APPL-t ez az ami teljesen osszezuzhatja, az egesz jovobeli uzleti filozofiajuk erre van kihegyezve: --- https://itcafe.hu/hir/eu_kokemeny_uzenet_apple_tim_cook.html ; Az Európai Bizottság belső piacért felelős biztosa felszólította az
Apple-t és Tim Cookot, hogy nyissa meg a hardver- és
szoftverplatformjait a riválisok felé.
Véleményem szerint az EV-t nem szabad temetni! Ott kezdődik, hogy a villanymotor összehasonlíthatatlanul hatékonyabb a belsőégésű motoroknál! Úgy pedig folytatódik, hogy az akku technológia fejlesztés még csak a kezdetén tart! Én nem ragadnék le pl. a lítiumnál sem!
Jelen formájában mindkettő szennyező (vagy így, vagy úgy, más más módon). Nem támadom én sem az elektromos autózást, azt keresem mi lehet a még jobb alternatíva. (Azért mert van bringám még nem hülyék az autósok de ha éppen kocsival megyek nem basztatom a kerékpárosok ..) Amúgy sok helyen a kieső adóbevételek kompenzálására miatt plusz adókat kapnak az EV-sek.
Az Alstom már évek óta gyárt hidrogénhajtású személyvonatokat, amik gond nélkül futnak Németországban és Hollandiában. 1-2 évvel ezelőtt arról is volt szó, hogy Magyarországon a Mollal együttműködve fognak ilyen vonatokat tesztelni.
Vegulis a benzin meg a LPG abszolut nem gyulekony anyag..... Hidd el van mar megoldas a hydrogen tarolasra, olvass kicsit utanna. Egyebkent szerintem Hidrogen nem az autozasban lesz a fo megoldas hanem energia termelesben.
Egyetertek. Nagy divat lett szidni az EVt, mindenki csuklobol beirja hogy a EV sokkal kornyezett szenyezobb mint a fossilis autozas. De senki nem veszi a faradtsagot hogy ennek utanna olvasson.
No-ban 100 h2 töltőállomás és 100e etöltő van, az utóbbiból 2030-ra 1m-ót akarnak 2030-ra, de a h2 töltőhálózatot is fejlesztik mért vagytok az e-autóval szembeni más megoldásokkal ennyire szkeptikusak? írtam már, az e-fuels-től kezdve több megoldás is létezik, ehhez a repülőipar is nagy reményeket fűz a 19.sz elején sem volt egyértelmű, hogy a benzinautók lesznek egyeduralkodók...
3)Oil es NG WTI inkabb oldalaz mint esik, de megiscsak valami korrekcio volt eddig, es talan meeg kitart amig az SPY meredeken esik. Az NG viszont meeg mindig nem birt kitorni, es nyitva van a lehetosege hogy meg egyszer bezuhan a juniusi melypont ala. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230927v00xj2bi2.jpeg
ez remekül hangzik már csak a tárolást a tankolást és a baleseteknél pokol tüzeként égő járműveket kell elfogadtatni a közönséggel. Az a mellék körülmény hogy a hidrogén az atommérete miatt ismerten átdiffundál bármilyen tartály falán illetve beleoldódik a fémtartályok és fém gépészeti elemek anyagába elgyengítve azokat az szinte elhanyagolható.+ Szerencsére a levegővel képzett durranógáz nem gyúlékony elegy (Hindenburg) https://postimg.cc/xkPg8kw6 ; https://www.youtube.com/watch?v=7clAJJNsdmQ
1)SPY napos A tegnapi SPY es NDX 15min daytrade chartokhoz legfeljebb annyit lehet hozzatenni, hogy eddig nincs jele, hogy hatarozottan talajt probal fogni az eses. Meg azt, hogy a julius csucs ota a wave(i)=266 pont volt, es egy aranyos wave(iii)=1.62*(i)=430 pont ujabb eses lenne, szoval a vege 4100 korul volna. De az meg innen 170 ponttal lejjebbre van (!). . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230927v00xx3ein.jpeg . 2)AAPL Azert kritikus, mert ugyan mar tudjuk, hogy a bigtech nagyon esik, legutobb egy het alatt 6-9% lett, de most mar a kritikus supportoknal probal letorni. AAPL epp a 171 supporton zart. Ha leszakad, onnan rengeteg downside elado jon a piacra. Tesla se nez ki jol. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20230927v00xby603.jpeg . folyt. kov: Olaj, NG
Az általad linkelt oldalon bal oldalt fent van egy lenyíló lista, ott tudsz váltani a kettő között. Illetve efölött zöld háttérrel, fehér betűvel ott van a ticker. Accumulating: IB01, Distributing: IBTU. Ha ezen tickerek alapján keresel rá IBKR-ben, akkor meg fogod találni. Illetve úgy emlékszem, hogy látni is IBKR-en az instrumentum nevében is, hogy "Acc". Accumulating-nél (IB01) én úgy tudom, hogy csak árfolyamnyereség adó van, mivel nem fizet osztalékot, de nem vagyok adószakértő, szóval tévedhetek.
Igen, a bankok problemaival lehet tobbfelekeppen ervelni. Lehet mint Janie Dimon a heten, hogy lesz 7% kamat is, amire senki nincs felkeszulve. Tenyleg nincs. . Aztan lehet ugy gondolni, hogy bar volt 5.25% kamatemeles, de mar lehetetlen ujabb 1,75% emeles. Pedig azt se gondoltak, a FED merlegfoosszege 2020-->23 alatt 4.0Trill-->8.0 Trill$ tudhat lenni? akkor bizony siman lehet. . Lehet ugy, hogy a Bond piacok meeg invertalasban vannak, es ha short-end marad 5.5%, de a long-end emelkedik, akkor siman meglehet a 7%. Aztan van, aki emlekszik 1981-bol a 19% FED kamatra is. . Aztan lehet az, hogy Jamie a sajat JPM banki elemzoinek velemenyet mondta be. De akkor erdemes hozzatenni, hogy JPM elemzoi 100$ olaj atlagarat varnak jovore, 150$-et 2026-ra. Megjegyzem, Goldman is bull. Megeshet, hogy ertenek hozza, egesz csapat szakerto dolgozik nekik. . Lehet visszavagni neki, hogy sose volt meg soft-landing, csak hitegettek a piacot elotte vele. Szoval amikor majd jon a beomlas, a FED majd hirtelen iranyt valt, es mint a pok-ember megmenti vilagot. A lista csak arra utal, hogy ovatosan a bank-reszveny vetelekkel, hatha Jamie megis eltalalja :-)
BAC - leggyengébb YTD teljesítmény a csoportjában: X https://postimg.cc/SXvDzfwb X Az XLF ETF egyik összetevője: X https://etfdb.com/etf/XLF/#holdings X XLF a WEEKLY Chart-on 2022 októberében és 2023 márciusában is érintette a 200-as mozgóátlagot (200 WMA), majd pattant. Talán most is lejön odáig. X https://postimg.cc/xX9xrCKh X A Financial Sector esetén a Bullish Percent ($BPFINA), a Silver Cross (!SCIXLF) és a 200 EMA felett lévő részvények aránya (!GT200XLF) bár csökkent, de még távol áll az októberi és márciusi szintektől (akkkor 15%-os szint közelébe/alá értek, ami abszolút vételi indikátor volt; egyébként 0 - 100 % között változnak). X https://schrts.co/jRJeeJvD X A használt indikátorok leírása: X http://tiny.cc/uzjbvz X http://tiny.cc/vzjbvz X http://tiny.cc/xzjbvz X
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.