Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kozi723
kozi723 2018. 07. 26. 13:10
Előzmény: #618  pomperj
#620
Úgy sejtem, hogy még egy kicsi van benne lefelé és fordulni fog. 4,0 alá nem várom. Egy mai leszúrásban (ha lesz) utolsó csomaggal bővítek, aztán bebetonoztam a portfoliómba jópár évre. Jó lesz ez!
Boole 2018. 07. 26. 11:45
Előzmény: #618  pomperj
#619
Hát Én sem, mert 4,8 EUR-on vettem és már 3,65-nél jár. A BYD is esik, most érte el a Warren Buffet 2. vételi pontját, az első adagot még sokkal lejjebb vette. Régebben írtam arról, hogy a lithium árának emelkedésében nem hiszek és lehet, hogy ehhez ragaszkodni kellett volna. De kivárom a LAC sorsát, mert csak kicsi adagot vettem még elsőre. 
pomperj
pomperj 2018. 07. 26. 00:53
Előzmény: #617  Boole
#618

Nem  orulok az LAC esesnek. 
Nincs uj LAC hir, tehat feltehetoen a sinen mennek tovabb. De lehet par feltetelezesem, hogy miert esik.
.
AZ elso baj a Lithium aranak esese. Az utolso 3  honap alatt -16% Li ar eses van, es ebbol -10% az utolso honapban. Ez azert meglepo, mert kozben meg jonnek a hirek az e-autok gyartasarol, es hogy jovo evben hany uj modell indul. Honnan lesz belejuk akku, ha nem vesznek lithiumot?
.
A masodik lehet az,  hogy  a vezeto e-autos, a Tesla gyenge szamokkal jon ki par napon belul. az LAC es TSLA arfolyama elegge parallel.  A TESLA model3 gyartasa most mar rendben levonek latszik, de kellene vegre egy pozitiv profit szam is, es jo lenne a TSLA ceg merlegeben is valami javulas. A penzt nem lehet a vegtelensegig egetni. TSLA kepes lehet meg toket bevonni ha muszaj, de az arfolyamot lenyomna. 
.
A harmadik  baj persze LIT trendje. A 3 nagy lithiumos ceg chartja (ALB SQM FMC)  eleg ronda, es meg tud esni… es az viszi magaval LAC-t is lefele. Orocobre, a masik kicsi szinten esik, de lassabban....persze azok tokeerosebbek es egyebkent mar termelnek is.
.
Egyelore LAC-ra ceg-specifikus rossz hirt nem lattam.  Dehat ilyenkor szoktak elojonni mas  bajok, amikrol eddig nem lehetett tudni. Az LAC tema hosszu tavu, nem nagyon aggodok, de nem is orulok. Itt mar tenyleg nagyon olcsonak tunik, nem hittem hogy 4.30-ig lejohetne. Ez mar 20%-al van az atlag-koltseg szintem alatt.
 
Boole 2018. 07. 25. 20:30
Előzmény: #594  Boole
#617
LAC lassan eléri a céláramat a 4 USD-t.
bitKain
bitKain 2018. 07. 24. 12:25
#616

A chartja elég szarul fest.
4.8-nál volt egy támasz, amit letört. Lassan kezd túladott lenni. Jelenleg 4.5, kb 4.2 és 4.4 között várható egy felpattanás a túladottság miatt, de kb ennyi. Hosszútávra nem venném.
A Richter charjára emlékeztet az esése. Valószínűleg itt is egy vagy több nagy alap tárazhat ki. 
bitKain
bitKain 2018. 07. 21. 08:31
Előzmény: #608  pomperj
#615

Én a felmásolt képen nem látok nagy korrelációt.
.
Azt érzem, hogy a pirosnál volt egy gyűjtőgetés, majd 10% körül jól "meghájpolták", ettől ment egy nagyot, majd jött a kijózanodás 55%-nál, egy kis vergődés (nagy esés-korrekció formában) és most 23,75%-nél a lassú csorgás.
.
A kéknél folyamatos az oda-vissza rángatás, ismerve a Tesla marketingjét ez nem is meglepő.
pomperj
pomperj 2018. 07. 21. 08:09
Előzmény: #613  bitKain
#614

Nem talaltam hirt, szoval egyelore ez a leszuras  "buy the dip" minositest kap tolem.
Viszont okt. 24-en LAC prezentalni fog NewportBeach-en, a Mineral Intelligence konferencian, es ha mar idejonnek  akkor megnezem oket. 
bitKain
bitKain 2018. 07. 20. 23:37
#613
 Én is figyelek pár lithiummal kapcsolatos papírt. (Elektromos autók és kütyük miatt látok benne fantázia alapon)
De a Lithium Americas elég szarul fest: - 4% csak ma. (4.630 )
Boole 2018. 07. 20. 22:54
Előzmény: #608  pomperj
#612
Boole 2018. 07. 20. 08:11
Előzmény: #606  Boole
#611
Ez a döntés, ha jól látom a bevételek területén, akár 90%-os visszaesést is jelenthet. Nem gondoltam volna, hogy Kína ekkora támogatást adott.  
kozi723
kozi723 2018. 07. 19. 21:43
Előzmény: #608  pomperj
#610
No, hát én megvettem a második csomagot 4,8-on. Alacsony forgalommal csordogál a papír, de kellett a pf-ba egy jó sztori, egy olyan tétel, amivel tényleg hosszú távra lehet kalkulálni. Ettől még persze eshet tovább, de azok alapján amit leírtál jó lesz. Nem mellesleg annyira túladott, hogy rövid távon is benne van a felpattanás lehetősége ha érkezik egy kedvező hír a bánya aktuális helyzetéről. 5,19 felett megindulhat és simán szaladhat 5,75-ig. Na mindegy is, meg van véve, nem misztifikálom túl. Meglátjuk, a KKJ-nél valszeg jobban hoz. :)
Boole 2018. 07. 19. 10:41
Előzmény: #608  pomperj
#609
OK, köszönöm. Gondolkodom a valamikori vételben.
pomperj
pomperj 2018. 07. 19. 10:29
Előzmény: #607  Boole
#608

Igen, a lithiumosok es az e-auto chartok mind hasonloak egymashoz:
: ha az e-auto temat valamivel oldalba rugjak, akkor persze lithium se kell annyira.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180719v00oulswp.jpeg
.
A lithium cask nnyival job, hogy az autogyartas rizikoja nincs benne.
De azert Californiaban meg lehet levegot venni, Pekingben meg nem.  Szoval, lehet hogy a kinaiaknak fontosabb lesz az e-auto mint barkinek. Meg fogom nezni jobban a BYD ceget.
Boole 2018. 07. 19. 09:59
Előzmény: #605  pomperj
#607
Egyébként a LAC chartja is hasonló képet mutat.
Boole 2018. 07. 18. 21:05
Előzmény: #605  pomperj
#606
A chart azt mutatja, amit a kínai központi bizottság bejelentett, hogy 2019. január 1-től vége az e-gépjárművek központi támogatásának. Ez a BYD jövedelmének egy jelentős részét jelentette. 
pomperj
pomperj 2018. 07. 18. 19:21
Előzmény: #604  Boole
#605

Haat, a chartra ranezve ott  eleg nagy baj lehet.
Egyelore nem mennek a kozelebe.
Boole 2018. 07. 18. 19:13
Előzmény: #603  pomperj
#604
pomperj
pomperj 2018. 07. 18. 16:31
Előzmény: #602  Boole
#603
Nem ismerem BYD-t.
Boole 2018. 07. 18. 16:14
Előzmény: #601  pomperj
#602
Értem, köszönöm. Jó, hogy foglalkozol vele, mert Én is sokat olvasok cégekről, bár több időm lenne rá. Én inkább TA és mérlegek alapján döntök, de nagyon sok olyan információ kell egy céghez, hogy az ember ne vaktában fektessen be. Mint e-gépjárműveket is gyártó cégről, a BYD-ről mi a véleményed? Régóta nézem, de nem jutottam elhatározásra. A vezérigazgató meggyőző szaktudással irányítja a vállalatot.
pomperj
pomperj 2018. 07. 18. 14:37
Előzmény: #600  Boole
#601

