Minden létező gondolatra van már fórum, erre a kb. 80 éves stratégiára pedig még nincs... a value investor a részvényt annak tekinti, ami valójában: üzletrésznek. Eszerint értékeli azt, és diszkontáron vásárol belőle.
Ugyanezen gondolkodtam én is. A csapból is az folyik itt a pf-on, hogy mennyi hozamot lehetett elérni a különböző befektetési alapokon. Sajnálatos, hogy rendszeresen egy évet kiragadva közlik le ezeket a dolgokat. Nem beszélve arról, hogy jönnek a "volna" + "ha" + "talán"-ok.
A cikk szerint a hazai kiegyensúlyozott vegyes alapok átlagosan 5.7%-ot hoztak. Ehhez képest az én 11.4%-om nem is olyan rossz. Tavaly viszont szerintem csúnyán alulmúltam az összeset. :) Érdemes hozzátenni, hogy 1-2 év hozama nem jelent semmit. Inkább a 10-20 éves teljesítményeket kellene értékelnie a cikknek.
Meg kell várni, hogy Trump mit csinál a jövő héttől kezdve, mert szétszedheti az egész világgazdaságot.
Ahogy látom a legnagyobb ellenségei: Mexikó, Kína, autógyártók.
Miért veted el a 3x-4x árfolyamot? Miből gondolod, hogy 110 EUR körülre emelkedhet?
Szerintem a Daimler egy jó cég, erős, jól pozícionált márkákkal. P/E alapon kimondottan olcsónak tűnik, viszont ez annyiból csalóka lehet, hogy az autóipar ciklikus iparág. A nyereség ciklikusságát jól le lehet követni a cég osztalékának, vagy nyereségének alakulásán. Az USA autóértékesítése is sok éves csúcson van, de EU-ban is jól fogynak az autók. Kérdés, hogy mitől nőne tovább az eladott autók száma? Tavaly volt egy korrekció az autógyártók árfolyamában, amikor felmerült, hogy csökkenni fognak az autóeladások. Én ezt járnám körbe, hogy mennyire fenntartható a mostani értékesítési volumen.
Szerintem a cég egy olyan iparágban tevékenykedik, ami számomra nem nyújt túl jó befektetési lehetőségeket. Gyakorlatilag már jó 2 évtizede hanyatlik ez a terület az olcsó munkaerővel és energiaárakkal dolgozó távol-keleti konkurencia miatt.
A cég arra sem képes, hogy legalább évekig nyereségesen működjön. 2011-2013-ban hatalmas veszteségeket hozott össze. Csak a legkisebb, 2013-as veszteség több, mint a 2014-2016-os nyereségek összesen. A BVPS a 2016-os adatai alapján 3,71 EUR.
Amúgy ez egy value investing fórum, ami azt jelenti, hogy a cég és makrogazdasági környezetének elemzésével foglalkozva keresünk jó befektetési lehetőségeket, és beszéljük meg azokat. Véleményem szerint a technikai elemzés nem működőképes. Nézd meg, hogy a világ gazdag befektetői közül senki sem a grafikonokból történő jóslással kereste a pénzét. Szívesen beszélünk meg Veled is befektetési ötletet, ha leírod, hogy miért látsz fantáziát az adott cégben.
Daimler 1M: link
Elvileg lesz egy kis beesés kb 66-ig utána mehet tovább fel. Célár 11x.
Persze egy 3x-4x beesés sem kizárt, de ezt most elvetném.
Hogy látjátok a cég jövőjét?
Tberki, neked mi a véleményed?
Thyssenkrupp 1M: link
Mi a véleményetek a fenti cégről? Mik a jövőbeni kilátásai? Új szerződések...?
Technikai alapon kitört az eső csatornából, a visszateszt is megvolt és elvileg most indul a legszebb 3-as hullám fel. Cél 36.
a legnagyobb hajo szallito cegek arfolyama nem valtozott jelentosen {itt az 1. 2-3 cegre gondolok} (kiveve ez alol) a koreai ceget ami ugye csod helyzetbe kerult...
Egy bizonyos meret utan, nehez novekedest elerni foleg 1 eleg zart szektorban mint amilyen a vizi szallitas...
20-30%-os negativ ill. pozitiv elmozdulas az rv-k 99,9%-ban barmikor elofordulhat...
En nem talaltam benne elonyt a kereskedesre...befektetesi szempontbol pedig nem a ciklus elejen vagyunk hanem inkabb a vegehez kozelitunk...
Az elgondolas ill. az otlet nem rossz, az idozites nem biztos hogy megfelelo...
(persze tevedhetek is)...
A rugalmatlan kínálatról eszembe jutott egy másik szektor, ez pedig a vízi szállítás. Lehet, hogy az infóim tévesek, de úgy tudom, hogy a hajóépítő kapacitás eléggé korlátos. A mostani gyenge időszakban a szállítás túlkínálatos, és ilyenkor hajót is alig építenek. Ha viszont utoléri a kereslet, akkor nem tudnak rögtön ezer új hajót építeni, hanem kell hozzá néhány év. És a néhány év alatt közben valahogyan ellensúlyozni kell a szállítási keresletet, ami miatt a szállítási díjak emelkednek. És valami ilyesmi repítette 11000 pontig a Baltic dry indexet is, mi aztán visszahullt 1000 pont alá.
Ha ezt a sztorit ki tudnátok javítani, megköszönném.
Value Investing