Egy nagyon érdekes táblázatra bukkantunk, amelyet Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem professzora készített. A táblázatból többek között kiderül, hogy hatalmas különbségek vannak az Opel egyes gyáraiban a
A véleményed érdekelne a következő választásokról és az euróról. Valszeg lesz egy kis átfedés a kettő között. Az érdekes az nem az, hogy nem érdekel amit írnak neked, hanem az, hogy ha kérdeznek valamiről az sem. :)
szakember vagy
szerintem orbán haverodnak adjál tanácsokat
én nem ezt írtam
lesz bér ha lesz érték ehhez nem bért kell emelni hanem az oktatásba fektetni és valahogy itt tartani a diákot mondjuk röghözkötéssel
de még ez sem kell, mert a megfelelő oktatásra ráépül az ipar villámgyorsan
nem lopni kellett volna hanem befektetni
tudásba
egészségügybe
valami it baromságból akarod levezetni a termelést?
tényleg felesleges
Na azok aztán tényleg vannak. Ezzel kb. ki is lehet meríteni a "szarok mindenkire és mindenre" üzleti modellt magyarázatát. :)
A tyúk és a tojás klasszikus esete egyébként, ha a megoldást keresnéd. Nincs vásárlóerő, de nem is lesz, mert nincsenek bérek. Miért nincsenek bérek? Mert van munkaerő a semmiért is. Egy fikarcnyival sem bonyolultabb ez szerintem. :)
A hozzáadott értékről pedig annyit, hogy tegyük fel értesz az IT-hez és kapsz munkát egy front office-ban. Jön a telefon és kérdez az ügyfél. Kened vágod a témát és egy idő múlva észreveszed, hogy te vagy a legjobb és neked van a legszarabb fizetésed. Szerinted ha ezt szóvá teszed mi történik? Megmondom: "tessék oda menni, ahol jobban fizetnek!". Nincs szükségük a hozzáadott értékre. Van valóban egy kis rész, ahol ez számít, de a mindennapi állások arról szólnak, hogy csináld meg valahogy szarért, húgyért. Nekem sajnos ez a véleményem.
egyébként függetlenül attól, h a világ ott tartja a pénzét nézd meg svájcnak milyen brutális precíziós ipara van
ezért engedheti meg magának azokat a béreket
nem azért, mert a bankban áll a pénz
ajaj, itt már jönnek a bajok... kicsit hosszú lenne belemennem, úgyhogy lépek, csak ízelítő:
kína egy mocsok nagy ország a távol-keleten, mo. egy picsányi ország európában, nincs olyan hogy átvesszük a kínai modellt. amikor átvettük a szovjet modellt az is hová vezetett. a kínaiak gyártanak mintha nem lenne holnap és ehhez a koppintás egy csúnya de használható technika. nekünk itt baromira mást kellene csinálni, mi nem vagyunk méretgazdaságosak a kínaiakkal való versenyzéshez, jobb, ha megtaláljuk a saját réspiacunkat. és van már saját autónk, nem kell belőle rába: mercedes, audi, suzuki...
na meg "miért kapja 3-adát 5-ödét kapja a magyar. Nem kaptam választ" - kaptál választ, legfeljebb nem fogadod el
itt vagy nekünk te a fény az éjszakában
szerintem a profit határozza meg alapvetően a bért, mert abból fizetik
én abból szoktam, te?
kivéve itthon az igaz
minden más másodlagos szempont
de, drága barátom, magyarázd el, miből van a bér
köszönöm
"mondom még egyszer: a bér attól függ, mennyi profitot állít"Fogalmad nincs alapvető dolgokról....Ha volna,nem írnál ilyen sületlenséget (nem kétszer,de egyszer sem!)
nehéz ennél érthetőbben leírni
1, a profit
2, nem köteles idejönni
3, akkor most kezdd el légyszíves, hogy a bantu néger mennyiért ás árkot Nigerbe - köszi
a pénztáros hasonlat pedig egyszerűen óvodás
minden aránylik mindnehez
Nem az a baj, ha jól értettem, hogy nem német bért adnak, hanem hogy annak 20%-át. Mintha a kettő között nem lenne semmi. A hazai élelmiszeripart kellene gatyába rázni először is és akkor már lehet, hogy a német bér 40%-át is megkaphatnák pl. a pénztárosok, akik pont ugyanazt és ugyanúgy csinálják, mint a németek otthon. :)
Az érveimet nem cáfoltad meg más a számításaiddal. A kérdésem az volt, hogy alma-alma összehasonlításban ugyanazon hozzáadott értékű helyzetekben mégis miért kapja 3-adát 5-ödét kapja a magyar. Nem kaptam választ. Továbbra is azt szajkózod, hogy külföldön nagyobb a hozzáadott érték, de arra nem adsz választ, ha összeszerelő üzemeket, vagy mérnököket hasonlítunk össze ugyanazon hozzáadott érték mellett, hogy kaphat mégis kevesebbet a magyar? Erre még mindig várom a válaszod.
Ehelyett újabb érvet hoztál, miszerint a profittól függ a bér. Épp a cikkben láthatod, hogy alakult a magyar Opelnél üzemi marzs, bőven 10% fölött van átlagban. Érdekes a bérek nem emelkedtek évi 10%-kal, de még a negyedével sem, pedig a piac ezt diktálja nem?
A 3. gondolatoddal egyetértek, az előzőekben is írtam, hogy a kínai modellt itt kellene átvenni, miszerint le kell másolni a know-how-t. A magyar középréteg is szívesebben venne pl.: Rába márkájú autót a Vitara vagy Duster helyett.
De azt senki nem magyarázza meg nekem, hogy egy magyar munkásnak 5-ször kisebb a hozzáadott értéke, és 5-ször lassabban megy a szalag, mint külföldön. És majd ha még keményebben, effektívebben dolgozunk majd egyszer mi is kereshetünk többet :) Annyi történne, hogy több profitot termelne a magyar gyarmat.
Ahogy írtam nem arról beszélek, hogy elérjük a nyugati színvonalat, hanem arról, hogy egy egyszerű átlag magyar dolgozónak legyen annyi pénze hónap végén, hogy jövőképe legyen. És ezt azért meg lehetne valósítani. Várom válaszodat!
soha az éltben nem lesz itt nyugati életszínvonal kár ezen gondolkodnod
az a hajó elment
a szlovének megoldották, a csehek közelítettek minden más kuka
egyedül a lengyelekben van potenciál a felzárkózásban a hatalmas belső piac miatt esetleg a szlovákok mert kevesen vannak
horvátország hasíthat még a brutál idegenforgalom miatt
magyarország mint első, éltanuló stb. 89-óta csak távolodik ez a szomorú tény
Döbbenetes különbség van egy német és egy magyar Opel-dolgozó bére között
Ugrás a cikkhez