kapzsiság infláció van, mese az egész a világ fogyasztói meg benyelik, nem kell megvenni az egész az ellátási láncok mesével kezdődött amivel kiengedték a szellemet a palackból
Ujauto mindigis draga volt. Most ha lakasarakhoz nezed joval olcsobb lett realertelemben. 50/60 milla egy 50nms panel bon hallo, egy uj bomos meg 20/25, regen 6/8/10 milla volt egy lakas es az auto ugyanennyi. Sztem konnyebb autohoz jutni mint 15 eve.
Olvasd el amit írtam. Ez van, ez lesz amit írsz. DE! Ennek sokkkkkkal messzemenobb következményei lesznek mint hogy, haha esik az árfolyam, így jártak.
Ezért nem veszi senki az autókat. Ráfogták az áremelést a chiphiányra, árvízre, szerintetek azóta chiphiány van? lófaszt. az árak ott maradtak ahová emelték. meg is érdemlik. azért ne sajnáljuk az autógyártókat, a meg 2x-ezetett árak miatt, kevesebbet adnak el, 2x annyiért. örüljenek, hogy 1db-ot is eladnak.
A 8 ezres kis városunkban már 11 db taxi működik. A nyugdíjas már nem veszi elő a kocsiját, lerakja az 500-ast és bárhova elviszik a városon belül. Már az orvoshoz is taxival mennek, nem várnak a betegszállítóra. Mikor a kislányomért megyek suliba, a taxik ott zümmögnek a parkolóban, hordják haza a gyerkőcöket. Soha nem gondoltam volna, hogy nálunk ebből meg lehet élni. Túl nagy képzettség sem kell hozzá.
Az autópiac, ahogy minden kétfelé kezd szakadni: a legteteje a Lamborghinivel, Ferrarival, Bentley-vel, és az egyéni mobilitás lebontásával, ahogy mondod. A tetején a helyüket egyértelműen védik a gyűjtői prestige heritage márkák, pl idén Montereyben kiderült, hogy EV sportautót senki nem akar venni (Rimac) de ők is dolgoznak már a többin, hogy örökké fizethessünk az autónkért: https://www.youtube.com/watch?v=SxG_sEflaaI Jordan Peterson: "What a car stands for? Radical autonomy and privacy".
Ez szep es jo, de az autopiacnak sokkal nagyobb fontosabb szerepe van mint a tozsdei arfolyam: a teljes jelenelgi civilizacionk arra epul hogy letezik egyeni mobilitas, europaban meg van a fobb helyeken "bkv", de amerikaban aztan vegkepp nincs. Ha autogyaraknak eleg az 1/3 volumen de 3x profittal, ok lehet ugyanott lesznek penzben, csak a tarsadalom osszeomlik. Es mar el is kezdodott ez amugy, csak ugye nem 2 napig tart. Az egyeni mobilitasbol szorulnak ki az emberek. Eroltetett EVsites, mikor benzines astra 8M, elekromos 16M. Es hallo, egy opel astrarol beszelunk?! Nem 3 vs 5M, hanem 8 vs 16M?!
Mercedes is profit warning. Esett is 7%-ot. Div lassan 10% Mondanam hogy van honnan esnie, de itt nem egy kamu magnificent-rol beszelunk. Szoval de, valahol meg jol mukodik a tozsde.
1)SPY napos Rovid tavon a piacnak 2 fo alternativ lehetosege van. Egy bull es egy bear, lasd tegnapi daytrade chart. Ezek tovabbra is ervenyesek, a piac mehet az eddigi szerkezet alapjan mindketto iranyban. . De napos szinten az a nyilvanvalo, hogy kitoresben van, nagy momentummal emelkedik, es minden eseley megvan arra, hogy most egy wave(iii) hullamban megy felfele. . https://imgur.com/a/8w3Hg2e . 2)OIL tovabb emelkedett, es egyre gyanusabb hogy az eddigi szamozas nem lesz jo: az olaj erosebb felkorrekciot mutat mint itt varhato volt. Egyelore neutral az allaspontom, kivaras. . 3)Azsia Szokatlanul kedvezoek most a deviza mozgasok: Dollar gyengul, a Yen is gyengul, jo a likviditas,. a tozsdeknek dupla hatszeluk van most. . Egy ideje mar varjuk, hogy a Kinai tozsde, foleg Shanghai esese a kapitulacio vegere erjen, lasd elozo SSEC chart. Lehet hogy agressziv, de egyre erosebb a gyanum hogy ket napja a 2690 szinten szerdan volt vegeaz esesnek. Kinaban nagyon szep honapok kovetkeznek. . HK-ban elobbre jar a HangSeng. Ma is folytatodik a rally, es ott is a BigTech vezeti felfele a mezonyt, BABA, BIDU, JD BYD es tarsaik. . https://imgur.com/a/M4HMO5e . Ez volt a 4 nappal ezelotti SSEC chart. Szerintem megvan Kinaban a teljes BULLOS FORDULAT. . https://imgur.com/a/i91p2BR
Tegnapi portfolio interjúban elmondták, hogy a 20% költ, akinek a pénze a tőzsdén forog, és jól érzi magát, a többi 50% egyre több adósságon ül, és egyre több a default credit card payment..... erre írtam, hogy meddig lehet ezt vajon játszani, ezt már nagyon régen írtam de lehet, hogy idővel lehet, hogy szükség lesz azokra a golyóálló Cybertruck-okra.... Musk ilyen környezetben nőtt fel, ő érti, hogy ezzel mi a probléma, valahogy a minap az FT-nek is eszébe jutott a hasonlat. https://www.ft.com/content/cfbfa1e8-d8f8-42b9-b74c-dae6cc6185a0
A tőzsdét, mint értékmérőt el kell felejteni. A befektetők teljesen visszahúzódtak és a spekulánsok vették át a játszóteret. Ezért a klasszikus elemzések nem működnek, mert az érték és ár köszönő viszonyban sincs egymással. Nem is nézik már az EPS-t, meg a P/E-t, hanem mindenki a grafikonokból próbálja megjósolni a jövendőbeli mozgásokat. Elliott azért népszerű, mert azt bármire rá lehet illeszteni és ha sokan használják, ők teljesítik be a leírtakat. Valami alapján a robotokat is be kell programozni, amik már a kereskedés nagy részét adják. A "wall srteet farkasa" óta leszabályozták a manipulációt, ezzel védve a befektetőket, de ezt már teljesen meg lehet kerülni. Ráadásul a politika is nagyban beszállt ebbe, így ez lett a fő tényező. Emlékszem rá, mikor egy egy kriptoguru azzal szórakozott, hogy a live csatornán bejelentkezve mennyivel tudták egy egy coin árát felverni egy óra alatt. Ugyan ez terjedt ár a mémrészvényekre is, mikor egyes celebek szórakoztak a falkájukkal. Ez viszont semmiben sem különbözik egy egy befektetési alap stratégiájától, ahol több száz milliárdot kezelnek.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.