Egy nagyon érdekes táblázatra bukkantunk, amelyet Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem professzora készített. A táblázatból többek között kiderül, hogy hatalmas különbségek vannak az Opel egyes gyáraiban a
Így van. A bértömegnek pont a magas nyugati béreknél kellene, hogy inflációt okozzon, ha persze igaz lenne ez. A magas bér pont alacsony árat okoz, mert a magas bér nagy kínálatot vonz arra a területre és az árak leesnek, hiszen nem tudják eladni a magas bérkörnyezet ellenére sem, mert túl sokan árulják ugyanazt. A magas bér miatt nem vesznek az emberek ötször annyi élelmiszert, de szobabútort sem.
230-a eurónál meghalna az export
az a mostanihoz képest 30 százalékos költségemelekedés
na, ezért nem lesz itt soha 300 alatti euró és bérnövekedés egyszerre
illetve, lehetne, ha nem ellopnák, hanem befektetnék az eu pénzt
én azt kérdeztem, hogy kerül át másokhoz az a pénz? azt részben értem, hogy a fogyasztáson keresztül, de viszont vannak olyan állások, hogy a vevő pénztárcájának vastagsága nem befolyásolja annak a cégnek az eredményességét......hogy állítja elő azt a jövedelmet az a svájci vállalkozó, aki nem termel magas szinten? a 70-80%-a ott sem magas hozzáadott értéket állít elő
Törölt felhasználó2017. 06. 04. 18:40
Előzmény:
törölt hozzászólás
#135
230-as euronál több pénz volt az embereknél, mint most. Nem értem miért tűnne el a forgalom, mert szerintem pont növekedne. A bérre meg szerintem van egy elég nagy hatás a "megszokás". Pl. a minimálbért nálunk úgy értelmezik 30 éve, hogy abból nem lehet megélni, az a szegénységgel azonos szó stb......A minimálbér nyugaton nem ilyen fogalom. Az USA-ban azt kérdezik, hogy hány órában dolgozol és nem azt, hogy mennyi az órabéred. Az órabért tudják a munkádból, ha viszont 8 órás vagy , akkor nem lehetsz csóró akármit csinálsz. Sőt azt sem tudják értelmezni, hogy valaki rosszul keres.
A munkaerő 70-80 %-a az USA-tól kezdve Svájcot is ideértve nem a magas hozzáadott értékű munkahelyeken dolgozik. Mindenhol a képzetlen és betanított munkásból jóval több van, mint a képzettből. Ez abból is következik, hogy többet keres a képzett, hiszen kevesebb van belőle.Itt a portfólión volt cikk, hogy az USA-ban a képzetlenből van hiány. Na ez is érdekes, mert ez így nem igaz. Nem hiány van belőlük, hanem nem mennek el dolgozni.Na nem a 10 dolláros órabér miatt nem mennek el dolgozni, hiszen az napi 2 tank benzin, 30-40 hamburger,3 mázsa burgonya,stb....., hanem azért nem dolgoznak, mert céltalanok és nincs motiváltságuk. Ahol évtizedekig magas a bér, ott a 3-4. generáció teljesen ki van égve .Ja meg én azt nem értem, ahogy leírtad, hogy a magas hozzáadott érték miatt miért magas mindenkinek a bére? Annak is, aki nem ott dolgozik. Az adókon keresztül ezt nem tudod átcsoportosítani. Meg aztán Svájcban is az a cégek haszna és nem kap abból a többi cég.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-nél
„magyar sikertörténetnek” tartják, hogy az új fejlesztésű A és B
osztály alkatrészeinek 9 százaléka itthon készül, 7 hazai
vállalkozásnál.
az igen
sikertörténet
a 91 százalékkal mi a helyzet?
Svájc, Zimbabve, Venezuela. Ezeket meghagyom neked. Ok? A finnek pedig a többi hétköznapibb európai országgal együtt kifizetik a dolgozóikat és vásárlóerőt generálnak. Mondtam én, hogy leírom még100-szor.
Most azt kérdezed, hogy miért kellett mindent eladnunk a rendszerváltáskor? Na látod ez egy jó kérdés. Hát hogy a Marshall segélyed 60%-a visszakerüljön a vevőkhöz nem? :)
Nemrég nyilatkozta Kövér, hogy mit képzel az EU, beleszól a dolgainkba, mert valamennyire egységesíteni akarja a fuvarozók bérét. Ugyanis a k-európai elnyomott túl olcsón fuvaroz náluk, és ez sérti az érdekeiket.
A topic címe nem sérti az érdekeiket.
Aha. Akkor mihez kellett a svájciak felhalmozott vagyona? Ha elég csak fizetést adni... De jó békén hagylak, már értem a hiszti forrását. Venezuelában, Zimbabweban amúgy jártál már? Kurva magas fizetéseket kapnak, hidd el, nem sajnálják tölük a nullákat :).. Jó, várj, van egy kérdésem mégis...viktor szerinted akkor egy nagy nemzetrontó, hogy nem hajlandó minket a szarból fizetésemelésünknél fogva kihúzni?
Döbbenetes különbség van egy német és egy magyar Opel-dolgozó bére között
Ugrás a cikkhez