A fosszilis tüzelőanyagok ésbegyébbfogyasztas visszafogása a klímavédelem vwgett lenne fontos. És igen, a fogyasztási szokások megváltozására, azon belül egy kevéabé kényelmes élterve való áttérésre van szükség
Nem. Összekeversz dolgokat. Az élőhelyek az emberi tevékenység miatt csökkennek. Kell a hely a településeknek, infrastruktúrának (ipar, közlekedés), növelni kell a mezőgazdasági termelést. Ennek semmi, de semmi köze a fosszilis tüzelő anyagokhoz.
Keverednek a dolgok benned. A flora/fauna a természetes élőhelyek visszaszorulása miatt történik. Népesség növekedés. mg termelésbe fogás miatt szorulnak vissza. Ezen a fosszilis tüzelőanyag felhasználás mértéke nem változtat...
Valóban nehéz megválaszolni. A fosszilis nyersanyagoktól függő az egész világ. Bár rájöttünk, hogy drasztikusan pusztítja a flóránkat faunánkat vagyis sz emberiséget mégsem akarunk l
Volt már ilyesmi a történelemben nem egyszer mégis túléltük. Én sem tartom helyesnek a kormány módszerét, de lépni kellett a hirtelen, féktelen üzemanyag drágulás megakadályozására. A nyersolaj árának a meghatározása nem más, mint spekuláció. A probléma abban gyökerezik. Amíg az ipar az olajtól függ, addig ki van a világ szolgáltatva az olaj termelő országok kartellezésének. Ezt vagy egy háború vagy más energiaforrásokra való átállással lehet csak megváltoztatni.
Senki nem szereti nézni a féktelen drágulást! Viszont ha elszáll a termékek ára akkor nem az a megoldás, hogy a kereskedő profitja árán levágunk belőle. Persze egyelőre keveseknek fáj ez és többeknek kedvez, de precedenst teremtett. Olyan precedenst, hogy ha képtelen megfékezni a kormány a Forint gyengülést és az inflációt akkor hatósági árat vet ki önkényesen, hogy megelőzze a népharagot. Felkészülnek: bankszektor, szolgáltatások, gyógyszertárak, élelmiszer kereskedők.
Félreérthető volt. A kutakra gondoltam. A magyarországi MOL, OMV, Shell, Lukoil kutak enyhén veszteségesen fognak üzemelni, de túlélik. A nagyobb cégeknek (értsd.: MOL, OMV, ... ) légyfing lesz, de a kisebbeket, vagy egy-egy kutat üzemeltetőket kicsinálhatja. Az ERSTE elemzője is valami 1%-ot említ a MOL-nál.
Miért ott vállalt munkát, ahol, avagy miért oda költözött, ahol nincs egyéb közlekedési mód. Aztán ott vannakég olyan lehetőségek, hogy többen mennek 1 kocsival. Szóval nem sokan lehetnek olyanok, akik önhibájukon kívül kerülnek olyan helyzetbe, hogy kocsival kelljen közlekedniük. De még emellett is azt gondolom, hogy nem drága az üzemanyag. 2012-ben 450 volt, fele ekkora átlagfizetés mellett. Részemről sokkal nagyobb probléma az élelmiszerek árának elszabadulása.
Nah látod, ahogy kiszámoltad továbbra is nyereséges marad a MOL. A kormányban sem hülye emberek ülnek, meg a tanácsadók is értenek a szakmájukhoz. Nyilván nem az befolyásolja őket, hogy MOLnár Józsi a nagy tőzsde cápa vett Mol részvényt 2400-ért és akkor lesz megelégedve önmagával meg a kormánnyal, ha 3500-ért eladja. Közben meg az emberek 90 százalékát sokkolja a magas benzin ár.
Én is úgy gondolom, hogy nem a mi (úgymond tehetősebb réteg) érdekeink az elsők, viszont ezen intézkedés elsődleges gazdasági hatásai vsz nem olyan egyértelműek.
Én egyébként nem temetném a MOL-t, mivel egyébként is beindult már egy korrekció, amire most ráerősítettek a pánikhangulat keltésével. Jómagam bízom abban, hogy még az idén kiheveri a rv ezt az esést.
Az átlag magyarnak eszébe nem jut, hogy részvényeket vásároljon. Van épp elég - a lét fenntartáshoz szükséges - fontos fizetni való. Örülnek, ha ezt ki tudják köhögni. Vagyunk néhányan (itt a fórumon) akik abba a szerencsés helyzetbe vannak, hogy kicsit jobban megy a szekér és jut lóvé részvény vásárlásra is. De azért ne várjuk már el, hogy bármely kormány a mi érdekeinket fogja szem előtt tartani és azért mert mi ilyen-olyan cégek részvényeit megvesszük a kormány majd ránk lesz tekintettel, hogy ne bukjunk, hanem csak nyerjünk. Az olaj meg különösen csúszik. Gondolom akik Molt vettek ezt tudták!
Csak azt is figyelembe kellene venned, hogy nem csekély számú ember, hogy eljusson a munkahelyére, hogy dolgozni tudjon magán autót kell, hogy használjon. Bizony nekik magas a jelenlegi ár.
Akiknek 98-ast kell vásárolni azokat én nem sajnálnám. Inkább sajnálom akik melózni járnak a kocsijaikkal meg akik a gyerkőceiket hurcigálják oviba, isibe meg külön órákra.
PANNERGY