Minden létező gondolatra van már fórum, erre a kb. 80 éves stratégiára pedig még nincs... a value investor a részvényt annak tekinti, ami valójában: üzletrésznek. Eszerint értékeli azt, és diszkontáron vásárol belőle.
:) Kroger Company... a slacker meg a lemaradót jelenti. (Az ikonikus Back to the Future egyik gyakori szava volt, akárcsak a "chicken McFly" szókapcsolat.)
Szerintem a következményben két tényező játszik majd szerepet: 1. Példát kell statuálni és/vagy erősíteni a felügyeletet, hogy ne érje meg összejátszani 2. Németország nem fog a saját zászlóshajóiba túlzottan belemarni.
Ezeket inkább ösztönből csinálom (tudom-tudom), sokszor csak DT-re, amikor hivatalos csatornákon is kijönnek a dolgok. Volt nem egy, ami még ebben a hónapban is 10-12%-ot ment fel. Ennek ellenére most pl. majdnem csak cash.
Azert ha ez a kerdes, nezz ra a Transportation Average chartra. Annak majd a fele legitarsasag. Talan erdemes, mert mar jul.16 ota stabilan esik. A 120 min charton 5 subhullamos, nagyon tiszta eso impulzusnak latszik. Az ilyesmi nem jo signal, es soha nem jar egyedul. Legalabb meg egy lesz, es az a legjobb eset.
Ennel fontosabb, hogy napos charton TRAN atfedte a megelozo csucsot, ami marciusban volt, es a jun19-i kozbenso csucsot is. Nem fogom beszamozni, dehat a vege elegge pocsekul nezne ki. A divergencia mar December ota lefel muatat, es az atfedes a marc es decemberi csucsokkal elegge ominozus jel.
link
Nem fejtem ki, de meg egy szereny 38% korrekcio is a support kornyerere mutat; es az meg a legjobb eset. Szoval szerintem most mar nem nagyon aktualis kozlekedesi szektorban vitezkedni probalni.
Jelentősre én sem számítok - inkább átmeneti kilengésre árfolyamilag - de az automotive szektor ezt megérzi. A büntik egy része le lesz nyomva a beszállítók torkán.
Önkritikusan részben revideálnom kell az álláspontomat.Miután AYR praktikusan egy lizingcég, értékelésénél nem alkalmazható minden mutató a termelőcégekkel azonos módon. Inkább mondanám, hogy a REIT-khez hasonlóan kell értékelni. A FCF persze, hogy piros, amikor a gigantikus eszközérték amortizáció is bekavar. Ezzel szemben FFO analógiájára, ha a DA-t hozzáadjuk az eredményhez, akkor már sokat változik a kép. Ezzel együtt a többit fenntartom.
Vettél ma vmelyik autósból? Nem sokat estek ugyan (3% meg hasonlók), és lehet még egy follow-up day, de a VW-t elég keményen büntették ma a büfik, miközben a VW jelentette be a kartellezést, ergo (elvileg) ők fogják megúszni a bírságot.
Aki most vásárolna belőle, annak ezeket a kockázatokat, illetve a Mcdee által leírtakat is tudomásul kell vennie. Megértem, ha messze elkerülitek emiatt a részvényt.
Most elmegyegetnek a konjuktúrában, mindenki használ bármilyen repülőgépet, mert kell a kapacitás, és olcsó az olaj, de én arra számolok, ha jön a le. Sok öreg gépük van és elég sok olyan, ami a gépcsaládon belül a kisebb utaskapacitású modell (A-319, B737-700, rövid A-330 és B-777). Ezeknek az állandó költségei (karbantartás, átrepülési- és leszállási illetékek, üzafogyasztás etc) nem annyival kisebb a hosszabb törzsű modellekénél (A320/321, B737-800, A-330-300) amennyivel kevesebb bevételt tudnak termelni a kevesebb eladható jeggyel (és elszállítható áruval), így először kerülnek fűre, ha becsap a ménkű. Meg öregek is, szaporodnak a uvva költséges mélyebb javítások (és ők olyan konstrukcióban adnak bérbe hogy a karbantartás költsége a bérbeadót terheli).
Röviden: minél öregebbek lesznek a gépeik, annál többe kerül a fenntartás, emiatt emelni kell a havi bérleti díjat, de mivel kisebb kapacitású gépek, így nehezebb lesz azt kitermelni, főleg ha csökken a yield a downturn alatt (mivel élesedik a verseny). Minden cégnél csak 1-6 gépük van kihelyezve, amikre először mutat majd rá a bean counter, ha jön a baj (mivel érthetően akkor minden légitársaság a saját tulajdonú és a kis fogyasztású bérelt gépeket tartja meg).
Op. Income << Interest Exp. és ehhez jön még az osztalékköltség. Így aztán nem is csodálni való, hogy növekvő adósságtrendben van és a FCF folyamatosan piros.Amit nem látok, hogy mitől növekszik a (tangible) BVPS ilyen körülmények között.
Úgy látom különben, hogy FSLR-t 28 USD körül vissza kellett volna venni. Iszonyat bull-t mutatott be a 26 USD körüli lokális minimumról. Igazi SQ volt benne. A befektetők meg biztosan észbe kaptak közben, ahogy elkezdett egyre többet sütni a Nap :) Nap: az első cápa, aki sütni tud :) (Vicc akart lenni az észbekapós rész is...)
Value Investing