Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2017. 12. 19. 09:20
Előzmény: #19797  buyandhold
#19800
Bár reagálhatsz erre a "majd úgyis megtudod, máshogy fogod akkor látni" közhellyel, de én mindenre és mindennek az ellenkezőjére látok példát, ezt pedig egészen másképp látom. Csecsemővel biztosan nem vállalnám be a tömegközlekedést, mert látom mekkorát szívnak az anyukák, apukák. Viszont később pont hogy azt gondolom, a gyereknek is meg kell tanítani a tömegközlekedést, mert neki is sokkal jobb, ha eleve nem stresszhelyzetként fogja majd kezelni, hanem otthonosan mozog benne, és nem kell majd egészen a jogsi szerzéséig autóval hurcolászni iskolába, edzésre, stb., stb. A bevásárlásban pedig akkor sem szeretném ipari szinten nyomni, mint szüleim tették (mondjuk ők is ritkán vásároltak/vásárolnak autóval, de akkor két kocsi is megtelik... nagyrészt felesleges dolgokkal), nem hinném, hogy 1 vagy 2 gyerekkel több mint duplódna a bevásárlás mennyisége.
Ami pedig az energiát illeti, szellemi értelemben a napi szintű pesti forgalomban autózáshoz még több kell, ahhoz már most kevésnek érzem magam, fizikai értelemben meg sok 50+ és családos emberhez képest sehol sem vagyok, úgyhogy ez megint inkább annak a kérdése, hogy mit szokik meg, mennyire hagyja el magát az illető.
Te meg a leírásod alapján akkor is amint lehetett, autóra váltottál, amikor még nem volt gyereked. Szerintem teljesen máshogy éljük át ezt a dolgot. Mindenesetre eredetileg én annyit mondtam, hogy Pesten kényelem, szabadidő vagy státusszimbólum az autó, szükséglet csak nagyon különleges esetekben (pl. mozgássérült vagy munkaeszköz a kocsi). Vidéken elég gyakran szükséglet.
boxika 2017. 12. 19. 08:42
Előzmény: #19796  Törölt felhasználó
#19799
Vizet is házhoz lehet szállítatni, ráadásul fel is hozzák az emeletre az ajtódig. Egyéb tartós, nagyobb sulyú élelmiszert is szoktunk így vásárolni. Pár kattintással megsporolható az út a Tescoig, ahol néha szembesülhetsz buyandhold metrózási n*ember/nm élményeivel.
Ezen kívül heti 2-3szor egy hátizsáknyi vásárlás.
Vortex 2017. 12. 19. 08:33
Előzmény: #19793  kbb
#19798
Vagy tudnak valamit, vagy úgy látják, hogy 27%-os ÁFA-val is el fogják tudni adni.
700 lakást nem hiszem, hogy pénzügyi terv nélkül elkezdenének építeni.
buyandhold 2017. 12. 19. 08:32
Előzmény: #19795  Törölt felhasználó
#19797
ha nincs gyerek az mas, akkor esszeru amit leirtal...
anno nem volt netes vasarlas, most mar nekunk is mindent hazhoz hoznak...
eletkor fuggo is, 20-30-as eveiben az embernek sok energiaja van, jonni-menni-cipelni...
felette orul hogy el :) nemi tulzassal...az energiaszint lenyegesen csokken...
Törölt felhasználó 2017. 12. 19. 08:12
Előzmény: #19794  buyandhold
#19796
Persze nem mondom, hogy TV-t csak azért is gyalog hoznék el. Tartós cikk vásárlásm miatt viszont nem rentábilis autót fenntartani, hiszen házhoz is lehet szállítatni.
Törölt felhasználó 2017. 12. 19. 08:10
Előzmény: #19794  buyandhold
#19795
Bár még gyerekeink nincsenek, de azután sem szeretném a szüleim generációjának ipari szintű bevásárlásait űznni. Jelenleg úgy 3 naponta elmegyünk valamely közeli boltba, vagy akár munka után, ami útba esik, nagyjából egy hátizsák telik meg, néha még egy kis szatyor pluszban. Ásványvizet meg max. akkor veszünk, ha megyünk valahová, Magyarországon majdnem mindenhol kiváló a csapvíz, beleértve Budapestet is, persze tudom hogy sokan finnyáskodnak, ha más országrészbe mennek és nem ugyanolyan a víz íze, a hülyébbek még meg is ideologizálják.
