Kis iráni rakétázás mindent megváltoztat. WTI long pozíciót vettem fel CFD-ben, aztán teljesült a céláram gyorsan, és még ment 3x annyit 2 perc alatt. VIX +23%, légitársaságok lent, a Lufthansa valóban beverte a fejét az 50 hetibe. Az olajjal kapcsolatban egyébként rengeteg bennfentes vásárlást láttam az elmúlt hetekben, PBF, MTDR, ezeken bátorodtam fel.
Szerintem egy gyöngyszem. BPOST ma tovább vettem. Ezt hosszabbra. PB 0,5. Aktuálisan 1,5 annyi a cash állomány, mint a könyvszerinti érték. Persze egy shrinking üzlet, de PE 3,5. Osztalék is vagyon. Most már csak ilyeneket keresek. BASF szerintem nem néz ki jól. LHA most jön a neheze. Itt nem venném, inkább adnám, vagy ezt a hetet megvárnám, most már. 50 hetesbe ütközik. BAYN 35 körül adnám. Ha hetesen fekete gyertya lesz, akkor is adni kell. A rés betöltésé után figyelős nagyon. Az alsó rés kár, hogy megmaradt. Így nem tiszta ez sem.
Néztem a Polytecet.Szerintem az a baj hogy nem tudja a költségeit àthàrîrani.Az EBITDA csak 5.5%. A kínaiak a müanyagiparban nagyon erösek,nyomàs alatt tartjàk a piacot. Ha a polytec bérköltségei tovàbb nönek nem tudja majd kigazdàlkodni. Szerintem ezt àrazza a piac.
Szép havi gyertyák: Bayer - Úgy tűnik kimászott a gödörből, gratulálok a kitartóaknak. Talán a 28-nál a rést kitöltheti, de lejjebb én nem várom X-Fab - egy kalapács, és a pivot szerint ennek is megvolt az alja 4.48-nál, még a 4.7 zónába visszamehet, de megindul most már felfelé ez is Lufthansa - egészséges zöld gyertya, 6.3-ig azonban visszamehet Volkswagen - ez is kalapács, de nem szabad elveszítenie a szeptemberi aljat. TUI - Lufthansához hasonló, ehhez is hozzá lehet adni 6.2 körül mert szerintem már nem megy lejjebb Hellofresh - ez elrakétázott, talán a bennfentes vásárlást meg is írtam szeptemberben Thyssenkrupp - aki kérdezte, jól eltalálta az alját, 3.2-nél lehet hozzáadni BASF - ezt is jókor kapirgáltuk Csúnya havi gyertyák: Rheinmetall Polytec - új mélypont, aggasztó hogy minden autóipari dolog felpattant ez meg nem PKTM - csúnya, de lehet hogy megvolt az alja S92 - új mélypont, de szerintem közel lehet az alja Mit vennék? Douglas-t 19.5-ért SMA Solart 16.5-17.5 között PKTM-et sávosan, mert semmi hír nincs róla soha, és 8%-okat ugrál ennek ellenére Illetve Thyssenkrupp @3.2, TUI @6.2, Lufthansa @6.3, X-Fab @4.7, VOW3 @91, Bayer @28, de ez már lehet hogy nem fog megtörténni.
Felvetnék pár kérdést az európai autógyártásról.
Izgalmasaknak látom őket, és én magam nem látom rájuk az igazi választ. 1)
Európa igen magas minőségű autókat gyárt igen drágán
(BMW … Dacia?
2)
Európai autópiac darab tekintetében nagyjából telített lehet? Sok a fóka,
kevés a hal? Csomó új kínai fóka miért pont most jön ide halászni? 3)
Piac igénye alapvetően más, mint a politika
elvárása? Piac kényelmes, magas műszaki színvonalú autót szeretne elviselhető
áron, a környezetkímélés nem kizáró szempont? Politika fő szempontja: zöld
legyen akár drágán is?
4)
EV villany előállítása miből (Jülich DE, Ptolemaida
GR, kínai szénerőművek), mennyire zöld?
5)
EV villany tárolása (lítium bányászat,
akkumulátor gyártás, visszagyűjtés) mennyire zöld?
6)
Európai gyártmányoknak alkalmas minőségi külpiacok
részben telítettek (Amerika), részben szűkülnek (Kína)? Más piacokon nagy a mennyiségi
potenciál (India, Nigéria, stb), de inkább igénytelen olcsó járművek kellenek (tuk-tuk)?
7)
Melyik irányba fordulunk? Bezárkózás, saját
piacon drágán és gyengéd erőszakkal lecserélés elektromosra idegen fókák protekcionista
kizárása mellett? Vagy a fosszilisok betiltásának elhalasztása, a politikai
szigor lazítása? Más irány?
8)
A mi számunkra a speciális kérdés: szabad-e, milyen időtávra,
milyen várakozással európai autógyártókba invesztálnunk, vagy ez teljesen kidobott pénz?
ÉS meg is van!!! Szép jóslat! Gratulálok! Amúgy tudja valaki mi volt ez a mai "vérengzés" az autóiparban??? (Stellantis, Aston Martin profitwarningot látom. Ez vihette le a többi gyártót is kisebb mértékben)? Volt más ok is? Japán talán?
Ma van a hónap és a negyedév utolsó napja (window dressing várható). Meglesznek az új pivot szintek is, azoknak, akik használják (mint pl. én). Sokminden felpattant és kilépett a kínlódó sávból, ami bíztató és megfordulhat a trend.
Nagyon jó kérdés, de nagyon nehéz is. Figyelni kell, mi történik. Mechanikusan minden egyszerre pattant fel az események hatására, és valóban technikai támaszról is (összeér a fundamentális és a technikai elemzés mindig, a charton érzelmek története olvasható). Biztos lesz ami megfordul, és lesz ami nem. Megint csak technika segít majd, mi csinál magasabb aljakat és mi alacsonyabb csúcsokat.
Ezt írtam júliusban Stellantisról. Lehet , hogy maholnap teljesül? Egy hónapja írtam itt a Stellantisról: "Ránéztem Stellantis várakozásokra Marketscreeneren. Osztalék 8% ami ha tényleg 15% a holland osztalékadó akkor 6,8% nettó. A következő 2 év éves növekedési üteme évi 1-2%. Fair érték 26 euro nálam inkább 24 euro. Én a következőképp számolnék: Az én elvárt minimális éves hozamom 20%. Osztalék 6,8%+ növekedés 1,2%= 8%. Tehát még szükségem van évi 12%-ra ami csak a P/E expanzióból jöhet. Ha feltételezem , hogy a fair érték 25 euro és mondjuk ezt a következő 3 év alatt eléri akkor jekenleg maximum a fair érték alatt 40%-kal veszem meg azaz 17,85 euroért. Persze még számításba kell venni az autóipar erős cikkikusságát tehát a vételárat inkább 16-17 euro közé tenném." Most néztem újra rá Marketscreeneren: Az elemzők a célárat levitték 26-ról 23,25 euróra , tehát az én akkori 24 euróm körül van. Fundásan szerintem már vehető a cég, de technikai kép alapján 15 alá várom (én ott venném először), illetve azt sem tartom kizártnak, hogy visszanéz 12 euróig.
"A kínai jegybank (PBOC) új intézkedést jelentett be a lakáshitelek kamatainak csökkentésére vonatkozóan. A jegybank vasárnap felszólította a kereskedelmi bankokat, hogy október 31-ig mérsékeljék a meglévő jelzáloghitelek kamatlábait legalább 30 bázisponttal a PBOC hitelkamatlába (LPR) alá.' --- Itthon csak kérni szokták a bankokat. 🙄
Eurós részvények vitasarok