Én is hidrogénben látom a jövőt és az üzemanyagcellás autóban, habár a hagyományos belső égésű benzines motorokban is némi átalakítással használható lenne. Nem ismerem a föld kinyerhető lítium készleteit, de ezt szűk keresztmetszetnek látom.
"Honnan tudjuk, hogy a kovetkezo 5-10 evben milyen technologia jon meg" Na ez az. A fizetésem szép része a villanyos forradalomból származik, belülről látva továbbra se vagyok meggyőződve arról, hogy akár a 20%-ot eléri a villanyautók száma bármilyen horizonton. Itt a töltős akksis verzióra gondolok. Szerintem a hidrogén lesz a befutó, a teherautóknál 99% biztosra veszem. Ajánlom a Hyzon Motorst elemzésre a fórum tisztelt tagjainak. 😉
RDS, nagyon csunya minuszban voltam, aztan szep pluszban voltam, most mar csak epphogy pluszban. De a lenyeg: ha ki tudtam ulni minuszban, akkor miert ne tudnek ulni pluszban? Most kezd majd csak beindulni az elet.
felreertes ne essek, nekem is benzines kocsim van es oszinten, amig nem lesz megoldva a gyors tolthetoseg, addig nem is tervezek atallni villanyra - mondjuk lehet, hogy meg akkor sem fogok, ha ez elerhetove valna. Sot, sokkal inkabb latnek ertelmet egy nagyon fejlett tomegkozlekedesi rendszerben, de ez most lenyegtelen. Ami fontos viszont, hogy a legtobb fejlett orszagban mar 2030-35 kozott lehetetelen lesz - elvileg - belsoegesu motoros kocsit uzembe helyezni. Hol vasaroljak a legtobb uj autot? Afrikaban, Magyarorszagon vagy a fejlett nyugati orszagokban, ahol mar ilyen korlatozasokat hoztak? Aki nem akar atallni, elobb-utobb azt is ra fogjak venni. Hogyan? Valoszinuleg kokemeny adoztatassal, behajtasi tiltasokkal stb stb. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a villanyos kocsik eladasi szamai 2030-ig nem a mostani 2,5% kornyeken fognak stagnalni, majd hirtelen megugrik mondjuk 80 %-ra (mert ugye van, ahol majd meg eladhato lesz...), hanem mar egyre nagyobb darabot fognak kiharapni az osszes eladasbol. Sot, kozeledve az adott datumhoz az eladasok novekedesenek merteke atmehet exponencialisba. 2029-ben mar valaki nem biztos, hogy feltetlen belsoegesu motorral szerelt kocsit fog venni, legyen akarmilyen megszallott, hiszen ugy lesz vele, megveszem, 10 ev mulva talan mar lehet, hogy a kutyanak nem fogom tudni eladni... Honnan tudjuk, hogy a kovetkezo 5-10 evben milyen technologia jon meg, ami meginkabb a villanyos kocsik letjogosultsagat, hasznalhatosagat, elerhetoseget fogja alatamasztani? Az olajban szerintem akkor lesz az igazan nagy felszuras, ha megindul majd vegre ujra a normalis elet, belendul a gazdasag stb stb, de lehet, hogy viszonylag rovid ido utan ez "ki is fullad" (a rovid idot mondjuk evekben hataroznam meg, de nem evtizedekben). Persze oriasit is tevedhetek, ez csak egy velemeny, senkit nem akarok meggyozni semmirol.
Europa keleti felén 20-30 éves roncsokkal járnak az emberek, egy fiatalabb Kia, Suzuki is elérhetetlen távol van. Magyarországon 4 millió ember nyomorog, őket abszolút nem izgatja, hogy járhatna bmw i3-mal, ha a villany számla befizetese is problémát jelent, vagy enni adni a gyereknek. Minőségi kaja sz első, utána a villanyos bohózat. Ha nem lesz kötelező, akkor a következő autóm is benzines lesz és az utána következő is. De ez már egyéni preferencia
A problémát nem abban látom, hogy kell e még 5 év múlva belsőégésű motoros kocsikat, kamionokat, mozdonyokat stb. tankolni. A repülés szerintem lehet egy probléma már, a másik pedig az olaj, amivel elárasztják a világot, gyakorlatilag bármikor, ha kell. A hatalmas nagy zuhanás nem csak a koronával jött, hanem már előtte, tehát azt nem lehet mondani, hogy a hirtelen jött keresletcsökkenés miatt zuhant be az árfolyam. Lehet benne talán majd még egy utolsó felszúrás, na azt szerintem kiszállásra kell majd használni.
Hát, borzalmasnak azért nem nevezném, de támogatónak sem az biztos. Az inventory előrejelzés/valóság gyakran mosolyt csal az arcomra. pl várnak -2m hordót, és lesz +3 -> nem minusz hanem plusz, és nem 2 hanem 3. Nem mindegy hogy osztogatják a moszkvicsokat moszkvában, vagy fosztogatják.... :) TOTAL: Nekem 28-ról volt egy szép adag 40-42 között könnyítettem a felét. Túl egyszerű lett volna egy olyan rali mint pl réz bányászoknál. A bennmaradót bővítem valamilyen aljon, ez az ék egész tetszetős lenne, csakhát elég nehéz jól elkapni az utolsó harmadban. Eközben most jönnek a hírek iránból potenciálisan jövő millió hordókkal, indiai covid olaj para, a shale termelők mennyire beindultak...etc. Jövőhéten meg majd jön a nyitás hírek...etc. Olajnál a média különösen makrancos oldalát szokta mutatni szerintem.
Ezert csodalatos a tozsde. Ugyanabbol a chartbol egesz mast is lehet kiolvasni.:-) Abbol az eso ekbol, amit rajzoltal, ha komolyan veszem, akkor az egy ED alakzat (nem hinnem, de legyen), akkor egy kimondottan bullos folytatast kell varni. . Ha meg hetes TOT chartot nezem? akkor a 22 USD melypontja ota duplazott, leginkabb 1-2-i-ii, es (iii of 3) indulasnak lehet szamozni. Hamarosan meglatjuk. . Amugy persze, lehet gondolni hogy lealdozik majd egyszer az Olaj napja. De ha meeg 10 - 20 evig no a fogyasztas? Es nelkule nem mennek a hajok, repulok, urhajok? .
bánom is, hogy a total pozimat nem zartam mikor 42 korul volt... volt rajta mar egy kis plusz a hosszu minusz utan, de elcsesztem. Pedig eleg nyilvanvalo volt, visszavehettem volna joval olcsobban. Hibas dontes volt, de altalaban ugy jarok, amibol kilepek, az utana biztos, hogy megy fel tovabb, amiben benne maradok, az tuti, hogy ujra beesik :o)) Egyszer ha kiszallok belole valami normalisabb nyerovel, azt hiszem olajos papirokat az eletben tobbet nem fogok piszkalni. Az olajnak - szerintem - lealdozoban van es nem vagyok benne biztos, hogy tenyleg jonni fog e meg valaha is a 100 USD-s olaj. Ahogy megindulna fel, a szaudiak elarasztjak a piacot es rogton letorik. Most is a szaudi bejelntes tehet valoszinuleg arrol, hogy megutottek. Szoval en az olajtol csodat mar nem varok.
Olajra erős shortpozikat nyitottam. Indok: eső trendvonal közelében van, szűk stoploss lehetséges - stoploss: eső trendvonal fölé. Így az se baj, ha nem jön be... 🙂
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.