Nem trédelem a TUIt hanem passzívan ülök benne. Azonban a következő tudnak neki lökést adni: EKB kamatcsökkentés, Szeptember 24. TUI várható éves Buchungsupdate (évzárás szeptember 30-án van TUInál), valamint éves eredmény december 11-én. Kérdés a shortosok mit lépnek ezekre és tudják-e tartani pozícióikat? 6,85-nél van egy GAP, de hogy ezt szeptember 24-ig betölti-e? Rövidtávon könnyem manipulálható az árfolyam. Ha a chartot nézem akkor a korrekció végeztével (ami talán ma megvolt?) a következő emelkedés célzónáját 6,90-7,50 közé várom. Időpontot viszont nem tudok mondani (mindig mindent korábban szeretnék mint az történni fog).
Értem! A gázos miért népszerűtlen? 1989-ben volt gázos autóm, meg voltam vele elégedve, van aki mostanság is ilyet használ, mégsem mondhatnám, hogy közkedvelt.
Abszolút nem, csak egyre több nyugati városból kitiltják őket. Valamint sok rövid távot megyek városon belül. Bár ezzel nem volt gondom a korábbi dízelesemmel sem.
A mai nap a külföldi (eurós) részvényeknél egyáltalán nem mondható tragikusnak. A nagy amerikai mumusok meg az ázsiai esések trillert vetítetek előre, ehhez képest sima átlagos nap volt. Aki akart napközben vehetett KTM-et, TUI-t, Lufit, BASF-et kicsit olcsóbban, (én Infineont vettem). Aztán a nap végére minden normalizálódott. Egyedül az OMV mozgását nem értem, de ezzel nem terhelnék senkit. Elengedem, van még sok más részvény amit lehet venni. Mindenkinek eredményes spekulálást kívánok!
Kb. 1 éve kiszámoltam, hogy jön ki a matek egy EV-vel egy hagyományos autóhoz képest. 10 év használatot feltételeztem 200.000km-rel, a benzin vagy dízelesnél 7 liter fogyasztással és mivel a jövőben számoltam így 700 Ft/liter üzemanyagárral. Az EV-nél abszolút utópikusan azt feltételeztem, hogy végig ingyen napelemmel töltöm a háznál. Az eredmény 3-4 millió Ft különbség lett (azonos értékcsökkenéssel számolva 10 év múlva). Azonos tipusú autó esetén ezt már a vásárláskor ki is fizetem a szalonban az EV-ért, tehát vállalok egy csomó kompromisszumot a semmiért. Ráadásul, mivel hosszú utakra is kell az autó, így vennem és fenntartanom kéne egy hagyományos autót is, így már abszolút bukó a töténet. Részemről maradok egy jó benzinesnél.
Tudom más az ipar, más a tömegközlekedés és más a személyautózás. Ettől elvonatkoztatva: 8 évig dolgoztam Németországban egy cégnél. Amikor kimentem 2 elektromos és 15 gázos-dízel targoncát üzemeltettek. Amikor eljöttem nulla dízel, 2 gázos és 15 elektromos targonca volt.
Eurós részvények vitasarok