Nem hiszem, hogy van ember Mo. -n, aki komolyan vette a 3-6% -os növekedést. Ha lesz is 2,9%, ahogy az IMF prognosztizálja, az is csak az alacsony bázishatásnak lesz betudható.
És tegyük hozzá még azt is, hogy a közgazdaságtan modern kori felfogása szerint a tőkét nem igazán érdekli egy rezsim természete, amíg az nem veszélyezteti a jövedelem termelését. Sok autoriter állam van, akivel lehet üzletelni, ahová lehet befektetni, de ehhez kell egy alapvető bizalom (pl. Kína, néhány arab állam, de még Indiát is ide lehet venni valamennyire). Putyin pont ezt a bizalmat rombolta le azzal, hogy európai országokkal kötött szállítási szerződéseket szegett meg szándékosan, több alkalommal, és hogy megtámadott egy olyan országot, aminek területi épségét ő maga garantálta, 5 nemzetközi szerződés aláírásával is. Befektető szemmel nézve, aki Oroszországgal üzletel, az magasabb kockázatot vállal. Ez a kockázat a szankciók bevezetésével még magasabb lett.
Úgy nehéz párbeszédet folytatni, hogy elferdíted a véleményem!!! Nem a csővezetékes szállítás a kockázat hanem az olaj eredetének tulajdonosa ill. első számú Orosz vezér Putyin. Jó lenne, ha értenéd ezen összefüggést és nem 70 év csővezeték működését indokolnád! Háborús bűnös, tömeggyilkos. Szankciók és alapkezelői, befektetői elítélés jól látható, bullshitról szó sincs. Tőzsde az igazi értékmérő, részvényesként az árfolyam érdekel és nem a hit vagy vélt álláspont, márpedig miért tart itt az árfolyam három éve nem adtál magyarázatot!!! Mol hiába számol, ha a kormány elvonja a profit meghatározó részét, gondolom ebben megegyezhetünk. Összefüggéseket látni kell, Mol nagyon nem ugrál,mert a kormány korábbi Lengyel baráti, politikai kapcsolatai révén terjeszkedhetett Lengyelországban pl. beszélhetünk az extra profitról vagy ársapkáról is, de ezt szinte mindeki tudja és unja már, ha úgy tetszik Orbán mindig benyújtja a számlát és ezért a részvényes kiszámíthatatlan tényezőkkel szembesül. Távol maradnak a nagy tőkék a cégtől, jelenleg 275 millió a napi forgalom, ez ultra gyenge egy ekkora vállalattól. Ettől még lesz emelkedés, de az alap tényezők nem változnak, amit leginkább fájdalmasnak látok, hogy nincs törekvés az alternatív beszerzések gyors fejlesztésére. Részvényesnek biztosan nem érdeke, kormánynak igen,mert így tud nagyot adóztatni és választási osztogatásokkal szavazatokat nyerni. Ne legyen senkinek illúziója, egy béke esetén is maradnak a szankciók, amíg Putyin hatalmon van.
Mostanában a reggeli felhúzás után inkább beadják az összes blue-t. Hogy ez a hitelminősítés miatti óvatosság, vagy másba megy át a tőke, passz. Azért a négy nagyból még mindig ez a leginkább ingatag a kereskedést nézve.
Akkor a Molnál nem tudnak számolni ezek szerint, nem tudják, hogy mi jó nekik. Meg is van a válasz, hogy miért annyi az árfolyam amennyi akkor nem? :) Az hogy most megy a huhogás, hogy milyen kockázatok vannak itt a csővezetékes szállításba bullshit kategória, mióta is működik 70 éve!? Ha a tengeren jönne akkor meg egyből a hutik lennének a kockázat, meg a lehetséges környezeti károk...
A háború óta mindenki úgy csinál mintha a MOL az olcsó urali olajra építette volna az üzletet, holott békeidőben 0.5-1 USD szokott lenni a spread és a különadók miatt a MOL számára kb most is annyi (vagy annyi sem). A vezetékes szállítás nyilván egy előny és nyilván olcsó, illetve békeidőben megbízható, de most azt is látjuk, hogy kockázatokat is tud hordozni.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.