werkaz
4
3
1
2016. április 04. | 08:16
#1

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
2018. május 17. | 00:51
előzmény: #579  pomperj
#580

No, meg van itt egy ilyen is, közvetetten, tegnapi:
Exclusive: China's Tianqi nears $4.3 billion deal to buy stake in Chile's SQM - sourceshttps://www.reuters.com/article/us-tianqi-lithium-m-a-sqm/exclusive-chinas-tianqi-nears-deal-to-buy-stake-in-chiles-sqm-sources-idUSKCN1IG2TW
2018. május 16. | 17:32
előzmény: #577  pomperj
#579

LAC tegnap jelentett 2018Q1-rol. A hirek erdekesek. A szamok nem nagyon, mert az epitkezes alatt a project penzugyeit a 3 nagy tulajdonos is, a kolcsonzo bankok is argus szemmel figyelik; azok varakozas szerint alakulnak.
A lenyeg ez:
.
Development activities continue as planned with the advancement of detailed engineering, pond construction, camp construction, plant design and supply purchases, with Stage 1 production expected to commence in 2020.
Engineering for the infrastructure is over 80% complete with plant design at close to 70% complete.  
Evaporation pond construction commenced in early February and the filling of the ponds is expected to begin in the second half of 2018. 
There are currently close to 400 people working in Argentina, including direct employees and contractors.
Facilities to provide an additional 400 beds to the construction camp are already commissioned.
.
Az ujdonsag az, hogy 2019 H2 helyett  2020-ban kezdodik a termeles. Enny keses  belefer. A munka szerintem jol halad, a 70-80%-os keszenlet biztato.  A jelentes hatasara az LAC arfolyama kb. 10%-ot emelkedett 2 nap alatt. Tovabbra is minden melyponton venni erdemesnek gondolom.
 
2018. május 06. | 12:13
előzmény: #577  pomperj
#578
Akku gyartok kozul kik a jo vetelek?
2018. május 06. | 11:18
#577

