Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tihamer
tihamer 2020. 04. 23. 18:05
Előzmény: #69349  Törölt felhasználó
#69360
"még egy  rongyos 500 ast is sajnálsz Tihamértól :)"
.
Na jól van, jó lesz japán jenben is, csak cash legyen!
Alexander_Greybeard 2020. 04. 23. 17:42
Előzmény: #69358  elemerorsos
#69359
Kérdés az, hogy hol van az a határ, amit már nem éri meg átlépni. Eddig is lehettek volna jegyek 2 euroért, de felesleges lett volna ekkora támogatást adniuk. Könnyen lehet, hogy spanyolok, olaszok és franciák nagyon kitömik majd a repülőtársaságokat és Pest hirtelen nem lesz annyira vonzó desztináció.
elemerorsos 2020. 04. 23. 17:37
Előzmény: #69356  Alexander_Greybeard
#69358
Erre (is) értettem, hogy verseny lesz. Országok között különösen.
Murdoch 2020. 04. 23. 17:35
Előzmény: #69350  Kapitanyur
#69357
Lesz ilyen réteg is. De hosszú idő lesz, mire az útvonalhálózat helyreáll (évek). A légitársaságoknak nem igazán lesz tőkéjük az olcsó jegyekre, bár az biztos, hogy vérfürdő lesz a piacon. Ha az lenne amit írsz, akkor nem lenne világszerte leépítés a légiközlekedésben. Én egyébként pont azt gondolnám, hogy rengeteg olyan előírás lép majd életbe, ami a jegyárakat drágítani fogja.
Alexander_Greybeard 2020. 04. 23. 17:34
Előzmény: #69350  Kapitanyur
#69356
Ne terjesszünk fals infot! Menj fel néhány fapados reptér honlapjára. Keresd meg a business szekciót. Látni fogsz árakat és kedvezményeket. Bizonyos feltételek megléte esetén a repülőtársaságok pénzt kapnak vissza a költségeikből, nem is keveset. Mivel szinte minden reptér fenntartója legalább részben állami tulajdonú, így gyakorlatilag az adott állam nyújt támogatást a repüléshez. És ezek csak a nyilvánosak, ezen felül még lehet alkudni legtöbbször. A repülőtársaságok legritkább esetben repülnek veszteséggel mert az olcsóságot a célország fizeti meg. Akkor lesznek a pár hónappal ezelőtti jegyeknél is olcsóbbak, ha az országok a zsebükbe nyúlnak még mélyebben a turisztikai szektorukat segítve. Wizz és Ryan nem fog nyereség nelkül jegyet eladni, max véletlenül. Eddig sem tette. Ha valamelyik ország több turistát akar magának, akkor nagyobb kedvezményeket ad a repülőknek, olcsóbbak lesznek oda a jegyek, több ember megy oda. 
Zoom1
Zoom1 2020. 04. 23. 17:29
Előzmény: #69335  Törölt felhasználó
#69355
Ügyfélkör nem a fapados turista, máshova kerül a mérce. Egyébként már itt is inkább egy 150nm lakás az ideális. A mestereknek is más az árazása, és nem ikeás bútorral lenne berendezve. 3x-os költségvetéssel számolnék ott. Meglátjuk meddig húzódik el a válság, még bármi lehet ebből.
Törölt felhasználó 2020. 04. 23. 17:28
Előzmény: #69344  elemerorsos
#69353
Én is azokat az utcákat soroltam fel az előbb, amiket kerülni kell, ha nyugira vágyik az ember az aggló(meg a XI egy részének forgalma miatt), de azokat leszámítva a XII-ben nincs átmenőforgalom szemben mondjuk a II-vel, az I-ről már nem is beszélve.
A járdák meg az utak nem tudom hol olyan csodásak, szerintem mindehol szar.
A zöldfelület lehet nem olyan gondozott, mint lehetne, de legalább van :D.
elemerorsos 2020. 04. 23. 17:27
Előzmény: #69316  Törölt felhasználó
#69352
Ez nem optimizmus vakcina, hanem nem a Blikkből a Tv2-ből meg az operatív törzstől szedem az infókat :-) Már minden ország az újrainduláson agyal, május közepére Európa nagy részén beindul az élet, júniustól a turizmus is. Úgy néz ki szerencsére rájöttek a politikusok, hogy a gyógymód károsabb mint a betegség, és elkezdenek ennek megfelelően cselekedni. Meg látják, hogy kőkemény verseny az újraindulás, aki a termeléssel és a turizmussal nincs ott a rajtvonalnál, az középtávon is kiesik....
