Én azt gondolom, hogy az olaj ára nagyon erős hatású a világ gazdaságára. A múlthéten történt pánikszerű felhúzás indokolatlan, spekulatív volt. Nyilván ez ügyben a senkinél is kevesebb vagyok, fundához, technikához stb. nem értek.
Engem pedig az érdekelne, hogy az OMV miért esik már két napja emelkedő olajárak és fokozódó közel-keleti feszültség mellett, míg ugyanezen időszakban és körülmények közepette a Lufthansa emelkedik.
Az olaj nagyon érdekes, technikailag is visszavárják a 45-60 közti szintek, és fundamentálisan a recessziós félelmek. Viszont az elmúlt 1-2 hétben olyan bennfentes vásárlások voltak olaj körüli cégeken, hogy csak na. PBF, MTDR, pénteken NFE $50 millióért vett a CEO. Persze ők is tévedhetnek. És felmehet 100 fölé és eshet onnan, vagy fordítva.
Az óra állítás egy külön fejezet. Annak példája, hogy bármilyen buzibuli királyok is, valójában impotensek! A narkó már teljesen elvette az eszüket! Az Interpol végezhetne rajtuk egy drogtesztet. Szerintem a képviselők nagyobb felének pozitív lenne.
De legalább frankó melegotgiákat tudnak rendezni. Ahogy a volt fönököm mondta: ...minden ország odaküldte a saját dojcs tomiját... igy aztán érthető a dilettantizmus. Még az oraállitást sem tudták eldönteni évek alatt ..
Az EU rúgott magának egy öngólt ezzel a kínai vámokkal. Látható, hogy a jelentős európai autógyártók nem szankciókat, büntető vámokat, hanem tárgyalásokat, megegyzést, kompromisszumot szeretnének. Egyre jobban nyilvánvalóvá válik, hogy az EU tisztviselői nem értenek ahhoz, amiről rendeleteket, törvényeket hoznak.
Egyébként úgy látom, hogy az alacsony olaj ár nem jött rosszul a Wizz-air-nak sem. A turizmus fellendülése szintén kedvező. Most Izrael túltolni igyekszik az igazságkeresést, ha eszkalációt okoz, az visszaesét jelent a turizmusban és a légitársaságok forgalmában is. Szerintem nagy kérdés, hogy Amerika továbbra is más faszával akarja verni a csalánt, vagy jobb belátásra tér.
Eurós részvények vitasarok