Nagyon érdekes a reklám szerepe. Sokszor éppen a hanyatlást akarják elkerülni a reklámmal a cégek. Amíg fut a szekér, addig elég a toll, termékkatalógus, egy két címkézett ajándék. Ha visszaesik a kereslet, sokkal több érdeklődőt kell megszólítani, ekkor jön a hirdetés az újságokban, tévében és a szociális médiában. Még az sem gond, ha hitelből oldják meg. Ekkor szokták mondani, hogy előre menekülnek. Persze akkor is, ha túl nagyra nőtt már a cég.
META a tavalyi kalap szar évhez képest jelentett jót, amikor Zuckerberg még fullba nyomta a Metaverzumot és csak folyamatban voltak a leépítések. Azt az alacsony lécet megugrani nem volt nehéz. Ha 2021Q4-hez képest nézed, nem pedig 2022Q4-hez, akkor alig van növekedés. 2023 a cost cut-ról szólt, amit egyszer el lehetett játszani, idén már organikus növekedésre lesz szükség. Még egyszer nem hiszem, hogy ki fognak rúgni több, mint 10 ezer embert. Ha beüt itt valami gazdasági lassulás, recesszió, akkor meg egyből megvágják a hirdetési büzsdét a cégek. Én egyelőre nem látom azt a "brutális" jelentést, amit írsz, ha nem csak a 3 soros összefoglalót olvasom el, amit lehoz a pénzügyi sajtó.
Nem a két világot próbáltam összehasonlítani, csak azért említettem a dotcom-ot, mert a mai és az akkori helyzet erősen egy klasszikus "mánia" időszakra emlékeztet. Meta: 2023-12-02: 320 USD -> 2024-02-02: 473 USD => 47%+ AMD: 2023-12-02: 118 USD -> 2024-02-02: 178 USD => 50%+ NVDA: 2023-12-02: 455 USD -> 2024-02-02: 660 USD => 45%+ NFLX: 2023-12-02: 453 USD -> 2024-02-02: 564 USD => 24%+ Mi változott két hónap (!) alatt annyit, hogy ezeket az emelkedéseket bármi is indokolná?
Szerintem is valahol ott lesz egy "blow off top", viszont mivel én általában alábecsülöm ezeket, lehet közelebb lesz az 5500-hoz is akár. Longba nem tervezek beszállni új pénzzel, nem igazán látok jó vételeket. Biztosabbnak tűnik a hosszú kötvényre spekulálni.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.