Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy sem a német bíróság határozata, sem más országok tervezett lépései nem érintik az EURO 6 környezetvédelmi besorolású, vagyis 2014. január 1-e után gyártott gépjármûveket - írja a Magyar
Olvasd el az első kommentedet, amit nekem írtál. Egy szót sem pazaroltál arra, hogy mi a véleményem a te eredeti pontjaidról, nem is próbáltad az állításaimat cáfolni, kitárólag arra pazaroltad a karaktereket, hogy leírd, pökhebdi budapesti vagyok, azért írok ilyeneket.Ennek ellenére szépen kértelek, vegyél vissza, te továbbra is ezt az irányt tolod. Részemről ennyi volt, de én tartani is fogom a szavam, veled ellentétben.
De még mindig mi háborít fel ezekbeb? Az, hogy inkáb 80 autót korlátoznának a "sötétzöldek", mint az 1 buszt? Vagy inkább 300 autót, mint 1 vonatot? Vagy hogy a kényelmi autózás kevésbé fontos dolog, mint az áruszállítás? Bezzeg alapo minden problémát a szőnyeg alá lehet seperni, mert az etiópok meg ugyebár éheznek, Szíriában meg gyerekek halnak meg. Vidéket meg te állítod szembe Budapesttel, a traktorokat is te hoztad fel offtopikként, holott a traktoroknál senki sem korlátozná a dízelmotorokat, ugyanolyan fals érv lenne abezzeg a traktorok szöveg, mint a bezzeg a buszok.
A házak és a telkek hasonló közbiztonságú környéken Csepelen drágábbak. Persze van ahol kb. mindegy, mert a szomszéd ház már másik város. Szigetszentmiklóstól délebbre meg egyre olcsóbb minden, ahogy távolodunk a fővárostól. Mondjuk ritka szar arra a közlekedés, a hév lassú, az utak meg talán épp emiatt, nagyon tömöttek.
Anno ezt az oldalt JÓ SZÁNDÉKBÓL KEZDTEM. Ami felháborít: 1/ mi a helyzet a "LEROBBANT", Füstölgő BUSZOKKAL, kamionokkal, teherautókkal /vállalkozások/. 2/ a "FÜSTÖLÉS" szemmel is látható :::: !!! 3/ a vasúttal (az is füstöl) 4/ az Orbánék ahol tudnak BÜNTETNEK (ha nem lenne ekkora állami adóteher...) Egy DIZELES A fentiekben minden bent ... (szerintem) Egyet nefelejcse el senki. Bpest csak 2 millió. A VIDÉK kissé NAGYOBB 8 milla. Azt gondoltam a vidék is hozzászól. Sajnos a "vízfej" aki ráér . Csalódtam, mert a Trolibuszhoz és a budapesti, csepeli, váci ingatlan üzletekig jutottam.
Bocs, de még egyszer: te kezdtél bele offtopic témákba, majd pontosan ugyanazokat a szemememre vetetted, holott én eleve úgy kerültem képbe, hogy ezekre reagáltam. Mindrnesetre már egyszer végeztél velem, aztán egy újabb lekezelő, személyeskedő kommentre még futotta. Amúgy pontosan ugyanabban a városban éltem én is 4 évet. :-) De nem véletlenül jöttem el, pedig az ország talán legszebb városa :-(
Vettem Kolozsvár, ahol lakom a "testvér-városa". Azért a BP-i ingatlan piacod, sem ide az öreg diesel autók fórumára való. .... Én is diplomás vagyok... Ha intelligens vagy Te is értesz. Befejeztem veled.
A buszokat, vonatokat te hoztad fel, ezért reagáltam, hogy teljesen inkorrekt az összevetésed a személyautókkal, hiszen azok jóval töb bembert visznek, tehát a szennyezést is oszd el sokkal több felé. Ebben semmi vidék megalázása nem volt, ha annak vetted, akkor bocs, ugyanakkor én meg azt veszem sértésnek a személyeskedéswden túl, hogy olyat akarsz a mondandómba beletenni, amit soha nem állítottam. Én vidékről költöztem Budapestre, ami kényszer volty én is rühellem a Budapest vízfej jelenséget, sőt ha más kommentjeimet is olvastad volna, még javaslataim is szoktak lenni ennek megváltoztatására. Vidéken munkahelyek kellenének, diplomásoknak is, emellett nem Budapest központú közlekedési infrastruktúra, valamint kellene 2-3 vidéki nagyváros, mint regionális központ, arányaiban olyan gazdasági erővel, mint Erdélyben Kolozsvár.
Csepelen 5 évig laktam, dolgoztam. Rákóczi úton, a bejárathoz közel. Ott jár a HÉV. Én ott jól éreztem magam. Sajnos haza kellett jönnöm (családi okok miatt)
Bocsi, de most olvastam vissza a válaszod. Szerinted az alábbiakból mi a személyautó..? 1. Te is 80 embert viszel a kocsidban? Még véletlenül sem egyedül mész munkába városban dízellel. 2.
Tudod mi idegesítő ebben? Hogy olyan autók lehetnek forgalomban,
amelyeknek még nyári melegben is szemmel látható, simán megkapják a
műszakit, mert mutyi van. 3. Ja, hogy 80-nál is töb embert viszel? Egyébként villamosított vonalakról hallottál már? 4. Orbánéknak megéri beszedni a regadót. Erre válaszoltam. Ebben, a személygépkocsi hol van??? Na ez volt a VIDÉKI megalázása. :-((( Egyébként megyejogú városban lakom. Nálunk a városban nincs LÉGVEZETÉK (mindez földalatti kábelen van)!!!, tehát TROLI sincs. Régóta a városban (60 éve) gázfűtés van. Újonnan nem is tudtam mást bevezetni. Ilyen szerintem még a "vízfejnél" sincs ...(BP) Attól még van földem (igaz nem sok). Ezen gabona és repce terem.. PS.: végig olvastam amiket a BP és a elköltözésről írtál. Gyere vidékre és a kutya nem pisilja semmidet.... :-D
Ne keverjük a lokális és a kerületi szintű tényezőket. A dél-pesti külső kerületek olcsóbbak, mint más irányban a külső kerületek, azokon belül ez még a jó környékekre is igaz, illetve a dél-pesti jó környék is sok esetben olcsóbb, mint egy újpesti, annál rosszabb környék. És ez igaz dél-pestről befelé is, Ferencvárosban vagy Józsefvárosban rosszabb környékek is tudnak jóval drágábbak lenni, mint Csepelen egy jobb környék. Ellenben a Hős utca gettóként egy lokális lefelé kiugró tényező, már a Hős utca nyugis szakaszán is sokkal drágábbak annál a lakások, mint a Hős utcában, de minden irányba onnan drágább lakásokat találsz. Nem véletlenül. Ezzel együtt ha a Hős utca a budai hegyekben lenne, de a budai hegyekben a környezet azon kívül maradna, attól még lényegesen drágábbak lennének a lakások abban a Hős utcában, mint a maiban, de lényegesen olcsóbbak, mint a budai hegyekben máshol.
"Általában így van, de Csepelen nem" Mint ahogyan a Hős utcánál sem. Meg egy-két ilyen helyen, ahol "kisebbség" van. Ugyi. Csak, hát ne mondjuk ki az igazat. Kizárólag ez az értékcsökkentő tényező. És ha ez a budai hegyekben lenne, akkor ott lennének olyan árak, mint mondjuk Csepelen. Ennyi az egyenlet.
Nyilván nem Csepelre gondoltam, hanem a budai oldalon kintről befelé nézve emelkednek az árak. Ez persze Csepelen is igaz a saját viszonyítási rendszerén belül, Szigetszentmiklóshoz képest Csepel drágább, Ferencvároshoz képest olcsóbb. És akinek van elég pénze, az tud venni Budán közlekedésileg is jó helyen házat, akinek nem futja rá, az annál olcsóbb helyet keres (vagy ha a hely fontosabb, igényeiből ad le).
Általában így van, de Csepelen nem, pedig az beljebb van, meg vannak olyan pesti kerületek, amik ugye a Budapest táblán belül találhatóak de ingatlan szempontból kevésbé értékesek. A flancos hegyvidék az drágább, nem kicsit.
írtam is, hogy mellette persze bolyai nagy kedvencem de tasnádi háza szutyok helyen van ez a véleményem a szemlőhegyi feljebb is rettenetesen forgalmas, annál csak az apostol rosszabb de tartom: 100 nm szép belvárosi lakás árából a klasszikus rózsadombon dunai panorámás ugyanekkora lakást veszel és az sokkal jobb mint bármilyen agglós ház mert persze van garázsa is így a kutyák sem zavarnak:)
ja arról nem tudom, hallottál-e, hogy vannak a rómer és szemlőhegy környékén mellékutcák is, ahol nincs forgalom. de az csak egy példa volt. nagykovácsi irányába menni de még bp táblán belül meg erős önbecsapás, onnan több idő a bejutás, mint tőlünk, ahonnan mellesleg fél óra a belváros
mondhatnád. mondasz te állandóan sok mindent. a kutyám mindenesetre nem fogja lehugyozni a kapualjadat meg a kocsid kerekét. valamit valamiért.
40-50 milláért most is kapsz ilyen-olyan apróbb házat felénk, de arra még erősen költeni kell, meg kell egy autó per nagykorú családtag, aztán a rezsi, hát az nem olyan ám, mint a körgangosé. és akkor amit a fenntartásra költesz, meg kertészre, meg uszodavegyszerre megmegmeg, hidd el, aki azt hiszi, hogy agglomerációzni olcsó mulatság, az vagy benézte, vagy ugyanolyan szarul fog élni, mint a belvárosban, csak még csattoghat a héven is a málladozó házából.
Törölt felhasználó2018. 03. 22. 17:43
#106
már most is késö lenne a kitiltásra,és az ujjak is és a dohányárut is ki kell tiltani,bár már késö most is kampobasszo
ma a 100nm belvárosi lakásodból veszel 140 nm-t tasnádi mellett, ami amúgy ótvar hely - nagy a forgalom 120 nm-t két utcával beljebb 200 nm új házat budaörsön
nem tudom, mostanság mi a helyzet, de elmondom, engem mi motivált. én nem emiatt költöztem, hanem hogy ne villamosrezgésben meg kutyafos között kelljen családot alapítani, azóta meg nem is tudnék bent élni, az két rétegnek ideális, a bulizósfiataloknak meg azoknak az öregeknek, akiknek jó, ha hamar el tudja dobni a mentő a kórházba. bár az utóbbi lehet, hogy innen jobban működik. a gazdasági oldalát nem számolgattam. illetve valamennyire de. volt egy 100 nm belvárosi patent kéglim, ahol a társasházi lakógyűlés egy tiszta szánalom esemény volt, a magyar széthúzás állatorvosi lova - a ház előtt a sétáltatott kutyák mindig lehugyozták az autóm kerekét és a bevásárlást se élveztem már több körben felliftezni. ennek a kéglinek az ára arra volt elég, hogy a.) megvegyek egy sufnit a tasnádi villa környékén vagy b.) vegyek az agglomerációban egy házat, amire a következő években már csak ugyanannyit kellett költeni, aztán további 40 milla betolásával + ennek az árával sikerült építeni egy olyat, amire már azt mondtuk, fasza. szerintem sokkal olcsóbb lett volna benn maradni, de leszarom, itt legalább lehet élni. a költségei is sokkal magasabbak, mint pesten egymás feje fölött lakni, de az se érdekes. aki ezt nem bírta finanszírozni, az már visszakullogott
van egy olyan érzésem, hogy mondjuk 70 évvel ezelőtt - a széntüzelés korában - nagyságrendekkel szennyezettebb volt a nagyvárosok levegője mint most... szóval egy kissé erőltetettnek tűnik ez a buzgalom... ami pedig a kérdéskört illeti: a jelenlegi "idilli" állapot 1. hosszú évtizedek tudatos tervező munkáját dicséri és pontosan emiatt 2. egy kissé már kételkedem az efféle világmegváltó ötletekben különösképpen amikor ilyen formában kerül elő az egész...
Egyrészt még mindig önkényesen kiemelsz egyetlen piactorzító tényezőt, a többit továbbra is leszarod. A dízelekre még még mindig nem a CO2 miatt szálltak rá, ha 1000-szer leírod, akkor sem lesz igaz. A benzinesek CO2 kibocsátása nagyobb, mint a dízeleké. A dízeleknél a szilárd részecskék és a nitrogén-oxid a probléma, előbbi tipikusan lokális szennyeződésekért felelős, semmi köze az általad kamunak tartott globális felmelegedés kérdésköréhez, a váosok légszennyezettségéhez annál inkább. Pont hogy a konteóid alapján most elégedetten kellene bólogatnod, mert végre nem a CO2 a fő ellenség. Csak persze ebben sem vagy következetes, ahogy a szabályozás ellenességedben is meglehetősen szelektív vagy, meg a piacbarátságodban is...
ebben a rendszerben a szubvenciókat az elektromos autók kapják és még ezzel együtt sem versenyképesek... a szerencsétlen dízelekre pedig a fránya CO2 miatt szálltak rá ami már önmagában nevetséges...
régebben is általában azért építettek házat, mert a lakásuk árából bőven kijött a gond az, hogy a ház reálértéke folyamatosan csökken az agglóban a budapesti lakásé meg nőtt eleve, a ház ha nem új máris sokkal kevesebbet ér, a telekár pedig messze nem egyenlíti ki a különbséget nem így látod?
amíg nem tud egy töltéssel legalább 500 kilométert télen!!!! is menni, a töltés nem több 5 percnél, és nincsen legalább annyi töltő mint benzinkút nem is fog gyorsan terjedni 23 ezer dollár egy új leaf az usa-ban az bagó
én csak annyit látok, hogy kolosszális szubvenciók mellett sem kell ez a koncepció a népnek pl. az USÁ-ban 2017-ben vmi 100 ezer elektromos autót adtak el ami elenyésző volt a 12,8 millió gépkocsi értékesítésen belül... ez eddig egy ménkű nagy nulla...
ők most eléggé meg vannak tollasodva, de még akkor költöztek oda bp-ről, amikor nem a kutyaszarban akarták sétáltatni a születendő gyermeküket, de nem volt korlátlan pénzük, azóta két kézzel tudják szórni a lóvét, de elég szép fekvésű elég kurvajó házat rittyentettek, a csajnak csak heti 2-3-szor kell bejárnia, a faszi ki van véve a melóból, nincsenek motiválva a mindennapjaik felforgatására
Budapesten a felsőközép budai házban vagy közeli agglomerációba él, az a ritka, amikor Bicske távolságban. Akinek napi szinten a fővárosban van dolga, az akkor költözik akkora távolságba, ha közelebb nem tudná ugyanazt megfizetni. Kivételek nyilván akadnak.
ha megkérdezel egy váci utcai lakost átkozza a sétálóutcákat szerintem nem lehet megszüntetni a forgalmat, viszont az átmenőt ki lehet és ki is kell tiltani az autómegosztó önvezető rendszerek lesznek érdekesek ebből a szempontból
Igazad van.... Laktál reorganizált telep fölött épült házban. Én igen, csak később tudta meg mindenki. Volt is felháborodás....Perek... ANGLIA, NÉMETORSZÁG.
A belvárosi autózásnál egyaránt gond a szennyezés, a zaj és a zsúfoltság. Az elektromos autózás a helyi szennyezést és a zaj egy részét (nem tuningolt, modern autó esetében a kisebb részét) szűntetné meg. Így továbbra is indokolt lenne a belvárosi forgalomkorlátozás, mert a problémák fele maradna.
Egyrészt sehol nem preferáltam az elektromos autózást, sőt kimondottan haszontalannak tartom a jelen technikai szinten. Másrészt nem, nem írok olyanról, hogy majd az okosak eldöntik. Amiről írtam, az ugyanúgy lehet fentről és lentről jövő igény is. Az meg vicces, hogy neked csak a szubvenció böki a csőröd, az nem zavar, hogy az autók gyártása, forgalomba hozása során ezernyi szabályozásnak kell megfelelni, ami ugyanúgy piactorzító hatású, csak erről nem akarsz tudomást venni, mert nem egyeztethető össze az elektromos autózásról alkotott véleményeddel.
tulajdonképpen teljesen terméketlen ez a vita, mert a globális cégek nagyon gyorsan telenyomják először olcsó share megoldásokkal, aztán önvezető autókkal a városokat, a döntéshozók pedig egyszerűen kitiltják a magánautókat, legalábbis a belső részekről az átmenőforgalmat biztos és ez nem 100 hanem 10-15 év mindig mondom, hogy gyökeresen megváltozik a világ pl. lassan érdemes lesz a most hulladék helyeken lakást venni, hogy csak kicsibe gondolkodjunk aztán ott van az elektromos töltőhálózat hol is lesznek a töltők? ha önvezető share rendszer lesz, akkor ezek az autók nem fognak parkolni szinte soha - minek annyi parkoló? elektromos autó hangtalan, csak a gumiknak van hangja amiről itt sem beszéltek: a szálló por jelentős része a gumikopás és a FÉK kopás következménye, na utóbbi sem igen lesz egy ilyen rendszerben a parkolóhelyek zöldíthető, fák ültethető, a belső városrészek értéke ugrásszerűen nőni fog mondjuk a hegy kárára stb.
Az angol szokásjog már a római jog létezése után alakult ki. Egyáltalán nem tudod, hogy felső szabályozás, alulról jövő kezdeményezés, vagy épp két fél megegyezése hozta létre. De mindegy, mert ezt semmi nem garantálja általánosságban, ha nincs hatósági szabályozás, akkor nem kényszerítheted ki, legfeljebb jó esetben megvéd a szokásjog vagy a jóhiszeműség. Mindenesetre jóval több lezárt utca lenne. Az meg relatív, hogy mikor ki hogyan hagyja vagy nem hagyja békén a lakosságot, az aki elmegy 160-al a másik ablaka alatt, vagy az, aki kiteszi a 30-as táblát vagy lezárja az utcát. Hangsúlyozom, épp azért relatív, mert köztulajdon.
Japán egy másik világ, ma is. A kis ember be megy a konténer házába, lefekszik.. dolgozik....lefekszik.... Egy hónapban egyszer haza megy (ha a főnök engedi)
te alapvetően arról irkálsz, hogy "okosok" majd fent eldöntik, hogy mit csináljanak a "buták":) a szikár tényeknél maradva: a "remek" autóid piaci körülmények között egyelőre még reménytelen versenyhátrányban vannak... társadalom-mérnökösködés helyett tessék jobb autót csinálni...
Nálunk ez kissé másképp hangzik: Lakó pihenő övezet tábla... és ... lőn halkabb közlekedés. Mindenki ALÁÍRTA: van "közös igazolvány". Csak ők parkolhatnak . Ennyi
Jó, de olvasd már el miről beszéltem. Ennek mi köze ahhoz, hogy a robbanómotoros sem volt gyorsabb? A sebesség és a hatótáv összefüggéséről beszéltem, illetve az aksik méretéről, valamint az autókra vonatkozó szabályozásokról. Néha úgy érzem, el sem olvasod, amit írok, csak arra kellenek neked a vitapartnerek, hogy a vesszőparipáidat újra és újra felhozzad.
a fejlett világban (kivéve tokyo) a felsőközép a kertvárosban lakik, és amikor bemegy a belvárosba melózni, olyankor az ottani takarítók, kertészek stb. kiutaznak rendbevágni a házukat, így mozognak mindig szembe
És mennyit ment 100 km/h-val? Mert erről van itt szó. Az, hogy az akkori elektromos autók 30 km/h-val elmentek 20 km-t, azt megtehették egy mainál több nagyságrenddel kisebb aksival. A mai autók sokkal nagyobb tömege és a nagyobb sebesség miatti légellenállás, valamint a nagyobb távolság igények miatt kevés, amit a mai aksik tudnak. Ha nincs szabályozás, akkor lényegesen veszélyesebb autókkal nagyobb lenne a hatótáv, illetve akkor nem lenne lényegesen költségeseb több autót fenntartani, amiből egyik elektromos (lásd adózás, valamint mindenféle engedél,ek, tanusítványok, amelyek egy autóhoz kellenek a gyártástól a forgalomba hozásig).
És még ennek az összegnek is a többszörösét kapták csak azért, mert a befektetőkkel elhitette, hogy ez a jövő, még ha most veszteséges is a cég. Ez meg simán a piacgazdaság része, hogy találsz olyan befektetőket, akil mernek kockáztatni, aztán lehet, hogy nagyot buknak.
A szolgalmi jog már egy szabályozás. Nem sírtam én semmin, te sírtál, hogy hagyják békén a lakosságot, én meg erre mondtam, hogy ha a te értelmezésed alapján békénhagynák, akkor lehetséges, hogy még kevesebb helyen közlekedhetnél.
Az akkori aksik sokkal könnyebb járműveket vittek sokkal kisebb távokra, sokkal kisebb sebességgel. Nagyon szelektív a szabályozás ellenességed, ma nem is hozhatnának forgalomba egy aksit nem számítva annyira könnyű járművet, mert nem lenne megfelelő ütközési zóna. Pedig ma az anyaghasználat is sokkal fejlettebb.
az előbb még a nagy forgalom miatt sírtál, most pedig kétségbeesel attól, hogy az önző telektulajdonosok útját állják a közúti forgalomnak PS.: az átmenő forgalmat kedvükre korlátozhatják a szolgalmi joggal rendelkező telkeket azonban nem lehetetleníthetik el.. Telki szolgalmi jog http://www.ingatlanjogok.hu/node/18
ha zavar a közúti közlekedés akkor roppant egyszerű a megoldás: 1. a lakóközösségek birtokába kell adni az utcákat (és persze az adott terület kapcsán az építéshatósági kompetenciákat is) 2. privatizálni az országutakat (és persze eltörölni az összes állami útépítési, ingatlanfejlesztési korlátozást a szabad verseny jegyében) 3. és "zéró-szubvenció" politikát életbe léptetni
Kongatják a vészharangot az öreg dízelautók miatt Magyarországon
Ugrás a cikkhez