Uniqa-ról mi a véleményed?Erre az évre br 90 cent eredményt várok.(q3 alapján)Osztalék 55-60cent.?A vezér az elkövetkező években emelkedő kifizetést igér.
1)A DOW Composite, Russell2000, DOW Transports es mas indexek is uj idei aljon zartak. Az SPY=2000,a DOW= 24.100 szintig esett, ez iden eddig -3% korul van. . De az talan meg fontosabb a tovabbi kilatasok megitelesere, hogy az A/D hanyados 8 nap ota 1/1 szint alatt van, szoval a negativ irany stabilan tartja magat folyamatosan. bar a napi hullamzas korrekciokat is mutat. Ez a (3) hullamok jellemzoje. A Russell 2000 alakzata azert fontos, mert talan az vezeti a tobbi indexet tovabbra is. Meg egyebkent egy atlagos ceg ugy szokott kinezni, mint az IWM alakzata. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20181215v00pohufi.jpeg . A 60min charton nincs ujdonsag a penteken feltetthez kepest: vagy keszen van wave(2) es wave(3)ban menetelunk lefele, vagy kisebb valoszinuseggel lehet egy ALT komplex W-X-Y korrekcios alakzat es akkor meg egyszer visszanezhet az (Y) hullammal SPY=2690-2710 savig. Es onnan indul le wave(3). . A jovo het esemenydus lesz. FED, BOJ es BOE is ulest tart, mindenki ezeket lesi majd. Penteken Option expiration, es nagyon kozeleg a karacsonyi hangulat, ami emelni szokta a piacokat. Nagy shortterm volatilitasra lehet szamitani. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20181215v00pgk87.jpeg . Vigyazat. Sok Trillio Dollar tozsdei kapitulacio fog megsemmisulni a kovetkezo honapokban. Sok 100 million portfolio fog nagy vesztesegeket elszenvedni. Most nem penzt kell keresni, hanem meg kell orizni. ez eppen eleg nagy feladat. CASH A KIRALY. .
Akkor is több értelmét látom tartani, ideiglenesen mínuszban is, mint 3-4%-onként stoppolgatni és kiszedetni magam mondjuk 4szer egymás után. Ugráltam már eleget, és sose jártam jobban mintha nyugiban lettem volna. De ezen nem veszünk össze. :) A jövő évi számlakivonat majd megmondja, hogy jó volt így vagy sem. Kellemes hétvégét.
Abban egyetertunk hogy az aram infrastruktura kialakitasa a legnagyobb kihivas. Hallgattam azonban egy jovokutato nemet pasi eloadasat amiben egy mondat megfogott: csukd be a szemed es kepzeld el forditva, a vilagban elektromos autok terjedtek el, es most at kell allni olajra. Nem sokkal bonyolultabb...? Hat van benne valami
Én az olaj további esését várom és lehet, hogy egy darabig keservesen alacsony áron stabilizálódik. Ha megnézzük az olajszektort, olaj-indexeket, mind nagyon alacsony szinten van. Olajszervízesek néhány százalékra vannak az ATL-hez. Két verzió van: vagy az egész szektor mutatja az olaj irányát, vagy baromi tévedésben van az egész szektor. Nem hiszem, hogy az utóbbi életszerű.
En olajban bearish allasponton vagyok mar jo ideje, ezt a tobbseg tudja rolam. Teljes mellszelleseggel kiallok az elektromos autok,motorok, biciklik, rollerek mellett. Nem allitom hogy az olaj ar nem eshet 30-45$ koze,de ha 1 napon a vilag gazdasag ujra novekedes ele nezne 55-60$-os olajar nem fenntarthato kozeptavon.Gazdasagilag a vilagnak minimum 10;de valoszinuleg ez inkabb 15-25ev alatt fog lezajlodni. Hamarabb lesznek onvezeto autok ill. hamarabb lesz az autok es kozlekedesi eszkozok onvezetoek ill. aranyuk magasabb mint hogy elektromossa valjon minden. Ehez nem csak az autok es kozlekedesi eszkozok, de a tolto allomasok es az elektromos halozat reformjara van szukseg.Nem hiszem hogy az 50%-os arany 10 even belul megvaltozna. Viszont ha tevednek es eleg lenne erre 6-8ev addig azert az olaj ar jelentosen valtozhat. Az olaj felhasznallasa nem azert csokken mert az elektromos autok, hanem a vilag gazdasagi lassulas es recesszio miatt. Ne feledd egyre tobb ember repul evente ill. egyre tobbet.A repules reformjara pedig szerintem joval tobb mint 10-15 evet varnunk kell; lehet hogy 25ev sem lesz eleg erre.
Meg nincsenek panik eladasok az olaj piacan, es ver se folyik;de hamarosan nehany het honapon belul szerintem jo lehetosegek adodnak. Nyilvan nem 1.-ik naprol a masikr fogunk leallni az olaj fogyasztasrol.XOM-ot mint ahogy 1 evvel ezelott irtam nem vennek,de az altalad emlitett olajosokat figyelem. ;) Nem vagyok a sajat zsebem ellensege. Mondjuk arra en is emlekszem, hogy 2008.-ban a tv-ben es radioban az volt a legfontosabb hogy itt Sydneyben melyik kutnal a legolcsobb az ar es hogy mennyi a varakozasi ido; volt olyan, hogy emberek hajnali 2-kor felkeltek hogy ne kelljen 2-3 orannal tobbet varakozni a tankolasra az adott kutnal...rendorok voltak kivezenyelve hogy a kornyeken biztositsak a forgalmat. (az emberek sok mindenre kepesek 20-40$ kulonbsegert).
Az előrejelzések szerint az olaj felhasználása csökkeni fog a 2020-as évektől,a kitermelés meg növekszik.Lehet mire új mezőket kéne fúrni már nem is lesz rá szükség. Csak az arabok kartellezése miatt futott fel időlegesen az olajár.
Ja. mondjuk azt az 1 tenyezot, a hullamokrol, hogy 3 muholddal kell ugy bemerni a helyet, hogy a furo hajo akarmilyen viharban se menjen el onnan 2 m-nel tavolabbra, mert eltorik a cso, ami benne van 1500 m melyen a talajban meg a masik vege a furohajoban. Na, hogy kell ezt megoldani? Tenyleg, egy Mo-n elonek fogalma sem lehet errol az egy tenyezorol. Es meg ilyenebbekbol van par szaz azon a furohajon. . Egyebkent persze: amig van olaj, addig "smafu". Aztan ha kialakul a forditott pszihozis? A "NINCS OLAJ" ijedtseg sokkal nagyobb lesz am. En meg emlekszem a "peak oil" idoszakra, amikor 2 ev alatt futott fel az olajar 4x nagysagra. Egy het sorban allas Californiaban a kutaknal eleg volt hozza.
Az NE pedig jó lenne, ha a Paragon Offshore peres eljárás bizonytalanságát letudná, mert a szerkezetátalakítás miatt kiszervezett cég 1,7 milliárd USD kártérítése, és a 2020-2022 között lejáró 200 millió USD lejáró adósságot nem lesz egyszerű kifizetni. Én a kártérítésben bedobnék egy pofátlan összeget 100 millió USD-t. Többet úgy sem tud kifizetni. Forgóeszközre pedig a le nem hívott 1,5 mrd USD keret csak 2023-ra fog rendelkezésre állni.
Az e-autók akkor lesznek tömegesen elterjedve, amikor, úgy, és ahogy a nagyok (sőt azok felett állók) majd akarják. Az elektromos járművekre való átállás és az olajkészletek felhasználása 100%-ban előre meghatározott ütemben zajlik. Így igazából megmondani nem lehet semmit előre. Egy biztos, hogy amíg nem látom a full elektromos szállítóhajókat, repülőgépeket, kamionokat, DE legalább egy-két használatban levő típust, én nem aggódnék az olajhasználat miatt :) Ne legyünk naívak. Az utolsó cseppet ki fogják sajtolni az olajkészletekből és a lehető legnagyobb haszonnal. Utána pedig majd mindenki fizet az áramért is sokat.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.