Bár reagálhatsz erre a "majd úgyis megtudod, máshogy fogod akkor látni" közhellyel, de én mindenre és mindennek az ellenkezőjére látok példát, ezt pedig egészen másképp látom. Csecsemővel biztosan nem vállalnám be a tömegközlekedést, mert látom mekkorát szívnak az anyukák, apukák. Viszont később pont hogy azt gondolom, a gyereknek is meg kell tanítani a tömegközlekedést, mert neki is sokkal jobb, ha eleve nem stresszhelyzetként fogja majd kezelni, hanem otthonosan mozog benne, és nem kell majd egészen a jogsi szerzéséig autóval hurcolászni iskolába, edzésre, stb., stb. A bevásárlásban pedig akkor sem szeretném ipari szinten nyomni, mint szüleim tették (mondjuk ők is ritkán vásároltak/vásárolnak autóval, de akkor két kocsi is megtelik... nagyrészt felesleges dolgokkal), nem hinném, hogy 1 vagy 2 gyerekkel több mint duplódna a bevásárlás mennyisége.
Ami pedig az energiát illeti, szellemi értelemben a napi szintű pesti forgalomban autózáshoz még több kell, ahhoz már most kevésnek érzem magam, fizikai értelemben meg sok 50+ és családos emberhez képest sehol sem vagyok, úgyhogy ez megint inkább annak a kérdése, hogy mit szokik meg, mennyire hagyja el magát az illető.
Te meg a leírásod alapján akkor is amint lehetett, autóra váltottál, amikor még nem volt gyereked. Szerintem teljesen máshogy éljük át ezt a dolgot. Mindenesetre eredetileg én annyit mondtam, hogy Pesten kényelem, szabadidő vagy státusszimbólum az autó, szükséglet csak nagyon különleges esetekben (pl. mozgássérült vagy munkaeszköz a kocsi). Vidéken elég gyakran szükséglet.
Ami pedig az energiát illeti, szellemi értelemben a napi szintű pesti forgalomban autózáshoz még több kell, ahhoz már most kevésnek érzem magam, fizikai értelemben meg sok 50+ és családos emberhez képest sehol sem vagyok, úgyhogy ez megint inkább annak a kérdése, hogy mit szokik meg, mennyire hagyja el magát az illető.
Te meg a leírásod alapján akkor is amint lehetett, autóra váltottál, amikor még nem volt gyereked. Szerintem teljesen máshogy éljük át ezt a dolgot. Mindenesetre eredetileg én annyit mondtam, hogy Pesten kényelem, szabadidő vagy státusszimbólum az autó, szükséglet csak nagyon különleges esetekben (pl. mozgássérült vagy munkaeszköz a kocsi). Vidéken elég gyakran szükséglet.
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link