Mondjuk 16 év körül van a magyar autók átlagéletkora. ha nem akarnak a magyarok belerokkanni a szervízköltségkbe, akkor viszonylag intenzív megújítás kell. Én most látok potenciált a magyar újautó piacban.
vagy nem vesz autót hanem használja tovább a régit. hamarosan ki lesz mondva, hogy a kis elektromos motoros hibridektől elveszik a zöld rendszámot és a céldátumot is kitolják későbbre a zöldítő programban. bőven fognak még benzines és diesel autok járni 2030-ban de még 2050 is akár. az elektromos vonal kis méretű autónál és kis hatótávolságon gazdaságos. felette nem és mérhetetlenül szennyezi a környezetet (akksi gyárak). a Toyota már rég megmondta hogy nem ez lesz az irány.
nem mindegy. ha egy drága autót nem visz el a vevő, akkor az árbevétel zéró. ha egy olcsóbbat elvisz, akkor X%. a kínai autók előnye eddig az árazás volt, ha ez az előny nincs, akkor nem csak azt nem veszik meg, hanem mást sem. A fogyasztás itthon továbbra is csökken a kormánypropaganda üzente ellenére.
Szerintem a Wallis szempontjából teljesen "mindegy". Ha emelkedik egy autó bekerülési költsge, ők úgyis ráteszika maguk árrését. Mint írják, európai márkák is érintettek. Egy pl.: az amerikai védővámok után a Harley motorok ára is megugrott, mégis folyamatosan egekben van az értékesítés.
Differenciált vámot alkalmaz az EUAz EU tegnap értesítette az érintett kínai autógyártókat, hogy várhatóan július 4-től életbe lépnek az új büntetővámok, amik az eddig is érvényes 10%-os vámra rakodnak rá pluszba. Az új vám nem egységes, a BYD 17,4%-os a Geely 20%-os, a SAIC 38,1%-os extra vámot kapott. A vám általános mértéke 21% lesz a Kínában gyártott elektromos autókra és 38,1% azokra a gyártókra, akik nem működtek együtt az EU-val a vizsgálat során.A kínai gyártók a magasabb eladási árak miatt eddig lényegesen magasabb profitot realizáltak Európában, mint a belföldi piacon, így úgy tűnik, hogy még a vámokkal együtt is érdemes lehet nekik Európában értékesíteni.Az új vám nem csak a kínai autógyártókat érinti, hanem minden gyártót, aki Kínában termelt gépkocsit Európában értékesít, így például a Tesla, BMW és a Renault is érintett.A kínai válaszlépés egyelőre még nem ismert, de korábban vámok kivetését helyezték kilátásba a mezőgazdaság, a légiipar és a 2,5 liternél nagyobb motorral szerelt gépkocsik esetében is.
A kínaiak nagyon szeretnék, ha EU-n belül gyárthatnának villanyautót, és ehhez mi ajánlkoztunk fel nekik. Ez be van indítva, lásd Szegeden a BYD gyár, ez nem lesz csak úgy ripsz-ropsz leállítva, már benne van egy csomó kínai meg egy csomó magyar pénz, és a kívánság pedig nagyon erős, hogy ez beinduljon. Inkább csak azt nem látom annyira, hogy ettől az Autówallisnak miért lesz jó. Én pont azt gondolom inkább, hogy a Wallis addig tud a kínai autókból profitálni, amíg még importőrködni kell nekik, utána talán már nem annyira.
"Március után áprilisban tovább növekedett a forgalomba helyezett új személyautók száma. Tavaly áprilishoz képest több mint 20 százalékos növekedést produkált az újautó-piac." Akár rekord negyedév is lehet a mostani.
Védővám lehetősége csak ideig-óráig fog fennállni, amíg a kínaiak el nem kezdenek az Unió területén belül echte wirtigli uniós gyártású terméket előállítani. És úgy tűnik, a BYD erősen csípkedi magát a Szegedi gyár építésével, nem lepne meg, ha előbb kész lennének, mint az uniós védővám.
AutoWallis Nyrt+topic