Szvsz. azért, mert különben senki sem venne állampapírt, ha vaskos negatív lenne a reálhozam. Sőt, elindulna a tömeges dollárba/euróba átváltás, ami még tovább gyengítené a forintot és tovább fokozná az inflációt és beindulna egy negatív spirál, kitörne a pánik... Az állam pedig mehetne a külföldi befektetőkhöz/intézményekhez pénzért, de azoknak nem lenne elég 0,25-1,5% reálhozam forintban... Vagy pedig maradna még a külföldi devizában való eladósodás a tarsolyban, ami szintén nem lenne szerencsés az államnak.
es amit meg furcsa... az inflacio rossz dolog, 20% inflacio nagyon rossz. ez ellen kuzdeni kell. de az allam miert erzi kotelessegenek, hogy allampapir konstrukciot biztositson, 20 % vagy afelett (inflacio fedezes) ? ezaltal azt eri el, hogy az inflaciot elfedi a befektetok szamara, holott a cel az inflacio leszoritasa kell legyen. miert ad jol kamatozo allampapir lehetoseget az allam ?
annyiban van koze, vagyik inkabb hasonlo az allampapir a deviza hitelhez, hogy szerintem ez is penzugy instabilitast fog okozni. mert a devizahitel azt okozott
Adóbevétel is nő. Hiába elmarad az áfa, a többi azért hoz. Aztán ez a 20% csak az államadósság kis részére van, a régi hitelek kis kamaton vannak, de a jelenlegi állampapír kinocsátások is a 7-9% sávban.
Nem volt allampapirom sose, nem foglalkoztam sose a temaval, csak mostanaban figyeltem fel, amikor 20 % koruli hozamokrol volt szo. Amit olvastam a temarol, ez egy teljes penzugyi orultseg, hasonlo, mint a deviza hitel. Mert mi is tortenik (amit ertettem)... pl. van egy 20 % inflacio. Az allam azt mondja, "add a penzt" 20%ra evente. az illeto adja. es az allam 1 ev utan adja is a plusz 20 % kamatot, az alap penzen felul. amit nem latok tisztan, hogy a 20 %-ot az allam tozsdezesbol eloteremti, vagy masok adojabol fizeti ? 20 %-ot evente keresni tozsden nehez.
Mondjuk legyen ugyanannyi, az egyszerűbb matek miatt. Érzésre írom, de jóval kisebb a szervizigénye a villanyosnak. Nincs olajcsere, egr, adblue, tökömtudja.
Bármennyire is erőltetik, hogy zöld, marhára nem az, mire elkészül. Rálátásom van több márkára, folyamatosan szoftverfrissítések jönnek, van olyan akció, ami konkrétan 3 napos szoftverfrissítés és sokszor befagy. Az lesz majd vicces, ha tényleg leesik egy nagy hó és akik beragadnak egy úton a hóba vagy dugóba, azok mit fognak csinálni néhány óra után?! Azon kívül, hogy szét fognak fagyni, mert lemerül a technika. Ha valaki mindenáron elektromost akar, akkor irány Németország, ugyanaz újonnan kb. 6-8 millával olcsóbb ugyanaz, mint itthon a világbajnok infláció birodalmában. Nagyvároson belül jó lehet szaladgálni, de szvsz nagyon nem ez lesz a jövő.
Egy bazinagy horvát kempingben nyaraltunk, a vendégek autóinak kb fele D, további negyed A rendszám. Elektromos alig volt köztük. A gazdagabb országokban is van egy hosszútávra alkalmas hagyományos autó a családban, és legfeljebb helyi használatra az EV.
Állampapír
Lehet, hogy hozamilag nyernek 2,245-ot de sokkal fincsibb visszavenni az Eurót 295-ön amikor kiszállnak.
Ezért tartja még a Templeton is.