Sziasztok! Finvolution Groupról mi a véleményetek? Egy ideje kutakodom utánuk. Látok fantáziát a cégben, de kikérném a nálam jóval okosabb és tapasztaltabb emberek véleményét. Köszönöm a választ.
"Buffett sokáig a legjobb volt, de ma már közel nincs egy szinten néhány (hedge) fund managerrel. Az az elv, hogy nem fektet olyanba, amit nem ért, teljesen korrekt és biztonságos, de a mai világ igazi nagy lehetőségeit egytől egyig elveszi előle." Elveszik előle? Ő találja ki a világnak a lehetőségeket, de előtte ő belevesz. Sokan azt hiszik, hogy azért adta el az OXY törzsrészvényeit, mert nem hitt bennük. WB jól tud számolni. Pontosan annyi OXY törzsrészvényt vásárolt, hogy utána megkapja a warrantokat, majd még vett hozzá esésben. A warrant átlagára 3-3,2 USD körül van/volt, nem tudom, hogy eladta-e. Most a warrant árazása 11,2 USD körül van. Az OXY ment vagy 100-120%-ot, a warrantja meg 3-400%-ot. Persze az elsőbbségi részvények után meg leszedi még a 9%-ot az OXY-tól. WB és Soros között semmi különbség nincs, ugyanazt csinálják, csak privát üzletekben, meg tőzsdén kívüli kereskedéssel, vállalatok felvásárlásával. Olyan opciókat kapnak még piacra kerülés előtt, hogy garantált nekik a 3x-100x profitelőny. Persze sok üzletet nem kell bejelenteniük.
Számomra is furcsa volt, ennél meredekebb dolgokat írtam már ide (és mások is), törlést viszont senki nem kapott, szóval sejtettem, hogy nem szándékos a dolog. A "Tesla túl van értékelve" mondat pedig alapból +5 karmapontot jelent :p A diverzitás érdekében maradok ebben a topicban, úgy vélem, hogy több információ és több nézőpont jobb döntésekhez vezet, így mindenki jól jár - a személyes ismerkedésre pedig örömmel sort kerítek, amint vége ennek a csodás vírusnak. stingy: tetszett az utalás, nagyon kreatív :) Nagyjából mindenben igazad van, bár azzal nem értek egyet, hogy nem sokat tudok a szisztémám helyességéről. A MVIS és a GEVO kb 1700%-ot emelkedett, mióta rájuk találtam és említettem őket, és biztos vagyok benne, hogy ez a mozgás medvepiacon is megtörtént volna, csak mondjuk nem 1700%, hanem 1000% emelkedéssel - szerintem egyetértünk, hogy ez egy elfogadható kompromisszum lenne. 70%-ban TA alapon kereskedem, gyakran rövid távra, így feltételezésem szerint egy medvepiac kevésbé befolyásolja majd az eredményeimet, mint mondjuk a hosszútávú befektetőket. Biztosan nehéz lesz, de hiszek magamban és abban, hogy bele tudok tanulni, úgy, ahogy az utóbbi szűk egy évben a tőzsdébe beletanultam. Buffett sokáig a legjobb volt, de ma már közel nincs egy szinten néhány (hedge) fund managerrel. Az az elv, hogy nem fektet olyanba, amit nem ért, teljesen korrekt és biztonságos, de a mai világ igazi nagy lehetőségeit egytől egyig elveszi előle.
Az, hogy a TSLA ára elrugaszkodott, az nem kérdés. Ugyanakkor a céget nem autógyárként, hanem szoftvercégként kell nézni, ha összejön nekik az önvezetés elsőként, akkor abból szép húzás lehet. Persze most az árba bele van árazva a rózsaszín jövőkép 20 évre, de hát sajnos nem value szemüveggel kell most nézelődni, mert akkor igen szűkös a kínálat. :-(
A saját, jól kidolgozott rendszere(i)d jeleit kell figyelni. Van ilyen? Miért kellene fedezékbe vonulni? Nem emlékszem, hogy a Blackrock felszámolta volna minden pozícióját 2007-08-ban:) Valahol olvastam régebben, hogy egy évekig tartó bika piacon csak néhány olyan nap van, amit ha kihagysz, a nyereség drasztikusan leesik. Hidd el, ezt nem tudod kitalálni. Én pl. azt sem értem, hogy itt a topicban sokan 50+% cash-ben vannak, miközben a piac megy fel. Ha a pénzem 50%-át fektetném be, akkor pont 2x akkora hozamot kell elérjek rajta, mintha mind dolgozna.75% kp-nél már 4-szeres profit kellene. Amúgy szvsz, ha hosszú távon (értsd: évek!)úgy működne ez az egész, ahogy pár, -mondjuk 21:)- tréder elképzeli, akkor nem Buffett nyerte volna a fogadást a hedge fund-dal szemben:) Ezt pedig ajánlom minden fiatal titánnak: "Az a helyzet, hogy ha nem éltél még át medve piacot aktív befektetőként,
akkor még nem sokat tudsz magadról, a döntéseidről, a befektetési
szisztémád helyességéről."
Bocs hogy beleszolok de egy A6 2.8 quattro siman megeszik 8.5 litert, tapsztalatbol mondom, most adtam el. 1.44 EUR/literes nemet benzin arral szamolva egy 12.2EUR/100km uzemanyag koltseg. Tovabba, iae honlapja alapjan 2018 ban 26.9% volt a szeneromuvek aranya. Gondolom 4 ev alatt ez jelentosen csokkent a megujulok javara. Ha csak azt feltetelezed hogy olajjal alitasz elo azonos mennyisegu energiat a benzines motorok hatasfoka 25%, mig egy modern kombiciklusu eromu olajjal uzemeltetve 55%. Nem beszelve az megujulok es atomeromuvek altal eloallitott energiarol.
Őszintén remélem, hogy tévedés volt a postod törlése. Semmi olyan nem volt benne, ami ezt indokolta. Ha gondolod, készíts egy Trader21 topicot, én szívesen olvaslak továbbra is! Az írásaid alapján személyesen is megismernélek szívesen, értékrendben közel állunk. Na de elég a társkeresőből 🌈 😅😅.. HTOO téma:SPAC-kent jött be 48 dolláron, investing rosszul mutatja. Ahhoz képest fele sincs az árfolyam. Mivel ez európai játékos, az amcsik lehet nem fogják szeretni annyira. A tervek szépek, de lehet nem fognak tundi nagyra nőni, bár az eu most erősen tolja a hidrogén piacot. Nekem 22 körül van az átlagom, kicsit elsiettem. Esést nem várok tőle, van egy lapos emelkedő trend, jó széles, a teteje 28 körül, alja 20 ... Újabb elektromos autó téma? Riviant ismeritek? https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-10/amazon-backed-ev-maker-rivian-is-said-to-aim-for-ipo-this-year?sref=V7uxlNge
Lehet, hogy a hivatkozás előtt/közben/után véletlen a törlésre kattintottál - nem tudom, hogy működik a topicgazdák moderációja. Na mindegy. Boldog születésnapot, Boole!
Ma lenne 115 éves André Kostolany. Most biztosan figyeli a piacokat és ha tudná megkérdezné, hogy ott mindenkinek elment a józan esze? Vagy azt mondaná, hogy amíg szól a zene, addig táncolni kell, ha kell akkor DOW 40k-ig is.
Tesla mania. (elirtam 2 fontos szamot, ez a javitott valtozat, Brusszeli arakkal) eppen a napokban csinaltunk egy kalkulaciot, mert a vejem most 1 eve hasznal Teslat. A tapasztalat? Anyagilag az elso 450e km lefutasaig a Tesla a dragabb (!) A szamok a kovetkezok. . 1)A Tesla S kb. 20e Euroval dragabb, mint egy hasonlo teljesitmenyu es minosegu benzines, 80k-->60k Euro (Audi A6). Szoval kezdetben Tesla 20e Euro minusszal indul. Ezt elore kell kifizetni. |Ennek kellene megterulnie a menetkozi hasznalattal. . 2)Atlagosan 100km-re a Tesla toltesi koltsege (22.7 kwh/100km a valosagos toltesigeny) 2.3 Eur, a benzines toltese 6.8 Eur/100km. Tehat 100km-re az uzemanyag kulonbseg 4.5 Eur. Akkor a 20e veteli arkulonbseget Tesla fogyasztas olcsosaggal 20k/4.5*100= 444.000 Km alatt hozza. Ez olyan, hogy 10 ev alatt eri meg a kulonbseg, ha evi 44e km-t megy a kocsi. A gyakorlatban a Tesla a varhato 250k km elettartama alatt legalabb 10k Euroval dragabb marad. . 3)Ebben nincs benne a karbantartas/biztositas koltsege. Ami ugyan elviekben olcsobb az e-autonal, a gyakorlatban ugyanannyit kernek el mint a benzinesnel. . 4)Maradt az, hogy Tesla dragabb, mint egy azonos minosegu benzines. A kulonbseg a "kornyezetvedelem". Ezt nem tudom Forintositani. De mivel a vilagon most az aramtermeles 40% reszet szen eromuvek adjak, amik joval tobb port es szendioxidot termelnek mint egy korszeru benzines katalizatoros, nos az a gyanum hogy egyelore az e-autok semmi hasznot nem hajtanak. Viszont kb. 15%-al dragabbak. Ugyhogy biztosan erdemes felverni TSLA arat a realisnak 50x nagysagura.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.