Recesszió az autósokat meg a hasonlókat érinti. Utazni viszont akkor is fognak az emberek ( ha nár nem vehetek új autót vagy lakást akkor legalább érezzem jó magam). A fiatalokra pedig különösen érvényes ez. A profitabilitás viszont folyamatosan nő. Szerintem téged az éven belüli ciklikusság zavar meg.
Én hosszabb távra (pár hónap) most a Rafit látom jónak, ha valaki arra számol, hogy ősszel lesznek béketárgyalások. És még hiszek a VW-ben is, de most nincs. TUI-t hamarabb várom 6.5-7.0 közé, ha nem történik az Usaban semmi.
A hosszútávú befektetésnek nem vagyok nagy híve, TUI esetén nagyon sok a bizonytalanság, bár sok mindenben egyetértek Todival. Szerintem a papírban rövid távon is benne van a 20 %.
Viszont amikor én akarok hosszútávra befektetni, akkor kapásból 1-2 évet kell várnom arra, hogy visszatérjen a belépési szintem, Luftansát 11 hónapja tartom, Polytec-et egy éve, Raiffeisent majdnem 2 évig tartottam, amíg meguntam. Emiatt érdekel a rövidebb idősík.
Igaz, egy 2-5 éves idősíkon kevéssé számítanak ezek, és meg lehet venni egy céget egy jó hírre. (Ilyenkor Snake2020-tól veszed, aki a mélypontot találja meg, és az első jó hírre eldobja). A TUI nekem is tetszik, amit írtál azt azzal egészíteném ki, hogy globális recessziós félelmek vannak, illetve a bevételek szépen nőttek, de a profitabilitás növekedése már kevésbé egyenletes.
Amiről te beszélsz ( gyertya, rés stb.) az a trédelés. Én befektetésről beszélek. Nézzük például TUIt, amiben a leginkább érdekelt vagyok: TUIt a Covid tette padlóra. Állami segítséget is kapott illetve többször részvényhigítással jutott tőkéhez. Viszont túlélte a válságot, ami önmagában egy elég nagy fegyvertény. Azóta sorozatban 8 bngyedéven át fokozatosan javuló eredményt mutat fel. A zuhanás oka (Covid, veszteség, hatalmas adósság stb.) tehát változott ( növekvő utazási számok, novekvő EPS és FCF, csökkenő adósság) és a cég növekedési pályára állt. Vannak persze geopolitikai rizikók és jelenleg még nem fizet osztalékot ( ez egyes alapokat visszatart a befektetéstől még). Jövőre visszafizetik az állami segítséget és 2026- ban már osztalékot is terveznek fizetni. Addig is az EBIT évi 7-10%-os növekedésével és évi 15-20% EPS és FCF növekedéssel számolnak az elemzők ami reális ( júniusban Mein Schiff7, Chicagoban 390 szobás Riu Plaza Hotel, 2025-ben és 2026-ban 1-1 új hajó). Az adósság is folyamatosan csökjen amivel a hitelminősítést javítják ezáltal kedvezőbb kamatra kapnak hitelt. A kezdődő kamatcsökkentések különösen jó lesz TUInak nert egyrészt relative nagas az adósság másrészt a kamatok jelenleg 14% körilül vannak. Ez modt azért jó mert a kamatcsökkentésekkel és a jobb hitelbesorolással a nyereséget jelentősen tudja majd növelni pluszban. Mint látható tehát a funda jelentősen fordult az árfolyam viszont még nyomott (hogy mennyire azt a P/E 6 alatt melkett jobban mutatja az EV/EBIT 4 alatt. VW-nél ez sz érték 8 felett van). És oersze most jöhet a kérdés, hogy akkor miért tart itt az árfolyam? Egyrészt a Covid utáni részvényhigítások után még nem állt vissza a bizalom, még nem fizet osztalékot és még javítani kell a mérlegen is. Másrészt a shortosok nagy aránya miatt. Viszont én ezt is potenciállként látom, mert ha elkezdik a befedezést akkor nagyon megindul az árfolyam. Ha oedig lesz majd osztalék is akkor szintet ugrik az árfolyam is. A TUIval nem hónapok alatt lehet pénzt jeresni hanem 2-5 év alatt. Akkor viszont sokat. Ehhez viszont most kell megvenni. Nos én megvettem.
És attól nem tartasz, hogy Amerika válaszlépésként tényleg kitiltja a Dollár elszámolású kereskedelmi rendszerből a Raffeisent? A Raffeisen ragaszkodik az orosz leánybankhoz és az Oroszok is ragaszkodnak hozzájuk, mert rajtuk keresztül üzletelhetnek. Ezt Amerika nem fogja tétlenül hagyni szerintem.
Nekem ezzel az a bajom, hogy ha a funamentumok megváltoznak, réssel felfelé nyit minden, és egy függőleges zöld gyertyát látsz, amíg túlvett nem lesz, majd a magasban hullámzik alatta a réssel.
Eurós részvények vitasarok