Szerintem a kilatasok eleg egyszeruek.
.
Van 3 nagy lithium termelo, FMC, ALB es SQM. Ezek adjak a vilagtermeles 80%-at. Ugyanott vannak mind,  az Andok szaraz oldalan, es ugyanazt is csinaljak.
A technologia csuda egyszeru:  a fold  alol mely kutakbol kiszivjak a vizet, amiben van oldott  lithium. 
Az  1000 eve leesett esonek volt ideje es kioldotta a szaraz talajbol az ott levo lithiumot. Azt kiszivjak a  fold alol, es nagy lapos derito medencekbe gyujtik. Onnan lassan elparologtatjak a vizet a nap erejevel, es a medence aljan ottmarad a lithium, amit osszesopornek zsakokba.
.
Most van 3 uj ceg, akik ugyanezt akarjak csinalni. LAC, Orocobre es Veolia. 
.
Ezek kozul LAC az uj fiu, es dolgozik egy nagy lithium banya projekten.  Az eredetileg 2019-re igert uj termelo kapacitasuk 25.000 tonna, es persze kesnek vele fel evet. Ha valoban 14.000USD/t aron lehet eladni, mikozben a kitermelesi koltsege 2500 USD/t, akkor lesz egy 300M USD/ev EBITDA penzugyi eredmenyu lithium ceg.
.
A beruhazas halad, az osszege 425M, 10 eves megterulessel evi 50M megy a banknak vissza az EBITDA-bol. Es az egyeb koltsegek se lesznek nagyon magasak, viszont mukodik 40 evig.
Igy nezve, egy 8-9x Ebitda szozoval lesz egy 2.0-2.5 Mrd-ot ero LAC nevu ceg. Most egy reszveny 5 USD, es van 88 m db belole. Es most olcso, epp annyiert lehet megvenni, mint amennyit a 3 nagy insider partner fizetett,  hogy benne legyen a cegben: SQM, Ganfeng, Bangchak.
Szoval most a kapitalizacio 5*88=440M USD, de a ceg erteke ennek kb. 4-5x szerese lehet 2020-tol kezdve.
.
Es van az Orocobre mint hasonlo uj fiu.  Ugyanezt csinalja egy masik volgyben, egy masik foldalatti sos-tobol von ki lithiumot es mutragyat. Ez egy  izmosabb Ausztral banyasz, van is penze, megis osszeallt a japan Toyota-val. Mert igy van vevo a lithiumra rogton, es megis nala van 73% reszveny.
Be is indultak a termelessel,  2016-ben mar 7000 t volt a termeles, iden azt remelik hogy 12-14.000 t lesz. Es novelni akarjak a termelesi kapacitast 35.000 t szintre, persze egy uj projekttel.
.
Osszehasonlitas: az SQM adja a  vilagtermeles 1/3 reszet, iden 63.000 t, plus 13.000 t lithiumhidroxid, osszesen 75.000 tonna. Ez eppen 3x-szerese, mint amit LAC fog termelni. Es mennyit er az SQM most? A kapitalizacioja  12.5 Mrd USD, ennek harmada is 4.0 Mrd. Ami ugye nagyjabol  duplaja annak amit LAC-ra varok 2020-ra. Szoval, a 2.0Mrd LAC ertek lehet esetleg 4.0 Mrd is.
Masik osszehasonlitast? ORO kb. 1 Mrd-os ceg, es kb. felet termeli mint LAC fogja. Szoval, igy is kijon LAC-ra a 2.0 Mrd kapitalizacios ertek.   
.
Szoval? Talan nem tulzas, hogy LAC arat 20-40 USD savba varom. 
Ha valoban annyira fogja ertekelni a piac mint az SQM-et most … most(!), amikor meg alig van e-auto kereslet...,  akkor LAC 4.0Mrd/440M=9, szoval egy 9x potencialis aremelkedes is van a reszvenyekben. A szolidabb varakozas 4-5x. 
Na ezert foglalkozom vele viszonylag sokat.
 

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek