Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Matyi_atya
Matyi_atya 2023. 12. 08. 16:48
Előzmény: #101536  pomperj
#101540

A Whirpoolt parókiánk is figyelemmel kíséri a legutóbbi gyorsjelentés óta.
Az osztalékhozam is szép, igaz a 30%-os adóval már nem annyira.
pomperj
pomperj 2023. 12. 08. 16:25
#101539
SPY daytrade
Kitort felfele, (pedig a jobs-report nem kedvezo) ugyhogy egyelore wave(iii of v)
hullamot tetelezek fel, ami vagy ED alakzat kozepso hullama lesz,  vagy  szabalyos (iv-v) kovetkezik.
Ha (iii)=(i) meret lenne, minimalisan, akkor iii-nek legalabb 4608-ig kell mennie, 
de talan 1.62x  eseten joval tovabb.
FR73 2023. 12. 08. 16:08
Előzmény: #101523  pomperj
#101538
SP500 ETF (SXR8) EUR alapon ATH.
Nasdaq ETF (SXRV) EUR alapon szintén ATH.
MSCI ETF (EUNL) EUR alapon szintén ATH.
Mi lesz itt kérem?
borembuk 2023. 12. 08. 15:54
Előzmény: #101530  vkovacs
#101537

Nekem szintetikus üzemanyagos cégből ez van:
(Még János adta a tippet az év eleji ötlet gyűjteményében.)
https://www.businesswire.com/news/home/20231206121197/en/
pomperj
pomperj 2023. 12. 08. 15:39
#101536
Whirlpool, WHR
Haztartasi gep gyarto, azt karacsonykor jobban veszik.
A profit igen szepen fut fel,   2.66     4.21    5.45$/sh volt negyedevente, es Q4ben johet hasonlo,
szoval 2023 eves EPS=17-18$/sh. Ehhez kepest az arfolyama 110$, 
szoval kimondottan olcso a PE=6  korul. Van 58m reszveny.
.
Adossaga  7.7Mrd, ami a 20Mrd arbevetel mellett stabilan jonak szamit, penzugyilkeg A kategoria.
A termelest csokkentik Europaban, es teszik at az olcsobb India-ba, ez tud evente 5-800m$ ujabb 
koltsegcsokkentes hozni. 
A Book=69, es van 7$ osztalek is, az 7% korul,  amig varunk az arfolyam megindulasra. A chart jo.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231208v00y1j63r.jpeg
Fabrizio66
Fabrizio66 2023. 12. 08. 15:39
#101535
RIG meddig korrigálhat? 5,9 meglehet ma?
terelemel 2023. 12. 08. 15:34
Előzmény: #101529  Fabrizio66
#101534

A helyzet azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy az elsőre látszik: nem elég ugyanis visszaszorítani az orosz energiabevételeket, de mindezt úgy kéne elérni, hogy közben a kieső kínálat miatt ne ugorjanak az egekbe az árak. Márpedig sok szereplő szerint az árnyékflotta térnyerésének is köszönhetően a kettő egyszerre nem feltétlenül tud sikerülni, és az amerikai vezetés sokkal inkább fókuszálhat az olajárak letörésére, abból az egyszerű és profán okból kifolyólag, hogy jövre elnökválasztás lesz az USA-ban. Márpedig a magas olajárakkal könnyen választást lehet bukni és ez igaz fordítva is, éppen ezért a Biden-kormányzatnak most elsősorban az alacsony Brent-ár áll az érdekében.
----
"az amerikai vezetés sokkal inkább fókuszálhat az olajárak letörésére" !!!!
szieszta 2023. 12. 08. 13:08
Előzmény: #101531  szieszta
#101533
Apósomnak volt élelmiszer üzlete, aztán mikor hanyatlásba kezdett, előre menekült és bővítette az árukészletét. Ha már van pénztárgép és hely is , akkor már volt vasedény osztály, kiskertész  részleg, drogéria és kozmetika, végül fabrikett és tűzifa. Amire igény volt, azt árulta.
AlonsoAston 2023. 12. 08. 13:08
Előzmény: #101531  szieszta
#101532
Itt a vég, egyetértünk valamiben. Mi lesz most, hogyan tovább? :)
szieszta 2023. 12. 08. 13:02
Előzmény: #101516  kukker
#101531
"Szóval lassan írom és tessék ezt eltenni alapba a bucinak elsőként, szerényen:
A töltőállomás a töltőállomás."
-ezt annyiban cáfolnám, hogy a piac majd eldönti. Ha megnézed az üzemanyag töltőállomásokat, már azok is nevezhetőek élelmiszerüzletnek. Nagyobb a választék, mint a CBA-ban :-).
vkovacs 2023. 12. 08. 12:36
#101530
Szia János, a szintetikus üzemanyag piacot hogy látod? Milyen cégek ennek üttörői? 5 éves távon hogyan lehetne itt befektetni? Köszi előre is
Fabrizio66
Fabrizio66 2023. 12. 08. 12:35
#101529
RIG   pre marketbe  + 4 %
AlonsoAston 2023. 12. 08. 12:28
Előzmény: #101527  matatakakiba
#101528
Nehéz lenne vitáznunk, pont így gondolom én is. Bár lassabb fejlődésre számítok, kb. 2030-ra fog eltűnni a töltési gyorsaság és a kapacitás hátránya.
matatakakiba 2023. 12. 08. 12:24
Előzmény: #101526  AlonsoAston
#101527
Sztem a kovetkezo 8..10ev az aksirol fog szolni. 5ev mulva 2-2.5x parameterjavulas lesz, kapacitas, tomeg, toltesi ido...
Ezek mar mukudnek, jelenleg a tomeggyartas technologizalasa az, ami fejlesztes alatt all. Es nem fogunk LAC-bol (sem) meggazdagodni, mert az ujrahasznositas megoldasa is jol halad. Es hidrogenhajtas nem lesz szemelyautoban, annyira maceras
Nem kivanok vitat, csupan szemelyes velemeny...
AlonsoAston 2023. 12. 08. 10:53
Előzmény: #101525  kozi723
#101526
Ezeknél a nagy teljesítményű kutaknál nem maga az áram kerül sokba, hanem a szolgáltató részéről a fenntartott magas teljesítmény, amit akkor is fizetnie kell a kútnak ha éppen nem tölt senki, erre lesznek jó megoldások a már ma is terjedő aksis töltőállomás, amivel a nagy teljesítményeket elég lesz az aksikból kiszedni, nem a szolgáltatótól kell azt megvenni, ha meg kiegészítik napelemmel is akkor meg pláne. Persze ezek még így nagyon drágák, de a piac erre tendál, ahogy egyre olcsóbbak lesznek ezek a megoldások a kutak forgalma meg egyre nagyobb.
kozi723
kozi723 2023. 12. 08. 10:38
Előzmény: #101516  kukker
#101525
Nem vettem magamra, természetesen értelek. 
.
A követelőzés semmiképpen nem jó megfogalmazás, legalábbis én a magam részéről nem azért vettem EV-t, hogy utána sírjak hogy nincs elég töltő. Tehát igen, igazad van abban, hogy aki a jelenlegi töltőhálózat és árazás ismeretében EV mellett döntött, az vállalja ennek következményét. És ez így van rendjén. Ha 8-szoros áron adják az áramot, zokszó nélkül kifizetem, mert tudom hogy a töltő sok tízmillió ft-jába került. Abban is igazad van, hogy sokan nyafognak, fizetni nem akarnak, hisztiznek a lidl fizetőssé tétele miatt, stb. Ugyanazt tudom erre mondani, aki EV-t vett, tudnia kellett hogy ennek a levesnek egyszer ára van. 
.
Az élelmiszerüzletek vonatkozásában csak annyit akarok mondani, hogy nem az a cél, hogy a Lidl parkoló holnaptól töltőállomássá váljon és töltikéző autókkal legyen tele. Az cél majdnem ugyanaz, mint ahogy foxpost automata is van az Aldinál. Legyen drága, legyen piaci árazású, legyen jól elkülönítve hogy a töltikézés ne zavarja a vásárlókat, legyen ennek külön parkolója hogy a vásároló ne szenvedje kárát. Szerintem lehet ezt jól is csinálni. Az tény, hogy jobb lenne ezeket a töltőket autópályához, benzinkúthoz, pihenőhöz tenni.
.
A végkövetkeztetésben is egyetértek Veled. Akinek volt 15 milliója kocsira, legyen 300 ft-ja is kWh-ként. Zömében pedig úgysem ott fog tölteni a többség, hanem néha átutazóban odaáll. 
.
Az egész modellből hiányzik egy korrekt árazás. Szerintem a kihasználtságon is sokat lehetne javítani, ha az EON és a Mobility nem kérne ilyen sokat. Nem tudom persze mennyi a bekerülésük, de talán jobban járnának, ha 280 ft helyett 230 ft-ért adnák és másfélszer annyi autó állna rajta, és gyorsabban megtérülne az a 20-30-40 milliós oszlop. 
.
Alonso: köszi az infót. Remek hír, hogy kinyílt a SUC és még árban is aláment mindenkinek, nem sokkal ugyan, de aláment. 
.
Bocs az EV offért, ha zavaró kérlek töröljétek.
vaktyuk99
vaktyuk99 2023. 12. 08. 10:35
Előzmény: #101523  pomperj
#101524
Kína most kezdi az "eljapánosodást"? Jön az elvesztegetett évtized, az ingatlanpiac szépen mocsárosítja el a kínai gazdaságot. USA megint csak egy kávét kér.
pomperj
pomperj 2023. 12. 08. 10:19
#101523
1)SPY daytrade
A nov. 29. csucs, wave(iii) ota heves csapkodas van, es legalabb 3 lehetseges folytatas van,
az eselyek hasonloak, barmelyik  ervenyes lehet. 
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231208v00yq05ko.jpeg
.
A NY Composite index viszont egyelore sokkal tisztabbnak tunik, nagyon valoszinuen Wave(iv) tart,
es meg egy rally feljebbre a valoszinu
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231208v00ykwx8o.jpeg
2)Japan
Amikor a Dollar eros, de a YEN meg erosebb, akkor (mivel ez a ket deviza adja a piaci likviditas
legnagyobb reszet a tozsdei manoverekhez) ez a legrosszabb a regionalis tozsdeknek.
Most a Yen erosodes extrem +2% a Dollarral szeemben, de adollar-index DXY   -0.7%-ot esett.
A JPY tegnapi nagy erosodese egyelore nem latszik a tozsdeken,  bar NIKKEI tegnap -2.5% esett.
De eleg keves ketsegem van, hogy az Azsia es mas regionalis penzek/tozsdek is reagalnak. 
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231208v00yxm8t.jpeg
.
3)Filippino index
beleutkozott itt az ellenallasba, de szembe ment eddig es megy az USDJPY iranyaval.
De most speciel a likviditas miatt egy visszaeses megis valoszinu.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231208v00y1epyb.jpeg
.
4)China
Mar nagyon kozel van SSEC a 2924, utolso felpattanasi supporthoz, mindossze 1%-ra.
Ha az eddigi szamozas jo, akkor kinaban napokon belul oriasi fordulatnak kellene kovetkeznie.
Ha megis leszakadna 2924, es plane ha 2820 a trendvonal is, akkor egyelore negalja az osszes 
eddigi kinai SSEC  chartomat. Es persze vele a HangSeng is kuka.  
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231208v00y21pav.jpeg
AlonsoAston 2023. 12. 08. 10:16
Előzmény: #101520  kukker
#101522
A Földön élő legtöbb ember számára te is gazdag vagy, magadról is így vélekedsz?
Gondolom igen. :)
Eleve hülyeség összekeverni az otthoni töltést amikor van rá idő, az utazás közbeni töltéssel, amikor nincs rá idő. Ha lerobbansz az út szélén (nincs idő és megfelelő hely sem), akkor sem annyit fogsz fizetni a szervízért mint a kedvenc szervizedben. Két külön műfaj.
AlonsoAston 2023. 12. 08. 10:13
Előzmény: #101519  kukker
#101521
Ha nem akarnám érteni, nem szánnék energiát a begépelésére.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek