Topiknyitó: dakna 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj ma, 12:00
Előzmény: #295877  idegsüveges
#295885
Ez a repter buli, az alapitvanyosdi utan, mar megint,  ujra orrba vaghatja a kisbefektetot.
legyen vilagos: a politikanak semmi nem draga, ha meg tobb   HATALOM-rol van szo.
.
Bizonyara emlekszel.
Megvettek a MOL 21% pakkjat a Szurguttol, 1.88Mrd EUR, tehat1880mEUR/180mdb=10.6 EUR/db aron
Ma az arfolyam csendes 7.5EUR, de mikor a pakkot vittek alapitvanyba tavasszal,  akkor 5.6EUR volt.
Hogy aha, bukott az orszag nepe rajta, majd  a vetelar felet, majd 1Mrd EUR osszegben? Kit erdekel?
.
https://www.origo.hu/gazdasag/20110524-imf-hitel-lesz-a-fedezete-a-szurgut-reszvenyek-felvasarlasanak.html
.
Hogy ki fizeti meg a bukast? 
Aha, majd az allandoan megvedettek adojabol. A magyar csaladok.
gaben500 ma, 11:48
Előzmény: #295867  Balin2020
#295884
De ha megnyugtat nagyon várok egy globális összeomlást 50-60% esést legalább!!!
idegsüveges ma, 10:28
Előzmény: #295882  klikk
#295883
Ez nem kimondottan ide tartozik, de Jurák Kata csontnélküli benyalt egy Hírcsárdás cikket, amit saját rádióműsorának egyik hallgatója olvasott be...
exley ma, 09:45
Előzmény: #295878  idegsüveges
#295881
Ennyi erővel a MOL megvehetné Houstont, ( Világ fejedelmének titkos vágya) vagy a Bajkonurt, ott már vett 1,5. milliárd dodóért valamit kapta a XOm-tól:) Jól nézne ki amikor Kilőnék  egy interkontinetális ballisztikussal ivót meg zsótit a a saját űrállomásról:) Sok fejtörést okoztak a "mindenség fejedelmének":) Egy űrutazás megoldaná a kialakult problémát:)
HuTi ma, 09:01
Előzmény: #295878  idegsüveges
#295880
Most is pontosan ugyanannyira kommentálják, mint akkor. Csak azt akartam jelezni, hogy amit ma tudunk azt egy éve is tudtuk.
palotai3
palotai3 ma, 09:00
Előzmény: #295878  idegsüveges
#295879
Látom, nem követed naponta az eseményeket. Havonta sem. :)
idegsüveges ma, 08:58
Előzmény: #295875  HuTi
#295878
Olvastad amit belinkeltél? A MOL pletykákat nem kommentál, a tulajdonosnak meg nem áll szándékában eladni. Ebből arra kell következtetni, hogy a MOL repülőteret "akar" venni? 
Elméletileg ez nem a John Wick orosz maffiája...elméletileg...
idegsüveges ma, 08:54
Előzmény: #295873  yossarian78
#295877
Erről szólnak ezek az "üzletek". Az állam rosszul jár, a helyzetbe hozottak jól. Ha éppen állami kézben lenne a reptér, akkor bebizonyítanák, hogy sürgősen el kell adni.
Mindamellett egy Nyrt-nek, mint a MOL, ki kellene maradnia ezekből, mert elriasztja a piaci befektetőket az ilyen szintű párt beavatkozás. Lehet, hogy most megint megindul a "tavaszi-nyári vegetálás" őszi-téli változata egy magasabb szinten.
Nagyon kell figyelnie annak, aki ebben már nem szeretne résztvenni. (pl. én)
HuTi ma, 08:48
Előzmény: #295872  idegsüveges
#295875
Tavaly Október óta tudjuk.
yossarian78
yossarian78 ma, 08:43
#295873
A 4 mrd sok érte. De nem tudjuk milyen konstrukcióban veszik meg. Nem kizárt, hogy a vételár nagy részét az állam fizeti, miközben a tulajdonos a Mol lesz meg Jellinek. Szar üzlet lesz az ország szempontjából. 500 mrd-ért adtuk el anno, majd 3x áron vesszük vissza. Viszont a Mol még jól is kijöhet belőle.
idegsüveges ma, 08:34
Előzmény: #295869  koati
#295872
Jövő év végére? Ki tudja mi lesz még addig? Egy hónapja még nem tudtuk, hogy a MOL repülőteret "akar" venni...
signal2
signal2 ma, 08:24
Előzmény: #295868  Fire73
#295871
Igen. Amennyire kedvező áron történt az eladás, most annyira kedvezőtlen lenne a visszavétel.
exley ma, 07:57
Előzmény: #295868  Fire73
#295870
"Az állam burkolt részvételére utal, hogy a konzorciumi tagok között fellelhető a Mol olajvállalat, amelynek 25 százalékos állami pakettje mára vagyonkezelő alapítványok kezébe került. A németek határozottan, írásban utasították el az érdeklődést. Sőt a HVG-nek a BA most megerősítette: tulajdonosai hosszú távon gondolkodnak, olyannyira, hogy egymilliárd eurós értékben további fejlesztéseket készítenek elő, amelyek közt egy új terminálépület és tömegközlekedési csomópont is szerepel." időközben a Magyar ÁLlam felvett ill. 5,3 milliárd dollár értékben kötvényt bocsátott ki. nem kell a lölö zsebében turkálni, különben is most nősült kell a pénz a házasultak ellátására. Nem marad más mint a mollykát elzálogosítani:) zsti nem szálhat ki, különben a crobot buldog szájában találja magát:) "róka fogta csuka":) Nem befektetési célú idézet- aki akarja vegye meg MOODy's befeketésre ajánlja a papírt:)
koati
koati szombat, 21:34
#295869
A realitás jövő év végére a.3500-4000 Ft szerintem.Balin Mester kicsit túl optimista, sokan meg ultrapesszimisták itt.
Fire73
Fire73 szombat, 21:13
Előzmény: #295865  Balin2020
#295868
4 Mrd eurot nem ér a reptér. Nincs az a DCF számítás, ami szerint megéri.
Ha a részletek kiderülnek, annak örülnék, ha a MOL neve nem szerepelne tulajdonosként abban a társaságban, amely ennyit kifizet érte.
Balin2020
Balin2020 szombat, 21:08
Előzmény: #295861  Balin2020
#295867
Csak halkan jegyzem meg, hogy már most az 5 körüli P/E lenne a normális, amivel számolva a becsült 650 Ft Q1-Q3 EPS-hez már most 3K feletti árfolyam illene! Szóval egyáltalán nem véletlen az elmúlt hetekben tapasztalható vételi erő, és felhalmozás. Abszolut racionális befektetői szemmel jelen árfolyamokon is a vétel. Ahhoz, hogy el is érjük ezt az árfolyamot, persze kell még a Q3 jelentés, ami meg kell még erősítse a várakozásokat. Akkor jöhetnek az újabb céláremelések is!
Balin2020
Balin2020 szombat, 21:01
Előzmény: #295859  gazmber
#295866
Bullshit
Balin2020
Balin2020 szombat, 21:00
Előzmény: #295856  Fire73
#295865
Erre írta Steve, hogy talán ismerni kellene a részleteket mindenféle összeesküvés elméletek helyett! Az alapítványi sztorit emlegetik most is sokan példaként, pedig abból sem jön ki rosszul a MOL, szerintem ebből sem fog. 4 Mrd EUR-t a MOL biztosan nem fog fizetni, egész egyszerűen azért, mert nem képes rá. Egyébként gyorsan elfelejtette itt mindenki, hogy a kormány éppen 4 Mrd hitelt vett fel nem is olyan régen. Plusz még némi USD-t is. 
gazmber szombat, 20:55
Előzmény: #295850  koati
#295864

ott van előttük egy idióta vevő, aki már-már szinte minden pénzt megadat (vki mással?) érte, akkor miért ne húznák le?
Fire73
Fire73 szombat, 20:47
Előzmény: #295860  BrokerJozsi
#295863
Az én filozófiám a value investment. Egyszerű, mint a faék, a MOL most beleillik, a repteres buli ezen az áron már nem. Érdemes ránézni a Hochtiefre, milyen szépen és alattomosan ment lefelé az értéke, bottal nem piszkálnám.
gazmber szombat, 20:41
Előzmény: #295860  BrokerJozsi
#295862
sztem sokkal-sokkal nagyobb lehet a kár, mert ez már a 2. és sokkal durvább 'lenyúlás' is lehet (?) szvsz
Balin2020
Balin2020 szombat, 20:41
Előzmény: #295855  palotai3
#295861
Ha önmagában nézed az ajándékozást, akkor lehet ezen még lovagolni. Azóta azonban bejelentésre kerüllt az adókedvezmény ellentételezésként. Évente kb. 30 Mrd nyereség maradhat a MOL-nál. Szóval legkésőbb 4 év alatt megtérül. Erre jönnek rá az üzleti lehetőségek, amit a MOL megkap. Elég nehéz elképzelni ezekről, hogy rosszul jöjjön ki belőle a cég, vagy a részvényesek. Az alapítványi bejelentéskor én sem akartam hinni a szememnek, a fülemnek. Aztán gondolkoztam, és le is írtam néhány hét múlva, hogy elképzelhetetlennek tartom, hogy ezt ellentételezés nélkül meg merik csinálni a nagy külföldi tulajdonosokkal. Valószínűleg őket tájékoztatták is a várható ellentételezésekről a színfalak mögött. Mert a tulajdonosi szerkezet a mai napig változatlan. Nem tudok róla, hogy nagy tulajdonos részben, vagy egészben kiszállt volna a cégből, pedig erre lett volna már idő bőven. Mire számíthatnak a jövőben? Nagyon komoly hozamokra már idén is, és a következő években is. Jelenlegi árfolyam melett, és a valószínű Q1-Q3 összesített cirka 650 Ft EPS mellett kb. 4-es P/E érték adódik. Az 25%-os éves tőkemegtérülést vetít előre. Ha évvégére összejön a 900 Ft EPS, az többek által várt 3K árfolyamnál 3,33 P/E, vagyis éves 30% tőkemegtérülés számolható belőle. Folyamatos javulás. A jövő évben, ha nem számolunk az idei gyengébb Q1-es eredménnyel, extrapolálva az idei várhatóan stabilan magas nyereségű Q2-Q4 eredményeket, a jővő évben erőlködés nélkül meglehet az éves 1000 Ft EPS, de ez már minimum elvárás, mert ebben még nincs benne a jövő évi adókedvezmény és az addigra már stabil hozzájárulása a szlovén akvinak, mind a kisker bevételekben, mind az INA bevételeiben. Szóval én arra számítok, hogy jövőre vastagon 1000 Ft felett lehet az EPS. Lehet tovább kalkulálni. És akkor még abban is várható változás idővel, hogy a P/E érték is emeljedésnek indulhat! 1000 Ft EPS-nél egy 5-ös P/E érték teljesen konzervatívnak számítana, még mindig 20% - os éves tőkemegtérüléssel. Az ugye jövő év végén akár 5K árfolyamot is jelenthet. Na ezt nevezném én részvényesi értékteremtésnek. Szemben azzal, hogy rövidtávon 5 Ft - ot veszítettem rv. - enként. De már idén is több 100 Ft-ot nyertem rv. - enként a MOL rv. geimen. Szóval röhögnöm kell, ezeken és az ehhez hasonló kommenteken. Bocs! 
BrokerJozsi szombat, 20:38
Előzmény: #295856  Fire73
#295860
Minden szavaddal egyetértek! A MOL árfolyamába sajnos bele van, és bele lesz kódolva, hogy nem Hernádi irányítja, hanem Orbán Viktor. A reptérvásárlás ugyanolyan nagy károkat okozna a cégnek, mint a részvények odaajándékozása az énekesnőnek. 
gazmber szombat, 20:36
Előzmény: #295852  Balin2020
#295859

o1g-t egyáltalán nem érdekli a mol árazása, sőt - legfeljebb ha nagyon olcsó, majd megveszi lölö...
a mol ha csak 1200Ft lesz, neki tökmindegy, attól még ugyanúgy megy az üzlet és övé a reptér is...és előbb-utóbb majd lehet a mol is (?)
a jövöbeni TA-nak meg egy ilyen túlárazott 'lenyúlás' követően, ami hitelből v. nemtom miből lesz lebonyolítva lehet semmi köze nem lesz a tegnapelőttihez...(?) szvsz
Sumarton szombat, 20:21
Előzmény: #295856  Fire73
#295858
Magam sem tudtam volna jobban összefoglalni. Szerencsére kiolvadtam a tavaly januári vételemmel, azt a részt le is építettem. Ami maradt 2350-rol az ahogy írod jatekpenz. Az marad 2800-ig - ha eleri. Mondjuk ha reptérbe berántják a Zsoltit akkor adom rögtön.  
hocus-opus szombat, 20:20
Előzmény: #295808  Errat
#295857
A nyereség arányos az utasforgalommal: 2019-ben VIE: 31,7 millió ; BUD: 16,2 millió. A 4mrd € BUD vételár kicsit sok a VIE 2,5 mrd-hoz kapitalizaciójához képest... a Bécsit akkor 8mrd-ert adnák el... 
Fire73
Fire73 szombat, 20:14
Előzmény: #295852  Balin2020
#295856
Állami mutyicégnek maradjon csak meg az értékteremtés nagymestere OPUS. Nem is értem, miért nem az OPUS veszi meg a repteret, jól beillene a portfóliójukba a gáz és a szállodák közé?
A reptér üzemeltetés és a MOL az kb Makó és Jeruzsálem esete. Részemről nagyon nem örülnék annak, ha a MOL elindulna az ópuszosodás útján, látjuk, hogy OPUS kisbefektetőként nem éppen móka és kacagás az élet. Pont az ilyenek miatt nem merem túlzott mértékben növelni a MOL pakkomat, mert a karmelitában dolgozó meglepetéscsinálók bármire képesek. Csak játékpénzzel vagyok benne.
palotai3
palotai3 szombat, 18:53
Előzmény: #295852  Balin2020
#295855
Igazad van, legutóbb is az a részvény ajándékozás a részvényesi értékteremtés netovábbja volt, csak sajnos nem mindenki tudja értékelni.
palotai3
palotai3 szombat, 18:51
Előzmény: #295850  koati
#295854
Próbáld meg megbocsátani nekik, hogy eldöntik, hogy eladják-e a tulajdonukat, és ha igen, mennyiért! Mai magyar szemmel nézve valóban furcsa, hogy nem szarták össze magukat, amikor azt mondták nekik, hogy hallom, van egy eladó reptered. Ezek a nyugatiak már csak ilyenek.
exley szombat, 18:43
#295853
Köpcös egy fillért sem tesz be a repcsibe:) Az énekesnőnek grundolt srv volt a teszt, hogy viselik a részvényesek a sz@patást:) Egy hang nem volt, lenyelték:) Folyt. köv az rendkívüli és a jövő évi osztalék terhére vásárolnak a köpcösnek egy air portot:) Csillagászati áron:) A labancok néznek ki a fejükből:) Ez a zsóti egy gavallér:) Más manager a nőjére költi a zsetont, lásd lölö:)
Balin2020
Balin2020 szombat, 18:12
Előzmény: #295847  gaben500
#295852
Akkor nem veszed, kivell szúrsz ki szerinted? Miért akarna esni? Mert te azt szeretnéd? A pénteki napnak semmi köze nem volt ehhez a hírhez. Mintha nem is lett volna! Egész nap arról riportolt a portfólió, hogy az OTP vezetésével esik a BUX. Minden BUX tag esett. OTP-nek, Rihternek mi köze a reptérhez? MOL az emelkedő csatornájában hullámzik. Napon belül volt érdekes a tegnapi esés annak, aki napizik. Napostól felfelé az összes Tf-en töretlen emelkedő trendben van a MOL. TA alapon semmi nem indokol nagyobb esést jelenleg. Funda pedig nagyon erős. Aki abban reménykedik, vagy hisz, hogy a MOL vezetése nem a MOL nyereségessége okán köt üzleteket, az miért akar MOL rv. - t venni egyáltalán? Ja és a Magyar államnak ugyan milyen oka fűződne hozzá, hogy tönkre tegyen egy stratégiailag fontos magyar nagyvállalatot? Hihetetlen mekkora blődségeket hordanak itt össze már megint egyes fórumozók! Nagy árfolyam sikereket kívánok mindenkinek, én továbbra is MOL rv. - tulajdonosként tervezem ugyanezt! 
koati
koati szombat, 17:16
#295851
Mondjuk Jellinek matekból nem gyenge, tudja mit csinál. (Bár az Appeninn-nél még nem látom a jeleit sem.😞)
koati
koati szombat, 17:14
Előzmény: #295849  koati
#295850
És lehet, hogy a 4 milliárdosat sem fogják elfogadni? Nem gyengén undorítóak!
koati
koati szombat, 17:12
Előzmény: #295848  koati
#295849
Jó legyen 2.5-3 milliárd, de akkor már nagyon erős a fantáziám, amit már nem lehet überelni.
Milyen pénzéhes dögök ezek a mostani tulajok, ha a 3 milliárdos ajánlatot úgy visszadobták, mintha csak 0.5-1 milliárdosat kaptak volna.
koati
koati szombat, 16:56
Előzmény: #295808  Errat
#295848
Hú ez kemény! Akkor, ha iszonyúan jók a kilátások, akkor a BUD arányosítva talán érhet kb. 1.5-2 milliárd eurót.
😞
gaben500 szombat, 16:17
Előzmény: #295846  Balin2020
#295847
Ha esni akar úgyis esni fog, én szeretném ha esne mert olcsóbban venném! 2750 felett nem venném! 
Balin2020
Balin2020 szombat, 14:16
Előzmény: #295845  jang
#295846
A piac is és aTA is mutatja az irányt hetek óta! Nem aggódnék senki helyében az irány miatt! :) 
jang szombat, 14:11
#295845
Osztalék emelkedés bye-bye? Magáncég vagyonát "sratégiai kormányzati" célokra használni oké? De majd a piac és TA mutatja az irányt ...
yossarian78
yossarian78 szombat, 13:36
#295844
Én abban reménykedem, a Mol kimarad ebből a buliból
Balin2020
Balin2020 szombat, 13:06
Előzmény: #295842  Idea
#295843
Szerintem meg az Azeri mező megvásárlása is nagyon jó üzlet hosszú távon. Nincs ma olajpiaci elemző, aki ezt másképpen gondolná! 
Idea szombat, 12:37
Előzmény: #295834  Balin2020
#295842
Hát legutóbb a mező megvétele a covid előtt azért nagyon ott volt a szeren... Kb tudhatjuk, ha a Mol vmi nagyba fog, azt rövidesen olcsóbban/kedvezőbb feltételekkel is meg lehet valósítani!
.
Nyilván ez annak a hülyesége aki a felgyűlő pénzt gyorsan jövedelemtermelésre szeretné fogni. Ahelyett, hogy várna a megnyíló lehetőségre, izomból fektet be. Ennél az sokkal jobb, ha mindent kifizet osztalékba.
Steve52 szombat, 12:19
Előzmény: #295839  signal2
#295841
Még azt sem tudjuk, pontosan ki és milyen forrásból fogja a vételárat kiegyenlíteni, tovább megyek , még az eladó sem tudja - nagyon úgy tűnik.  Az is lehet, hogy nem egyszerre kell kifizetni,  maradjon kötelem a következő kormányra is!
Rendkívüli közgyűlést kellene tartani - amit az 1% tulajdonrészt elérő vagy meghaladó tulajdonosok kezdeményezhetnek!   Tájékoztatást kérve még az üzlet megkötése előtt! 
Steve52 szombat, 12:12
Előzmény: #295833  lemir
#295840
egyelőre ez a jogszabályi környezet, jövőbeli feltételezésekkel pedig ,mint befektető nem foglalkozom....amennyiben lesz majd arra tény adat, hogy az alapítványi feladatokra jutó osztalék mértéke kevés - nyilván nem a Mol fogja kiegészíteni a kasszát, hanem a még támogatandó szervezeteket az Állam fogja ellátni forrásokkal az alapítványi kereteken kívül.   Te politikai felhangokkal tekintesz , én a gazdasági érdekeket nem nézem le Mol esetében.  Egyebekben azok a topikosok akik március óta folyamatosan leminősítették a Molt kérdezem hol vagytok????  Nem csak a funda hanem a jövő nyertes koncessziói is sokkal nagyobb és nyereséges céggé fogja fejleszteni a Molt! nyilván ez nem lineárisan fel irány , de ez a jövő útja! ( a választási eredményektől függetlenül, amennyiben az ellenzék nyerne az is jó, mert alapítványokat ígéret szerint megszüntetik,vissza kapja a Mol az srv-t, hulladékgazdálkodás elnyerése esetén sem gondolnám a megkötött szerződés felbontásának lehetőségét mivel várhatóan sok helyi vállalkozás is szerepet kap a Moltól, az újrahasznosításra pedig eu-s követelmények okán is szükség van! ) Jelenlegi hírek alapján a reptér drága mulatságnak ígérkezik, az Állam bizonyosan ad rá forrásokat, részletekben van az igazság, még nem tudjuk a pontos dealt így ellenzéki nézőpontból sem alkothatunk véleményt jövőbeli sorsáról, de nem hiszem, hogy ez lenne majdan a legfontosabb feladata egy esetleg megalakuló új kormánynak.
signal2
signal2 szombat, 12:10
Előzmény: #295838  gazmber
#295839
A mgeajánlott vételár egyértelműen hűtlen kezelés, ha az állam fizeti a nagy részét. Továbbá enélkül is elég gyenge lábakon áll a költségvetés a választási pénzszórás miatt.
gazmber szombat, 12:02
Előzmény: #295837  Steve52
#295838
lehet azért is nyomta meg o1g ennyire a ceruzát gyorsan, hogy még a német politikai váltás előtt lemehessen a deal, nehogy azt esetleg 'politikai' okok miatt a németek (esetleg még akár az eu is?) megfúrják (?) szvsz 
Steve52 szombat, 11:54
#295837
https://forbes.hu/uzlet/brutalis-arat-ajanlott-ferihegyert-a-magyar-allam-kozel-lehet-a-megegyezes/
cikk alapján az nagyon érdekes, hogy a jelenlegi tulajdonosok sem tudják pontosan a vevő (k) összetételét!???? amennyiben hihetünk egy forbes cikknek....
Balin2020
Balin2020 szombat, 11:51
Előzmény: #295832  lemir
#295836
Ha fizikailag a MOL szállította eddig a kerozint, azzal hogy átveszi a reptér üzemeltetését, a végforgalmazói árrés is hozzá kerül. 
gazmber szombat, 11:50
Előzmény: #295831  lemir
#295835
a 'többletköltséget' (mivel nem is volt sokáig) nem varrták a nyakukba, csak azt, hogy nekik a piac árat kellett eddig is fizetni, egyedi szerződéseik szerint... tehát ők lehet sok-sok évig kevesebbet fizettek eddig mint a 'rezsicsökkentett' népek... most viszont majd nekik is többet kell fizetni, mert nő a piaci ár de a népek 'rezsicsökkentését' továbbra sem nekik kell fizetni (?) szvsz - (hanem majd lehet a gáznagykereskedő(k)nek? ami nem a mol (is) pl.??)
Balin2020
Balin2020 szombat, 11:49
Előzmény: #295825  gazmber
#295834
Olvasod a híreket egyébként? Több éven jeresztül adókedvezmény + hulladékkonxesszió + reptérbusiness. A MOL adott valamit, és többet kap érte vissza. Hernádi megmondta már akkor, nagyon jó hosszutávú üzleti megállapodást kötöttek. Nyilván akkor még nem mondhatta el, mi lesz a MOL számára az üzlet, mostanra azonban már világosan látható. Mondon, aki azt gondolja hogy ez a cég rendre gazdaságilag veszteséges aljukat k{t, az vagy nagyon tájékozatlan, vagy szándékosan akar másokat összezavarni! 
lemir szombat, 11:46
Előzmény: #295798  Steve52
#295833
Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy az állam kezéből kiszervezett alapítványokat az osztalékok fogják eltartani ? :)
lemir szombat, 11:46
Előzmény: #295826  nemoland
#295832
A BUD  2019-es,  rekordközeli profitja majdnem 30 mrdhuf volt. Tehát a megtérülés nominál értéken 50 év, reál értéken jó esetben ennek a 1,5-2 szerese. Eddig is a Mol szállította a kerozint. Mindenki döntse el, hogy mi lehet ebben a Molnak az üzlet és hogy mindezt a választások előtt akarják lezsírozni. 
lemir szombat, 11:36
Előzmény: #295829  gazmber
#295831
A rezsicsökkentésből eredő többlet költséget a cégek kapták eddig is. Persze ezek a cégek a költségeket szolgáltatás , termék formájában átterhelik a fogyasztókra, azaz a lakosságra.  Ez is egyfajta parasztvakítás, amit sokan még el is hisznek  :)
lemir szombat, 11:31
Előzmény: #295827  BÉT
#295830
Egy cég adja, a reptéri üzemanyagot, az a MOL. Kiépített cővezetéken történik a Százhalombattai finomítóból. A RÜK és az Air BP a reptéri kiszolgálók.
gazmber szombat, 11:27
Előzmény: #295826  nemoland
#295829
azt se látszik még, hogy a jelenleg pl. 100Ft-nyi 'rezsigázár' és a 400-500Ft-nyi piaci ár között lévő különbözetet majd kinek a nyakába fogják varrni(?), mert hogy nem MLölö-ébe az tuti (?) szvsz 
BÉT szombat, 11:21
Előzmény: #295824  Balin2020
#295828
Jelenleg két cég adja az üzemanyagot…. A RÜK, mely a legnagyobb repülőtéri üzemanyag kiszolgáló cég Magyarországon, több, mint 60 éves tapasztalattal és az Air BP
https://www.bud.hu/en/business_and_partners/aviation/services/airport_services/fuel_suppliers.html
BÉT szombat, 11:21
Előzmény: #295824  Balin2020
#295827
Jelenleg két cég adja az üzemanyagot…. A RÜK, mely a legnagyobb repülőtéri üzemanyag kiszolgáló cég Magyarországon, több, mint 60 éves tapasztalattal és az Air BP
https://www.bud.hu/en/business_and_partners/aviation/services/airport_services/fuel_suppliers.html
nemoland szombat, 11:09
Előzmény: #295825  gazmber
#295826
hosszútávon...mondjuk egy BUD airport tulajdonrész....meg mondjuk egy hulladékkezelési koncesszió részvét....+egyéb területeken való megjelenés az állammal a hátad mögött....2-3 éves időtáv dönti majd el....
ha pl. olyan monopóliumokban lehet részt venni ami eddig állam kezében volt...akkor nem hiszem, hogy a részvény tulajdonosok bánni fogják a 4-5000 huf-os rv árakat/osztalékokat....
gazmber szombat, 10:53
Előzmény: #295824  Balin2020
#295825
abban mi volt a 'észvényesek' üzleti érdeke hogy o1g 'zsarolására'(?) ~5.2%nyi srv-t oda adott a 'közcélú☺' fülkés magánalapítványba ?  
Balin2020
Balin2020 szombat, 10:45
Előzmény: #295823  gazmber
#295824
Honnann tudod? Idegen tul. - ban van jelenleg a reptét. Ha az OMW-vel kötött szerződést az üzemeltető, akkor az OMW  szállít jelenleg. Szerintem ez bizalmas üzleti információ, ami nincs kihirdetve. De mi lenne más üzleti érdeke ebben a MOL-nak.? Próbáljatok már úgy gondolkozni, hogy M. o. egyik legnagyobb cége, amiven nagy külföldi tul. - ok is vannak. Itt kemény üzleti érdekek mozgatják a háttérben a szálakat. 
gazmber szombat, 10:27
Előzmény: #295820  Balin2020
#295823
eddig is ő szállította, gondolom nem scwechat-ról szállították☺ hol itt az előny?
Balin2020
Balin2020 szombat, 10:23
Előzmény: #295806  palotai3
#295822
Szét reped a hasam a röhögéstől! Kizárod a választ. Emészgessed, stratégiai fontosságú!
yossarian78
yossarian78 szombat, 10:12
Előzmény: #295816  palotai3
#295821
Ez csak a tárgyalási stratégia része vilt. Nem lesznek újabb repülőterek
Balin2020
Balin2020 szombat, 10:04
Előzmény: #295819  HuTi
#295820
Miért kellene a MOL-nak a tulajdonjogért fizetnie? Szerintem itt aki tulajdonjogban érdekelt lehet, az a Magyar állam és az indotek csoport. A MOL érdeke, hogy kizárólagos üzemanyagszállítójává váljon a reptérnek. Tehát az üzemeltetési jog megszerzéséhez fűződik érdeke. Ez lehet koncessziós jog is, amiért éves díjat fizet a MOL a tulajdonosnak. A reptér üzemeltetés pedig a MOL számára lehet akár nullszaldós is, ha az üzemanyagot ő fogja szállítani, azon másik üzletága vastag profitot realizálhat! 
HuTi szombat, 09:21
Előzmény: #295818  signal2
#295819
Én nem tudom kinek jó, de ezek voltak az európai átlag szorzók a covid előtt. Most nincs előttem a prezentáció, de az utolsó 5-6 évben átlag 15X szorzóról kúszott fel 22X-ig. A kormány reptér fejlesztési terve egy dolog, az utasforgalom egy másik dolog szerintem. Az utóbbira nincs hatással a kormány, azt majd a piac határozza meg és ez a jelenlegi repülőtereinken is jól látszik. Tartom, hogy semmilyen veszélyt nem jelentenek hosszabb időtávon sem, mivel a turizmus bővülése bőven meghaladja az új repterek többlet kapacitását (bár hangsúlyozom, jelenleg is van még nemzetközi repülőterünk, de annyira érdekesek a szereplőknek, hogy járat Budapesten kívül csak Debrecenben van). Inkább az itt a kérdés, hogy ha a MOL is tulajdonos lesz akkor ki és miből fizeti a vételárat. Ha legalább részben az állam veszi meg valamilyen módon akkor lehet mondani, hogy ez jó üzlet. A MOL saját pénzt erre nem fog költeni szerintem, mert akkor az alapítványnak nem lesz miből osztalékot fizetni. A repülőtérből pénzt évekig nem lehet még kivenni.
signal2
signal2 szombat, 09:11
Előzmény: #295814  HuTi
#295818
A 18-22x szorzó csak az eladónak jó, a vevőnek nem igazán. Még egy államnak hagyján, de piacinak? Én várok a covid előtti trendhez való visszatérést a repülőzésben. 
És akkor ehhez meg jön az a friss hír is, hogy 4-5 további repteret akar a kormány, tehát az utasforgalom nem kizárólag BUD-on keresztül fog bonyolódni.
HuTi szombat, 09:05
Előzmény: #295816  palotai3
#295817
A bejelentés komolyságát mutatja, hogy most sem egy, hanem öt nemzetközi reptere van az országnak, de abból is csak három rendelkezik járattal. Tisztázni kéne, hogy mit jelent a "komolyabb repülőtér", mert ez a bejelentés reálisan nézve inkább arról szól, hogy a nagyvárosok meglévő reptereit alkalmassá teszik üzleti gépek fogadására ahol ez eddig nem történt meg. Hogy igény is lesz-e rá azt majd a piac eldönti. Hogy a BUD-ra mennyiben veszélyes azt talán a forgalmi adatok jól szemléltetik. Covid előtti utasforgalom BUD vs Debrecen: 16.1m vs 0.6m.
palotai3
palotai3 szombat, 08:45
Előzmény: #295814  HuTi
#295816
Pont most készülnek megteremteni a BNR konkurenciáit, úgyhogy a jövőre nézve nyugodtan el lehet felejteni azokat a számokat, amiket írtál.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20211014/allamtitkar-5-8-even-belul-4-5-komolyabb-repuloter-lesz-magyarorszagon-505388
Stalker szombat, 08:34
#295815
Replőtér , hulladékgazdálkodás... lol mi lesz a következő megveszik a richtert ? :)
HuTi szombat, 08:24
#295814
A BUD árazása nehéz téma. Nem véletlenül nem akarta eladni a jelenlegi tulajdonosi kör a 3 milliárdos ajánlatért. A koronavírus előtt dinamikusan növekvő, regionálisan is kiemelt jelentőségű repülőtérről beszélünk, a 2019-es EBITDA 74.5mrd HUF volt, mind utasforgalmi, mind pénzügyi szempontból stabil növekedést mutatva.      
A repülőterek árazása adatok híján nem tudom, hogy a COVID után mennyiben változott, de az azt megelőző években a repülőtér tranzakciókat vizsgálva folyamatosan növekedett az EV/EBITDA és '18-ig átlagosan 22X szorzó körül volt. Ez 3.72-4.54mrd EUR árat indokolna a COVID előtti adatokkal és 18-22X-es szorzóval számolva.
yossarian78
yossarian78 szombat, 06:50
Előzmény: #295812  yossarian78
#295813
Már csak azért is, mert Jellinek a saját pénzét kockáztatja és nem hülye, hogy rossz üzletbe belevágjon
yossarian78
yossarian78 szombat, 06:28
#295812
Kicsit lecsillapodtam azóta. Várjuk meg a részleteket, mást úgyse tehetünk :)
A 4mrd euro nagyon sok a Molnak meg a Jellinek gyereknek. Valamilyen formában az államnak is be kell szállnia, de állami tulajdon szerintem nem lesz benne, mert azt a következő kormány eladhatná. A legjobb kimenet az lenne, ha az állam is beszállna valamilyen vissza nem téritendő támogatás formájában.
Idea szombat, 03:56
Előzmény: #295810  gazmber
#295811
Lehetséges, hogy érdemesebb úgy tekinteni a Molra, mint az állami költségvetés kiterjesztésére. Ami megdobja a mozgásteret a GDP 1-3%-val. Egy 500 mrd-s költést vártam korábban ami gazdaságilag nem ésszerű: az itt írt bécsi reptér árazásához képest a pestiért ajánlott vételárból kb 1.000 mrd indokolatlan lehet. De nem baj, mert erősíti a nemzetgazdaságot. Lehet egyrészről ez nyomja az árazást.
.
Hosszabb távon meg lehet egy olyan hatás, hogy a környezetszennyező energia olyan megítélés alá fog esni mint az egészségromboló dohányzás: jól jövedelmez a cigigyártás, de a piaca a fejlett világban csökken, emiatt a pe hosszabb távon is alacsony lehet.
.
Ebből kiút lehet, ha tényleg átalakul megújuló energiatermelő/elosztóvá a cég, újrahasznosítás, hulladékfeldolgozás, egyebek - de ez idő meg pénz.
gazmber szombat, 00:04
Előzmény: #295800  csuloktata
#295810
o1g eldöntötte kell neki és kész...3mrd-ért hanem adják legyen 4mrd, ha annyiért se, akkor legyen 5mrd...mit számít nem az ő pénze... 'más ph@sz@val könnyű csalánt verni'☺ szvsz
gazmber péntek, 23:59
Előzmény: #295803  yossarian78
#295809

kb akkor térül meg amikor a budapest-belgrád vasút...sohanapján☺
írtam ~2napja o1g bármikor tud meglepetéssel szolgálni és beleköpni bárki levesébe... nos itt van...képes megvetetni magának(lölönek?) a mol pénzéből a repteret(?) szvsz
"Andi, gyere ne jógázz, nézd - egy repülőtér.."
Errat péntek, 23:42
Előzmény: #295803  yossarian78
#295808
Bécsi reptér 2019-es nyeresége 175m euro, piaci kapitalizációja most 2,5mrd euro, 
Budapesti 2019: 86m euro (31mrd ft), 4mrd euros ajánlat, remélem, hogy nagyon jók a Ferihegy növekedési kilátásai..
MoSzi péntek, 23:32
Előzmény: #295799  palotai3
#295807
Ezt sajnos én is így látom.
palotai3
palotai3 péntek, 23:23
Előzmény: #295805  Steve52
#295806
Legyen igazad!
Amúgy tudja valaki, hogy minek kell az államnak a repülőtér? Mi az istent keres az állam a magánszférában? Azt a választ nem fogadom el, hogy stratégiai fontosságú. Az a víz, gáz, távfűtés. Oppardon, most csődölt be egy magánkézben levő távfűtő cég Szolnokon.
Steve52 péntek, 23:04
Előzmény: #295802  palotai3
#295805
csak annyit: amíg nem tudjuk a pontos részleteket minek pánikolni???? egyébként 2-3 napja írtam, hogy amennyiben drágán veszik meg akkor a részvény árazása esni fog. Valamiért úgy érzem, hogy a Mol nagyon jól fog ebből kijönni.....választások jönnek és minden szegmensben osztogatnak a szavazatokért.....állami forrásból fogják megvenni nagyobb részt, így a Molt nem terheli viszont tulajdonrészt fog kapni az üzletből....meglátjuk/várjuk meg a részleteket....   / mindig is azt nyilatkozta Orbán, hogy a reptérnek vissza kell kerülnie hazai tulajdonba, de milyen megoldásban még nem tudni....amennyiben az én várakozásom igazolódna akkor 3k gyorsan elérhetővé válik és akik elkezdték venni a Molt, nos ők már tudták.....kb. 100mrd-t költöttek a részvény megvételére/emelkedésére... ha más a deal akkor baj van  azaz a Molnak mélyen zsebébe kell nyúlnia....nem reális a folyamatban lévő beruházások és akvizíciók okán....
gaben500 péntek, 22:53
Előzmény: #295803  yossarian78
#295804
Kezd nőni a shortállomány,nem árt résen lenni!!!
yossarian78
yossarian78 péntek, 22:31
Előzmény: #295800  csuloktata
#295803
2019-ben érte el a rekord nyereséget: 31 mrd Ft-ot. Számold ki Tata, hogy mikorra hozza vissza az 1440 mrd-os vételárat! Szánalmas vagy!
palotai3
palotai3 péntek, 22:16
Előzmény: #295797  Steve52
#295802
Jó téged olvasni, tényleg fel tudod dobni az ember legrosszabb napját is az örök optimizmusoddal, kár, hogy az örök optimizmus nem reális magatartás.
Steve52 péntek, 22:15
Előzmény: #295798  Steve52
#295801
még a Sármellékit sem .....
csuloktata péntek, 22:14
Előzmény: #295796  yossarian78
#295800

3 mrd- ra értékelték.
4 mrd "az életben nem térül meg"
1mrd soga nem térü meg? Te nagyon szegény...
könyörgöm. Ez bizonyos szint felett ne okádj ez bizonyos szint fölé, mert a nyakadba ömlik amit kiböfögsz...
palotai3
palotai3 péntek, 22:13
#295799
Amikor már kezdenénk kikecmeregni abból, hogy beleszart a NER a MOL-ba, egy egész hasmenést zúdítanak ránk.
Steve52 péntek, 22:12
Előzmény: #295794  Donqatto
#295798
milyen alapítványba????  ne beszélj már csacskaságokat.... repteret alapítvány működtessen osztalékból???  vicces....
Steve52 péntek, 22:05
Előzmény: #295792  Errat
#295797
részletek fontosak, ki mennyit fizet mekkora tulajdonrészesedésért..stb.. a mai esés kora délután indult be igazán, egyszer megfogták és vissza is húzták, zárásra megint esés majd záró kötés 20Ft -tal magasabban történt.... lehet az is, hogy az állam megveszi és ad részesedés a Molnak kvázi potom összegért.....minden lehetséges...
yossarian78
yossarian78 péntek, 22:01
#295796
Egy cikkben a válság előtt 3 mrd-ra értékelték. 4 mrd sok! Az életben nem térül meg!
yossarian78
yossarian78 péntek, 21:37
Előzmény: #295792  Errat
#295795
Reméljük visszautasítják
Donqatto
Donqatto péntek, 21:24
#295794
Szóval megveszi a MOL meg Jellinek az állammal a repteret utána megy ez is alapítványba és kész XD
asphalt
asphalt péntek, 21:19
Előzmény: #295776  Shorttime
#295793
Pontosan így látom én is. 
Errat péntek, 21:17
#295792
Zöldbéla
Zöldbéla péntek, 21:02
Előzmény: #295790  Zöldbéla
#295791
Helyesen: 2020.február 19-én, 2660 forintért vettem!
Zöldbéla
Zöldbéla péntek, 21:01
Előzmény: #295776  Shorttime
#295790
2020.február 119-én, 2660 forintért vettem!
signal2
signal2 péntek, 20:08
Előzmény: #295786  Shorttime
#295789
Igen, köszi!
eurocent péntek, 19:26
#295788
MOL jó formában van. Ha a hónapot 2.700 felett zárja, akkor nem kizárt, hogy 3.500 fölé emelkedik.
Stalker péntek, 19:15
#295787

Egész közel voltam hétfőn a mai záró tippre csak 108ft-al vártam lejjebb :)
Egyelőre nagy szó hogy 2700 felett maradt.
Rettentő kíváncsi vagyok mit megy majd ez év végéig..(Senkinek nem akarok rosszat ,de remélem a 3000 feletti szint megvárja a következő osztalékot..)
Shorttime péntek, 18:34
Előzmény: #295785  signal2
#295786
Én eladtam volna a héten, írtam már...ergo szerintem láttunk egy lokális csúcsot a héten...így megfelel mester?
signal2
signal2 péntek, 17:34
Előzmény: #295784  Shorttime
#295785
"visszateszt borítékolható, kérdés honnan." - ez egy elég vicce kijelentés. Kb. azt írtad, hogy nem megy mindig felfelé az ára. 
Shorttime péntek, 17:32
#295784
Olajárat látjuk mennyire megmozgatják az olajnagyhatalmak háttéralkujai...Összeülnek, kitermelés bővítés, aztán nyekk...15-20% mínusz a wti es brent árfolyamban...akkor pedig a Mol se fog menni felfelé...Követi az olajár emelkedést, semmi mást nem csinál...persze ez most éppen jókor jött  2500 kitöréshez...visszateszt borítékolható, kérdés honnan.
gaben500 péntek, 17:25
Előzmény: #295781  koati
#295783
Igen ez sírkő alakzat :D
gyula1971
gyula1971 péntek, 17:25
Előzmény: #295781  koati
#295782

Ilyen erős emelkedő trendben vétek stoppolni. Ma kis korrekciós napunk volt, forgalom is jött a végére.
https://tozsdeforum.hu/cikkek/bet/blue-chip/miert-kepes-ennyire-szarnyalni-a-mol/
koati
koati péntek, 17:20
Előzmény: #295779  Coulthard14
#295781
Én sem stoppolok.
😊