Topiknyitó: Portfolio 2018. 03. 22. 12:27

Kongatják a vészharangot az öreg dízelautók miatt Magyarországon  

Ugrás a cikkhez
Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy sem a német bíróság határozata, sem más országok tervezett lépései nem érintik az EURO 6 környezetvédelmi besorolású, vagyis 2014. január 1-e után gyártott gépjármûveket - írja a Magyar
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 22:06
Előzmény: #143  _Bekre_Pal_
#144
+
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 24. 20:04
Előzmény: #142  Joe49
#143
Előfordul, hogy offtopic témák is előjönnek, de emiatt nem kell tombolni, a nyugalom ennél többet ér. Szóval nyugi.
Joe49 2018. 03. 24. 17:53
#142
Nem értem... Minek (fos...n) a szó
Nem a témához tartozó oldalon.  ??? :-(
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 24. 13:32
Előzmény: #140  Törölt felhasználó
#141
Értem. Amúgy ki a faszom mínuszol? Miért nem beszélget inkább?
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 13:22
Előzmény: #138  _Bekre_Pal_
#140
Nem vagyok ingatlanos, és egy Csepellel szomszédos kerületben lakok.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 24. 13:20
Előzmény: #130  Törölt felhasználó
#139
Egyébként mi most fontolgatjuk hogy a vállalkozásunk műhelyét bemozgassuk Pestre, mert itt már eléggé elszabadultak az árak.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 24. 13:17
Előzmény: #130  Törölt felhasználó
#138
A környéken laksz vagy ingatlanos vagy?
Joe49 2018. 03. 24. 12:37
Előzmény: #136  Törölt felhasználó
#137
Te sem álltad meg
MOST RÉSZEMRŐL TÉNYLEG VÉGE.
NINCS ÉRTELME...
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 12:32
Előzmény: #135  Joe49
#136
Olvasd el az első kommentedet, amit nekem írtál. Egy szót sem pazaroltál arra, hogy mi a véleményem a te eredeti pontjaidról, nem is próbáltad az állításaimat cáfolni, kitárólag arra pazaroltad a karaktereket, hogy leírd, pökhebdi budapesti vagyok, azért írok ilyeneket.Ennek ellenére szépen kértelek, vegyél vissza, te továbbra is ezt az irányt tolod. Részemről ennyi volt, de én tartani is fogom a szavam, veled ellentétben.
Joe49 2018. 03. 24. 12:28
Előzmény: #132  Törölt felhasználó
#135
Én Nem a személyedet, hanem a nézőpontodat nem fogadtam el.
Talán ez nem személyeskedés :-D
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 12:27
Előzmény: #133  Joe49
#134
A fene akar oktatni. Én csak a véleményemet mondtam, egyszer sem érdekelt, hogy ki vagy és honnan vagy, nem én csináltam ebből sem kérdést.
Joe49 2018. 03. 24. 12:24
Előzmény: #131  Törölt felhasználó
#133
Befejeztem.
Ne Oktass én dogoztam Szíriában 2 évet egezőgzdaság
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 12:21
Előzmény: #128  Joe49
#132
Az meg nagyon "jó szándék", amikor én az érveidet kritizáltam, te meg egyből a személyemet támadtad, meg nekiálltál pesti-vidéki ellentétet szítani.
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 12:20
Előzmény: #128  Joe49
#131
De még mindig mi háborít fel ezekbeb? Az, hogy inkáb 80 autót korlátoznának a "sötétzöldek", mint az 1 buszt? Vagy inkább 300 autót, mint 1 vonatot? Vagy hogy a kényelmi autózás kevésbé fontos dolog, mint az áruszállítás? Bezzeg alapo minden problémát a szőnyeg alá lehet seperni, mert az etiópok meg ugyebár éheznek, Szíriában meg gyerekek halnak meg. Vidéket meg te állítod szembe Budapesttel, a traktorokat is te hoztad fel offtopikként, holott a traktoroknál senki sem korlátozná a dízelmotorokat, ugyanolyan fals érv lenne abezzeg a traktorok szöveg, mint a bezzeg a buszok.
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 12:15
Előzmény: #129  _Bekre_Pal_
#130
A házak és a telkek hasonló közbiztonságú környéken Csepelen drágábbak. Persze van ahol kb. mindegy, mert a szomszéd ház már másik város. Szigetszentmiklóstól délebbre meg egyre olcsóbb minden, ahogy távolodunk a fővárostól. Mondjuk ritka szar arra a közlekedés, a hév lassú, az utak meg talán épp emiatt, nagyon tömöttek.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 24. 12:01
Előzmény: #119  Törölt felhasználó
#129
Szigetszentmiklóson tudod mi olcsóbb mint Csepelen? Valami szar a Bucka városrészben hiányos infrastruktúrával.
Joe49 2018. 03. 24. 12:01
Előzmény: #2  Joe49
#128
Anno ezt az oldalt JÓ SZÁNDÉKBÓL KEZDTEM.
Ami felháborít:
1/ mi a helyzet a "LEROBBANT", Füstölgő BUSZOKKAL, kamionokkal, teherautókkal /vállalkozások/.
2/ a "FÜSTÖLÉS" szemmel is látható :::: !!!
3/ a vasúttal (az is füstöl)
4/ az Orbánék ahol tudnak BÜNTETNEK
 (ha nem lenne ekkora állami adóteher...)
Egy DIZELES
A fentiekben minden bent ... (szerintem)
Egyet nefelejcse el senki. Bpest csak 2 millió.
A VIDÉK kissé NAGYOBB 8 milla.
Azt gondoltam a vidék is hozzászól. Sajnos a "vízfej" aki ráér .
Csalódtam, mert a Trolibuszhoz és a budapesti, csepeli, váci ingatlan üzletekig jutottam.
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 11:56
Előzmény: #126  Joe49
#127
Bocs, de még egyszer: te kezdtél bele offtopic témákba, majd pontosan ugyanazokat a szemememre vetetted, holott én eleve úgy kerültem képbe, hogy ezekre reagáltam. Mindrnesetre már egyszer végeztél velem, aztán egy újabb lekezelő, személyeskedő kommentre még futotta.
Amúgy pontosan ugyanabban a városban éltem én is 4 évet. :-) De nem véletlenül jöttem el, pedig az ország talán legszebb városa :-(
Joe49 2018. 03. 24. 11:37
Előzmény: #124  Törölt felhasználó
#126
Vettem
Kolozsvár, ahol lakom a "testvér-városa".
Azért a BP-i ingatlan piacod, sem ide az öreg diesel autók fórumára való.
.... Én is diplomás vagyok...
Ha intelligens vagy Te is értesz.
Befejeztem veled.
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 11:13
Előzmény: #122  Joe49
#125
És még egyszer, nem vagyok köteles eltűrni a lekezelő, személyeskedő hangnemedet, szépen megkérlek, vegyél ebből vissza 
Törölt felhasználó 2018. 03. 24. 11:11
Előzmény: #122  Joe49
#124
A buszokat, vonatokat te hoztad fel, ezért reagáltam, hogy teljesen inkorrekt az összevetésed a személyautókkal, hiszen azok jóval töb bembert visznek, tehát a szennyezést is oszd el sokkal több felé. Ebben semmi vidék megalázása nem volt, ha annak vetted, akkor bocs, ugyanakkor én meg azt veszem sértésnek a személyeskedéswden túl, hogy olyat akarsz a mondandómba beletenni, amit soha nem állítottam.
Én vidékről költöztem Budapestre, ami kényszer volty én is rühellem a Budapest vízfej jelenséget, sőt ha más kommentjeimet is olvastad volna, még javaslataim is szoktak lenni ennek megváltoztatására. Vidéken munkahelyek kellenének, diplomásoknak is, emellett nem Budapest központú közlekedési infrastruktúra, valamint kellene 2-3 vidéki nagyváros, mint regionális központ, arányaiban olyan gazdasági erővel, mint Erdélyben Kolozsvár.
Joe49 2018. 03. 24. 10:27
Előzmény: #120  kukker
#123
Csepelen 5 évig laktam, dolgoztam. Rákóczi úton,  a  bejárathoz közel. Ott jár a HÉV.
Én ott jól éreztem magam.
Sajnos haza kellett jönnöm (családi okok miatt)
Joe49 2018. 03. 24. 10:19
Előzmény: #12  Törölt felhasználó
#122
Bocsi,
de most olvastam vissza a válaszod.
Szerinted az alábbiakból mi a személyautó..?
1. Te is 80 embert viszel a kocsidban? Még véletlenül sem egyedül mész munkába városban dízellel.
2. Tudod mi idegesítő ebben? Hogy olyan autók lehetnek forgalomban, amelyeknek még nyári melegben is szemmel látható, simán megkapják a műszakit, mert mutyi van.
3. Ja, hogy 80-nál is töb embert viszel? Egyébként villamosított vonalakról hallottál már?
4. Orbánéknak megéri beszedni a regadót.
Erre válaszoltam. Ebben, a személygépkocsi hol van???