A pf mai  cikk a VW 48 Mrd-os akku vasarlasrol
https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/a-volkswagen-valosagos-offenzivara-keszul-48-milliard-dollarert-rendelnek-akkumulatorokat.284466.html
nem sokat arul el a tervrol. A lenyeg talan ez "  80 tisztán elektromos modellt akarnak piacra dobni a németek 2025-ig és úgy számolnak, hogy ebben az évben már 3 millió elektromos autót fognak eladni. " De ebbol lehet kalkulalgatni.
.
1)Tegyuk fel, hogy VW-nak valoban 3M elektromos autohoz kell 48Mrd ertekben akku. Akkor 1 autohoz kell 48000/3=16.000 EUR ertekben akku.  Egy akku-hoz kell kb 20 kg tiszta lithium, meg ujabb 100 kg mas anyag, szoval az akku kiloja nagyjabol 120 EUR. Ez stimmelhet is. Egy auto 1500 kg, es az ara 20-25.000 EUR, szoal kiloja 150 EUR-ra jon ki. 
.
2)Ebbol azert lehet becsulni.  Most a vilagban 100M auto/ev a gyartasi mennyiseg. Ebbol VW  kb. 10%-ban reszesedik. Tehat ha VW 2025-re 3 M db e-autot akar  gyartani, akkor nyilvan masok is ehhez hasonlo aranyokban akarnak, szoval akkor 2025-re a vilag  kb. 30M e-autot gyart majd (?) Es 1 autohoz kell 15-25kg lithium, tarolo kapacitastol fuggoen, de egyelore VW Gold=Volt meretu autokban  godolkodjuk, nem Teslakban.
.
3)A Li2Co3-bol 5.3 kg kell 1 kg Lithium eloallitasahoz. 10KWh tarolashoz kell 3.2 kg lithium. 300  km autozashoz kell kb. 70 kWh. Szoval visszaszamolva 70/10*3.2=22 lithium kg/auto kell, es ahhoz kell 22*5.3=120 kg Li2Co3. 
.
Akkor 2026 evre  kell osszesen 30M db * 22 kg lithium. Az  osszesen 660.000  tonna. A vilag teljes lithium vagyona (par evvel ezelotti US geo survey-ben olvastam, "Li resource") kb. 40 M tonna, szoval latszolag kb. 60 evre van eleg. Nade, nemcsak autokba kell am, hanem azok kb. a felet hasznaljak mert mas termekekbe is kell, mint  keramia/uveg/elemek/vegyszerek/gyogyszerek is hasznaljak. Akkor mar csak 30  evre van. Nem is sok.
.
4)A masik problema a mostani kibanyaszott mennyiseg es a VW ambicio szakadeka.
.A statisztikak szerint most a vilag total lithiumkarbonat termelese 2017ben 300-350e tonna, tehat Lithium egyenertekben ez 350/5.3= 66.000 tonna. 
Stimmelhet, mert a 3 nagy termelo, SQM, ALB, FMC, ALB adja ennek kb. felet, es ok egyenkent 10-14.000 tonna korul termelnek.
Ezek kozepes meretu, 15, 13, 12 Mrd USD kapitalizacioju cegek. Most.
.
Vissza VW igenyehez. A 3 Millio e-VW gyartashoz kell 2026ben 3M*22kg =66 M kg= 66.000 tonna lithium. Ez viszont  eppen annyi, mint a vilag mostani osszes lithium termelese. Es mivel VW az e-auto varhato termelesnek tovabbra is  a kb. 10%-at adja, akkor honnan lesz 8 ev mulva TIZSZER, (igen10x) ennyi lithium ??
Csakis ugy, ha a lithiumba nagy beruhazas megy. Es kepesek 8 ev alatt 10x-re novelni a termelest. Ha nem, akkor az Li arak nagyon emelkedhetnek. Es mondjuk a fenti 3 ceg kapitalizacioja is megno a tizszeresere. Szoval, 10x-re megy fel az arfolyamuk? Bizony, meglehet.
.
5)Most a LIT Banyasz Index, meg a nagy banyaszok mint SQM, ALB FMC ...es a kicsi LAC OROCF is viszonylag olcso, mert le-korrigalt. Lasd elozo chartok.  Szerintem 10 evig minden melypontnal venni kell oket. Az akku gyartok se  rossz idea....de a lithiumban tobb van.
.
6)
Es a TA? Nos, igen: szerintem lehet ez a mostani  emelkedes egy a-b-c korrekcion belul  egy kis (b) emelkedo hullam is lehet, ahogy eurocent varja. De kb. ugyaninnen fog indulni a-b-c sorozat vegen, tehat a wave(2) vegen, egy nagy bull wave(3).
Abbol nem kene  kimaradni, az talan a legszebb rally less az Auto- es Alkatrasz iparban a kovetkezo 10 evben.
2018. május 06. | 09:38
#576
ALB kozben kilepett a korrekcios savbol egy szep fules csesze utan lehet vege van a korrekcionak es jon a wave 3.  Szerintetek?
2018. május 06. | 07:17
előzmény: #572  pomperj
#575
http://m.blog.hu/eu/eurocent/image/lac-1w.png
Szerintem egy min korrekció után (nem feltétel) legalább 1-2 hétig LAC nagy valószínűséggel emelkedni fog. De optimista esetben 7,1-nél elakad és csinál még egy aljat, ami nálam min 3,5 szintet jelent. Utána egy nagyobb emelkedés jöhet.
2018. május 05. | 23:17
előzmény: #568  pomperj
#574
Én konzervatívabban számolok. Ez nálam 5,09 USD/részvény értékre jött ki. Szerintem a piac a számok láttán kb. ezt árazta be. Én a papír árát így lefelé 4, felfelé 6 USD közötti sávra tenném. Tehát akkor inkább DO további vétele mellett döntenék, mint a LAC visszavételén.
2018. május 05. | 23:07
előzmény: #572  pomperj
#573
Mostanában nem figyeltem a LAC-ot. A részvény ára miért morzsolódott le a felére? 
2018. május 02. | 10:36
előzmény: #568  pomperj
#572

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180502v00n81cja.jpeg
Ezen a 2 charton rajta van, miert kezdem el ujra venni LAC papirjait , minden gyengesegi naapon a kovetkezo hetekben.
2018. április 30. | 15:25
#571
2018. április 30. | 08:54
előzmény: #568  pomperj
#570
Köszönöm a részletes válaszod!!! 
2018. április 30. | 05:14
előzmény: #568  pomperj
#569
2018. április 30. | 04:42
előzmény: #567  kozi723
#568

Nincs uj hir az LAC- website-on. 
.
A legutolso erdemi hir, hogy 400 fo dolgozik font 3900m magason az Andokban, epitik az 58km hosszu gazvezeteket es 60km hosszu elektromos fovezeteket. Mindketto nagyjabol  egyenkent 13M USD meretu munka. A derito mednecek (120 M USD) es vegyiuzem + raktarak (120M USD) a fotok alapjan ugy nezem jo reszben keszen vannak. 
.
A tulajdonvisoznyok eleg tisztak. A banya (Minera Exar) 8.5%-ban a helyi Argentin onkormanyzate lesz praktikusan a jogokert es 71.000 hektar foldert cserebe. A maradek 91.5%-on fele reszben SQM es LAC osztoznak. Az LAC tulajdonreszbol vett meg Ganfeng 15M reszvenyt 47M dollarert, es hoz 125M hitelt.  A Bangchack megvett 33M -ert 10M reszvenyt es hoz 80M hitelt. 
.
Innen nezve a 2 fo tulajdonos 47/15=3.13 USD aron kapta a reszvenyeit, a masik 3.3 USD aron. A kisreszvenyes most vehet 5.1 USD korul a tozsden, es nem nagyon valoszinu, hogy 4.0-4.5 ala esne.
.
Az 1-5 evre a termelheto lithiumkarbonat max. mennyiseget 187.000 tonna-ra becsulik. Most egy tonna LiCo ara 10-15.000 USD.  A teljes epitesi koltseg 425 M USD-re van tervezve (15% hibahatar) es az evi 25.000t lithium termeles operativ koltsege 2500 USD/t, szoval evente 62.5  M USD.
.
Innen nezve, a project nemcsak kifizeti 5 ev alatt magat, hanem a total 5*25.000 t LiCo ertekesitesbol varhato bevetel 1400 M USD, az ossz operativ koltseg 425 + 5*62.5=740M USD 5 ev alatt. A teljes fedezet tehat 1400-740=660M USD, es az egyeb koltsegekkel is marad  osszesen 350-450 M USD profit, 5 ev alatt.
.
Tehat? Evi 80M profittermelo cegrol van szo, PE=14 szammal erhet a tozsden 1124 M USD Capitalizaciot.A  meglevo LAC 76M db reszveny ebbol 46% reszesedesre jogosit, szoval 1 reszveny erteke 1124 m USD/165 M sh= 6.8 USD/sh.
Az elso 5 ev alapjan. Az mas kerdes, hogy a banya utana meg 40 evig termel lithiumot. Annak a diszkontalasaval 6% szinten,  nos,  a reszveny erteke kb. 14 USD-re jonne ki.
Haaat, ehhez  tartani  kell 5 evig. Meg kell maradjon az e-auto technologiaban az, hogy lithium akkuk lesznek benne. Es hogy nem talal valaki Tibetben egy hatalmas lithium banyat.
2018. április 28. | 09:14
előzmény: #566  pomperj
#567
Egy érdekes cikkre bukkantam ma reggel, íme: Elhangzik Chile is benne, emlékszem annak idején hányszor felhívtad a figyelmet SQM-re és azóta hol tart most. :) LAC esélyes egy hasonló rodeóra? 
/
https://qubit.hu/2018/04/27/tobb-szaz-eves-banyakat-nyitnak-ujra-a-britek-az-elektromos-autok-miatt
/
LAC: 1-2 hét és beér a zónába amit vársz. 
2018. április 13. | 19:15
előzmény: #564  pomperj
#566

Az LAC folytatja a kozeledest a support vonalakhoz.
Ugy tervezem, 5.0 USD kornyeken megduplazom a poziciot. LAC nem tud itt az SPY-al szembe menni, szoval a buy-timing eleg fontos mert nagy kulonbsegeket okozhat az elejen. Amikor LAC mar 20 fele halad, akkor persze mar mindegy. De az meg par evre van innen.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180413v00n3sckk.jpeg
2018. április 10. | 14:33
Törölt hozzászólás!
#565
2018. április 06. | 17:28
előzmény: #562  pomperj
#564

1) LAC tema.
A project a tervek szerint halad.
A Cauchari project-rol par napja adtak ki uj reportot.  A medenec kiasasaok foldmunkai hal;adnak, masodik felevben elkezdodik a vizzel feltolteses. Kutakat furnak, utakat epitenek, gaz vezetek es solar aramtermelesi  infrastruktura kiepites folyik. Pillanatnyilag 400 ember dolgozik, a csucs idoszakban 460 lesz a letszam.
.
A banyaszhato lithium mennyiseget a 2016 evi szamokhoz kepest (3.3M tonna)  jelentosen, 80% megnoveltek. Most a becsult mennyiseg 6 M tonna lithiumkarbonat.
2)Az LAC arfolyam chart meg mindig ugy nez ki, itt 5.5-5.0 szintnel eros support van. En keszulok arra, hogy a konszolidacioban meg veszek poziciokat. Most mar nagyon jo lenne a lithium aranak, ha Tesla is, es masok is elkezdenek onteni a piacra az e-autokat. A pillanatnyi lithium ar kb. 16.000USD/t, szoval a 6Mt LAC keszlet erteke eleg kozel van a 10 Mrd total project ertekhez.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180406v00n89qxw.jpeg
2018. március 29. | 19:54
előzmény: #561  kiegyezo
#563
NMX-FMC-SQM-LAC, stb lithiumos, minden szinte egyformán esett, szinte ugyan úgy.
2018. március 29. | 19:46
előzmény: #561  kiegyezo
#562

1) Szerintem  LAC-nak itt van a supportja a 5.5-6.5 savban.
Megszurta a 6.20 szintet, ahol az elozo charton (lasd itt lejjebb #560) a megelozo emelkedes ellenallasa volt tavaly elott.  Az a gyanum, itt mar lehet venni. Minimum egy 20% felpattanast sejtek, egy (b) hullamban. Lehet hogy lejon a (c) hullamban 4.7 szintig, de kevesse valoszinu. 
.
2)Egyebkent pedig LIT rallyja 2016 elejetol 17--->41 kozott +24 pont volt, annak fibo 38%-a 9.20 szint. Szoval a LIT 9.0 pont koruli esese a Januar csucs ota nagyjabol megfelel egy korrekcios esesnek.  (vagy (a) hullamanak). ez alatamasztja az elozo LAC gondolatot is.
Innen erdemes figyelni a lithiumot azoknak, akik akarnak venni.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180329v00ntwrwu.jpeg
2018. március 29. | 19:08
#561
A LAC esése mögött van valami cég-specifikus? Olvastan pár cikket a seekingalpha-n, a szektor sem dícsérték agyon mostanában, de ma belebotlottam egy bő két hetes, kifejezetten negatív cikkbe magáról a cégről. Ebbe, ni: https://seekingalpha.com/article/4156030-lithium-americas-unworthy-investment

Topik gazda

werkaz
4 3 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE