Topiknyitó: gazmer36 2008. 03. 05. 01:00

PANNERGY  

Közkívánatra.....
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
signal2
signal2 2021. 11. 14. 08:31
Előzmény: #163934  oldrider
#163940
A fosszilis tüzelőanyagok ésbegyébbfogyasztas visszafogása a klímavédelem vwgett lenne fontos. És igen, a fogyasztási szokások megváltozására, azon belül egy kevéabé kényelmes élterve való áttérésre van szükség 
oldrider 2021. 11. 14. 08:15
Előzmény: #163938  csuloktata
#163939
A környezetszennyező tevékenységek nem károsítják az élőhelyeket? 
csuloktata 2021. 11. 14. 07:58
Előzmény: #163937  oldrider
#163938
Nem. Összekeversz dolgokat. Az élőhelyek az emberi tevékenység miatt csökkennek. Kell a hely a településeknek, infrastruktúrának (ipar, közlekedés), növelni kell a mezőgazdasági termelést. Ennek semmi, de semmi köze a fosszilis tüzelő anyagokhoz.
oldrider 2021. 11. 14. 07:44
Előzmény: #163936  csuloktata
#163937
A természetes élőhelyek pedig a nagymértékben növekvő környezetszennyezés miatt szorulnak vissza, ill. pusztulnak. 
csuloktata 2021. 11. 14. 07:31
Előzmény: #163934  oldrider
#163936
Keverednek a dolgok benned. A flora/fauna a természetes élőhelyek visszaszorulása miatt történik. Népesség növekedés. mg termelésbe fogás miatt szorulnak vissza. Ezen a fosszilis tüzelőanyag felhasználás mértéke nem változtat...
oldrider 2021. 11. 13. 20:26
Előzmény: #163934  oldrider
#163935
lemondani az általa biztosított kényelemről. 
oldrider 2021. 11. 13. 20:24
Előzmény: #163933  signal2
#163934
Valóban nehéz megválaszolni.
A fosszilis nyersanyagoktól függő az egész világ. Bár rájöttünk, hogy drasztikusan pusztítja a flóránkat  faunánkat vagyis sz emberiséget mégsem akarunk l
signal2
signal2 2021. 11. 13. 20:10
Előzmény: #163932  oldrider
#163933
Nem tudom előre megmondani. Ahol 20%-kal visszaesne az autóhasználat.
oldrider 2021. 11. 13. 20:07
Előzmény: #163928  signal2
#163932
És szerinted mikor lenne drága? (Ha taxis blokád lenne?) 
oldrider 2021. 11. 13. 20:03
Előzmény: #163930  HuTi
#163931
Volt már ilyesmi a történelemben nem egyszer mégis túléltük.
Én sem tartom helyesnek a kormány módszerét, de lépni kellett a hirtelen, féktelen üzemanyag drágulás megakadályozására. 
A nyersolaj árának a meghatározása nem más, mint spekuláció. A probléma abban gyökerezik. Amíg az ipar az olajtól függ, addig ki van a világ szolgáltatva az olaj termelő országok kartellezésének. Ezt vagy egy háború vagy más energiaforrásokra való átállással lehet csak megváltoztatni. 
HuTi 2021. 11. 13. 18:33
Előzmény: #163921  oldrider
#163930
Senki nem szereti nézni a féktelen drágulást! Viszont ha elszáll a termékek ára akkor nem az a megoldás, hogy a kereskedő profitja árán levágunk belőle. Persze egyelőre keveseknek fáj ez és többeknek kedvez, de precedenst teremtett. Olyan precedenst, hogy ha képtelen megfékezni a kormány a Forint gyengülést és az inflációt akkor hatósági árat vet ki önkényesen, hogy megelőzze a népharagot. Felkészülnek: bankszektor, szolgáltatások, gyógyszertárak, élelmiszer kereskedők.
bitKain
bitKain 2021. 11. 13. 18:02
Előzmény: #163920  signal2
#163929
Félreérthető volt. A kutakra gondoltam.
A magyarországi MOL, OMV, Shell, Lukoil kutak enyhén veszteségesen fognak üzemelni, de túlélik.
A nagyobb cégeknek (értsd.: MOL, OMV, ... ) légyfing lesz, de a kisebbeket, vagy egy-egy kutat üzemeltetőket kicsinálhatja.
Az ERSTE elemzője is valami 1%-ot említ a MOL-nál.
signal2
signal2 2021. 11. 13. 17:37
Előzmény: #163922  oldrider
#163928
Miért ott vállalt munkát, ahol, avagy miért oda költözött, ahol nincs egyéb közlekedési mód. Aztán ott vannakég olyan lehetőségek, hogy többen mennek 1 kocsival.
Szóval nem sokan lehetnek olyanok, akik önhibájukon kívül kerülnek olyan helyzetbe, hogy kocsival kelljen közlekedniük.
De még emellett is azt gondolom, hogy nem drága az üzemanyag. 2012-ben 450 volt, fele ekkora átlagfizetés mellett. Részemről sokkal nagyobb probléma az élelmiszerek árának elszabadulása.
oldrider 2021. 11. 13. 17:06
Előzmény: #163920  signal2
#163927
Nah látod, ahogy kiszámoltad továbbra is nyereséges marad a MOL. A kormányban sem hülye emberek ülnek, meg a tanácsadók is értenek a szakmájukhoz. Nyilván nem az befolyásolja őket, hogy MOLnár Józsi a nagy tőzsde cápa vett Mol részvényt 2400-ért és akkor lesz megelégedve önmagával meg a kormánnyal, ha 3500-ért eladja. Közben meg az emberek 90 százalékát sokkolja a magas benzin ár. 
kupec 2021. 11. 13. 17:02
Előzmény: #163923  oldrider
#163926
Én is úgy gondolom, hogy nem a mi (úgymond tehetősebb réteg) érdekeink az elsők, viszont ezen intézkedés elsődleges gazdasági hatásai vsz nem olyan egyértelműek.
kupec 2021. 11. 13. 17:00
Előzmény: #163919  bitKain
#163925
Én egyébként nem temetném a MOL-t, mivel egyébként is beindult már egy korrekció, amire most ráerősítettek a pánikhangulat keltésével. Jómagam bízom abban, hogy még az idén kiheveri a rv ezt az esést. 
kupec 2021. 11. 13. 16:58
Előzmény: #163920  signal2
#163924
Igen, máshol is ekkora számokat láttam, ami részvényenként kb. 20 Ft, ha jól emlékszem. 
oldrider 2021. 11. 13. 16:32
#163923
Az átlag magyarnak eszébe nem jut, hogy részvényeket vásároljon. Van épp elég - a lét fenntartáshoz szükséges - fontos fizetni való. Örülnek, ha ezt ki tudják köhögni. 
Vagyunk néhányan (itt a fórumon) akik abba a szerencsés helyzetbe vannak, hogy kicsit jobban megy a szekér és jut lóvé részvény vásárlásra is. De azért ne várjuk már el, hogy bármely kormány a mi érdekeinket fogja szem előtt tartani és azért mert mi ilyen-olyan cégek részvényeit megvesszük a kormány majd ránk lesz tekintettel, hogy ne bukjunk, hanem csak nyerjünk. 
Az olaj meg különösen csúszik. Gondolom akik Molt vettek ezt tudták! 
oldrider 2021. 11. 13. 16:16
Előzmény: #163918  signal2
#163922
Csak azt is figyelembe kellene venned, hogy nem csekély számú ember, hogy eljusson a munkahelyére, hogy dolgozni tudjon magán autót kell, hogy használjon. Bizony nekik magas a jelenlegi ár. 
oldrider 2021. 11. 13. 16:10
Előzmény: #163919  bitKain
#163921
Akiknek 98-ast kell vásárolni  azokat én nem sajnálnám. 
Inkább sajnálom akik melózni járnak a kocsijaikkal meg akik a gyerkőceiket hurcigálják oviba, isibe meg külön órákra.