EnemyOfThePeople

Regisztráció:
2017-03-21 09:31
Hozzászólások száma:
1 068
Utolsó hozzászólás:
2017-09-19 15:15
Pontok:
Tapasztalati: 1
Aktivitási: 5
Népszerűségi: 4

felfüggesztés(ek):

Moderáció:
Felfüggesztés a "Lebukott az EU fő pénzosztója, migránsbetelepítés nélkül nem adna vissza pénzt 2020 után?" topikban - 2017-06-23 11:52-ig


A moderálás a "Lebukott az EU fő pénzosztója, migránsbetelepítés nélkül nem adna vissza pénzt 2020 után?" topik #45 sorszámú hozzászólása alapján történt.


A moderátor indoklása:
"HÁZIREND
Általános szabályok

Az 1. számú szabály: ne személyeskedj! A másokra tett sértő megjegyzéseket szankcionáljuk a legerőteljesebben.

Nem sok értelme van ennek a személyeskedő fröcsögésnek."
Moderáció:
Felfüggesztés a teljes fórumból - 2017-08-06 11:01-ig
A moderátor indoklása:
Akkor most ezzel a stílussal sétálj szépen tovább egy másik fórumra, mert ez itt nem fog menni.

utolsó 20 hozzászólása

Dátum
2017-09-19 15:15:47
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #97
Ami a fénykorban ugyanúgy több volt, ahogy a város lakossága is.
2017-09-19 15:09:58
mutat
Kérdésessé vált az egri Bosch gyár jövõje #6
Hosszútávon az a kifizetődő, ha egyikkel sem keménykedik az állam, hanem fer, átlátható szabályozást biztosít számukra. Az újkommunista módszer, hogy az itteni piacból élő multik a rossz multik, az exportőr multik a jó multik, idővel a "jó multikat" is elriasztja.
2017-09-19 10:10:59
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #78
Az egy majdnem Szlovéniányi terület. Ilyen alapon Budapest is megvan 5-6 milliós.
2017-09-19 10:07:58
mutat
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru #17781
Vissza is fog térni addig sokszor, de én a hosszútávú trendről beszéltem. Ahhoz kell még 30-40 év, hogy az lefelé forduljon.
2017-09-19 10:00:48
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #74
A vízfej jelenség eltűntetéséhez kellenének a nem Budapest közontú gyorsforgalmi utak (pl. M8, M9), vagy akár vasútvonalak is, ehhez képest ma is mindig a Budapest központú útfejlesztések kapnak priorítást.
2017-09-19 09:55:21
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #73
Nagyobb része nem a szuburbiába, hanem más nagyvárosokba.
2017-09-19 09:54:17
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #72
A poén, hogy még ott sincs akkora, mint itt. Pl. Stuttgart 600 ezres, Baden-Wüttemberg pedig 10 milliós, ez sehol nincs a Budapest-Magyarország aranyhoz, ráadásul a tartományon belül nem csak a székhelyen van erős gazdasági aktivitás, egy átlag 30-40 ezres kisvárosban több a munkahely, mint Debrcenben. De a nem föderális országokhoz képest is sokkal súlyosabb az egyközpontúságunk, igazából konkrétan a szomszédainkhoz képest is.
2017-09-19 09:45:52
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #69
Ha Budapest monocentrikus jellegét felszámolnánk, akkor az agglomeráció jelentősége is visszaszorulna. Az emberek Agárdról simán Fehérvár felé is járnának dolgozni, akkor meg már miért ne költözhetnének Csórra, Várpalotára, akkor meg miért ne járhatnának be Veszprémbe és így tovább. Gyakorlatilag felszámolnánk vele a vízfej jelenséget is, így az agglomeráció is ugyanolyan övezet lenne, mint bármi más, a mostaninál jóval alacsonyabb ingatlanárakkal, rekultiválásra váró hátrahagyott lakóövezetekkel.
2017-09-19 09:41:02
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #68
Nálunk kisebb országokban sincs ilyen szintű egyközpontúság. Az erőltetetten Budapest központú infrastruktúta meg a vízfej további növekedésének kedvez. Nemrég volt cikk itt a Portfólión néhány közepes méretű kelet-európai városról, elég sok helyen nőnek ki a földből az irodaházak a milliós nagyvárosokon kívül is. Egyébként idővel meg fog oldódni a túlzott centralizáltság problémája, csak nem úgy, ahogy az ország jól járna, Kelet-Magyarország gazdasági központjai Kassa, Nagyvárad, Arad lesznek, Dél-Dunántúlé Zágráb, Eszék, Észak-Nyugat-Dunántúlé már régen Bécs. Pedig Bécset leszámítva lehetne fordítva is.
2017-09-19 09:34:04
mutat
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru #17771
A befektetők nagy része valójában bérbeadó, akkor fordulhat meg a trend, ha csökken az igény a lakhatásra. Kisebb lufik, pukkanások lesznek, de ez végérvényesen olyan 30-40 év múlva fog megtörténni, amikor a falvak után a vidéki városok is kiürülnek.
2017-09-19 08:42:11
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #62
De nem arról van szó. Hanem arról, hogy mindez egyközpontúan zajlott. Sokan mondják, hogy Trianon, csakhogy már akkor is erős volt a túlsúly az elcsatolt városokhoz képest is. Ha nincs Trianon, de minden úgy folytatódik tovább, akkor ma Budapest 4-5 milliós lenne egy 20 milliós országban.
2017-09-19 07:57:21
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #59
Én amúgy csak arra reagáltam, ahogy pitcairn a mesterségesen kialakított Budapestet állítja szembe a szerinte szabadon létrejött agglomerációval. Holott az agglomeráció ilyen formábab épp a mesterségesen kialakított Budapest mellékterméke.
2017-09-19 07:52:35
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #58
Ez így van, csak Budapest pont nem egy természetes módon létrejött nagyváros.
2017-09-18 19:59:17
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #56
Ha valóban kompetens vezetés lett volna az ország élén az elmúlt 200 évben, akkor nem létezne a mostani formában budapesti agglomeráció, mert azt is a Budapest vízfej jelenség hozta létre. Ugyanis nem lenne akkora jelentősége, hogy közel lakj a fővároshoz. Pest, Buda, Óbuda környékén is a vidékihez hasonló településszerkezet lenne, kisebb-nagyobb falvak lennének szétszórva, nem óriási alvó kertvárosokkal.
2017-09-18 14:33:50
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #53
Nem biztos, hogy jó megoldás lenne az irodaház tilalom a belvárosban, mert ok, hogy akkor kevesebben tartanának a belvárosba, az átutazó forgalmat viszont megnövelné, kivéve persze ha alapjaiban terveznék újra az egész tömegközlekedést kevésbé belváros központúra.
2017-09-18 14:31:40
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #52
Azt megértem, hogy kétszer annyi lenne a tömegközlekedés autóval, az átszállás és gyaloglás fóbiát viszont elég nehezen értem.
2017-09-18 14:17:50
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #49
Gondolom mikor oda költöztél, nem foglalkoztál azzal, hogy milyen arra a tömegközlekedés. Mert nekem ez is szempont volt. Igaz, én is gyorsabban jutnék a munkahelyemre kocsivel, nem ennyivel, csak hát sokkal kényelmesebb tömegközlekedni.
2017-09-18 14:16:22
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #48
Ha 3 napig mindenki autózna, akinek van, az sokkal brutálisabb lenne. A Városliget meg nem alkalmas helxszín a bejárósoknak P+R parkolásra, az túlzottan bent van ahhoz, hogy mindenki ott tegye le a kocsit, és onnan tömegközlekedjen, ehhez sokkal kiljebb kellene kialakítani ezeket a parkolókat. Mondjuk ahhoz nem ártanának olyan projektek, mint pl. hév-metró összekötés vagy az észak-déli gyorsvasút (5-ös metró), 3-as és 4-es metró meghosszabbítása, stb., stb. amik nem úgy tűnik, mint ha a közeljövőben megvalósulnának.
2017-09-18 14:12:15
mutat
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás #46
Eddig sem tetted le, ezután sem teszed le a kocsit, tehát nálad nem számít, az hogy min gondolkodtál, nem jelent semmit, nem értek el ellenkező hatást. Jelenleg Budapesten többen közlekednek napi szinten tömegközlekedéssel, a tömegközlekedők nagy részének meg ugyanúgy van autója, mégis az autóforgalom foglalja el magasan a legtöbb helyet. Ha fejleszteni szeretnék (Tarlósék épp ellenkezőjét teszik...), akkor annak az is része kell legyen, hogy újabb busz sávok, "villamos sávok" kellenek, ami nyilván az autóforgalom rovására menne. Egyébként vilag szinten most is jó a budapesti tömegközlekedés bizonyos szempontok szerint, pl. lefedettség, járatsűrűség, a járműállomány persze hagy kívánnivalót maga után. Ellenben kétlem, hogy csak a járműállomány javítása esetén te inkább tömegközlekednél, ez inkább csak ürügy. Akkor fogsz tömegközlekedni, ha a te viszonylataidban gyorsabb, hatékonyabb megoldás lesz a tömegközlekedés. Mellesleg a 10 perc séta egészséges felnőtt embernek akkor is semmi, ha rossz idő van (megfelelő öltözetben). Persze aki ahhoz szokott, hogy télen sem visel kabátot, mert garázsból mélygarázsba közlekedik...
2017-09-18 09:35:49
mutat
10 õrült összeesküvés-elmélet, amirõl kiderült, hogy mind igaz #3
Na meg egészségileg sem volt rendben, nem valószínű, hogy élt volna még 10 évet.

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE