werkaz
4
3
1
2016. április 04. | 08:16
#1

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
2018. március 01. | 15:04
előzmény: #555  lngnl
#560

Az   ALB eleg gyenge jelentest adott. A tobbi vegyi uzletaguk pocsekul alakult, de eppen a lithium tema nekik is megy. Itt van a lithium ertekelesuk a reportbol:
"Lithium and Advanced Materials reported net sales of $362.4 million in the fourth quarter of 2017, an increase of 30.2% from fourth quarter 2016 net sales of $278.3 million. The $84.1 million increase in net sales as compared to prior year was primarily due to favorable pricing impacts, increased sales volumes and $3.1 million of favorable currency exchange impacts. Adjusted EBITDA for Lithium and Advanced Materials was $135.7 million, an increase of 32.4% from fourth quarter 2016 results of $102.5 million. The $33.2 million increase in adjusted EBITDA as compared to the prior year was primarily due to favorable pricing impacts, increased sales volumes and $2.9 million of favorable currency exchange impacts, partially offset by Lithium growth spending. "
2018. február 28. | 11:00
#559

A nemet szovetsegi birosag leheto tette, hogy a a regi diesel autok hasznalatat betiltsak a varosokban. A NO2- levegoszennyezes olyan minden nagyvarosban, ami mar most tul van a megengedett hatarerteken. Most az autok kb. fele diesel, es annak fele 5 evnel regbbi, szoval kitiltando.  Csakhogy az megakadalyozhatja  a nemet munkaero kb. 1/4 reszet, hogy bemenjen a varosba vasarolni. Es foleg hogy fog bejarni dolgozni ?  
.
Teljesen nyilvanvalo, hogy most mar nemcsak kornyzetvedelmi okokbol, hanem kenyszerbol is, a nemet autogyarak az e-auto gyartast gyorsitjak. Oriasi mennyiseget fog a piac igenyelni / venni a kovetkezo 5 evben. Es a regi dieselt olcson adjak majd, es nemcsak ott. Meg az is megeshet, hogy a kinaiak, USA is kovetik par ev mulva oket; a szomszed allamok szinte biztosan. Pl. California szinte biztosan; bar itt keves diesel van.
.
Amikor a mostani lithium-banyasz korrekcio leerkezik az aljara, es felpattanast kezd, nos,  az nagyon jo veteli alkalom lesz. Talan par het, talan par honap. A kozelgo bear piacot ez a tema fogja legjobban atveszelni ?
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180228v00nu69ba.jpeg
60 61 Válasz erre
2018. február 28. | 06:21
előzmény: #555  lngnl
#558
Okosak ezek a Morganes fiuk, tegnap elott jelentes elott levertek az arakat, gondolom jol bele vettek, most meg az ALB jelentes utan persze megindultak az arak.
2018. február 27. | 22:08
előzmény: #553  pomperj
#557
A lenyegen ugyan nem valtoztat de jo lesz az a napi 1000 model3 heti darabszamnak is...
2018. február 27. | 21:54
előzmény: #553  pomperj
#556
Kobaltot el is felejtettem. Jó hogy megemlítetted. Még tavaly áprilisban írt róla PF, hogy mennyit emelkedett. Ahogy látom KAT azóta 4x-ezett... Erről kár volt lemaradni. 
2018. február 27. | 13:56
előzmény: #551  samu888
#555
En ALB ben vagyok erdekelt, nekem a Morgan indoklasa a lithium ar csokkenesre total nem allja meg a helyet. Talan itt az ideje hogy SQM be is beszalljak.
2018. február 27. | 11:55
#554
2018. február 27. | 09:50
előzmény: #552  Cipolla22
#553

1)Tudom, hogy eros korrekcio volt 5 honapja lithiumban, es meg tart. Talan meg tovabbi par honapig is. De a korrekcio a fundakhoz kepest itt mar eltulzott szerintem, es most igen jo vasalasi alkalom lesz. A kovetkezo evtizedre (!) lehet bevasarolni.
.
De minden korrekcio ellenere, azert a LIT megiscsak +60% emelkedessel zarta a 2017 evet. Azzal szinte minden mas banyasz-szektort alaposan  megvert.
.
2) A lithium fundak nagyon erosek. 
Naponta kb. 1000 db Tesla Model 3 kocsi jon ki a gyarbol. A Volvo bejelentette hogy abbahagyja a gaz-auto kiserletezest, inakbb egy elektromos-hibrod  jon ki jovore. Mint az A8.  A Toyota az OROCOBRE-ban vasarol reszesedest, szoval ott is van boven felhajto ero. Az SQM megegyezett Chile allammal, es 2030-ra 2.2 M Tonna lithium-karbonatra epiti ki a kapacitasat. 
Most a lithium fogyasztas 45% resze megy auto-hajtasra, 3 eve mulva 70% megy autokba. Es kozben az egyeb elem-gyartas is evi +10%-al novekszik a mobiltelefonokba es minden mas eszkozbe.
.
3)A lithium Arindex igen szepen emelkedik. A szakertok szerint a kovetkezo 2 evben a kereslet +75.000 tonnaval  no, a kinalat talan 25-30.000 tonnaval bovul. Talan nem lesz panikos hiany, de 2020-ig az arak emelkedese  boritekolva van.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180227v00nvs3o.jpeg
.
4)Ebben a mufajban a masodik legfontosabb elem a Kobalt. Most a kibanyaszott Cobalt 50%-at hasznaljak auto-akku celjara. A Cobalt nagy resze a haboru-szetvert Kongo banyaibol jon, es barmikor osszeomolhat a kinalat. Igen erdemesnek gondolom a vezeto 3 kobalt-banya valamelyikebe is egy kis penzt eltenni. KAT, KBLT, FTSFF. A chartjaikat erdemes megnezni.
.
Reszemrol tovabbra is hosszutavra bull vagyok, es tartom a poziciokat az unokaimnak. Es meg veszek hozza.
2018. február 26. | 20:55
előzmény: #551  samu888
#552
Morgen-ék szerintem ma vásárolnak be.
Amúgy ez a hír sem tett jót a mai kereskedésnek:
https://nypost.com/2018/02/25/passengers-carry-on-catches-fire-in-airplanes-overhead-bin/
EU lítiumba beszálltam múlt héten 1 pakkal, bízom a sógorok megvalósíthatósági vizsgálatában. 1 éven belül már bányászni akarnak, LAC-nál például inkább már 2020-ról beszélnek 2019 vége helyett. De a LAC papírokat is tartom. 
Ma pedig visszaszállok SQM-be. 
2018. február 26. | 18:12
előzmény: #550  pomperj
#551
Hát a Morgan Stanley szépen lefele beszéli a litium árát ,vérengzés van a litiumos cégeknél.Odavágtak egyet a holnapi jelentés előtt.Kár!Még mind megvan az összes LAC részvényem.:(
2018. február 26. | 17:21
#550
Mostanaban ujra erdemes ranezni a lithium temara. Fundasan a kilatasok legalabb olyan jok mint 4 eve, amikor Western Lithium (azota LAC) temat elkezdtuk figyelni.
.
Fundasan azert, mert 2017 lithium termelese 235e tonna volt, es 7 ev mulva ennek a duplaja lesz az ovatos becslesek szerint az igeny. 2 ev alatt az e-autok szama megduplazodott, az EU-ben jellemzoen 1-2% uj auto mar arammal mukodik. Kiemelten fontos, hogy Tesla kesessel de  beinditotta a sorozatgyartast. Egyelore heti 5000 db koruli a kibocsatas a Model 3-bol, ennyit senki mas nem gyart, es emeli a tudatossagot is, a lithium keresletet is. Az EU-ban a diesel-kereslet lezuhant, a diesel piacot allami beavatkozasokkal lefekezik, es a botrany lokest adott az e-auto temanak. Most  minden EU gyarto iger 1-2 even belul sorozatban gyartani. 
.
Technikai alapon az LIT (lithium banyasz Index)  es a  lithium banyaszok mint ALB SQM, es a juniorok mint LAC NMX OROCF chartjai szerintem arra utalnak , hogy kozeledik egy sokhonapos korrekcio idoszak vege. A  2017 szept. csucsok ota  talan meg nincs vege a korrekcionak, es meg egy eses eleg valoszinu.  Es  eltarthat ujabb par honapig. De nincs messze a korrekcios periodus vege.
.
Peldaul LAC ara ujra kozeledik a 6-6.5 savhoz, es az a gyanum ennel nem lesz  sokkal olcsobban. OROCF  talan a legkisebb korrekciot mutatja, es alighanem a legjobb rally lesz a kovetkezo bull piacban. NMX nagyobbat korrigalt, de 1.2-1.3 savban support fog talalni.
Szoval, szerintem 6 honap hanyagolas, korrekcio utan mostanaban ujra erdemes felvenni a figyelo listara oket.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180226v00n335nv.jpeg
78 87 Válasz erre
2018. február 22. | 11:37
#549
2018. február 21. | 20:40
előzmény: #547  pomperj
#548
Egy érdekes európai projekt a témában: European Lithium. A tervek szerint 2019 elején indítanák a kitermelést. Small cap, nagyon kockázatos, de érdekes lehet, követni fogom őket. 
2018. január 22. | 09:23
előzmény: #545  tberki
#547

Mi a velemenyed, hol tartanak az EU gyartok az  e-auto projektekkel? Mind iger 2025-re legalabb 10-20 e-modellt; de mi lehet a valosag iden es jovore?
Egyebkent meg Tesla valoban kezd csalodast kelteni: elmulasztottak a nagy lelkesedesi alkalmat 2016-17ben a toke-emelesre es egy nagy auto-ceg (Crysler?) megvasarlasra. Ha megtettek volna, most mar ovek lehetne a piac szep nagy szelete.  Megh@lyult a Musk, munka helyett  fellonek egy Teslat az egbe;-))
Alighanem elszurtak a strategiat, elveszni latszik az elony. 2018-ban mar behozhatjak oket ? Kik a jok?
                   
2018. január 22. | 07:49
előzmény: #545  tberki
#546
LAC nekem is tul kicsi es kockazatos, SQM-et  meg a regi problemai miatt tartom kockazatosnak. ALB eleg stabil novekedest produkal, osztalekot is fizet.
A vicc az hogy ALBt akkor vettem mikor vegre kitort, eleg jol sikerult elkapnom, aztan jott ez a hir. ilyenkor latszik hogy a technikai elemzes mit varatlan hirek eseten....
En keresem az ALB veteli pontot.
2018. január 21. | 20:59
előzmény: #544  pomperj
#545

Egyetértek azzal hogy a kereslet nőni fog. Én a magam részéről inkább a nagyokba fektetnék, az én izlesemnek LAC továbbra is túl kicsi.
2018. január 21. | 19:55
előzmény: #543  lngnl
#544

Ha jo ertem az SQM es Chile kormanya kozti megallapodast, akkor SQM licencet kapott 180.000t/ev lithium kitermelesre, felfuttatni 2030-ig. Az SQM eddigi lithium termelese kb. 50.000 t volt, szoval ORIASI felfutas kifutasra  lehet szamitani.  SQM eddig is a legnagyobb termelo volt, es ha most nekilat teljes erovel, beruhaz, akkor a tultermelesi fazisban lenyomhatja a Li arat. Ettol megijedtek a befektetok,  es a cegek arfolyama zuhan, mert a lithium aranak zuhanasara szamit a piac.
.
Nade. A vilag ossz lithium termelese kb 200.000t most. A projekciok ugy szolnak, hogy evi 15-20%-al kell tobb Li, foleg e-autokba, computerekbe, iPhone-ba.Ha SQM linearisan noveli a termelest a 13 ev alatt,  nos,  akkor evente 10.000t-val noveli a kibocsatast.  Igy mar nem is olyan sok.  SQM egy even belul szinte semmit sem tud novelni, mert ahhoz sok  uj derito medenceekett, energia forrast, szemelyzetet, stb. kell biztositani.
A vilagnak meg evente 30-40.000 tonnaval kell tobb lithium. Igy tehat SQM valojaban csak tartja a kb.30%-os piaci reszesedeset 2030-ig, de nem noveli ezzel a tervezett felfutassal. A tobbi ceg is ennyire kell felfusson; ez az atlagos varakozas a felfutasra, hogy legyen eleg lithium. Ettol meg, ha nem is none kozben a Li ara, akkor is a +30%/ev kibocsatas novekmeny, es legalabb ekkora profit-->AR novekmeny varhato. Az se rossz. 
.
Szoval, szerintem ennek a mostani,  es atmeneti paniknak a vegen, a versenytarsak arfolyamai remelem sokkal olcsobbak lesznek. Es jo veteli pontot jelenthetnek. Mire erre a piac rajon, kijpzanodik, meg eshet ujabb 20-30%-ot is. Reszemrol ezt ujabb pozicio vetelre akarom hasznalni. A regieket pedig tartom, az unokamnak. Ujabb LAC es Orocobre poziciot tervezek, talan ALB-ot is.
2018. január 21. | 07:34
#543
Gondolom mar mindenki olvasott a chilei kormany lithium kitermelesevel kapcsolatos kavarasaval amiert minden lithium banyasz szakadt. Kerdes hogy meddig esik meg es utanna jo vetel lesz e vagy nem. En ALB ben vagyok erdekelt de ha stabilizadoik az ar en veszek meg hozza.
2018. január 19. | 19:02
előzmény: #541  peggy01
#542
Friss, ropogós cikk: https://www.fool.com/investing/2018/01/19/3-under-the-radar-lithium-stocks-to-consider-buyin.aspx
2018. január 19. | 15:09
előzmény: #540  peggy01
#541
Jav. :
Lithium Americas has received approval to list its common shares on the NYSE. The Company expects its common shares will open for trading on the NYSE on January 25, 2018, under the symbol “LAC”. The Company’s common shares will continue to trade on the OTCQX under the symbol “LACDF” until the close of market on January 24, 2018
http://lithiumamericas.com/wp-content/uploads/2018/01/LAC_NR1_Jan182018.pdf

Topik gazda

werkaz
4 3 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE