Mára részemről 1750 GBp volt a kitűzött cél (azért az meglepett, hogy ilyen gyorsan elérte az 1750 GBp-s ellenállást (d.u. 2-kor) és aztán már nem csorgott felfelé tovább - ha már így alakult, hogy jóval a zárás előtt benézett 1750 fölé). . Ha minden okésan alakul csütörtökig, és tényleg leülnek tárgyalni, akkor szerintem az 1830 GBp-s ellenállásig mindenképp el kéne somfordálnia. . Afölött a következő ellenállás 1920 GBp. Részemről ez a szint már inkább csak akkor teljesülhet, ha valami kézzel fogható eredmény is lesz a tárgyaláson. (Nem békére gondolok, mert azért az kicsit odébb van, de egy értelmes tűzszünet az már döfi volna!)
R: 1753 GBp; +143,00 GBp; +8,88% . Hát akkor az 1750 GBp is elesett! És Amerika még ki sem nyitott... . (Én ide, 1750 GBp környékére vártam a zárót a mai nap folyamán, olybá tűnik ezt alábecsültem, még több mint 3 óra van zárásig és Amerika sem nyitott még ki!!) . Következő ellenállás 1830 GBp környéke.
Hát srácok! A jövő hét minden tekintetben "erős" lehet. Ha a törökországi tárgyalások jövő héten megvalósulnak Putyin és Zelenszkij között, akkor az árfolyamot 1800 GBp fölé várom már a tárgyalások megkezdésére is. Ha eredmény (pl egy komolyabb tűzszünet) is lesz, akkor akár a 2000 GBp fölötti szint sem kizárt. (Békére gyorsan nem lehet számítani, de azért emlékeztetnék, hogy a háború előtt az árfolyam 4000 GBp felett volt!) Bárminemű berosálása a tárgyalásoknak viszont hirtelen árfolyamesésekhez is vezethet!! Szóval azért csak ésszel kockáztassatok!!
Jerevánban nyit bázist a Wizz Air . Az örmény főváros repülőterén a téli menetrend kezdetétől két Airbus A321neo repülőgépét állomásoztatja a légitársaság, és nyolc új útvonalat is indít. . A Wizz Air bejelentette, hogy 2025. október végétől két Airbus A321neo repülőgéppel megnyitja 34. bázisát, a jereváni Zvartnots nemzetközi repülőtéren. A téli menetrendben nyolc új útvonalat nyit Jerevánból Bari, Bukarest, Hamburg, Nápoly, Nizza, Memmingen, Páfosz és Prága irányába, emellett heti kettőről négyre növeli a dortmundi járatok számát.
Keddig törölve a Wizzair tel aviv-i járatai! Érdemes résen lenni, hátha "áron alul" lehet bevásárolni hétfőn. . U.i.: A szerdai újfent járatbeindítást természetesen senki nem garantálja!!!
A férőhely kihasználtság,ami most a wizznél kb.88 százalék. Ez mellett persze számít mennyi kiegészitő szolgáltatást(Csomag,ülőhely,catering) értékesitenek,ez már jelentős tényező. Szerintem a LF is nőni fog az all you can fly programban eladott jegyek utazása miatt, ami csak igaz 10 euró/út, de ezek az utasok is csak vesznek ezt azt. Illetve most szigoritották a wizz exluziv club feltételeit is, így szerintem massziv pozitiv folyamatok lesznek. Váradi kőkemény vezető.
SZVSZ. A wizz eredményében hatalmas pozítív változás várható. A gépek lizingdíja dollárban van, ami a kelet európai valutákhoz képest,ahol a jegybevétel döntő része keletkezik kb. 20 százalékos javulást jelent. A csökkenő olajárak-bár egy részben fedezve vannak- szintén jót tesznek. Ha a LF nem csökken jelentősen,a gazdálkodási környezet a wizznek nagyon kedvező.
Z: 1,718.00 GBp; 5.66%; (92.00 GBp) . Potya nap volt a mai. Aki nap elején beszállt, kábé 5%-ot a nap végén realizálhatott. Azért ez nem volt rossz... . A grafikon részemről a várt alakzatot vette fel, pusztán annyi volt a bibi, hogy én egész nap kb. 25 pennyvel magasabb szintet vártam. Azaz már nyitáskor is kábé 25 pennyvel magasabbat vártam, aztán később napközben is kábé 25 pennyvel többet reméltem és természetesen a záró aukcióban is azzal matekoltam, hogy valahol 1740 és 1750 GBp között zár majd. (Klasszikus emelkedő Wizz nap volt egyébként a mai (azaz ilyenkor érdemes kivárni a nap végét és a záró aukción realizálni): Az én előzetes menetrendem a következő volt: 1670 GBp környéki nyitót gondoltam, koradélután átviszi az 1700 GBp-t, az amerikai tőzsdenyitás után elérjük az 1725-1730 GBp-t és a záró aukcióban felhúzzák 1745 GBp környékére. Azaz kábé 25 pennyvel a valós grafikon el volt maradva egész nap az általam elképzelttől, de a menetrend végül is stimmelt. Összeségében JÓ nap volt a mai!!)
Hoppá! Közben állítólag végre aláírták az Ukrán-Usa ásványianyag-szerződést!! . Szép napnak nézünk holnap elébe... (Most már akár az 1750 GBp-re is rá lehet esetleg hajtani!)
Hűha! Lehet, hogy telibe lőtted a csütörtöki napot, mint "eladási nap"!! . Az Londoni tőzsde (értsd: FTSE 100 Futures) az amerikai tőzsdezárás után kilőtt. Kívánom, hogy vastagon foghasson a ceruzád holnap a realizálásnál!! . Talán holnap összejöhet az 1700 GBp feletti árfolyam...
Összesen több mint 20 célár-előrejelzés érhető el. Elég széles spektrumon mozognak az ajánlások. A Barclays is csak egy a sok közül, s ahogy említettem, nem kell feltétlenül túllihegni a Barclays célárát sem. Egyébként az elemzésükben nem a Wizzairt csesztetik, hanem Trumpi vámháborúját és az abból számukra várt világszintű recessziót, a munkanélküliségi mutatók és infláció elszabadulását várják. Illetve az új repcsik árának, illetve a karbantartási költségek / időtartamának elszállását. S mivel a légiközlekedési és turisztikai szektor erősen diszkrecionális jellegű fogyasztói termék, ezért azzal számolnak, hogy az európai fogyasztók legelső kiadáscsökkentő lépésük az lesz a Barclays szerint bekövetkező válságban, hogy lemondanak a nyaralásaikról, utazásaikról, illetve a gazdasági szereplők pedig a céges utazásaikról... . Egyébként a teljes kép (22 ajánlás): » 6 vételi ajánlás » 11 tartás » 5 eladási . » Legmagasabb célár: 3686 GBp » Átlagos célár: 1658 GBp » Medián célár: 1498 GBp » Legalacsonyabb célár: 875 GBp . U.i.: A Barclays célára az első előrejelzés Trumpi április 2-ai vámháborújának kitörése óta. Az összes többi ez időpont előtti. Szóval ez pusztán emiatt "érdekes". De mint látjuk Trumpi szereti egyik napról a másikra megváltoztatni a véleményét...
» A Wizz Air márciusban 5,1 millió utast szállított, ami 6,4%-os növekedést jelent az előző évi márciushoz képest. » Februárban az utasok száma 4,6 millió volt, ami 5,1%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi februárhoz képest. » Janáurban az utasok száma 4,93 millió volt, ami 4%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. . S igen, ezt úgy érte el, hogy idén a húsvét áprilisban van ellentétben tavallyal, amikor márciusban volt. Ráadásul a kerozin ár és a dollár árfolyam (repülők lízingdíja, üzemanyag dollárban fizetendő) jelentősen csökkent. . U.i.: Viszont sajnos a Barclays a célárat 900 GBp-re csökkentette. Azaz szerinte közel 40%-os esés várható a részvény árfolyamában. (Megj.: A célár előrejelzéseket azért nem kell túllihegni, de azért ez mégiscsak randa egy szám lett...)
"A Budapest Airport több mint 4 millió utast fogadott az év első három hónapjában, ami 15,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest." Húsvét nélküli fejlődés, az komoly. Az lett mondva, első negyedév gyengébb lesz, LFL, mert Húsvét máshol van idén. Bár ez csak egy központ a sok közül, és sok légitársaság hozta ezt a fejlődést össze, azért az talán mondható, hogy negatív meglepetésnek utasszámban nem kéne jönnie Wizznél, sőt.
Igen,nem jó hír. de relatíve semleges, mert ami mindenkit érint annak az egyedire vett hatása 0. VG-n van egy cikk, hogy a legnagyobb légitársaságok is felújítják inkább a meglévő flottát, annyira nem készül elég új gép. Megint egy világbénázás, aminek a végén majd jön Kína, és megoldja a problémát, a nyugat meg majd megint sír....mint az autógyártás. nyilván én sem ülnék fel most egy kínai gépre szívesen. de 20 év múlva lehet teljesen normál lesz....mint ahogy elképzelhetetlen volt kínai autót venni 20 éve.
Sajna a csütörtöki napunkat pont az Airbus cseszte el. Másodszorra sem tudta leszállítani a Wizz-nek az új repcsiket. Már megint a röpülőmasinák miatt szívunk, ráadásul most már új szállítási dátumot sem adtak meg... . U.i.: Azt sem árulják el, hogy mi a nyavalya van, csak annyit mondtak, hogy "váratlan probléma merült fel a szállítási folyamat során." Majd hozzátették: "Egyelőre nem rendelkeznek pontos információval az átadás új időpontjáról."
Túl nagy volt nap elején a lendület. Kint a shortosokat nagyon megkergették, rózsaszín köd meg minden, de máshol azért a 10% csak be lett vezetve, ami könnyen lehet, az eredeti cél volt. Csak úgy lett tálalva, hogy ennek örüljünk. Mindegyis, Wizznél a lényeg most az alacsonyabb olajár, ami jót tesz..persze ez kell, hogy tartósabb legyen. Másik, hogy Airbus gépeket rendelt, míg a konkurencia Boinget, az meg a túloldalon van, ki tudja, vámilag mi lesz annak az ára. Vagy kiszolgálásban. Harmadik: úgy néz ki, a háborúnak mégsem lesz hamar vége, de az mindig ott fog lógni a levegőben. Gyengül a dollár, az is jó. Jobb a helyzet, mint pár hónapja. Viszont most sok nagy kedvenc befektetés is olcsóbb lett, így inkább konkrét hírek segítenek majd a nagy ugrásban. Trump: sokan megégnek miatta, nem az első ilyen játéka. Épp ezért ember legyen a talpán, aki meghozza azt a döntést, hogy áttelepíti a gyárát az USA-ba még erre a 3 és fél évre. Mire megépül a gyár és termel, akkor 2 évre.Egyelőre Indiába inkább megéri áttelepíteni. Aztán jövőhéten meg már megint máshogy lesz. Ez nagyon ártalmas, sokkal jobban, minthogy valaki elszunyókál egy találkozón vagy összekeveri az országokat.
Alapvetően egyetértettem a posztoddal. Recesszió előnyei USA szempontból: -1Tr éves adósságkamat bármeddig lemehet (GFC alatt tized százalék volt a yield) -ha az olajárak alacsonyak, Oroszországnak kisebb az arca, amikor meg magasabbak, akkor nagyobb -a globális növekedés inkább Kínában okozott fejlődést, és az usában csak az adósság nőtt Tehát ha megnyomja a stop gombot, akkor megmarad a fölényük a világban. Persze kockázatos. Nem hiszem, hogy az ipar visszaköltöztethető, nincs munkaerő. Vámok voltak korábban is, és lehetett velük élni. Most mintha embargó lenne, úgy beszélnek róla. Mi van akkor ha egy Nike cipő 25%-kal drágább lesz? Hány pár cipője van egy nyugati embernek? Amerikán belül a szolgáltatószektor az erős, az ipar csak pár százalék a GDP-ben, és az is olyan dolog, ami technológiaigényes. Kérdés, belpolitikailag hogy fogja bírni. Nem látom hogy az átlag szavazónak ettől hirtelen jobb lenne. 401k számlája mindenkinek van és az lefelé tart. Félidős választások is lesznek. Szomorú hogy egyik országban sincs politikai konszenzus arról, mit és hogyan kellene csinálni. Szerintem együtt lehet élni a vámokkal is, átalakul kicsit a kereskedelem. Pár cég tönkremehet persze.
Az az értelme a vámpolitikának, hogy Kína k*vára elhúzott mindenki előtt. Nyugat és Oroszország egyaránt ráeszmélt, hogy minden Kínában készül, ők termelnek mindent. Made in China, Made in China. Ezen akar a vámpolitika változtatni. Vannak persze benne olyan érzékeny pontok, h USAban rohadtul nincs ásványkincs, nyersanyag, ezért azt vhonnan szerezni kell. Itt jön a képbe pl. Ukrajna, meg a nixoni politika, hogy együtt a ruszkikkal Kína ellen. Egyáltalán nem logikátlan, amit művel, csak felforgatja a piacot, ami nekünk most nem jó:)
Kell, hogy legyen valami értelme annak, amit most csinálnak. Ennyire hülyék nem lehetnek, hogy úgymond vaktában lövöldöznek. Bár Trumpnál soha nem lehet tudni. Egy kiszámíthatatlan ember. A stábjáról nem is beszélve.
Wizz Air részvényesek topikja
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.