Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
oldrider ma, 21:11
Előzmény: #2661  matatakakiba
#2665
Na jó, ne vitessenek el, csak kapcsolják le a netet, hogy ne tudjak állandóan tőzsdézni. 
oldrider ma, 21:05
Előzmény: #2663  Borisz
#2664
Köszönöm, hogy leírtad logikusan mi a helyzet. Tavaly kb ilyenkor minden szakértő a 100 $ feletti olajárat valószínűsítette. Aztán láttuk, hogy 70 körüli lett belőle. Ha a szakértők ennyit tévednek, akkor jobb lenne, ha nem is írnának semmit. 
Borisz ma, 20:40
Előzmény: #2654  oldrider
#2663
OMV: Gondolom nyilván az Iráni eszkaláció veszélye miatt ugrott meg. Ha a Hormuzi szoros környékén destabilizálódik a helyzet, tömérdek olaj nem hozható ki az öbölből biztonságosan.
Ha az eszkaláció nem vagy csak nagyon rövid időre következik be, akkor az olajipari árfolyamok igy az OMV is pillanatok alatt visszaállhatnak az eredeti szintre. De ha hosszasabb háborúskodás lesz, akkor irány a csillagos ég szerintem.
Viszont azt olvastam a napokban, sajnos a linkem nincs meg, de az volt a lényeg, hogy valamelyik OPEC ország dühöng, mert a kollégái stikában mind sokkal többe olajat termelnek mint amennyiben megállapodtak, és ez hónapokon belül igen jelentősen leverheti az olajárat. Ha ez valóban így lesz, és nem lesz hosszasabb háború Izrael-USA és Irán között, akkor szerintem az olajcégek árfolyama is néhány hónap távlatában erősebben lemehet.
Mindenesetre az OMV-t illetően is szerintem a kulcs rövid távon az Iráni eszkaláció, több hónapos távon az OPEC kvóták túltermelése lehet.
Borisz ma, 20:27
#2662
RWE: Felügyelő bizottsági ember vett szép pénzért. Bennfentes vásárlások okán is kacérkodom a gondolattal, hogy közép- sőt hosszú távra is érdemes lehet villamos energia szolgáltatókba fektetni. Egyre több minden megy villannyal, nem csak az autók. Szerintem nem olcsóbban hanem egyre drágábban lesz eladható a villany. RWE, E-ON, Siemens Energy meg ilyenekben asszem el lehetne gondolkodni.
https://www.boerse-frankfurt.de/news/EQS-DD-RWE-Aktiengesellschaft-deutsch-52ec9af4-1a2a-4b2c-be18-64985a8471cb
matatakakiba ma, 19:30
Előzmény: #2656  oldrider
#2661
Azert tulzasokba ne essunk!
oldrider ma, 19:10
Előzmény: #2659  todi
#2660
Ezt megértem. Nem is az a probléma, ha nem szállsz be az éppen emelkedő részvénybe, hanem az, ha épp előtte adtad el. Vagy ha épp előtte vetted azt ami esik.
todi ma, 17:09
Előzmény: #2658  oldrider
#2659
Ha úgy nézzük maca Thyssenkrupp is emeljedik de azért nem szállnék be.
oldrider ma, 16:50
Előzmény: #2657  todi
#2658
Legyen igazad, de most a TUI esik, az OMV meg emelkedik. Hosszú táv nekem nem perspektíva, csak ha beragadok vagyok kénytelen elviselni.
todi ma, 16:15
Előzmény: #2656  oldrider
#2657
Bár én Tuiban érintett vagyok de ettől függetlenül:
TUIt üzletileg nem érinti a közelkelet. Az algoritmusok pedig egy kalap alá veszik a légitársaságokkal.
OMV mellett egyedül az osztalék szól egyébként a cég nem megy sehová.
Teknikailag oedig Tuit fordulni látom (rsi divergencia).
oldrider ma, 16:04
Előzmény: #2655  Ishar
#2656
Mert hülye vagyok! Nem vagyok normàlis! Gondolhatod, hogy bànt, amikor pénzt szeretnék itt keresni. El kéne, hogy vitessen a családom a bolondok házába!
Ishar
Ishar ma, 15:54
Előzmény: #2654  oldrider
#2655
Miért szálltál ki a jól vett OMV-ből, ami ha bármi gond van szép osztalékot fizet, és vettél egy utazási és turisztikai vállalat TUI-t közel-keleti eszkaláció idején?
oldrider ma, 15:19
#2654
Átok ül rajtam. Tegnap előtt eladtam az OMV-t nulla haszonnal, vettem rajta TUI-t. Nem mondok semmit, csupán azt, hogy lehet itt elemezni meg okoskodni, de ez nem más, mint szerencsejáték és a külföldi részvények ugyanolyanok mint a magyarok!
Borisz ma, 14:30
Előzmény: #2652  Ishar
#2653
Lufthansa: Én már kiszálltam belőle, De ha lemegy 5,50 - 5,80 közé, azt hiszem, veszek megint.
Ishar
Ishar ma, 13:39
#2652
Luftballon Hansa közben látványosan ereszt: 6,15 EUR (-4,18%).
buythedip ma, 13:26
Előzmény: #2650  buythedip
#2651
Februárban 16x-en állt, és a 282-es hozzászólásban azt mondtam, nem tartom elképzelhetőnek az akkori ár felét, és nem vennék.
buythedip ma, 13:23
Előzmény: #2644  Zoltanovitsch
#2650