Na ez volt a VIDÉKI megalázása.  :-(((
Egyébként megyejogú városban lakom. Nálunk a városban nincs  LÉGVEZETÉK (mindez földalatti kábelen van)!!!, tehát TROLI sincs. Régóta a városban (60 éve) gázfűtés van. Újonnan nem is tudtam mást bevezetni.
 Ilyen szerintem még a "vízfejnél"  sincs ...(BP)
Attól még van földem (igaz nem sok). Ezen gabona és repce terem..
PS.: végig olvastam amiket a BP és a elköltözésről írtál. Gyere vidékre és a kutya nem pisilja  semmidet.... :-D
Törölt felhasználó 2018. 03. 23. 10:43
Előzmény: #120  kukker
#121
Ne keverjük a lokális és a kerületi szintű tényezőket. A dél-pesti külső kerületek olcsóbbak, mint más irányban a külső kerületek, azokon belül ez még a jó környékekre is igaz, illetve a dél-pesti jó környék is sok esetben olcsóbb, mint egy újpesti, annál rosszabb környék. És ez igaz dél-pestről befelé is, Ferencvárosban vagy Józsefvárosban rosszabb környékek is tudnak jóval drágábbak lenni, mint Csepelen egy jobb környék.
Ellenben a Hős utca gettóként egy lokális lefelé kiugró tényező, már a Hős utca nyugis szakaszán is sokkal drágábbak annál a lakások, mint a Hős utcában, de minden irányba onnan drágább lakásokat találsz. Nem véletlenül. Ezzel együtt ha a Hős utca a budai hegyekben lenne, de a budai hegyekben a környezet azon kívül maradna, attól még lényegesen drágábbak lennének a lakások abban a Hős utcában, mint a maiban, de lényegesen olcsóbbak, mint a budai hegyekben máshol.
kukker 2018. 03. 23. 10:35
Előzmény: #118  _Bekre_Pal_
#120
"Általában így van, de Csepelen nem"
Mint ahogyan a Hős utcánál sem.
Meg egy-két ilyen helyen, ahol "kisebbség"  van.
Ugyi.
Csak, hát ne mondjuk ki az igazat.
Kizárólag ez az értékcsökkentő tényező.
És ha ez a budai hegyekben lenne, akkor ott lennének olyan árak, mint mondjuk Csepelen.
Ennyi az egyenlet.
Törölt felhasználó 2018. 03. 23. 10:13
Előzmény: #118  _Bekre_Pal_
#119
Nyilván nem Csepelre gondoltam, hanem a budai oldalon kintről befelé nézve emelkednek az árak. Ez persze Csepelen is igaz a saját viszonyítási rendszerén belül, Szigetszentmiklóshoz képest Csepel drágább, Ferencvároshoz képest olcsóbb.
És akinek van elég pénze, az tud venni Budán közlekedésileg is jó helyen házat, akinek nem futja rá, az annál olcsóbb helyet keres (vagy ha a hely fontosabb, igényeiből ad le).
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 20:29
Előzmény: #116  Törölt felhasználó
#118
Általában így van, de Csepelen nem, pedig az beljebb van, meg vannak olyan pesti kerületek, amik ugye a Budapest táblán belül találhatóak de ingatlan szempontból kevésbé értékesek. A flancos hegyvidék az drágább, nem kicsit.
PusztaPutyin 2018. 03. 22. 20:25
Törölt hozzászólás
#117
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 20:06
Előzmény: #107  _Bekre_Pal_
#116
Ahhoz képest olcsóbb, mint ha ugyanezt beljebb akarnád.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 20:02
Előzmény: #110  gambadoro
#115
Szigetszentmiklós 
pitcairn2 2018. 03. 22. 19:57
Előzmény: #103  gambadoro
#114
egyértelmű, hogy nem marad úgy
nem a fejlődésben kételkedem, hanem a központi, "önzetlen" társadalom-mérnökösködésben... 
gambadoro 2018. 03. 22. 19:57
Előzmény: #112  dt7
#113
É-D-K-NY :)
dt7
dt7 2018. 03. 22. 19:17
Előzmény: #109  _Bekre_Pal_
#112
Kitaláljuk.Add meg az égtájat.:))
gambadoro 2018. 03. 22. 18:46
Előzmény: #109  _Bekre_Pal_
#111
írtam is, hogy mellette
persze 
bolyai nagy kedvencem
de tasnádi háza szutyok helyen van ez a véleményem
a szemlőhegyi feljebb is rettenetesen forgalmas, annál csak az apostol rosszabb
de tartom: 100 nm szép belvárosi lakás árából a klasszikus rózsadombon dunai panorámás ugyanekkora lakást veszel
és az sokkal jobb mint bármilyen agglós ház
mert persze van garázsa is így a kutyák sem zavarnak:)
gambadoro 2018. 03. 22. 18:44
Előzmény: #107  _Bekre_Pal_
#110
és merre van a felétek?
