Garajc

Regisztráció: 2023-08-07 13:33:42

Hozzászólások száma: 430

Utolsó hozzászólás: 2025-08-16 02:40


Tapasztalat: 3
Aktivitás: 1
Népszerűség: 4

felfüggesztés(ek):

Moderáció:
Felfüggesztés a teljes fórumból - 2024-12-22 12:19-ig (10 nap, 0 óra, 0 perc)
A moderátor indoklása:
Házirend

utolsó 20 hozzászólás

OROSZ-UKRÁN háború szombat, 02:40
After marketben kicsit csordogált lefelé néhány részvényem árfolyama a sajttáj után. Ezek alapján nem ájultak el a hallottaktól a tőzsdén. De ezek még csak az első benyomások voltak és az after is bezárt már azóta...
Richter topik péntek, 17:08
Pedig én mindent megpróbáltam! Sebaj majd hétfőn!!
Richter topik péntek, 16:05
Már a hírre, hogy beleveszek, megindult felfelé... :))
Richter topik péntek, 15:54
Sajtot eszem, bort iszom, és sugárzást gyűjtök magamba. A show igazán élvezetes!! Készüljetek, zárásban beleveszek!! :))
Állami Nyomda péntek, 15:47
Azért azt se felejtsétek ki, hogy a ghánai útlevelek április 28.-tól bedurrantak!!
.
Az elszámolás nem tudom, hogy miként zajlik, azaz negyedéves vagy egészéves, de a 44,9 M dolláros megállapodás az elkövetkező 10 évben most már folyamatosan csurdogálni fog...
Richter topik péntek, 11:53
Na jó, elárulok egy bennfentes tőzsdei információt!! Csak most az egyszer és csak Nektek!!
.
"Ma záráskor bele fogok venni a Richterbe!!"
.
Készüljetek!! Figyeljétek az árfolyamot!!
.
U.i.: Vörös riasztás van!! Ma jól befűtök a Richternek! Végül is nyár van! :))
MOLly tulajok topikja szerda, 11:33
Állitólag az ukránok megtámadták a Barátság-kőolajvezetéket Oroszországban (egy szivattyúállomást Brjanszk mellett). És ezt nem az oroszok állítják, hanem az ukránok "büszkélkednek" vele!! Károkról még nincs hír...
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 10. 01:04
A magyar Wizz Air vezető szerepet vállal a Tel-Avivba tartó európai járatok visszaállításában. 
.
A magyar fapados légitársaság, a Wizz Air hivatalosan is újraindította járatait Izraelbe, az ország légiközlekedési helyreállítási erőfeszítéseinek részeként a régióban a közelmúltban kitört konfliktus után. A Wizz Air, amely az első európai fapados légitársaság volt, amely a konfliktus miatt leállította az Izraelbe irányuló járatait, most elsőként tért vissza a Ben Gurion Nemzetközi Repülőtérre.
.
Fokozatos visszatérés a teljes működéshez
A Wizz Air 10 útvonalon indított járatokat nyolc országban, köztük kulcsfontosságú célállomásokon az Egyesült Királyságban. A légitársaság fokozatos újraindítása várhatóan a következő hónapra eléri a teljes szolgáltatást, 24 útvonalon közlekedő járatokkal, amelyek Izraelt 11 országgal kötik össze. Ez a fokozatos visszatérés a légitársaság szolgáltatásainak biztonságát és zökkenőmentes működését biztosító körültekintő megközelítést tükrözi.A lépés különösen figyelemre méltó, mivel a Wizz Air az első európai diszkont légitársaság, amely a regionális zavargásokat követően újraindította járatait Tel-Avivba. Ez a döntés kiemeli a légitársaság elkötelezettségét nemzetközi hálózata és az Izrael és Európa közötti létfontosságú kapcsolat fenntartása iránt.
.
Iparági reakciók és jelentőségük Izrael légiközlekedési ágazata számára
A Wizz Air döntése, hogy újraindítja tel-avivi járatait, elismerést váltott ki az iparág vezetőiből. Mark Feldman, a jeruzsálemi Ziontours vezérigazgatója méltatta a légitársaság Izraelbe vetett bizalmát, megjegyezve, hogy a Wizz Air a kihívások ellenére úgy döntött, hogy újraindítja járatait.A Wizz Air szolgáltatásainak újraindítása jelentős lendületet jelent Izrael turisztikai és légi közlekedési ágazata számára, jelezve az ország nemzetközi utazásainak normalizálódását. Miközben Izrael továbbra is kilábal a regionális kihívásokból, a Wizz Air döntése, hogy fenntartja jelenlétét a piacon, megerősíti Izrael légi közlekedési infrastruktúrájának stabilitását.
.
Más nemzetközi légitársaságok is újraindítják járataikat
A Wizz Air visszatérése a nemzetközi légitársaságok körében tapasztalható szélesebb körű trend része, amely az izraeli járataik megújítását célozza. A Fly Dubai, az Air France és az Air Europa már újraindította járatait, kihasználva a forgalmas nyári utazási szezont. Emellett számos nagyobb amerikai és európai légitársaság tervezi, hogy követi a példájukat:
  • A Ryanair , Európa legnagyobb diszkont légitársasága várhatóan októberben újraindítja járatait Tel-Avivba.
  • Az EasyJet , egy másik brit székhelyű diszkont légitársaság, várhatóan jövő tavaszig elhalasztja a visszatérését.
  • A Delta Air Lines várhatóan a következő hónapban újraindítja járatait Izraelbe.
  • A British Airways és az ITA Airways várhatóan októberre újraindítja működését.
Ezek a fejlemények Izrael nemzetközi légiközlekedési szektorának folyamatos fellendülését jelzik, amely a közelmúltbeli regionális események okozta légi közlekedés megzavarása után is magához tért. A Ben Gurion Nemzetközi Repülőtér 1-es termináljának újranyitása a fapados és belföldi légitársaságok számára szintén segített kezelni a növekvő keresletet.
.
Megnövekedett légi forgalom és Ben Gurion szerepe a helyreállításban
A Ben Gurion Nemzetközi Repülőtér légi forgalma jelentősen megnőtt, csütörtökön 80 000 utas haladt át rajta, 470 nemzetközi járattal együtt. Ez volt a legforgalmasabb nap a repülőtéren a 2023. októberi incidensek óta. A repülőtér azon képessége, hogy kezelni tudja ezt a megnövekedett forgalmat, rávilágít arra, hogy továbbra is jelentős nemzetközi csomópontként játszik szerepet, miközben Izrael a regionális kihívásokból lábal ki. Az Izraeli Repülőtéri Hatóság (IAA) továbbra is intézkedéseket hajt végre a zökkenőmentes működés biztosítása érdekében, figyelembe véve a növekvő számú járatot és utast. A repülőtér infrastruktúrája továbbra is kritikus fontosságú eleme Izrael gazdasági fellendülésének és a turizmus fellendülésének.
.
A Wizz Air stratégiai központjáról tárgyal Izraellel
A Wizz Air tárgyalásokat folytat izraeli tisztviselőkkel egy központ létrehozásának lehetőségéről a Ben Gurion Nemzetközi Repülőtéren. Ez a potenciális fejlesztés tovább erősítheti a légitársaság izraeli működését, növelve a járatok és az úti célok számát. Magyarország Izraellel való szoros politikai és gazdasági kapcsolata jelentős szerepet játszik e tárgyalások elősegítésében. Egy Ben Gurionon létesülő központ javítaná az Izrael és Európa közötti összeköttetést, ösztönözve a turizmus és az üzleti utazások további növekedését. Ez a lépés tükrözné Izrael és Magyarország közötti kétoldalú kapcsolatok szélesebb körű erősödését is, amelyek továbbra is kulcsszerepet játszanak a régió légiközlekedési ágazatában.
.
Dióhéjban
A Wizz Air visszatérése Izraelbe kritikus fordulópontot jelent az izraeli járatok újraindításában, valamint Izrael turisztikai ágazatában. A Wizz Air döntése, hogy első európai diszkont légitársaságként újraindítja a működést, egyrészt a légitársaság Izrael biztonsági helyzetébe vetett hitét tükrözi, másrészt a nemzetközi utazási környezet helyreálló állapotát jelzi. Több nemzetközi légitársaság indulása és a Ben Gurion Nemzetközi Repülőtér utasforgalmának növekedése révén Izrael jó úton halad afelé, hogy visszanyerje domináns nemzetközi utazási központként betöltött pozícióját.Az újjáéledés rávilágít Izrael légiközlekedési rendszerének szilárdságára, az ország turisztikai ágazatának virágzó lendületére és a légi közlekedési összeköttetések újjáépítésében létrejött nemzetközi partnerségekre. Ahogy Izrael talpra áll, a Wizz Air és más nemzetközi légitársaságok működésének újraindítása a közeljövőben előnyös lesz Izrael és turisztikai kilátásai számára.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 09. 03:24
Putyin-Trump találkozó: Augusztus 15. Alaszka 
.
Ha minden marad a találkozóval kapcsolatosan (értsd: nem mondják le), akkor jövőhét csütörtökre nemhogy az 1450 GBp-t viszi át, hanem valószínűleg az 1500 GBp-t is!! Célkeresztbe került a rés kitöltése, azaz az 1600 GBp is!!
.
Szánsájn!! :))
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 08. 00:02
1350 GBp-ig vitt a jelentés utáni hangulat. Aztán jött egy erős új hír/remény, az ukrán rendezés! 1350 GBp és 1600 GBp között jelenleg TA szempontjából egy légüres tér van. Az 1450 GBp szinttel a tavasz folyamán sokat babrált az árfolyam, ezért egyelőre most felfelé oda targetálom az árfolyamot amíg van remény a találkozókra! Ha le is ülnek tárgyalni, akkor mehet tovább. Ha pedig értelmes, kézzel fogható eredménye is lesz, akkor pedig tovább fel... 
.
U.i.: Az ukrán-amcsi-orosz dögönyözés hírei fogják mozgatni az árfolyamot! Túl sok kapaszkodó ilyenkor nincs! Amíg a tárgyalások lehetősége megmarad a hírekben, addig az 1350 GBp-es szint támaszként fog szolgálni! De gyanítom, hogy sok lesz majd a feltétel/kifogás, azaz lesz még itt sok zavarórepülés!!
.
U.i.2: Elvileg szombattól indul a tel aviv-i járat! Ha ez nem valósul meg, az még lökögetheti lefelé az árfolyamot néhány 10 pennyvel! Vagy éppen felfelé, ha sikerül indítani...
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 07. 23:34
A Wizz-nek az lenne a legjobb, ha bármiféle módon is, de véget érne a háború. Viszont sajnos bármelyik forgatókönyv is fog megvalósulni Ukrajnában, azokban mind lesz valami gebasz is sajnos...
.
» Ha az oroszok nyernek és Ukrajnában lesz egy oroszbarát bábállam: a Wizz-nek jó lapjai lehetnének Ukrajnában, de valószínűleg az Eu ugyanúgy megtiltaná az ukrán járatokat az Eu-ba, mint ahogy most Oroszország és az Eu között.
.
» Ha egy USA/Eu bábállam jönne létre Ukrajnában: Szabad lenne az út a repülőjáratoknak, de szerintem a Wizz-t hátrébbsorolnák a többi légitársasághoz képest a magyar bekötődése miatt.
.
» Ha Ukrajna győzne és szuverén állam lenne: A Wizz-t 1000%, hogy taccsvonalon kívülre helyezi az ukrán kormány.
.
Sajnos én túl sokat az ukrán piacba nem látok most bele. Egy esélye van most a Wizz-nek Ukrajnában, hogy az ukránoknak drága repjegyekre biztos nem lenne pénze, azaz a fapadosok előnyben lennének. Illetve hogy túl sok szabad repülőgép nincs a piacon, azaz az ukránoknak most annak is örülniük kellene (ha remélhetőleg végre lesz már béke vagy tartós tűzszünet), ha egyáltalán valaki ki tudná tartósan szolgálni az ukrán piacot. Talán így a Wizz is labdába rúghat Ukrajnában. Nem hiszem, hogy a jelenlegi ukrán kormány nagyon kedvelne bármit is amihez a magyaroknak köze van...
.
A fő nyereség szerintem leginkább az lenne, hogy a háború lezárásával a Közép-Kelet-Eu-i régió (Baltiaktól a Balkánig) gazdaságilag felértékelődik, és az feldobná az utasforgalmat is ebben a régióban és a befektetőknek a Wizz esetében sem lenne többé kockázati nyavalyája ebben a régióban, azaz a Wizz papírjaival sem! 
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 06. 20:03
Jól látod!! Egyetértek veled!!
.
Annyi most még a levegőben van, hogy kérdés, hogy az USA-Ukrajna-Oroszország iszapbirkózásból mi fog kisülni??? Ez még áddobhatja az ellenállásokon a papírt! (a Wizz korábbi ukrán és orosz piacai és az üzemanyagárak okán)
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 06. 08:26
Vigyázz, más a bázisszám!! A Wizz egy év alatt 400ezer új utast tudott szerezni, míg a Ryan 500ezret!! Azaz a Ryan erősödött a Wizz-hez képest...
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 06. 08:19
Ha valakinek (jellemzően intézményi befektetőnek) több mint 0,5% short poziciója van, akkor azt az adatot nyilvánossá kell tennie! Az 5,25% az ilyen piaci szereplők short állományának az összege. Akinek pl csak 0,45%-nyi short állománya van, arról mi nem tudunk s annak a száma sincs benne az 5,25%-ban!!
.
Egyébként van kb. 103 millió Wizz részvény, annak a 5,25%-a biztosan shortban van. A tegnapi napi forgalom kb. 950ezer részvény volt (ez egyébként bőven magasabb az átlagos napi kereskedési volumennél)...
.
Megj.: Akik shortban vannak azok nagy részének van ideje, azaz hosszabb távon is tartani tudják. Kivárják a megfelelő pillanatot, aztán lenyomják az árfolyamot s majd csak utána realizálnak.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 06. 00:16
Ryanair                 2025. július        2024. július
Utasszám:           20,7 M utas        20,2 utas         +3%
Load factor:         96%                     96%
.
Rolling 12 month
Utasszám:           203,1 M utas     190,4 M utas    +7%
Load factor:         94%                     94%
.
Megj.: 113.000 repülőútból 680 lett törölve a francia reptéri sztrájk miatt júliusban.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 05. 23:13
Ezt milyen értelemben kérdezed???
.
Biztos megpróbálják majd amennyire lehet kimenekíteni. Azaz ha elfogy majd a lendület és pluszban jön egy rossz hír, akkor tuti nyomni fogják lefelé az árfolyamot...
.
Ha pedig mondjuk kitörne a béke Ukrajnában, akkor nincs mese, dobniuk kell, annak meg további árfolyamfelhajtó hatása lesz...
.
Azaz minél nagyobb az elmozdulás az árfolyamban (bármelyik irányba is), arra még inkább rá fog pörgetni a short állomány okán annak a birtokosa! Vagy akaratból, vagy kényszerűségből! De egyelőre gondolom csak ülnek a popsijukon és kivárnak. 
(Nincs adat arról, hogy honnan indították a shortjaikat, azaz nincs infó arról sem, hogy mennyire égeti őket a probléma. Annyit tudunk, hogy az állomány minimum kb felét június 5. és június 23. között vették fel, azaz kb. az "1050 és 1200 GBp" árfolyamsávban. De sokan menetközben realizáltak, mások pedig beszálltak. Illetve csak a 0,5% feletti állományt lehet látni kisbefektetőként. Sokan vannak még valószínűleg kisebb tételekkel is, azaz akár a 10%-ot is megközelítheti a teljes short állomány. Nem tudjuk ezt pontosan kisbefektetőként látni!!)
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 05. 07:39
Váradi nyilatkozott a CNN-nek (magyar idő szerint) tegnap este...
https://youtu.be/3Tex8-sWrpc ;
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 04. 19:18
Igazából ezeket az infókat és ezeket a számokat írtuk le a topicban korábban is, azaz csak összefoglaltam az elmúlt hetek fórumozóinak a véleményét! Tehát a Portfolio csak a mi munkánkat összegezte :)) Hihi!! :))
.
U.i.: Ami ma egyedül meglepett, az az, hogy ma isten igazából mire ment fel 1300 GBp-re??? Ezekre a számokra (júliusi utasforgalmi adatokra) szerintem azért nem illett volna! De végülis nem bánjuk!! (megj.: a tavalyi számok (mint bázis értékek) sem voltak túl magasak, mert tavaly júliusban voltak a légiirányítási bénázások. Szóval a magam részéről - úgy is hogy tudtam, hogy a közel-keleti és izraeli hercehurcák rontani fogják a számokat - én elvártam volna a 6,5 M utast júliusban...)
.
Augusztusra és szeptemberre is 10,5%-os utasszám növekedést akar most már látni a piac, hogy meglegyen a Q2-es célszám (19,6 M utas)!! Az ülőhelykapacitás augusztusra 11%-kal, míg szeptemberre 7,5%-kal fog növekedni az előrejelzések alapján, talán ezt árazta be a piac, hogy ezek alapján meg lehet...
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 04. 18:10
Hűnye, erős kérésed van, mert elég "vegyes salátás" a cikk tartalma, nem könnyű összefoglalni!! De megpróbálom röviden, s úgy hogy ne tiltsanak ki a fórumról...
.
A hosszú bevezetőben a szokásos infók vannak, amiket már a topikban az elmúlt hónapokban rendszeresen olvashattál: bizalomvesztés a menedzsmenttel kapcsolatosan és az ismert problémák felsorolása (hajtómű, dollár árfolyam ingadozások és azok nem fedezése, kerozin árának ingadozása (és azok megfelelő fedezésének hiánya), geopolitikai problémák (közel-kelet + ukrajna), leminősítések, stb.)
.
Aztán következik egy rész, hogy most egy fordulat körvonalazódik (abu dhabi bezárása, tel aviv aug. 8.-tól, kapacitásbővítés visszanyesése (az idei 20%-os növekedést nem hitte el már a piac), illetve hogy a Q2-es forgalmi növekedéshez szükséges kapacitásbővítés júliusban rendben volt, de az utasszám és a load factor nem jött össze júliusban, de valamiért ma a piac nem büntette meg a Wizzt ezért (megj.: 19,6 M utast szeretne látni a piac Q2-ben, ahhoz ez a júliusi szám nem éppen hízelgő, ezért augusztusban és szeptemberben nagyon fel kell pörögnie a Wizz-nek hogy meglegyen (megj.2.: az augusztus mindig erősebb szokott lenni mint a július, de a szeptember viszont gyengébb még a júliusnál is, kábé annyival mint amennyivel erősebb az aug a júliusnál. azaz átlagban a júliusi adatokat felszorzod hárommal, akkor kábé kijön a Q2 utasforgalma. De ez a júliusi szám (6,35 M utas) felszorozva hárommal nem adja ki az elvárt 19,6 M utast) 
.
Elemzők: 23 előrejelzés (6 vétel, 12 tartás, 4 eladás). Célárak átlaga: 1420 GBp
.
Árazás: 9,3 P/E (miközben a Ryanair 10,9), azaz nem olcsó! De a várható EPS növekedés 38,3% a menedzsment szerint, azaz magas. Viszont ezt árnyalja, hogy a menedzsment nem éppen hiteles, pláne az ilyen számok esetében (lásd korábbi évek).
.
Technikai kép: napi szinten az RSI 70 felett, azaz túlvett, de heti és havi síkon van még bőven tér felfelé. Most még elkocoghat kb. 1350 GBp-ig, aztán következik a rés betöltése 1600 GBp-ig, aztán 1700 GBp környékén lévő trendvonal. Lefelé 1200 GBp, és alatta a jelenleg 1117 GBp-nél lévő MA50 (50 napos mozgóátlag).
.
Összegzés: Mivel szétvert papaír volt, ezért a mostani emelkedés benne volt és csak majd most következik, hogy tényleg lesznek-e változások és a piac újra elkezdhet-e bízni a menedzsmentben. A pénzügyi mutatók javulása fontos lesz a következő hónapokban, ráadásul azok összhangban legyenek a menedzsment kommunikációjával. Akkor jöhetnek további célár emelések és akkor tovább tarthat az emelkedés.
.
Amit várunk:
» Az ülésehely/km-kapacitás (ASK) emelkedjen kb. 8-9%-kal.
» Load factor ne romoljon
» A bevétel üléshely/km alapon (RASK) stagnáljon
» A kiadás üléshely/km alapon (CASK) csökkenjen, azon belül az üzemanyag költségek csökkenjenek.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 08. 04. 10:59
Nekem annyira nem tetszettek a számok, de végülis nem is tragikus. A piac eddig úgy látszik, hogy elfogadta a Wizz érvelését, hogy a közel-keleti és izraeli járatok mutatószámait a rakétázások csócsálták meg és erről nem tehetnek és ez csak átmeneti állapot, illetve mivel abu dhabiból Európába átcsoportosít, ez a jövőben már annyira nem is fog számítani...

friss hírek További hírek