Igen, ezt én is értem, csak azt írtam, hogy lehetett volna okosabban is. Akik igazán megszívják, azok a kisebb kutak, illetve azok, akiknek esetleg 98-ast kell vásárolniuk, mert a lakóhelyük közelében nem lehet majd 95-öst kapni, vagy messzebb kell menniük, mert bezár a kút. A nagyobbak MOL, Shell, OMV, Lukoil kicsit veszteségesen, de életben maradnak. (Sajnos nekem is van MOL-om. Pár napja még szép nyerőben, és talán még most sem bukós.)
Részemről az üzemanyagár speciel nem magas. Nézhetjük tenyszerűen, az atlagbérhez képest, a szomszédos országokhoz kepest, mindkettő alapján olcsó. Másrészt láthatóan nem elég magas, hogy az emberek lemondjanak a kocsikázásról.
"És sajnos a lormány újra igazolta, hogy ezt megteheti, és bármely más szektorban megteheti." És sajnos ez a fő probléma, ezért ingott meg az egész BÉT a bejelentés után - a működőtőke nem szereti, ha átnyúlnak felette. Viszont az is igaz, hogy a helyzet sz.r, és valahogy kezelni kell(ene).
Molnár Józsefvadott el, nem Hernádi. Nyilván azéet adott el, mert tudta, hogy jön egynilyen döntés. Ha itt nem lesz eljárás az MNB részéről, az a banánköztársaság nyílt kikiáltása.
A MOL-nak inkább azért fáj a döntés, mert az olaj egyik irányú mozgása (emelkedése), egyre növekvő veszteséget okoz neki a kisker üzletágban. Tehát felborult az integrált olajipari vállalat üzleti modellrje. A legjobb az lenne neki, ha 70-75 USD közelébe visszamenne a Brent, az USD/HUF meg 300 körülre. Csak hát eleve szürreális, hogy felmerült, hogy nem a piac határozza meg egy piaci vallalat eredményét. És sajnos a lormány újra igazolta, hogy ezt megteheti, és bármely más szektorban megteheti.
Ezek az elemzők épp úgy csupán találgatnak, mint mi kisbefektetők (és most elnézést a köztünk úszkáló cápáktól). Ha az olaj ára? Ha a Ft/$? Ha nem 3 hónap? Itt, hogy mi lesz, azt senki nem tudja, de hogy megszopjuk az biztos!
Lehetett volna ezt is okosabban, de ez már csak egy ilyen ország, ilyen kormánnyal ... . OFF aMOL-ra: Az 500 feletti benzin és dízel árakat főleg autópályák mellett láttam, ahol inkább azok tankolnak akik átmennek Mo.-on. Ezeket miért kell támogatni? Én Tesco, Auchan, vagy város körüli kutakon szoktam tankolni, ott bőven 500 volt az ára.
Az a baj, hogy - nyilván nem látok sajnos a színfalak mögé - a cég agilitása annyira langyos. Nem megyek bele annyira, mert elpanaszkodom ezt évente egyszer. Mind a kommunikáció, mind az egész utóbbi évek alapján az jön le, hogy "ha jönne a sült galamb, nagyon talán hajlandóak lennénk bekapni... Ha épp nincs böjt, stb". Nem akarok az Alteoval példálozni, mert - nagyszerű szakértelem elvitathatatlan(!) - , de könnyebb dolguk van... Azt, hogy hol süt a nap, hol fúj a szél könnyebb eltalálni, mint, hogy hol van 2500 m mélyen a föld alatt forró víz... Szóval jóval könnyebb új beruházásokba fogniuk, mint nekünk. De ők nyomulnak, a köztudatban vannak. Riportok, konferenciák, youtube videó. És a jó bornak nem cégér a mai világban lehet már nem annyira igaz. Én magam is már bőven boomer vagyok, de ma a köztudatba is kell kerülni. Nem feltétlenül elég, ha Warren Buffet féle screener mágusok veszik észre a céget. És ez nyilván nem lenne világmegváltó dolog, emellett kéne a szakmai nyomulás is. Dühítő számomra a Főtávos szitu... Hogy az kapta, aki meg merte kérdezni, hogy megkaphatja-e. Ez az évek óta "nyitott szemmel járunk" ez számomra kevés.
Jómagam az új srv küszöböt 1050-1100 körülre várom, persze ez annak is erőteljes függvénye, mer-e (illetve akar-e) a menedzsment értelmes (kb. 50-60 Ft) osztalékot fizetni 2021 után.
Kíváncsi leszek a miskolci bővítésre. Csak Miskolc közvetlen környezetében is nagyon jó lehetőségek vannak/lehetnének. Tiszaújvárosban ki van építve a távhő, igaz jó részben biomassza a gázon kívül - szóval ott eldőlt egy "megújuló" irány, de ott a volt TVK, ami állandóan bővül, nem tudom ott pontosan a tevékenység közben mennyi hőt termelnek, hogy az elég-e nekik. Északon ott van Szikszó... Hell gyár. Meg a hernádnémeti telekre is talán végre beeshetne valaki (bár ez utóbbi még nem létező hőigény) Szóval szeintem itt Miskolc közvetlen környezetében is nagy lehetőségek vannak, ha beesne több milliárd pályázati pénz.
A fixált benzinár kérdése talán a jogállamiságot is megkérdőjelezi, ez a bejelentés inkább várakoztatásra kényszeríti a külföldi befektetőket. Talán ezért néztünk be tegnap 1000 ft alá Pannergy is.https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2021/11/erste-uzemanyaghianyhoz-vezethet-az-arsapka
Jó gondolatok, magam is még további vásárláson gondolkodom, viszont hogy valójában nyertrm rajta az akkor biztos, ha eladtam. Az idő haladtával pedig sok váratlan dolgot történhet pozitív és negatív is.
Fundáról nem beszélek, mert az nagyon rendben van. A jelenlegi környezet támogatja az árbevétel-, és profit növekedést, a miskolci bővítés is pozitívan fog hatni ...
Valószínűsíthető, hogy 2022 áprilisában megemelt küszöbbel új részvény visszavásárlási program fog indulni. Ha azt nézem, hogy korábban az srv küszöb 750 volt, majd 950 lett, ez 26%-os ugrás, akkor lehet, hogy 950-ről felmegy 1200-re (esetleg 1250-re) Nekem elfogadható a +20% éves hozmnak (+egy kis osztalék), szóval ezért sem tervezem az eladást, viszont 900-1000 között veszegetem.
Nekem is egyike volt ez a hét a legrosszabb heteimnek. Két legnagyobb kitettségem Pannergyben és Molban van :-(. Még az a szerencse, hogy a szeptember-októberi emelkedésben is benne voltam, csak hát akkor is fájó.
PANNERGY