Murdoch 2020. 04. 23. 17:21
Előzmény: #69347  elemerorsos
#69351
Biztos lesz ilyen, de nem hinném, hogy simán lehet majd repülni mindenhova. Valószínűleg sok olyan ország lesz, melyek kétoldalú egyezményekben fogják ezt szabályozni (az esetszám mértéke alapján).
Kapitanyur
Kapitanyur 2020. 04. 23. 17:19
Előzmény: #69345  Murdoch
#69350
A legelején pedig nagyon-nagyon olcsó jegyek lesznek olyan árakkal, 
amelyekkel ugyan veszteséges lesz a járat, 
de mutatni fogják, hogy immár visszatértünk a normális életbe.
Marketing járatok marketing jegyekkel 
a diszkontnál is olcsóbb marketing áron.
Törölt felhasználó 2020. 04. 23. 17:18
Előzmény: #69330  impudent
#69349
teso ne légy má ilyen gizda,holnap felnyalod azt a rengeteg lét,mind a 10000-et a kötvényeidből,ozt márt arcoskodsz,még egy  rongyos 500 ast is sajnálsz Tihamértól :)
Murdoch 2020. 04. 23. 17:18
Előzmény: #69346  Kapitanyur
#69348
Lehet, de nem véletlen, hogy a légiközlekedés behúzta a féket. 
https://airportal.hu/leepitest-tervez-a-boeing-az-airbus-nem-epiti-meg-az-uj-a321-osszeszerelo-sort/
Valószínűleg nálunk jobban tudják, hogy mi várható...
elemerorsos 2020. 04. 23. 17:15
Előzmény: #69342  Murdoch
#69347
Meglátjuk. Jövő héttől jön a nyitás. Az biztos, hogy erre rá fog menni az összes nagy cég, mert aki kimarad, lemarad. Óriási akciók lesznek az elején repjegyre, szállásra, mindenre.
Kapitanyur
Kapitanyur 2020. 04. 23. 17:14
Előzmény: #69315  Murdoch
#69346
A Roche a tesztekre feküdt rá, azért kommunikálja azt, hogy nem lesz vakcina 2021 végéig...addig a gyakori és folyamatos tesztelés teszi lehetővé a mindennapi élethez való visszatérést...SZERINTÜK....és természetesen lehetőleg az ő tesztjeikkel.
Murdoch 2020. 04. 23. 17:14
Előzmény: #69333  Kapitanyur
#69345
Ja, csak nem a Germanwings-nél, mert az megszűnt.
http://iho.hu/hir/a-lufthansa-negyhajtomuveseket-bucsuztat-a-germanwings-is-eltunik-200408
El kell felejteni az egy eurós jegyeket, az addig ment, amíg a konkurens fapadosok csődbe mentek. Mostanra sokszor drágábbak, mint a hagyományos légitársaságok, viszont rettenetesen érzékeny az utazóközönségük. Jó pár év mire TALÁN helyreáll a légiközlekedés.
elemerorsos 2020. 04. 23. 17:14
Előzmény: #69341  Törölt felhasználó
#69344
A hegyvidéki részen épült egy csomó társasház a családi házak helyére, ezzel a parkolási helyzet sokat romlott, az agglomerációs forgalom reggel és délután már a kis utcákban is nagy forgalmat és zajt generál (a közepesekben meg már dugót), a zöldfelületek nagy része gondozatlan, az utak és a járták botrányos állapotúak - folytassam?? Gyakorlatilag semmit sem tudnék mondani, ami fejlődött, sajnos. Azért sajnos, mert Budát élhetőségre jobb adottságúnak tartom, de ezek miatt nem fektetek már be Budán.
Törölt felhasználó 2020. 04. 23. 17:13
Előzmény: #69341  Törölt felhasználó
#69343
És persze kinek milyen fejlődésre van igénye :).
Murdoch 2020. 04. 23. 17:09
Előzmény: #69327  Kapitanyur
#69342
Biztos, hogy nem. 
https://mfor.hu/cikkek/makro/tomeges-leepites-volt-malev-pilotakat-is-elbocsatott-a-wizz-air.html
A fapados modellek egyik lényege, hogy az olcsó jegyárakat valahogy kompenzálják (=lehúzzák a naiv utast) és most rengeteg pénzt elégettek. Másrészt 80%-os telítettségre van szükségük, agyon vannak székezve. Erre nem igazán lesz annyi jelentkező, amennyi kellene.
Törölt felhasználó 2020. 04. 23. 17:07
Előzmény: #69338  elemerorsos
#69341
Ki mit hív fejlődésnek.

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók