"Egyre jobban menedzseltek az indexek, régen ezek a gazdaság keresztmetszetét adták, most beleveszik ami megy, és kidobják, ami nem." ---- Ennyi, a BUX-nak (lényegében OTP, MOL, Richter és kicsit TKOM) sincs már sok köze a magyar gazdasághoz.
Tényleg így van, rég voltak ennyire rosszak a gazdasággal kapcsolatos hírek, és minden csúcson. De egy kicsit ez van az usában és a dax-szal is. Az átlag amerikainak nem sokat segítenek az nvda bevételei, az átlag németnek sem az SAP forgalma. Egyre jobban menedzseltek az indexek, régen ezek a gazdaság keresztmetszetét adták, most beleveszik ami megy, és kidobják, ami nem.
Ötletek: -1x nyersanyag ETF-et lehet venni ha valamiben látsz fantáziát (én: rézben látok pl.) -Sok usa részvényt lehet venni euroban, pl. Intel, nyilván az árfolyamkockázat miatt akkor érdemes, ha az eur erősödését várod a dollárral szemben, különben jobb leváltani -Hang Seng ETF felét még mindig tartom, igaz én februárban vettem és még pluszban vagyok vele. A réz kicsit párhuzamos vele, tehát venni egy tonna kína etf-et és egy tonna rezet az nem diverzifikáció -Végezetül euros állampapír adómentes hozamot ad
Soha nem volt még ennyire alulértékelt az európai részvénypiac az amerikaival szemben:https://www.tradingview.com/x/8ptWmYXc/ Ez egy Euro Stoxx 50 / SP500 chart. Persze megvannak az okai, de van egy általános nyomottság., ebben Isharnak adok igazat. Én Trump beiktatásától várom hogy kitisztuljon a kép. Ha európának fegyverkeznie kell, akkor sok ipari cég nyomott áron van, Thyssen, Voestalpine és a chipgyártók, mert az ma már első számú hadianyag. Todinak abban van igaza, hogy nem kell mindent megvenni azért mert olcsó, lásd Pierer. Azzal úgy jártam, mint a Saipemmel, megígérték a profitabilitást majd 1-2 hónap múlva bejelentették a fizetésképtelenséget, és ez legális.
Az utazás kilóg a luxus dolgokból. Az emberek könnyebben mondanak le egy autóról mint egy utazásról. A Tui legjövedelmezőbb üzletága a Cruise azaz hajós körutak. Ott a vendégek nagyrésze nyugdíjas ( német, osztrák, angol stb.). Az ő nyugdíjukat nem érinti a válság ráadásul a korfa miatt az ő számuk egyre nő.
A tui val én szkeptikus vagyok egy kicsit. Egyrészt igazad van, hogy az utazás most válság állobb mint régen, de jelenleg elkezdtek sporolni az emberek. Új kocsit nem vesznek az osztrákok, mert túl drága, nincs pénz. Az éttermek stb forgalma is csökken. A fitnesztermek is mennek csődbe stb. Először a lux dolgokat engedik el, plusz új autó vásárlás, de mivel nő a munkanélküliség így az utazásra is kevesebb pénz fog jutni. Pl munkanélküli segély alatt nem mehetsz nyaralni. Legalábbis akkor nem jár segély. Idén nyáron még nem volt válság, most kezdődött 2 hónapja.
A gazdasági problémákban egyetértünk. És igen, nem az a korszak van, hogy szinte bármit megveszek az nyerő lesz. Nagyon meg kell válogatni a részvényeket és mivel osztrák és német részvény nem sok van ezért tényleg kevés az amivel érdemes foglalkozni.
Te tényleg profi vagy, mindig megjegyzem az ajánlásaidat, de sajnos a beragadt pozik miatt, nem tudtam meglépni, friss pénzt pedig nem tudok betolni most. Láttam, hogy írták itt a Voest és társait stb erre értettem. Vwt lehet el fogom adni jó nagy búkóban, ha esetleg legalább 90 ig felnézne. 5 éve vagyok itt Ausztriában, de ilyen szívás sztem régen nem volt itt, és még csak most kezdődött. A legtöbb cég bajban vagy, kicsik nagyok. Sorban mennek a leépítések.
Ha értenél a technikai elemzéshez akkor tudnád, hogy a Tui egy 5 hullámos emelkedés után éppen korrekciózik. Utána irány 8 fölé. Eu válságnak mi köze a Vonoviához? A Vonovia egy kamat fogadás. Válság lesz? Akkor a kamatok jobban fognak csökkenni ami a Vonoviának a lehető legjobb. Akik az autósokból és társaikból kiszálltak azok egy része is itt fog lecsapódni részvényesként…….
Azért, mert az EU válságban lesz (már van). Ez pedig mindent érint. A TUI-d sem jeleskedik, hiába nem vegyipar meg autós beszállító. Az teszi legjobban aki eladja azt amivel éppen még nincsen bukóban - szerintem. A hossz táv meg hasonlók csak önámítás! A hirtelen felhúzásokban való reménykedés pedig szerencsejáték kategória! Háború és recesszió fog következni, illetve már itt is van!
Igazad van, legjobb most kussolni. (Bár nekem már mindegy, mert bennük ülök és több eurót nem költök részvényekre. Vagy elbukok mindent vagy kiülöm még nullán kiszállhatok.)
Azok a cégek estek nagyot amiknél egyébként várható volt az esés vagy 1 éve: autósok ,azok beszállítói, vegyipari cégek, stb. Ez alapján nem lehet általánosítani. Pl. Miért ne vegyek most Vonoviát stb?
Jó, de egyrészt ülünk, én legalábbis, egy halom csődtömegen, Volkswagen, Daimler Trucks, meg ilyenek. Ezt valszeg évek alatt kell kiülni, ha lehet egyáltalán. Másrészt szép dolog, hogy ne vegyünk DE meg AT részvényt a kis maradék Eurónkért, ami még a pénztárcánkban cincog, de akkor mit vegyünk? Monnyuk én vettem némi crypto ETF-et, de az meg egy hétvége vagy egy utána következő hétfőn hipp-hopp le bírja dolgozni több hét emelkedését, elég kockázatos dolog, bár persze nagy hasznot hozhat. Vettem többször Távol-Keletet, ugyancsak ETF-ként, Indiát, Hong Kongot, Taiwant, ezek sem mozognak igazán meggyőzően, special a Hong Konggal többször is megpróbálkoztam, mindannyiszor szemmel már jól látható bukóval szálltam ki belőle. A fentiekben csak úgy meditálok meg sóhajtozom, hogy hát nem is igazán nagyon látok számomra alkalmas és meggyőző EUR lehetőségeket momentán.
Sztem ne vegyetek most osztrák, német részvényt. Nekem is van vw, bayer. De a hírekben minden héten egy újabb nagy cég van csődben. Itt már bedurrant a válság, itt ez most durvábbnak tűnik, mint a 2008 as.
Köszönöm! Ez a hír megerősít abban a hitben amit már több hónapja itt leírtam, hogy ez a papír egyenlö lesz a Varta részvénnyel. Jó úton járnak afelé. (Nem örülök neki, mert ez nekem 1 milliómba kerül.)
Eurós részvények vitasarok