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 17:56
Előzmény: #104  gambadoro
#109
ja arról nem tudom, hallottál-e, hogy vannak a rómer és szemlőhegy környékén mellékutcák is, ahol nincs forgalom. de az csak egy példa volt. nagykovácsi irányába menni de még bp táblán belül meg erős önbecsapás, onnan több idő a bejutás, mint tőlünk, ahonnan mellesleg fél óra a belváros
dt7
dt7 2018. 03. 22. 17:53
Előzmény: #101  pitcairn2
#108
Nálad a pont.Tegnap pont erről írtam hogy minden szír-szart elégetnek nálunk is a kedves szomszédok ja nem ercsiről beszélek hanem törökbálintról.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 17:52
Előzmény: #105  gambadoro
#107
mondhatnád. mondasz te állandóan sok mindent. a kutyám mindenesetre nem fogja lehugyozni a kapualjadat meg a kocsid kerekét. valamit valamiért.
 
40-50 milláért most is kapsz ilyen-olyan apróbb házat felénk, de arra még erősen költeni kell, meg kell egy autó per nagykorú családtag, aztán a rezsi, hát az nem olyan ám, mint a körgangosé. és akkor amit a fenntartásra költesz, meg kertészre, meg uszodavegyszerre megmegmeg, hidd el, aki azt hiszi, hogy agglomerációzni olcsó mulatság, az vagy benézte, vagy ugyanolyan szarul fog élni, mint a belvárosban, csak még csattoghat a héven is a málladozó házából.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 17:43
#106
már most is késö lenne a kitiltásra,és az ujjak is és a dohányárut is ki kell tiltani,bár már késö most is kampobasszo
gambadoro 2018. 03. 22. 17:39
Előzmény: #104  gambadoro
#105
ja, és akkor most mondhatnánk, hogy te feleslegesen szennyezed a várost mint ingázó :))
illetve :((((
gambadoro 2018. 03. 22. 17:38
Előzmény: #102  _Bekre_Pal_
#104
ma a 100nm belvárosi lakásodból veszel 140 nm-t tasnádi mellett, ami amúgy ótvar hely - nagy a forgalom
120 nm-t két utcával beljebb
200 nm új házat budaörsön
gambadoro 2018. 03. 22. 17:36
Előzmény: #101  pitcairn2
#103
más az égéstermék
100 év eltelt
ha valami 100 éve rossz volt maradjon úgy?
tüzelni 5 hónapig szoktak
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 17:29
Előzmény: #93  gambadoro
#102
nem tudom, mostanság mi a helyzet, de elmondom, engem mi motivált. én nem emiatt költöztem, hanem hogy ne villamosrezgésben meg kutyafos között kelljen családot alapítani, azóta meg nem is tudnék bent élni, az két rétegnek ideális, a bulizósfiataloknak meg azoknak az öregeknek, akiknek jó, ha hamar el tudja dobni a mentő a kórházba. bár az utóbbi lehet, hogy innen jobban működik. a gazdasági oldalát nem számolgattam. illetve valamennyire de. volt egy 100 nm belvárosi patent kéglim, ahol a társasházi lakógyűlés egy tiszta szánalom esemény volt, a magyar széthúzás állatorvosi lova - a ház előtt a sétáltatott kutyák mindig lehugyozták az autóm kerekét és a bevásárlást se élveztem már több körben felliftezni. ennek a kéglinek az ára arra volt elég, hogy a.) megvegyek egy sufnit a tasnádi villa környékén vagy b.) vegyek az agglomerációban egy házat, amire a következő években már csak ugyanannyit kellett költeni, aztán további 40 milla betolásával + ennek az árával sikerült építeni egy olyat, amire már azt mondtuk, fasza. szerintem sokkal olcsóbb lett volna benn maradni, de leszarom, itt legalább lehet élni. a költségei is sokkal magasabbak, mint pesten egymás feje fölött lakni, de az se érdekes. aki ezt nem bírta finanszírozni, az már visszakullogott
pitcairn2 2018. 03. 22. 17:10
Előzmény: #96  gambadoro
#101
van egy olyan érzésem, hogy mondjuk 70 évvel ezelőtt - a széntüzelés korában - nagyságrendekkel szennyezettebb volt  a nagyvárosok levegője mint most...
szóval egy kissé erőltetettnek tűnik ez a buzgalom...
ami pedig a kérdéskört illeti:
a jelenlegi "idilli" állapot
1. hosszú évtizedek tudatos tervező munkáját dicséri és pontosan emiatt
2. egy kissé már kételkedem az efféle világmegváltó ötletekben
különösképpen amikor ilyen formában kerül elő az egész...
dt7
dt7 2018. 03. 22. 17:05
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#100
Engem meggyőztetek dízel fronton.Holnaptól nem kapcsolom ki a start-stopot.:))))
pitcairn2 2018. 03. 22. 17:05
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#99
az elektromos autók esetében a legfőbb piactorzító tényező a hihetetlen szubvencionálásuk...
pitcairn2 2018. 03. 22. 17:04
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#98
az is benne volt:)
Volkswagen's new stunner: CO2 emissions were understated
http://money.cnn.com/2015/11/03/news/volkswagen-scandal-carbon-dioxide-fuel-consumption/index.html
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 16:43
Előzmény: #94  pitcairn2
#97

Egyrészt még mindig önkényesen kiemelsz egyetlen piactorzító tényezőt, a többit továbbra is leszarod.
A dízelekre még még mindig nem a CO2 miatt szálltak rá, ha 1000-szer leírod, akkor sem lesz igaz. A benzinesek CO2 kibocsátása nagyobb, mint a dízeleké. A dízeleknél a szilárd részecskék és a nitrogén-oxid a probléma, előbbi tipikusan lokális szennyeződésekért felelős, semmi köze az általad kamunak tartott globális felmelegedés kérdésköréhez, a váosok légszennyezettségéhez annál inkább. Pont hogy a konteóid alapján most elégedetten kellene bólogatnod, mert végre nem a CO2 a fő ellenség. Csak persze ebben sem vagy következetes, ahogy a szabályozás ellenességedben is meglehetősen szelektív vagy, meg a piacbarátságodban is...
gambadoro 2018. 03. 22. 16:39
Előzmény: #94  pitcairn2
#96
korom
ezt mindig kihagyod érdekes
pitcairn2 2018. 03. 22. 16:34
Előzmény: #91  gambadoro
#95
ami már úgy alapjáraton nevetséges...
pitcairn2 2018. 03. 22. 16:33
Előzmény: #88  Törölt felhasználó
#94
ebben a rendszerben a szubvenciókat az elektromos autók kapják és még ezzel együtt sem versenyképesek...
a szerencsétlen dízelekre pedig a fránya CO2 miatt szálltak rá ami már önmagában nevetséges...
gambadoro 2018. 03. 22. 15:42
Előzmény: #92  _Bekre_Pal_
#93
régebben is általában azért építettek házat, mert a lakásuk árából bőven kijött
a gond az, hogy a ház reálértéke folyamatosan csökken az agglóban a budapesti lakásé meg nőtt
eleve, a ház ha nem új máris sokkal kevesebbet ér, a telekár pedig messze nem egyenlíti ki a különbséget
nem így látod?
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 15:37
Előzmény: #91  gambadoro
#92
én elég felső voltam, amikor kijöttünk
gambadoro 2018. 03. 22. 15:35
Előzmény: #85  Törölt felhasználó
#91
az agglóba az alsó középréteg ment
most egy tényleg profi 10 éves ház kerül annyiba mind a szros belvárosban egy 60 négyzetméteres
gambadoro 2018. 03. 22. 15:33
Előzmény: #89  gambadoro
#90
támogatással most látom
gambadoro 2018. 03. 22. 15:31
Előzmény: #87  pitcairn2
#89
amíg nem tud egy töltéssel legalább 500 kilométert télen!!!! is menni, a töltés nem több 5 percnél, és nincsen legalább annyi töltő mint benzinkút nem is fog gyorsan terjedni
23 ezer dollár egy új leaf az usa-ban
az bagó
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 15:18
Előzmény: #87  pitcairn2
#88
Ja, de továbbra sem az zavar téged, hogy nem piaciak a körülmények, hanem kiemelsz egyetlen elemet a piackorlátozó tényezők közül.
pitcairn2 2018. 03. 22. 15:15
Előzmény: #84  Törölt felhasználó
#87
én csak annyit látok, hogy kolosszális szubvenciók mellett sem kell ez a koncepció a népnek
pl. az USÁ-ban 2017-ben vmi 100 ezer elektromos autót adtak el ami elenyésző volt a 12,8 millió gépkocsi értékesítésen belül...
ez eddig egy ménkű nagy nulla...
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 15:11
Előzmény: #85  Törölt felhasználó
#86
ők most eléggé meg vannak tollasodva, de még akkor költöztek oda bp-ről, amikor nem a kutyaszarban akarták sétáltatni a születendő gyermeküket, de nem volt korlátlan pénzük, azóta két kézzel tudják szórni a lóvét, de elég szép fekvésű elég kurvajó házat rittyentettek, a csajnak csak heti 2-3-szor kell bejárnia, a faszi ki van véve a melóból, nincsenek motiválva a mindennapjaik felforgatására
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 15:07
Előzmény: #82  _Bekre_Pal_
#85
Budapesten a felsőközép budai házban vagy közeli agglomerációba él, az a ritka, amikor Bicske távolságban. Akinek napi szinten a fővárosban van dolga, az akkor költözik akkora távolságba, ha közelebb nem tudná ugyanazt megfizetni. Kivételek nyilván akadnak.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 15:05
Előzmény: #81  pitcairn2
#84
Te nem hinnéd, én meg erről érveltem, amiket részben ignoráltál, részben eltereltél.
Joe49 2018. 03. 22. 15:03
Előzmény: #80  gambadoro
#83
Mit is?
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 15:03
Előzmény: #62  Törölt felhasználó
#82
hát akkor alsóközép, ne hasogassunk szőrszálat. egyébként nem annyira, de tényleg mindegy
pitcairn2 2018. 03. 22. 15:01
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#81
nem hinném...
gambadoro 2018. 03. 22. 15:01
Előzmény: #76  Joe49
#80
akkor ezt kifejted?
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 15:01
Előzmény: #73  pitcairn2
#79
Igen. Csak közben az elektromos autózás egyik nagy hátrányát enyhítené a szabályozás hiánya.
gambadoro 2018. 03. 22. 15:01
Előzmény: #74  Törölt felhasználó
#78
ha megkérdezel egy váci utcai lakost átkozza a sétálóutcákat
szerintem nem lehet megszüntetni a forgalmat, viszont az átmenőt ki lehet és ki is kell tiltani
az autómegosztó önvezető rendszerek lesznek érdekesek ebből a szempontból
pitcairn2 2018. 03. 22. 15:00
Előzmény: #74  Törölt felhasználó
#77
ezek a problémák több mint 100 év tudatos tervező munkáját dicsérik:)
Joe49 2018. 03. 22. 14:59
Előzmény: #71  gambadoro
#76
Igazad van.... Laktál reorganizált telep fölött épült házban.
Én igen, csak később tudta meg mindenki. Volt is felháborodás....Perek... ANGLIA, NÉMETORSZÁG.
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:59
Előzmény: #71  gambadoro
#75
szerintem is gyökeresen meg fog változni a világ, de nem abba az irányba amelybe te várod:)
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:59
Előzmény: #71  gambadoro
#74
A belvárosi autózásnál egyaránt gond a szennyezés, a zaj és a zsúfoltság. Az elektromos autózás a helyi szennyezést és a zaj egy részét (nem tuningolt, modern autó esetében a kisebb részét) szűntetné meg. Így továbbra is indokolt lenne a belvárosi forgalomkorlátozás, mert a problémák fele maradna.
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:57
Előzmény: #72  Törölt felhasználó
#73
az általad említett "ezernyi szabályozás" nélkül is remek kocsik készülnének...
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:55
Előzmény: #68  pitcairn2
#72
Egyrészt sehol nem preferáltam az elektromos autózást, sőt kimondottan haszontalannak tartom a jelen technikai szinten.
Másrészt nem, nem írok olyanról, hogy majd az okosak eldöntik. Amiről írtam, az ugyanúgy lehet fentről és lentről jövő igény is.
Az meg vicces, hogy neked csak a szubvenció böki a csőröd, az nem zavar, hogy az autók gyártása, forgalomba hozása során ezernyi szabályozásnak kell megfelelni, ami ugyanúgy piactorzító hatású, csak erről nem akarsz tudomást venni, mert nem egyeztethető össze az elektromos autózásról alkotott véleményeddel.
gambadoro 2018. 03. 22. 14:52
Előzmény: #66  pitcairn2
#71
tulajdonképpen teljesen terméketlen ez a vita, mert a globális cégek nagyon gyorsan telenyomják először olcsó share megoldásokkal, aztán önvezető autókkal a városokat, a döntéshozók pedig egyszerűen kitiltják a magánautókat, legalábbis a belső részekről az átmenőforgalmat biztos
és ez nem 100 hanem 10-15 év
mindig mondom, hogy gyökeresen megváltozik a világ
pl. lassan érdemes lesz a most hulladék helyeken lakást venni, hogy csak kicsibe gondolkodjunk
aztán ott van az elektromos töltőhálózat
hol is lesznek a töltők?
ha önvezető share rendszer lesz, akkor ezek az autók nem fognak parkolni szinte soha - minek annyi parkoló?
elektromos autó hangtalan, csak a gumiknak van hangja
amiről itt sem beszéltek: a szálló por jelentős része a gumikopás és a FÉK kopás következménye, na utóbbi sem igen lesz
egy ilyen rendszerben a parkolóhelyek zöldíthető, fák ültethető, a belső városrészek értéke ugrásszerűen nőni fog mondjuk a hegy kárára stb.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:51
Előzmény: #66  pitcairn2
#70
Az angol szokásjog már a római jog létezése után alakult ki. Egyáltalán nem tudod, hogy felső szabályozás, alulról jövő kezdeményezés, vagy épp két fél megegyezése hozta létre. De mindegy, mert ezt semmi nem garantálja általánosságban, ha nincs hatósági szabályozás, akkor nem kényszerítheted ki, legfeljebb jó esetben megvéd a szokásjog vagy a jóhiszeműség. Mindenesetre jóval több lezárt utca lenne. Az meg relatív, hogy mikor ki hogyan hagyja vagy nem hagyja békén a lakosságot, az aki elmegy 160-al a másik ablaka alatt, vagy az, aki kiteszi a 30-as táblát vagy lezárja az utcát. Hangsúlyozom, épp azért relatív, mert köztulajdon.
Joe49 2018. 03. 22. 14:50
Előzmény: #60  _Bekre_Pal_
#69
Japán egy másik világ, ma is.
A kis ember be megy a konténer házába, lefekszik.. dolgozik....lefekszik....
Egy hónapban egyszer haza megy (ha a főnök engedi)
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:48
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#68
te alapvetően arról irkálsz, hogy "okosok" majd fent eldöntik, hogy mit csináljanak a "buták":)
a szikár tényeknél maradva:
a "remek" autóid piaci körülmények között egyelőre még reménytelen versenyhátrányban vannak...
társadalom-mérnökösködés helyett tessék jobb autót csinálni...
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:46
Előzmény: #57  Törölt felhasználó
#67
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:45
Előzmény: #57  Törölt felhasználó
#66
az angol szokásjog speciel igen mélyrehatóan foglalkozik a szolgalom kérdésével...
https://en.wikipedia.org/wiki/Easements_in_English_law
de a magánalapon véghezvitt építésszabályozás sem áll távol tőle...
https://en.wikipedia.org/wiki/Covenant_(law)#Related_to_land
Joe49 2018. 03. 22. 14:44
Előzmény: #41  pitcairn2
#65
Nálunk ez kissé másképp hangzik: Lakó pihenő övezet tábla... és ... lőn halkabb közlekedés.
Mindenki ALÁÍRTA: van "közös igazolvány". Csak ők parkolhatnak . Ennyi
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:44
Előzmény: #63  Törölt felhasználó
#64
Bár lehet, hogy mást értünk felsőközép alatt. Magyarországon ez kb. a felső fél százaléktól felfelé a felső 1 ezrelékig.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:42
Előzmény: #62  Törölt felhasználó
#63
inkább
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:42
Előzmény: #60  _Bekre_Pal_
#62
Az inkáb az alsóközép.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:41
Előzmény: #59  pitcairn2
#61
Jó, de olvasd már el miről beszéltem. Ennek mi köze ahhoz, hogy a robbanómotoros sem volt gyorsabb? A sebesség és a hatótáv összefüggéséről beszéltem, illetve az aksik méretéről, valamint az autókra vonatkozó szabályozásokról. Néha úgy érzem, el sem olvasod, amit írok, csak arra kellenek neked a vitapartnerek, hogy a vesszőparipáidat újra és újra felhozzad.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 14:39
Előzmény: #42  Törölt felhasználó
#60
a fejlett világban (kivéve tokyo) a felsőközép a kertvárosban lakik, és amikor bemegy a belvárosba melózni, olyankor az ottani takarítók, kertészek stb. kiutaznak rendbevágni a házukat, így mozognak mindig szembe
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:38
Előzmény: #54  Törölt felhasználó
#59
a századfordulón még a robbanómotoros konkurencia se volt gyorsabb
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:38
Előzmény: #56  pitcairn2
#58
A kettő mondjuk általában együtt jár.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:38
Előzmény: #50  pitcairn2
#57
Honnan ismered, mi volt a szokásjog a római jog előtt?
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:38
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#56
már megbocsáss, de a "levegőszennyezés" huszadrangú kérdés a zajszennyezéshez képest
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:37
Előzmény: #52  pitcairn2
#55
Igazad van. De kockázati tőke az van. Nem is mondtam, hogy tisztán piacgazdaság van.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:36
Előzmény: #48  pitcairn2
#54
És mennyit ment 100 km/h-val? Mert erről van itt szó. Az, hogy az akkori elektromos autók 30 km/h-val elmentek 20 km-t, azt megtehették egy mainál több nagyságrenddel kisebb aksival. A mai autók sokkal nagyobb tömege és a nagyobb sebesség miatti légellenállás, valamint a nagyobb távolság igények miatt kevés, amit a mai aksik tudnak. Ha nincs szabályozás, akkor lényegesen veszélyesebb autókkal nagyobb lenne a hatótáv, illetve akkor nem lenne lényegesen költségeseb több autót fenntartani, amiből egyik elektromos (lásd adózás, valamint mindenféle engedél,ek, tanusítványok, amelyek egy autóhoz kellenek a gyártástól a forgalomba hozásig).
Joe49 2018. 03. 22. 14:36
Előzmény: #43  pitcairn2
#53
Köszönöm:  Hasonló problémám van.  Lementettem
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:36
#52
@EnemyOfThePeople
valódi piacgazdaságban nincsenek dollármilliárdos szubvenciók...
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:35
Előzmény: #47  Törölt felhasználó
#51
Szolgalom (Servitus) - Pallas Nagy Lexikona 1890
http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/097/pc009761.html#6
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:33
Előzmény: #47  Törölt felhasználó
#50
a szolgalmi jog már a szokásjogban és a római jogban is megvolt, azaz nem felülről kitalált jogelv...
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:32
Előzmény: #46  pitcairn2
#49
És még ennek az összegnek is a többszörösét kapták csak azért, mert a befektetőkkel elhitette, hogy ez a jövő, még ha most veszteséges is a cég. Ez meg simán a piacgazdaság része, hogy találsz olyan befektetőket, akil mernek kockáztatni, aztán lehet, hogy nagyot buknak.
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:31
Előzmény: #45  Törölt felhasználó
#48
speciel jó ideig gyorsabbak voltak a robbanómotoros konkurenciánál,
pl. az első 100 km/h-nál gyorsabb autó elektromos-autó volt
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:30
Előzmény: #43  pitcairn2
#47
A szolgalmi jog már egy szabályozás.
Nem sírtam én semmin, te sírtál, hogy hagyják békén a lakosságot, én meg erre mondtam, hogy ha a te értelmezésed alapján békénhagynák, akkor lehetséges, hogy még kevesebb helyen közlekedhetnél.
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:29
Előzmény: #37  gambadoro
#46
csak azzal vagyok tisztában, hogy úgy öntik a szubvenciókat ebbe az ágazatba mint vizet a feneketlen kútba...
Elon Musk's growing empire is fueled by $4.9 billion in government subsidies
http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:28
Előzmény: #34  pitcairn2
#45
Az akkori aksik sokkal könnyebb járműveket vittek sokkal kisebb távokra, sokkal kisebb sebességgel. Nagyon szelektív a szabályozás ellenességed, ma nem is hozhatnának forgalomba egy aksit nem számítva annyira könnyű járművet, mert nem lenne megfelelő ütközési zóna. Pedig ma az anyaghasználat is sokkal fejlettebb.
Joe49 2018. 03. 22. 14:27
Előzmény: #30  gambadoro
#44
NEM más kérdés: MOND el, hogy miért is ??? (Mellesleg csak EGY kirakat)
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:26
Előzmény: #40  Törölt felhasználó
#43
az előbb még a nagy forgalom miatt sírtál, most pedig kétségbeesel attól, hogy az önző telektulajdonosok útját állják a közúti forgalomnak
PS.: az átmenő forgalmat kedvükre korlátozhatják a szolgalmi joggal rendelkező telkeket azonban nem lehetetleníthetik el..
Telki szolgalmi jog
http://www.ingatlanjogok.hu/node/18
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 14:24
Előzmény: #19  _Bekre_Pal_
#42
A felsőközép nem fog Bicskéről bejárni, és minimum 2 autója van.
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:23
Előzmény: #36  Törölt felhasználó
#41
ha zavar a közúti közlekedés akkor roppant egyszerű a megoldás:
1. a lakóközösségek birtokába kell adni az utcákat (és persze az adott terület kapcsán az építéshatósági kompetenciákat is)
2. privatizálni az országutakat (és persze eltörölni az összes állami útépítési, ingatlanfejlesztési korlátozást a szabad verseny jegyében)
3. és "zéró-szubvenció" politikát életbe léptetni

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek