Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
Akkor alsó hangon 7 milla körüli kocsi, de siman felkúszik 10-ig. Ha hozzáveszed az alternatív költséget és amortizációt, elég csúnya számot fogsz kapni/hó.
és mivel az autó garanciás 5 vagy 7évnél fiatalabb, amire ha raszámolod az amortizációt máris bőven meglesz a költség. nem beszelve arról, hogy ha pl. vki 5 millát eltol autóra, az lemond minimum egy allampapirpiaci hozamról, mondjuk 5 év alatt 1,5 millió ft, ehhez jön hogy 5 év múlva az 5 millás kocsija ér 3-at jó esetben. garancia meg a főalkatrészekre igaz, egy fékbetétet vagy olajat nem fognak garanciában kicserélni, max kiröhögnek. Nem ennyire fekete-fehér az autó kérdés...
Kihagytad a legnagyobb tételt, főleg ha garanciális az autód: az amortizációt. Az alternatív költségről meg már ne is beszéljünk, az olyan lenne, mint egy erős dohányost győzködni arról, hogy a cigaretta növeli a tüdőrák esélyét! Egy időben a Buksza blogon vezették le nagyon szépen a költségeket. A legtöbb autósnak halvány fingja sincs arról, mennyire viszi a pénzét az autója.
Garazsom nincs. Takaritani en takaritom. Egy Skoda Octaviam van, 3 hete hoztam ki a szalonbol, az elozot kiutottek alolunk, 1.5 eves volt 20k km el😃🤙 most ez uj, 4 ev es hozom az ujat, addig marad amig garis...
A rossz megközelíthetőség Debrecent esetében is fennáll. Szellemi és -munkaerőbázis tekintetében Pécs nincs lényegesen lemaradva, mindkét város szinte azonos időben csatlakozott rá az autópálya-hálózatra, ipari park és nemzetközi forgalomra alkalmassá tehető reptér is van a közelben. Erre például soha nem gondoltam volna: "Tudomásul kell vennünk Pécs domborzati adottságait is, azt, hogy városunk és környéke nem tud az alföldi városokhoz hasonlóan 200-400 Ha nagyságú, egybefüggő, közel sík beruházási területet biztosítani. Környékünkön ilyen beruházást nem lehet megvalósítani, ennek lehetőségét évekkel ezelőtt kivizsgáltuk. "
Akkor elmeselem en mit fizetek. 4k kfb, 8k casco, 1 tank benzin 20k, parkolasom ingyenes. Evi 3x veszek matricat kb az 12k, sulyado evi 40 es szervizeles mivel az auto garancias igy evi 45k az olajcsere. Az pontosan havi 40 ezer ft. Szoval minden attol fugg ki mire hasznalja...
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link