Szerintem azzal, hogy az EU tolja a teljes elektrifikáció időpontját, szerintem nagyon oda fog vágni a kínai elektromosautó gyártásnak. Mivel ezzel teljesen lekerül a nyomás a lakosságról, hogy ilyen autókat vegyenek. Jelenleg ugyan azon kategóriájú elektromos autók +3-5 millióba kerülnek a belsőégésükhez hasonlóan. Szerintem jelentősen vissza fognak esni az értékesítésük. Ez persze, az itthon tervezendő beruházásoknak is betehet. Nem látom egy átlag fogyasztó miért választana elektromos autót belsőégésű helyett. A világ többi részén meg az elektrikáció egyáltalán nem aktuális téma. Az pedig, hogy a VW eladások esnek Kínában, de a világ többi részén emelkedik, nyilván nem a legjobb hír pillanatnyilag, hosszútávon viszont sokkal diverzifikáltabb lesz a piacuk. Én személy szerint sokkall jobban szeretem a sok kis üzletet, mint az egy hatalmasat. Sokkal jobban csökken majd a cég kitettsége.
Gyakran lelakjàk az ingatlanokat és nehéz őket kirakni... No.ban különösen. Haverom mesélte hogy a szomszédja lakàsokat adott ki aztàn hónapokig jàrhatott a rendörségre mert a bérlő füvet termesztett.És még millió buktatója van a témànak.
Most elsőre furcsán fog hangzani amit mondok, de a DCF számításaim alapján azt látom, hogy a magas árazás (magas P/E) sokszor igazolva van a számok alapján. Ebből kifolyólag lehet, hogy úgy kellene tekinteni a részvényekre, hogy vannak "egészséges" részvények (magas P/E) és vannak "beteg" részvények (alacsony P/E). Az a baj, hogy sokan (magam is) a beteg részvényekkel foglalkozunk és nem az egészségesekkel. Ha most veszek Rheinmetall részvényt fair áron és hozza az elvárást, akkor 1 év alatt 29% hozamom lesz. Ha most veszek VW "alulértékelten" és hozza az elvárást, akkor 8-9% hozamom lesz + 7% osztalék= 15-16%. P/E40 vs P/E4: 29% vs 16%.
Eurós részvények vitasarok