Topiknyitó: Lorne_Malvo 2020. 05. 25. 21:13

Wizz Air részvényesek topikja  

Üdv!
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Garajc 2025. 07. 21. 00:24
Előzmény: #1579  szajbely
#1580
Van ennél még "keményebb" is!! Úgy tűnik megyünk vissza a Közel-Keletre...
.
https://www.muscatdaily.com/2025/07/19/muscat-eyes-new-flights-from-europe-china-and-vietnam/
.
U.i.: A korábbi abu dhabi-féle üzleti elgondolástól azért eltér ez az üzleti stratégia, de azért mégiscsak egy hangyányit meglepőnek tűnik... 
simonzoli13 2025. 07. 18. 12:15
#1578
De jó lenne egy kicsit megnyugtató gyorsjelentés szerdán! Ja, és nem 8 eurós célárak ....
fci. 2025. 07. 18. 09:12
#1577
1062. penny (+1,14%)
Garajc 2025. 07. 17. 17:58
Előzmény: #1574  kexelo
#1576
A Wizz Air kivonul Abu Dhabiból, a Barclays stratégiai váltást ígérve felminősíti részvényeit
.
A Barclays csütörtöki keltezésű jegyzetében a Wizz Air besorolását az „alulsúlyozottról” „egyenlő súlyúra” emelte, és a célárat 9 fontról 11 fontra emelte, stratégiai korrekcióként hivatkozva a légitársaság Abu Dhabiból való kivonulására. 
.
A lépésre azután került sor, hogy a Wizz Air az elmúlt két évben mintegy 40 millió eurós veszteséget halmozott fel a régióban, amit a korlátozott forgalmi jogok, a geopolitikai kockázatok és az éghajlati viszonyokkal kapcsolatos működési nehézségek hátráltattak.
.
A bezárás várhatóan rövid távú költségeket okoz, beleértve a partnerek, repülőterek és beszállítók kártalanítását. A létszámleépítési költségek azonban alacsonyak maradhatnak az Egyesült Arab Emírségek szakszervezeti struktúrák nélküli munkaügyi keretrendszere miatt. 
.
A Wizz Air tervei szerint Közép- és Kelet-Európába csoportosítja át repülőgépeit, bár a teljes kihasználtság várhatóan csak 2025/26 telét követően várható a személyzet joghatóságok közötti áthelyezésének korlátai miatt.
.
A Barclays a kivonulást a Wizz Air regionális erősségeinek elismeréseként tekinti. A jelentés az éves növekedési tervek körülbelül 20%-ról egyszámjegyű ütemre való csökkentését szorgalmazza, a korábbi, a felesleges repülőgépek által vezérelt túlzott terjeszkedésre, nem pedig a piaci lehetőségekre hivatkozva. 
.
Azt is javasolja, hogy töröljék a légitársaság Airbus A321XLR megrendeléseit, azzal érvelve, hogy a modell jobban megfelel a prémium és cargo kínálattal rendelkező nemzeti légitársaságoknak.
.
A pénzügyi előrejelzéseket a kilépést követően felülvizsgálták. A 2026-os pénzügyi év nettó nyeresége várhatóan 165 millió euróra csökken a csökkent kapacitás miatt, de a 2027-es pénzügyi évben 231 millió euróra, a 2028-as pénzügyi évben pedig 396 millió euróra javul. 
.
A korrigált részvényenkénti nyereség (EPS) előrejelzése a 2026-os pénzügyi évre 1,29 euró, amely a 2028-as pénzügyi évre 3,10 euróra emelkedik. Az EBITDA várhatóan a 2026-os pénzügyi év 1,63 milliárd eurójáról 2,10 milliárd euróra nő a 2028-as pénzügyi évben, míg az EBIT-marzs 6,4%-ról 8,2%-ra emelkedik ugyanebben az időszakban.
.
A Barclays lefelé módosította a bevételi előrejelzéseit, a 2026-os pénzügyi év teljes működési bevételét most 6,02 milliárd euróra becsülik, ami 3,7%-kal alacsonyabb a korábbi előrejelzéseknél. 
.
A költségbecsléseket is csökkentették, különösen az üzemanyag és a bérek esetében, ami hozzájárult a jobb üzemi haszonkulcsokhoz. 
.
Az utasszállítási RASK előrejelzése a 2026-os pénzügyi évben 2,34 euró lesz, ami éves szinten változatlan, míg az üzemanyag nélküli CASK várhatóan kismértékben, 2,93 euróra emelkedik. A kihasználtsági tényezők várhatóan 92% felett maradnak a 2028-as pénzügyi évben.
.
A szabad pénzáram várhatóan 504 millió euróról (2026-os pénzügyi év) 692 millió euróra (2028-as pénzügyi évre) fog növekedni. A nettó adósság várhatóan fokozatosan 4,49 milliárd euróra csökken a 2028-as pénzügyi évre. 
.
A saját tőke megtérülése, amely a 2025-ös pénzügyi évben 92,4%-on állt, várhatóan 43,4%-ra normalizálódik a 2028-as pénzügyi évre.
.
A Barclays DCF-értékelése derűlátóbb középtávú kilátásokat feltételez, bár a brókercég továbbra is óvatosságra int a Wizz Air repülőgép-finanszírozásával és a közép-kelet-európai piaci versennyel kapcsolatban.
Garajc 2025. 07. 17. 17:14
#1575
Easyjet negyedéves jelentés FY2025Q3 (2025.04.01.-2025.06.30.):
.
  • A harmadik negyedév adózás előtti főbb eredményei 286 millió fontot tettek ki, ami 50 millió fontos javulás az előző évhez képest, és összhangban van a várakozásokkal.
    • ASK kapacitás +7,9% éves szinten, az ágazat hosszának 8%-os és az ülőhelyek 2,0%-os éves növekedésével
    • Az RASK éves szinten 0,5%-kal nőtt, az áprilisi időszaknak köszönhetően pedig a húsvét időzítése is előnyös volt.
    • A teljes CASK 5%-kal csökkent éves szinten, amit az üzemanyag nélküli CASK 2,3%-os növekedése és az üzemanyag CASK 7,3%-os éves csökkenése okozott.
    • Az easyJet holidays 86 millió font adózás előtti nyereséget ért el, ami +13 millió font éves szinten
  • Pozitív kilátások a 2025-ös pénzügyi évre
    • A 2025-ös pénzügyi évben a kiszállított mennyiség várhatóan 9%-kal fog növekedni az előző év azonos időszakában, a második félévben (+7%) kevésbé lesz hangsúlyos a növekedés az első félévhez (+12%) képest.
    • 4. negyedévi előzetes foglalások; a 4. negyedévben 67% volt az eladás, ami +1%-pont éves szinten, a tavalyi rekord nyári teljesítményt követően.
      • A húsvéti időpont éves hatásának kiigazítása után a RASK várhatóan folytatja a harmadik negyedévben megfigyelt trendet a negyedik negyedévben, mivel az ügyfelek továbbra is a későbbi foglalásokat részesítik előnyben.
    • A 2025-ös pénzügyi évben a teljes fő CASK várhatóan alacsony, egyszámjegyű csökkenést mutat éves szinten, és a 2025-ös pénzügyi évben az üzemanyag nélküli fő CASK nagyjából stagnálni fog éves szinten.
    • Az easyJet holidays a 2025-ös pénzügyi évben több mint 235 millió font PBT bevételt vár
.
https://s203.q4cdn.com/522538739/files/doc_financials/2025/q3/FY25-Q3-RNS-FINAL.pdf ;
kexelo
kexelo 2025. 07. 17. 17:01
#1574
Barclays has upgraded Wizz Air to “equal weight” from “underweight” and raised its price target from £9 to £11, citing the carrier’s exit from Abu Dhabi as a strategic correction, in a note dated Thursday.
OSZLOPOS 2025. 07. 17. 15:57
Előzmény: #1570  andras-80
#1573
Ez nem nekik valo. Olyan teruleten aratnak, ahol ha valami rosszul alakul a kormany akar a torvenyeket is megvaltoztatja a javukra vagy vissza nem teritendo penzeket ad. Opus es a Matrai eromu esete. De ezt itt nem lehet. Valos kockazatot kene futni, azt meg minek, Gekko ota tudjuk, hogy az amatorok csinalnak ilyet. Ha latnak jo lehetoseget, biztos belevesznek, de nem hiszem, hogy a nemzetkozi piacra kimereszkednenek.
OSZLOPOS 2025. 07. 17. 15:48
#1572
Easyjet egy egesz tisztesseges eredmeny utan -6%ban van ma. Nem a kedvencek a legitarsasagok. Jovo pentekre van kiirva a WizzAir eredmeny. Addig a pakkot el kell adni, aki a kiszoras mellett dontott. Ha nem szivja fel itt a piac, mehet az ar akar lentebb is. Nem fer bele meg egy negativ meglepetes. Az meg hogy valaki nagy pakkot vesz eredmeny elott....hat, lelke rajta.legalabb 2transzparens jelentes kell, hogy a bizalom valamennyire visszaalljon. Szerintem errol most nem lehet lemaradni, beleegni konnyu.
TheSnake2020 2025. 07. 15. 20:27
Előzmény: #1570  andras-80
#1571
Nemzetbiztonsagi hozzájárulás szükséges szerintem. OV nem fogja elengedni.  Az lehet, hogy stromanon keresztül lesz. 
andras-80 2025. 07. 15. 19:30
Előzmény: #1568  TheSnake2020
#1570
Valóban felvásárlási célpont, de nem az állam a potenciális vevő. Van pár pletyi erről. 9 alatt is van egy támasz, de a fő megálló 7 körül van. 
buythedip 2025. 07. 15. 19:30
Előzmény: #1568  TheSnake2020
#1569
1282. sz hozzászólásomba rajzoltam ezt:
https://www.tradingview.com/x/Pkiq5qC9/
TheSnake2020 2025. 07. 15. 19:23
Előzmény: #1565  andras-80
#1568
Szerintem már 9 alatt érdemes lesz csipegetni. Néhány hónapja beirtamm ide, hogy az Erste 10 font alá várja....shortolja. Hát úgy néz ki, hogy sajnos igaz volt. Továbbra is lehet akár állami felvasarlasi célpont is. Jól illene egy BDPST portfolioba. Természetesen MBH hitelből....nem saját tokebol finanszirozva. Lehet, hogy egy új Malév még a választásokra is hozna néhány voksot. 
andras-80 2025. 07. 15. 18:59
Előzmény: #1566  simonzoli13
#1567
Én csak azt írom, amit a grafikonon látok. És az nagyon nem szép.
simonzoli13 2025. 07. 15. 15:55
Előzmény: #1565  andras-80
#1566
András!!!! Legalább te ne !!
andras-80 2025. 07. 15. 14:05
#1565
Sokan ücsörögnek bukóban, nagy részüket ki kell rázni. Majd 7 font körül érdemes vásárolni.
Garajc 2025. 07. 15. 10:36
Előzmény: #1563  simonzoli13
#1564

Célárfolyam tartomány (Átlag/Legmagasabb/Medián/Legalacsonyabb): Összesen 22 darab célárelőrejelzés van:» AVG:    13,89 GBp;   (+31,96%)
» HIGH:  29,29 GBp;   (+178,31%)
» MED:   12,96 GBp;   (+23,16%)
» LOW:    7,83 GBp;    (-25,62%
simonzoli13 2025. 07. 15. 10:16
Előzmény: #1562  Garajc
#1563
Szia! Az nagyon szuper lenne!! 
Garajc 2025. 07. 14. 22:44
Előzmény: #1561  simonzoli13
#1562
1420 GBp
.
35%-os felértékelődési potenciál a jelenlegi árfolyamhoz képest.
simonzoli13 2025. 07. 14. 22:38
Előzmény: #1558  Garajc
#1561
Mennyi a célárak átlaga?

Topik gazda

Lorne_Malvo
Lorne_Malvo
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek