Köszönöm, hogy leírtad logikusan mi a helyzet. Tavaly kb ilyenkor minden szakértő a 100 $ feletti olajárat valószínűsítette. Aztán láttuk, hogy 70 körüli lett belőle. Ha a szakértők ennyit tévednek, akkor jobb lenne, ha nem is írnának semmit.
OMV: Gondolom nyilván az Iráni eszkaláció veszélye miatt ugrott meg. Ha a Hormuzi szoros környékén destabilizálódik a helyzet, tömérdek olaj nem hozható ki az öbölből biztonságosan. Ha az eszkaláció nem vagy csak nagyon rövid időre következik be, akkor az olajipari árfolyamok igy az OMV is pillanatok alatt visszaállhatnak az eredeti szintre. De ha hosszasabb háborúskodás lesz, akkor irány a csillagos ég szerintem. Viszont azt olvastam a napokban, sajnos a linkem nincs meg, de az volt a lényeg, hogy valamelyik OPEC ország dühöng, mert a kollégái stikában mind sokkal többe olajat termelnek mint amennyiben megállapodtak, és ez hónapokon belül igen jelentősen leverheti az olajárat. Ha ez valóban így lesz, és nem lesz hosszasabb háború Izrael-USA és Irán között, akkor szerintem az olajcégek árfolyama is néhány hónap távlatában erősebben lemehet. Mindenesetre az OMV-t illetően is szerintem a kulcs rövid távon az Iráni eszkaláció, több hónapos távon az OPEC kvóták túltermelése lehet.
RWE: Felügyelő bizottsági ember vett szép pénzért. Bennfentes vásárlások okán is kacérkodom a gondolattal, hogy közép- sőt hosszú távra is érdemes lehet villamos energia szolgáltatókba fektetni. Egyre több minden megy villannyal, nem csak az autók. Szerintem nem olcsóbban hanem egyre drágábban lesz eladható a villany. RWE, E-ON, Siemens Energy meg ilyenekben asszem el lehetne gondolkodni. https://www.boerse-frankfurt.de/news/EQS-DD-RWE-Aktiengesellschaft-deutsch-52ec9af4-1a2a-4b2c-be18-64985a8471cb
Ezt megértem. Nem is az a probléma, ha nem szállsz be az éppen emelkedő részvénybe, hanem az, ha épp előtte adtad el. Vagy ha épp előtte vetted azt ami esik.
Bár én Tuiban érintett vagyok de ettől függetlenül: TUIt üzletileg nem érinti a közelkelet. Az algoritmusok pedig egy kalap alá veszik a légitársaságokkal. OMV mellett egyedül az osztalék szól egyébként a cég nem megy sehová. Teknikailag oedig Tuit fordulni látom (rsi divergencia).
Mert hülye vagyok! Nem vagyok normàlis! Gondolhatod, hogy bànt, amikor pénzt szeretnék itt keresni. El kéne, hogy vitessen a családom a bolondok házába!
Miért szálltál ki a jól vett OMV-ből, ami ha bármi gond van szép osztalékot fizet, és vettél egy utazási és turisztikai vállalat TUI-t közel-keleti eszkaláció idején?
Átok ül rajtam. Tegnap előtt eladtam az OMV-t nulla haszonnal, vettem rajta TUI-t. Nem mondok semmit, csupán azt, hogy lehet itt elemezni meg okoskodni, de ez nem más, mint szerencsejáték és a külföldi részvények ugyanolyanok mint a magyarok!
Nem vagyok autóipari fundamentális szakértő. Ráadásul én mindig abból indulok ki, hogy ami köztudott, az benne van az árban már. Nem tudom, hogy mi népszerű és mi nem, de a Ferrari legutóbbi negyedéves (2023 Q2) jelentésében a profit kétszerakkora mint a 2022 Q4 profit. Az Aston Martinnál veszteséges negyedéveket látok Viktória királynő koráig visszamenve. Nem olvastam utána mindennek, de általában a veszteséges cégek folyamatosan ígérgetik a profitabilitást, ami nem teljesül, és emiatt esik állandóan az árfolyam. Érdekes, hogy a kínai kereslet gyengülését is okként említették, most meg a kínai élénkítés nincs rá hatással. 2022 októberi szinteket figyelném, a 100 szerintem biztosan elesik, 86-nál adnék hozzá ha van. Ferrari: ilyen chartot látva, azt kérdezem magamtól, hol voltam 2022 októberében, amikor a mostani ár harmadáért lehetett venni? Én nem kergetek ilyen magasan lévő dolgokat. Ettől még mehet feljebb és más kereshet rajta pénzt.
37 euróról van egy kisebb pakk OMV-m, de egyelőre nem tervezek az eladásával. Akartam még venni 37 környékén, de sajnos azóta az EURHUF meg az árfolyam is sokat ment.
Én MINDIG részben realizálok. Hang Senf ETF-et is elfeleztem a héten. Ma továbbment. Semmi rossz érzésem nincs. Kockázatot kezelek. Ha valami jól megy felfelé, akkor is és ha lemegy akkor is. Csak túl kicsi pozícióknál (mint Lufthansa 500db részvény vagy 1000db Polytec) nem igazán hatékony ez. Valójában alig van euros pozícióm, azok is mínuszosak, de állandóan itt osztom az észt.
Közel 1/5-éd eladtam. Ez egy pack volt, amit pont két hónapja vettem, ~4% Net P/L%, soha rosszabbat. Igaz nem trade-elésre vettem, de most "így alakult". Jobb ha van némi száraz puskapor.
Én eladtam az OMV-t (kicsit korán is), ha nagyobb eszkaláció lesz (amiben nem hiszek egyelőre), akkor pusztán az olajár növekedése nem fogja sokáig megvédeni egy általános eladási hullámtól. Persze simán lehet még benne tér felfelé, de ez most egy rövidebb trade volt, VW-ből szálltam át, kivételesen még időben. Most keresek egy újabb célpontot rövidtávra.
Aston Martin Lagonda -t Hogy látjátok? (Szept 30 profit warning) Rizikók? Cég financiális helyzete? Jövőképe? Környezet? Más tényezők? (Nemrég azon gondolkoztam hogy prémium márkák ide prémium márkák oda...Német: Merci BMW Porsche, s látom az Aston Martin is... szenved..érthető... De Ferrari??? Épp most látom csúcsról most abba is beleadtak okéé... de a több éves csártja.. egész más világot mutat nekem. .. mintha a prémiumok közt is lenne több szint... s ebben a sorrendben a csúcson lévőket mintha hhhmmm... ... mintha más piacon lennének... mégis más társadalmi csoportot céloznak azok az autók...ahol tkp sosincs válság...sosem törik meg igazán a profit..???. Nem mentem bele még a Ferrariba .de szemmel ránézve mintha csak technikai jellenű profitrealizálás lenne..
Ugyanakkor OMV meg emelkedik. Realizálna valaki itt legalább részben? I mean ha konszolidálódik a helyzet lehet visszamegy 37 elejébe. Persze ha rosszabb lesz a helyzet lehet 40+ is.
Boeinget vennék inkább. Sztrájkolnak egy hete legalább, az árfolyam meg nem eset semennyit, ez jó jel. Persze ma kijött hogy kitömik őket állami pénzzel, mint az Intelt. Lejjebb vártam, 13x-140 közé, még teljesülhet persze.
Eurós részvények vitasarok