Szerintem Pesten amúgy autóval napi szinten közlekedni a mazohizmus. Baromi nagy a forgalom, pontosan meg kell tervezned, hogy hol merre hajtasz be, mert ha elvéted, utána keringhetsz, és akkor még keresheted is a parkolóhelyet.
buyandhold 2017. 12. 19. 07:52
Előzmény: #19791  Törölt felhasználó
#19794
"mi példaul Pesten csak és kizarólag szabadidős célból tartunk kocsit"
hat nem tudom, mit mondjak erre (en is 20 evig eltem Pesten). Mi ha pl. bevasarolunk, akkor tele van a kocsi hatulja. Meg az is megrazo, hogy a garazsbol fel kell vinni a cuccot a konyhaba. Es nem kell nagy dolgokra gondolni: hogy viszel haza pl. 10 flakon 2 literes asvanyvizet? 6 liter tejet? meg meg 10 tojast egyensulyozol rajta stb. nem sorolom...
Pesti eletembol remlik valami a 90-es evek vegebol, miutan vegeztem a suliban, nem volt kocsim, es metron cipeltem a 2 bevasarloszatyrot, kb. 10 kilonyi cuccot. Sot az elso tv-met is metron vittem haza. De 2 ev munka utan vettem egy kocsit, es csak azzal jartam mindenhova, pedig akkor metro megallo mellett laktam, es kb. 5 megallora dolgoztam. De mar akkor sem volt alternativa a metro, a lokdosodes, tomeg, egymas szajaba kohoges...imadtam, hogy telen pont szarra izzadtam, mire leszalltam a metrorol...
Nem mondom hogy lehetetlen, de ertelmetlen mazohizmusnak tartom...
kbb 2017. 12. 18. 21:20
#19793
Nemrég írtam, hogy a közelgő ÁFA-emelés miatt kezd beszűkülni az újlakás-kínálat, erre tessék:
https://www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/mindenki-megnyugodhat-a-lakaspiacon-700-lakast-epit-a-wing.271351.html
Az időzítés meglep - világos, hogy a 700 lakás nagy része nem tud elkészülni 2019 végéig.
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 16:46
Előzmény: #19790  mage
#19792
Más piac. Egy belvárosi teremgarazs hely az sokkal közelebb áll a passzív befektetéshez, kevesebb a gond vele.
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 16:44
Előzmény: #19789  mage
#19791
Vagy mondjuk a munkába járashoz, ahol nincs helyközi busz, vagy nem akkor és nem úgy.
Emellett amit az a kommentelő felhozott, az is lehet jogos, élethelyzet függő, mert azért nagyon nem mindegy, hogy egy 200 ezres varos szélén laksz, vagy egy zsákfaluban, vagy tovabb megyek, egy tanyán.
Egyénként a legextrémebb amit hallottam, egy takarítónő, aki egy Gyöngyös közeli faluból jár Budapestre takarítani, 3-kor kel, 7-re ér be, este 7-re ér haza. Na jó, neki nem lenne rentábilis az autó. De simán vannak 30-40 km-es távolsagok vidéken, ahol autóval fél óra, busszal meg 60-70 km lesz belőle és 2 óra, ott még az sem biztos, hogy a busz olcsóbb.
De mi példaul Pesten csak és kizarólag szabadidős célból tartunk kocsit, ha nem lenne, akkor a hétvégi túraink jó ha negyede lenne megvalósítható, az is sokkal körülményesebben. Én úgy gondolom megér ez ennyi pénzt nekünk, mert a szabadidőnket tekintvr jelentős életszínvonal emelkedést jelent.
mage 2017. 12. 18. 16:33
Előzmény: #19788  2345678
#19790
10 millió egy teremgarázsért? Jó vicc, akkor inkább 50m2 panel 40 millióért :D
mage 2017. 12. 18. 16:31
Előzmény: #19787  Törölt felhasználó
#19789
Maximum munkához kell autó, akkor meg céges kocsi kell. Kedvencem egyébként az volt a kiszámoló blogon mikor valakinek azért kellett autó, mert ha pl a gyerek elkezd fulladozni akkor azzal kell bevinni kórházba.
Magyarország második legnagyobb városa szélén lakom és nem kell autó, ha meg kell valamihez olcsóbb bérelni, vagy taxit hívni, mint fenntartani egyet.
2345678 2017. 12. 18. 14:44
#19788
Örülök neki,hogy előjött újra a garázs mint befektetés téma.Aki befektet,az  a jövőbe fektet .Fontos kérdés tehát,hogy mi lesz az autózás jövője.Én a jövőjével nem akarok most foglalkozni.Csak szeretném megosztani veletek a mai aktuális garázs árakat és bérleti díjakat Budapesten.Az abszolút belvárosban,mondjuk a Vörösmarty tér környékén 10.000.000 Ft-ot kérnek egy teremgarázsért.Megjegyzem,hogy alku nem nagyon van,nagyon ritkán kerül eladósorba egy is.Mennyiért lehet kiadni ?Nyilván nézni kell mennyi ott egy bérlet valamelyik parkolóházban és az alapján be lehet lőni az árat.De gondolom,hogy sikerül kiadni 50.000Ft/hó.A nagy körúton belül 6.kerben 6 és 7 milió körül vannak hirdetve és kiadásra 31.000-40.000 Ft-ig láttam hirdetve. 
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 14:37
Előzmény: #19781  mage
#19787
Vidéken több esetben szükséglet az autó, mint Budapesten.
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 14:28
Előzmény: #19780  buyandhold
#19786
Azért óvatosan ezzel az összevetéssel, mert ha évekre bontod le a lakás amortizációját és karbantartását egy hasonló árú kocsiéval, és akkor a befektetési célú lakas bérbeadásáról nem is beszéltünk, akkor nagyon nagy különbséget kapunk. Egy 25-30 milliós 2 szobás lakás valós, évekre lebontott költségei egy 3-4 milliós új autóéval vannak nagyjából egy szinten.
mage 2017. 12. 18. 14:24
Előzmény: #19779  Törölt felhasználó
#19785
0,5-2 milliós kocsi is belekerül 10 év alatt 2-4 millióba, amire szerintem egy minimálbéresnek nincs pénze, vagyis lehet nem erre kellene költeni.
mage 2017. 12. 18. 14:18
Előzmény: #19780  buyandhold
#19784
Mert kevesen keresnek nyugaton milliókat külföldiként és aki meg megkeresi annak legalább fele elmegy lakhatásra.
Németek megveszik a 20 millás kocsikat amit 3-5 év után cserélnek is, ezért nincs jelentős megtakarításuk.
Ha van pénzed rá, élvezettet nyújt egy jó kocsi akkor vegyél egyet. Ha viszont csak menőzni akarsz vele az gáz :D
ncseed 2017. 12. 18. 14:14
Törölt hozzászólás
#19783
mage 2017. 12. 18. 14:14
Előzmény: #19773  Törölt felhasználó
#19782
Én is gondolkodtam a garázsban, csak aztán elolvastam az adózását és lemondtam róla. Gondolom haverod is feketén hozza ki a 10%-ot, vagy cégbe veszi őket.
mage 2017. 12. 18. 14:13
Előzmény: #19775  Törölt felhasználó
#19781
Pedig vidéken abszolút státuszszimbólum a kocsi. Ha nincs kocsid akkor kevesebb vagy sokak szemébe (ajánlom olvasásra kiszámoló blogon a kocsis bejegyzések hozzászólásait). Tőlem is állandóan azt kérdezgetik mért nem veszel kocsit mikor van pénzed? Mikor mondom, hogy nincs rá szükségem, meg kifejtem mennyi is egy kocsi valós költsége megkapom, hogy ezt nem így kell számolni, meg ha nem költöd a pénzed akkor minek kerested. Rádiós társkeresőben is rengetegszer hallottam olyan hirdetést, hogy azt kérte a lány, hogy bármilyen kocsi legyen. Egyik haverom hónapokig azért kelt hajnalba, hogy barátnőjét bevigye dolgozni aztán hazament aludni, mert ő meg zömmel este dolgozott. A nagy koffert bizony cipelni kell és mennyivel egyszerűbb, ha hoznak visznek :D.

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek