eldobálni, inkább tartogatnám, akármeddig is. Viszont kp hiányában pedig nem tudok beszállókra rámenni, pedig ez a ronda európai zuhanás valszeg jó beszálló lehetőség is egyben. Talán nem is annyira egyedi részvények, hanem egész börzeindexek tekintetében. A kommentátokor egyöntetűen az EU, elsősorban francia választási eredményt és a kína elleni védővámot nevezik meg okként. Mindkét dolog legalábbis rövidtávon, de talán még középtávon is béníthatja a CAC és DAX alakulását, még ha esetleg további hatalmas esés talán már nem következne be, bár még az se kizárt. De ezzel párhuzamosan nagyot estek olyan helyszínek is, mint például Olaszország, Csehország. Én úgy gondolkodom, hogy mindkettő hamar kiheveri az esést, tehát mostanában jó lehetne majd oda beszállni. Csak éppen buta módon nem tartogattam ilyen esetekre pénzt.
Mexikó ETF (EURO) zuhanó kés. Ha kizuhanta magát, lehet-e majd benne vajon jó visszaemelkedési lehetőséget látni? Úgy gondolom, hogy a deglobalizáció okán az USA viszi kifelé a termelését Kínából, biztosan sokat visz Mexikóba, a közelség és az olcsó munkaerő miatt. Ez viszont nyilván nem egy azonnali hatás a Mexikói piacon, hanem évek múlva jelentkezhet. Arról fogalmam sincs, hogy jelenleg miért zuhan. Valaki tud konkrét okot?
PAG911: Porsche AG közgyűlés után is esik. Igértek 2,30 EUR osztalékot, az nem nagyon fogja egekbe repíteni az árfolyamot. Kíváncsi leszek, meddig esik le.
A kínaiak nagyon szeretnék, ha EU-n belül gyárthatnának villanyautót, és ehhez mi ajánlkoztunk fel nekik. Ez be van indítva, lásd Szegeden a BYD gyár, ez nem lesz csak úgy ripsz-ropsz leállítva, már benne van egy csomó kínai meg egy csomó magyar pénz, és a kívánság pedig nagyon erős, hogy ez beinduljon. Inkább csak azt nem látom annyira, hogy ettől az Autówallisnak miért lesz jó. Én pont azt gondolom inkább, hogy a Wallis addig tud a kínai autókból profitálni, amíg még importőrködni kell nekik, utána talán már nem annyira.
Ja, még a Kínába rotáció kérdése! Én beleszálltam Hang Seng, Shanghai és India ETF-ekbe, persze amint beleszálltam, rögtön minden esni kezdett arrafelé, de úgy döntöttem, tartom és kiülöm. A félelmem viszont az, hogy akár Taiwan, akár Hong Kong körül nő a feszültség, vagy pláne kitör a háborúskodás, akkor az ázsiai tőzsdék nyilván azonnal tönkrezuhannak. A másik félelmem a Trump, hogy a kínai gazdasági nyomulást minden eszközzel akadályozni fogja, ami megintcsak az ázsiai tőzsdéket fogja rombolni. Úgyhogy nem igazán érzem úgy, hogy ez a befektetésem lesz a meggazdagodásom záloga.
Bennem belsőleg szinte egymás szinonímái, hogy nyersanyag, meg hogy Afrika. Tépelődöm, mikor kellene ilyenekbe beszállnom, és milyen eszközökkel, hát meg hogy jó ötlet-e egyáltalán beszállni. És eléggé tanácstalan vagyok. Például OTP alapkezelő Afrika részvény alapja az utóbbi három hónapban húsz százalékot emelkedett, de a végén visszaesés van. Fog ez vajon az idén mégegyszer húsz százalékot emelkedni? Nézgelődjek ETF-ekben?
TUI: Én csak információ gyanánt odahelyeztem, ha valaki esetleg olvasgatni akarja :-) Amúgy én is meg szándékozom próbálni a TUI-t egy kisebb összeggel, de én abban hiszek, hogy még akár 6,20-ig is simán visszaesik, és majd akörül gondolok beszállni. A múlt héten már többször is járt ott. Ha meg inkább elrakétázza magát 6,50-ről, akkor meg legfeljebb lemaradok róla.
Védővám lehetősége csak ideig-óráig fog fennállni, amíg a kínaiak el nem kezdenek az Unió területén belül echte wirtigli uniós gyártású terméket előállítani. És úgy tűnik, a BYD erősen csípkedi magát a Szegedi gyár építésével, nem lepne meg, ha előbb kész lennének, mint az uniós védővám.