Egy nagyon érdekes táblázatra bukkantunk, amelyet Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem professzora készített. A táblázatból többek között kiderül, hogy hatalmas különbségek vannak az Opel egyes gyáraiban a
Szerintem pont annyit fizetnek, amennyit a piac diktál. Ha többet diktál, többet fognak fizetni. Már ameddig megéri nekik. Azt könnyen beláthatjuk, hogy önként nem fognak jelentkezni, hogy hadd fizessenek többet, mint amennyiért találnak munkavállalót. Én egyébként annak a híve vagyok, hogy ez fokozatosan bekövetkezzen, mert vállalkozóként már elég keményen fizetem a magas költségeket, viszont a fizetőképes kereslet egyelőre igen gyenge. Ha többet kapnak ezek a melósok, lesz ugyan egy jelentős inflációs nyomás, de összességében én is jobban járok majd. De ez nem úgy fog menni, hogy szólunk az opelnek hogy hé, fizess többet, le kell zajlania a piaci folyamatoknak.
Ezzel nem vitatkozok. De ha megnézed a táblázatod még dupla ekkora bérnél is nagyon megérné Magyarországon dolgoztatni (+ nulla szakszervezet; munkáltatót preferáló jogi háttér). Ez a "modern kori rabszolgaság", gyarmattartás.
A kormánynak inkább ebben kellene átvenni a kínai modellt, amikor is ami know-how bejön azt lemásoljuk. Kínában már szaporodnak a kínai márkás autók (BYD; GWM; stb.), nálunk erre esély nincs.
Pont azért telepítették a német tulajdonosok az alacsonyabb bérköltségű országokba a gyártást, mert a hasznukat kell maximalizálni. Követelhetünk mi azonos bért a németekkel, de akkor a gyártást majd más országba telepítik, nálunk meg a saját dolgozóikon felül, a beszállítóké is munkanélküli lesz.
konkrétan, amíg van szabad munkaerőáramlás mert eu tagok vagyunk, addig minden épelméjű fiatal elmegy innen
akik nem nagyon fognak visszajönni
nem költenek itt
aztán meghalnak a szüleik és mér pénzt sem küldenek
ingatlan nem vesznek, mert megöröklik, talán megtartják nyaralónak
ez a jövő, ha nem lesz fordulat az oktatásban
az eu pénz elapad, értékteremtés nincs, a kierőszakolt béremelések brutál drágulást okoznak, aztán hirtelen drága lesz a hitel is az államnak és zutty
több tízezer milliárdot szórtak el a semmire, ahelyett, hogy befektették volna a jövőbe
kikényszeríti
hát persze
már most sem tud bért adni a kkv szektor, aminek vinnie kellene a gazdaságot
a multi pedig távozik, ha annyit vagy közel annyit kellene fizetnie, mint otthon
magyar multi pedig alig van
ennyit erről
oktatás
ez a kulcs
de ahhoz kell kb 10-15 év, h látszatja legyen
Megértem az aggodalmad, de szerintem a piac ezt is megoldja. Ha a fiatalok nem dolgoznak ennyi pénzért, az kikényszeríti a béremelést, az utóbbi hónapokban már több cikk is szólt erről. A munkaerőhiány következménye ugyanez lesz. Az ingatlanok ára csak addig növekszik, amíg fizetőképes kereslet van rá. A néptelenedés az árszínvonal csökkenését hozhatja, az viszont erősíti a keresletet.
Jogos :elszámoltam magam egy nullával
-lehet még sincs alkotmányos költség a német multinál és ténylegesen 2015 és 3100 ft / óra a munkabér.
322.400 tól 496.000 a magyar bér
német bér ugyanarra a munkára1.600.00 ft-tól 2.480.00 ft
Németországban 2015-2016 között kinnt éltem ,az átlagos élelmiszerek árai olcsóbbak , mint Magyarországon
Nekem az, hogy így az ország elnéptelenedik, de emelni akkor sem fognak. Max az idősebb generáció elvállalja a munkát, mert ők már nem mobilisak, de a fiataloknak eszük ágában nincs elmenni ennyi pénzért Magyarországon dolgozni. Nekem ez a legnagyobb bajom. És Németo-ban vannak működő szakszervezetek is, akik kikényszerítik a béremelést, különben ott sem lenne emelés, hiába a kereslet-kínálat.
Egymillióháromszázezer forintot költött hivatalosan minden dolgozóra havonta Szentgotthárdon az Opel.
Németországban közel Ötmillió forint a havi átlag munkaerő kölétség
ordító a különbség a 6,5 Euró / óra cca 2015 Ft / óra munkaerőköltség 8 órás 20 napos üzemórával számítottan 3.224.400 Ft bruttó személyi bért jelentene.
Ha azt tekintjük a már csökkentett 6,5 eurós órabér felét mindenféle rejtett személyi költségekre fordítják pl. gyereknap , családi nap ,alsó-közép- felső vezetők tovább tanulási , oktatási költségei valamint 25 adminisztrációs költség 1.112.200 ft havi bruttó bért jelentene.
Nem hinném , hogy Szentgotthárdon ennyi lenne az átlagfizetés.
Ráadásul ezek a számok 2016 évre érvényesek , 2017 re átszámítva 1.300.00 lenne a havi átlagos bruttó fizetés.
Jól számoltad!
A Német járulékkal a bérólló még nagyobb is lehet. Ezenkívűl a 13 és 14 havi béreket is nézni kell, ami kint természetes dolog.
És csodálkoznak azon, ha sokan kimennek dolgozni 5-6x annyi fizetésért.
De a lényeg, hogy Magyarország jobban teljesít. A nyomorban.
Döbbenetes különbség van egy német és egy magyar Opel-dolgozó bére között
Ugrás a cikkhez