Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 02. 18:01

Döbbenetes különbség van egy német és egy magyar Opel-dolgozó bére között  

Ugrás a cikkhez
Egy nagyon érdekes táblázatra bukkantunk, amelyet Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem professzora készített. A táblázatból többek között kiderül, hogy hatalmas különbségek vannak az Opel egyes gyáraiban a
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2017. 06. 07. 17:28
#185
"Szerinted mennyit keres egy szlovák autóipari munkás? Igen, többet MTI2017. június 6. 17:38 A Szlovákiában befektető német vállalatok legnagyobb problémája a munkaerőhiány - derül ki a szlovák-német ipari és kereskedelmi kamara friss vállalati felméréséből. A munkaerőhiány pedig egyre feljebb viszi az átlagfizetéseket, különösen az autóiparban. A hazai cégek vezetőinek egyik legnagyobb éves konferenciájára kerül sor június 8-án a budavári Hiltonban. A Business and Finance Summiton a CFO of the year díjat is átadjuk. Ne maradjon le! Az ezredfordulón a német vállalatok túlnyomórészt az olcsó és jól képzett munkaerő miatt választották Szlovákiát, különösen a műszaki tudást igénylő ágazatokban. Azóta több külföldi, főleg autóipari vállalat létesített üzemet Szlovákiában,időközben számuk annyira megnőtt, hogy ezek a cégek egymástól szívják el a képzett munkaerőt. Szlovákia az évi 1000 lakosra jutó 191 új autóval a világ legmagasabb egy főre eső autógyártással rendelkező országa a szlovák ágazati szövetség adatai szerint. A Volkswagen, a Peugeot (PSA) és a Kia után most a Jaguar autókonszern létesített üzemet Szlovákiában. A szlovákiai munkaerőhiány a befektető vállalatok panaszai ellenére egyre inkább bérnövelő hatással van az autóiparban. A PSA után tavasszal a koreai Kia jelentette be, hogy jelentős, havi 117 eurós rekordösszegű béremelésre is számíthatnak a zsolnai gyár dolgozói. A koreai gyártónál eddig ez a legmagasabb emelés a cég szlovákiai gyártóbázisának működése óta. Március elején jelentették be, hogy a nyugat-szlovákiai nagyszombati PSA gyár dolgozói 6,3 százalékos fizetésemelést kapnak, valamint azok a munkavállalók, akik már több mint egy évtizede a gyárban dolgoznak, további bónuszjuttatásban részesülnek. A szlovákiai autógyárak dolgozóinak fizetése már eddig is meghaladta a 900 euró országos átlagfizetést. A Kiánál tavaly 1300 eurónál is magasabb volt az átlagfizetés, a PSA-nál is meghaladta az átlagbér a havi 1000 eurót 2016-ban. A legmagasabb fizetést évek óta aVolkswagen Slovakia dolgozói vihetik haza: a havi 1800 eurós átlagfizetés mellett még 13. és 14. havi fizetést is kapnak a német cég szlovákiai munkavállalói. Ezen felül februárban 1560 euró prémiumot állapítottak meg munkavállalónként a sikeres 2016-os üzleti évre tekintettel. A jelentős ágazati béremelések oka nem csak a munkaerőhiány, a Jaguar Land Rover szlovákiai gyárának indítása is szerepet játszik az utóbbi idők gáláns fizetésemelési döntéseiben. (Ami a kereslet-kínálat összefüggései alapján szintén a munkaerő-hiányos helyzetről szól.) Az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover már előre 1200 euró feletti átlagfizetéseket ígért. A brit autóipari hagyományokat ápoló vállalat megjelenése feltehetően további beszállító cégeket vonz majd a régióba, amely tovább fogja növelni a munkaerőhiányt a térségben, így a képzett munkaerőért folytatott harc a fizetések további emelkedésével járhat. A Szlovák Autóipari Szövetség arra figyelmeztetett, hogy 2020-ra 14 ezer munkavállaló is hiányozhat a szlovák autóiparból."
Törölt felhasználó 2017. 06. 07. 07:50
Előzmény: #180  _Bekre_Pal_
#184
hajrá Magyarország!!!
Törölt felhasználó 2017. 06. 07. 07:50
Előzmény: #181  bluefrog
#183
hadd teljen kampánnyal az egész nyaruk, ne foglalkozz velük, nincs értelme nekik ilyen a vallásuk... :)
mpagnes 2017. 06. 07. 07:10
Előzmény: #181  bluefrog
#182
engem is ezert szoktak letolni itt kozvetett modon....ja meg hat melos vagyok , igy a velemenyem nem fontos
bluefrog
bluefrog 2017. 06. 05. 20:05
Előzmény: #179  _Bekre_Pal_
#181
ha annyira unalmas akkor ne tedd, senki se kért meg rá okostojás. inkább igazgasd azt a jól menő vállalkozásodat te nagyképű .... (remélem sejted mit írtam volna a pontozott helyre). azért mert nem tekintetek istenként "elkúrtuk" ferire, még nem biztos, hogy fideszes vagyok, de itt a fórumon az álliberális trollbrigádnak hiába is mondanám, ők azt vallják aki nincs velünk az fideszes. ennyi tudtok. ui.: úgy látom a szoci-szadesz impotens, 13. havi nyugdíjas kormányzás olyan mint a sorkatonaság, idővel megszépül egyesek fejében...
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 05. 18:44
Előzmény: #174  gambadoro
#180
szerintem bárhol na jó, úgy értem, a lajtától nyugatra
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 05. 18:42
Előzmény: #178  bluefrog
#179
alapíthatsz akár vallást is arra, hogy magyarország jobban teljesít, de minden gazdasági paraméter tekintetében leszakadtunk a többiektől. a nagy eu pénzpumpa ellenére. annyira nyilvánvaló és annyira unalmas, hogy ezt mindig el kell ismételni.
bluefrog
bluefrog 2017. 06. 05. 17:53
Előzmény: #172  watson
#178
az általad leírtak egy részével egyetértek, de ez a mondat egy kicsit álomvilág: "Elsőkből utolsók lettünk az elmúlt 7 év alatt a régiónkban is" 2008-2009 környékén hol voltál??? miben is voltunk elsők? megmondom, puncsolásban az IMF-nél, h mentse meg az országot a csődtől...
Törölt felhasználó 2017. 06. 05. 17:13
Előzmény: #173  watson
#177
Az arányok is mások, pl. mérnök-orvos fizetési arány.
Cipolla22 2017. 06. 05. 12:50
Előzmény: #173  watson
#176
Igen, ahogy az autoipari dolgozo is megerdemli, hogy tobbet keressen. Csak nincs meg nekik a megfelelo erdekvedo szakszervezetuk es a jogi kornyezeti tamogatas. Es en is igy latom, ebben a kormanyzatnak nagy felelossege van.
Cipolla22 2017. 06. 05. 12:46
Előzmény: #174  gambadoro
#175
@gambadoro: sajnos megint atalltal a kioktato stilusra. Ezt arra alapoztam, hogy ismerosom Svajcban kezdo orvos es 10 szereset kapja a magyar fizujanak. Nemet kollegam felesege 4 eve orvos es netto 5k Eurot keres Nemetoban. Tehat ez alapjan irtam, hogy egy magyar orvos 20 ev tapasztalattal megerdemelne 4,5k nettot, ugy hogy a nemet es svajci fizuknak a kozeleben sincs. Te hogy szamolnal? En a sajat ismeroseink berei alapjan alapoztam meg a valoszomat. A vitaval amugy mit szeretnel igazolni? Es hogy kapcsolodik ez az autoiparhoz?
gambadoro 2017. 06. 05. 12:35
Előzmény: #171  Cipolla22
#174
5 ezer eurót? te tényleg el vagy tévedve hol kap ennyi európában egy kórházi orvos svájcon kívül?
watson
watson 2017. 06. 05. 11:28
Előzmény: #171  Cipolla22
#173
Cipolla, miért kéne többet kapnia? Mert megérdemli? :)Ha megérdemelné, akkor az is megérdemelné a saját szakterületén akit ellát, nem?Egyszóval magasabb bérszínvonal kellene, és egyben magasabb életszínvonal ha az árszínvonalat megegyezően a nyugattal adottnak tekintjük (kivéve persze a szolgáltatások területét). Magasabb bérszínvonal pedig hasonló gazdasági környezetben lehetséges ahol versenyképesség van, ahol az állami protekcionizmus nem torzítja durván az iparágakat. Ebből tehát az következik hogy a bérszínvonal különbsége mind a Mrcedesnel, mind az orvosoknál a gazdaságpolitika és ezáltala kormányzat kizárólagos felelőssége szerintem.
watson
watson 2017. 06. 05. 11:18
Előzmény: törölt hozzászólás
#172
Azért tegyük helyre ezt a tévhtet: 1) Magyarországon rohadt versenyképtelen gazdaságpolitika (és benne adórendszer) működik.Elsőkből utolsók lettünk az elmúlt 7 év alatt a régiónkban is.Az SZJA csökkenés annyira parciális (és alkalmazotti szemléletű) eleme a rendszernek, hogy még az sem igaz amit állítasz hogy munkára ösztönözne, pláne nem vállalkozásra.A jelen túlélése érdekében a gyermekeid jövőjét adod el éppen Viktorral karöltve. 2) Viktornál nagyobb nemzetrontó, társadalomgyilkos kormányfőnk nem volt az utóbbi 100 évben.Többet vesz el mint bárki korábban. Igaz sokat elvesz az EU-tól is lehazudva a kék eget is (amin el lehet vitatkozni hogy kuruckodás vagy becstelenség). Elveszi a reményt is azoktól akik vállalkozni szeretnének.Ilyen országban senki nem fog érdemi fejlesztésbe (amit nem tud elvinni az országból két pilanat alatt) ahol egyik napról a másikra kinyírnak iparágakat, tönkretesznek nagymúltú cégeket, rekvirálnak közszolgáltatóktól kezdve, nyugdíjpénztárakon át médiát, bankot, mindent.Korrupciótól bűzlik az egész ország, aminek csak hab a tetején vagy a cseresznye Polt Péter :)3) A társadalom vagyonosodása is érdekes kérdés, de inkább következmány mint ok.A 4 millió létminimum alatt élő inkább a leszakadás felé mutat, ahogyan a versenyképtelenség is Európától való leszakadást jelenti.Ha szétosztasz milliárdokat és tapló stróman Mészárosokat kreálsz attól még nem lesz magasabb sem az életszínvonal, sem a bérszínvonal.A felemelkedéshez tanulás és munka kell. Ha pedig a verseny helyett a protekcionizmust támogatja egy rendszer, akkor eleve esélytelen a felemelkedés.4) Az egyik legfőbb probléma a jogbiztonság hiánya. Amíg a létező jogrendszert sem tartják be, és pl. elnézik a Matolcsy féle jegybank kifosztást (250-270 mrd elveszti közpénz jellegét), vagy a tőzsdénél maradva egy állampapírt mint a kárpótlási jegy nem tudsz egy évtizedig érvényesíteni, az még azon is túlmutat hogy eleve már a jogalkotással is visszaélnek.
Cipolla22 2017. 06. 05. 02:57
Előzmény: #170  gambadoro
#171
Hát neki 5-ször ennyit kellene kapnia szerintem.
gambadoro 2017. 06. 04. 22:27
Előzmény: #168  Cipolla22
#170
20 év gyakorlattal egy kórházi orvos rendelői munkával 280e nettót keres benne 4 ügyelet akkor?
tberki 2017. 06. 04. 22:09
Előzmény: #168  Cipolla22
#169
Magyar-nemet mernok kozti kulonbseg: adva van egy problema, nemet harom hetig szamol es tokol majd megoldja ugy hogy sose tobbet nem fordul elo. Magyar mernok 5 perc alatt megoldja 90%ra ugy hogy mukodik, de ha nem basztatjak erte sose lesz megcsinalva rendesen. Alapvetoen sokkal jobban tud a magyar improvizalni es nem standard megoldasokban gondolkodni. A nemet meg inkabb rendszerszemleletu. Hatekonysag... feladata valogatja. Egyebkent sok pontatlansag van az irasodban, a daimler kompaktjaiban a dizelek kisebbik variansa egy kozos fejlesztesu motor a renault-nissan konszernnel, nem tiszta renault motor. A kinai gyarakban a joint venture lenyege hogy 50%+1, tehat a kinai resz a donteshozo. Ki is hasznaljak szepen. Ettol tokfuggetlenul nem hiszem hogy kinaimautok fognak rohangaszni europaban, a gyartasi mennyiseget felszivja a sajat piac, es a biztonsagi problemakat meg mindig nem sikerult megoldaniuk, pedig eleg regota probalkoznak. A magyar piac annyira kicsi hogy erre gazdasagosan autot tervezni epiteni lehetetlen.
Cipolla22 2017. 06. 04. 20:33
Előzmény: #99  gambadoro
#168
@gambadoro: köszönöm a válaszaidat, nagyon elgondolkodtatóak! Sokkal jobb benyomást tett rám, mint az eddigi pár szavas válaszok. 1, Elhiszem, hogy a mérnökök harmada volt csak magyar (de azért még utánakérdezek), ezen nem lepődök meg. Ennek oka szerintem igazából az lehetett, hogy a körzet nagyon messze van Bp-től (~300km), mérnököket is legközelebb Győrött képeztek ki anno még, az Ausztriai mérnököket pedig nem hinném, hogy annyira vonzotta volna. Most viszont én nem nagyon látom a különbséget a német és a magyar mérnök között, pedig dolgoztam már mindkét országban. Lehet, hogy korábban ez így volt, ahogy Te tapasztaltad. Sőt azáltal, hogy több a szabadság és kevesebb a munkaóra Németo-ban, inkább a magyarok az effektívebbek. A gyári dolgozók között viszont látok különbséget. Míg Németo-ban többnyire 20-30 éves tapasztalattal rendelkező kollegák dolgoznak, akik kívülről tudják az összes munkafolyamatot, az összes munkaállomáson, addig itthon hihetetlen mértékű a fluktuáció. Ezt viszont meg tudom érteni, mert senki nem védi a dolgozók érdekeit, a jogi környezet miatt behívhatják őket hétvégére, úgy hogy szombatra nem kell pótlékot fizetni nekik. A fizetésük pedig vicc kategória. 2, Az eredménynél a magyar gyár eredményét néztem, nem az OPEL-ét. A GM elszámolási rendszere miatt az OPEL lány hosszú évek óta veszteséges. Mint a cikkben is olvasható a nyereség jó részét kifizették osztalékban. A probléma, hogy a dolgozók érdekeit senki sem védi. Továbbra is vallom, hogy normális szakszervezettel és jogi környezettel ki lehetne harcolni 5 év alatt ~50%-os emelést a dolgozóknak, anélkül, hogy a multi csődbe menne. (Ekkor is még csak 30%-át érnénk el a német dolgozók bérének.) Ezzel még nem jönne el a kánaán, de a dolgozók sem éreznék rabszolgának magukat. 3, Ezzel egyetértek, az innovatív témákat nem szervezik ki a németek, legalábbis nem szeretik. (Ahogy az innovatív témákat én sem szervezném ki pl. romániába) De itt sem azért, mert nem tudnák máshol megcsinálni, csak akkor nem lenne szükség annyi helyi dolgozóra. Az utóbbi években viszont itt is jelentősen enyhült a rendszer, az árverseny miatt kénytelenek a fejlesztésen az innovatív témák 30-60%-át low cost standort-ra kiszervezni. A gyártásnál pedig példaként a győri Audi kezdi el itthon egy új típus gyártását. Már nem a régi rendszer van, hogy felfutás Németo-ban és ha már minden stabil, akkor kiszervezzük! Kínában viszont a jogi környezet miatt nincsenek nagyon 100%-os tulajdonú Audi gyárak: joint venture-ok vannak ahol 50% tulajdonos a kínai állam! Néhány ember meglepődne milyen másolások vannak arrafelé. És pont itt van a lényeg: míg 10 éven belül el tudom képzelni, hogy nagy számban értékesítenek majd kínai márkájú autókat Európában, magyar márkájú autókat nem nagyon fognak. Pedig meg lehetne csinálni. Egy OEM ma nagyon leegyszerűsítve motort és karosszériát fejleszt, minden mást ők is összelegóznak az autóipari beszállítókról. (Sőt van már olyan Daimler A-Klasse, amiben Renault motor van.) 4, Oktatásban úgy látom egyetértünk.
mpagnes 2017. 06. 04. 20:31
#167
a bér önmagában az árak nélkül nem sokat mond, de továbbra is tartom, hogy a magas bér alacsony árakat okoz a túl nagy kínálaton keresztül....egy valós tegnapi Vonsos példa ,ami egyszerű példa, de jól szemlélteti, hogy a verseny meddig megy el az USA-ban.....fagyi......5,49 dollár 1,5 liter, teljesen standard ár, semmi trükk, hogy magasról akcióznak....Vons vásárlói kártya -2,72 dollár, digitális kupon -1 dollár, papír alapú kupon -0,75 dollár.....a végösszeg 1,02 dollár......az összes kedvezmény összevonható és nem kell 10-et venni, csak 2-őt .......ja és a kettő darab 2,04 dollár, tehát a másik fagyi sem 5,49..........forintra átszámolni? felesleges, mert az eredeti ár is korrekt.....a minimálbérhez viszonyítva már érdemes hasonlítani..........de a Vons ezen felül ad heti 5 dollár kedvezményt, ha 25 a vásárlás, ezt le sem vontam ebből
mpagnes 2017. 06. 04. 20:14
Előzmény: #162  gambadoro
#166
a magánorvosi finanszírozás szerintem azért nehézkes, mert 30-100 dollárból havonta az lehetetlen....
mpagnes 2017. 06. 04. 20:13
Előzmény: törölt hozzászólás
#165
nem a vállalkozónál kell beszedni
mpagnes 2017. 06. 04. 20:11
Előzmény: #158  Törölt felhasználó
#164
akkor mégis kell a magyar gazdag, illetve a Magyarországon lakó.....így akkor mégsem oké a külföldi vállalkozó nálunk, mert az otthon fizeti a villanyszerelőt és nem Magyarországon
mpagnes 2017. 06. 04. 20:09
Előzmény: #156  gambadoro
#163
a társadalmi igényeket meg szintén le kell vinni, tehát van rendezni való dolog bőven...az USA-ban a nyugdíj köszönő viszonyban sincs semmilyen bérrel, de még a minimálbérrel sem......,aki 30-40 évet lenyomott annak a nyugdíja fele sem lesz a volt jövedelmének......na így lehet 0-10 % TAX az USA-ban
gambadoro 2017. 06. 04. 20:07
Előzmény: törölt hozzászólás
#162
most jobb? nem hiszem de vélelmezem, hogy akkor lesz magánorvosi finanszírozás meg ilyesmi különben hogy gondolod a béremelést? van céged?
Törölt felhasználó 2017. 06. 04. 20:00
Törölt hozzászólás
#161

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek