En ezèrt tiltanàn meg a kereskedèst is velük… Elkapja egy gme horda a búzàt v akàrmit aztàn nem lehet visszagyömöszölni a szellemet. Ezt minden ember megszenvedni azt hogy a gmet pumpáljàk fel az nem fàj senkinek max a shortosoknak.
Valamilyen szinten igen. A társadalmunk viszont olaj alapú. Az USA világhatalmi státuszára az olaj van per pillanat legnagyobb hatással, pláne úgy, hogy a történelem legnagyobb buboréka fújódott náluk.
Pontosan, pont ezért nincs (és talán nem is lesz) energia cégem. Épp elég meló kielemezni egy céget, de hogy geopolitikai játszmákat is eltalálja az ember? Ahhoz én kevés vagyok, és kedvem sincs hozzá.
Abban egyetértek Jánossal, hogy rugalmatlan az olaj kereslete. Viszont abban eltér a véleményünk, hogy ez egy geopolitikai termék, így az árát az USA nagytőke érdeke kissé jobban befolyásolja, mint minden egyéb.
Kína indította a fel kört, nem is tudom màr asszem azt mondták hogy átláthatòbbak lesznek meg vàrják a befektetôket,tavaly nyar òta ez már medve volt.. most mèg kétséges, hogy mi ez bullba fordultunk vagy csak korrekció felfele. Ez ragadt àt USA- ra is én amiket követek chartok mindegyik hasonlóan néz ki. Nyàr elejèig bullosnak èrzek mindent :D
Ezt én is elmondtam itt többször, de megkaptam, hogy annyi pénze van az embereknek, hogy teletankolják akkor is a kocsit. Na meg, hogy 2008-ban mennyi volt az olaj ára. A topikban nem létezik a demand destruction fogalma 😀
Az a helyzet, hogy az elektromos kocsi ilyen értelemben nem megoldás. Két ok miatt: egyrészt ha sokan állnak át, akkor rettentően megdrágul maga a kocsi, másrészt megnő az elektromos áram fogyasztás. Egyrészt abból is hiány lesz, másrészt jórészt fosszilisből állítják elő. Azért mondom, mert a szomszédom futárkodik, rögtön megvette 2 héttel ezelőtt az elektromos kocsit. CSak mondtam neki, hogy számítson arra, hogy nem letankolni, hanem eltöltögetni fogja a pénzt...
Arról nem beszélve hogy az opec is pontosan tudja hogy egy bizonyos àr felett kontra produktiv a dolog. Csak egy példa 680 as tankolasnal már gyalog járok az edzôterembe (6km) :D 1500 as benzinnèl ùgy vàgnàm ki az A4 esem,és vennék elektromost mint a húzat ès gyanítom nem csak èn, tehát azt kell megèrteni az egèsz zöld átállàsnak a magas olajàr kedvez… Olyan mintha az olajosok maguk alatt vágnák a fàt, ràadàsul asszem valahol 60 dollar körül már ôk bôven nyeresègesek a kitermelèssel. Szal aki itt 300 as olajat vàr az durvàn csalódni fog. Ràadàsul infla erôsítô is a magas àr.. szal mindenképp én nem vàrom magasra.
vagy megyünk metaverzumba végső esetben, így csökken az ökológia lábnyom, amíg nem normalizálódik a helyzet :)
Törölt felhasználó2022. 03. 23. 16:06
#65542
inflációval korrigált olajár historikus. ahogy nézem a 120-160-ban is sávozott a közelmúltban évekig . az efeletti meg gondolom recessziót okozna, tehát valószínűtlen,hogy az efeletti szint tartós tudna maradni. Chart of the Week - The Real Price of Crude Oil (topdowncharts.com)
mert ma olaj fel, tőzsde le (risk off)nap van. kéne egy olyan nap, hogy olaj fel, tőzsde fel. akkor repülne a RIG és tsai. de sztem 5 fölött ritka a levegő a RIGnek
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.