Nem vagyok autóipari fundamentális szakértő.
Ráadásul én mindig abból indulok ki, hogy ami köztudott, az benne van az árban már.
Nem tudom, hogy mi  népszerű és mi nem, de a Ferrari legutóbbi negyedéves (2023 Q2)  jelentésében a profit kétszerakkora mint a 2022 Q4 profit.
Az Aston Martinnál veszteséges negyedéveket látok Viktória királynő koráig visszamenve.
Nem olvastam utána mindennek, de általában a veszteséges cégek folyamatosan ígérgetik a profitabilitást, ami nem teljesül, és emiatt esik állandóan az árfolyam.
Érdekes, hogy a kínai kereslet gyengülését is okként említették, most meg a kínai élénkítés nincs rá hatással.
2022 októberi szinteket figyelném, a 100 szerintem biztosan elesik, 86-nál adnék hozzá ha van.
Ferrari: ilyen chartot látva, azt kérdezem magamtól, hol voltam 2022 októberében, amikor a mostani ár harmadáért lehetett venni? Én nem kergetek ilyen magasan lévő dolgokat. Ettől még mehet feljebb és más kereshet rajta pénzt.
Ishar
Ishar ma, 13:21
Előzmény: #2643  fpeter1982
#2649
37 euróról van egy kisebb pakk OMV-m, de egyelőre nem tervezek az eladásával. Akartam még venni 37 környékén, de sajnos azóta az EURHUF meg az árfolyam is sokat ment.
buythedip ma, 13:02
Előzmény: #2643  fpeter1982
#2648

Én MINDIG részben realizálok. Hang Senf ETF-et is elfeleztem a héten. Ma továbbment. Semmi rossz érzésem nincs. Kockázatot kezelek. Ha valami jól megy felfelé, akkor is és ha lemegy akkor is.
Csak túl kicsi pozícióknál (mint Lufthansa 500db részvény vagy 1000db Polytec) nem igazán hatékony ez.
Valójában alig van euros pozícióm, azok is mínuszosak, de állandóan itt osztom az észt.
fpeter1982 ma, 12:22
Előzmény: #2645  vaczak
#2647
Közel 1/5-éd eladtam. Ez egy pack volt, amit pont két hónapja vettem, ~4% Net P/L%, soha rosszabbat. Igaz nem trade-elésre vettem, de most "így alakult". Jobb ha van némi száraz puskapor.
TheSnake2020 ma, 12:04
#2646
TLRY október 10. Nem ma.
vaczak ma, 11:29
Előzmény: #2643  fpeter1982
#2645
Én eladtam az OMV-t (kicsit korán is), ha nagyobb eszkaláció lesz (amiben nem hiszek egyelőre), akkor pusztán az olajár növekedése nem fogja sokáig megvédeni egy általános eladási hullámtól. Persze simán lehet még benne tér felfelé, de ez most egy rövidebb trade volt, VW-ből szálltam át, kivételesen még időben. Most keresek egy újabb célpontot rövidtávra.  
Zoltanovitsch ma, 10:56
#2644
Aston Martin Lagonda -t Hogy látjátok? (Szept 30 profit warning) Rizikók? Cég financiális helyzete? Jövőképe? Környezet? Más tényezők? (Nemrég azon gondolkoztam hogy prémium márkák ide prémium márkák  oda...Német: Merci BMW Porsche, s látom az Aston Martin is... szenved..érthető... De Ferrari???  Épp most látom csúcsról most abba is beleadtak okéé... de a több éves csártja.. egész más világot mutat nekem. ..  mintha a prémiumok közt is lenne több szint... s ebben a sorrendben a csúcson lévőket mintha hhhmmm... ... mintha más piacon lennének...  mégis más társadalmi csoportot céloznak azok az autók...ahol tkp sosincs válság...sosem törik meg igazán a profit..???. Nem mentem bele még a Ferrariba .de szemmel ránézve mintha csak technikai jellenű profitrealizálás lenne..
fpeter1982 ma, 09:44
#2643
Ugyanakkor OMV meg emelkedik. Realizálna valaki itt legalább részben? I mean ha konszolidálódik a helyzet lehet visszamegy 37 elejébe. Persze ha rosszabb lesz a helyzet lehet 40+ is.
Borisz kedd, 19:22
Előzmény: #2641  buythedip
#2642
buythedip kedd, 17:50
Előzmény: #2640  nyuszibroker
#2641

Boeinget vennék inkább.
Sztrájkolnak egy hete legalább, az árfolyam meg nem eset semennyit, ez jó jel.
Persze ma kijött hogy kitömik őket állami pénzzel, mint az Intelt.
Lejjebb vártam, 13x-140 közé, még teljesülhet persze.

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek