Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
+ a legritkabb esetben megy felfele egy jo kia sportage ara idovel:) :) Egyebirant elkepeszto meg mindig az autofetis itthon (is). Uj lakhelyemen, ebben a lilaakackozi fostalicska helyen sorban - tobbed magukal- allnak a Suvok:), X6osok Qxek, a teljesen hasznos Ford Rangerek, amik csillivillire vannak nyalazva:) Valami elkepesztoen szanalmas az en ertekiteletemben:) Mar mar kimondottan szanalmasnak erzem magam h 1 db szakadt kocsim van, es tomegkozlekedest haszmalunk munkaba menet ami 3 perc setara van:) Valamint megallapitottam, higy nem csak auto hanem Fűfétis is létezik :) :) :) Kell egy fajta idegrendszer h egy ilyen lakokornyezetet elviseljen az ember, de lehet hogy tenyleg forditva vagyok bekotve, hogy sem a gyerekes milfek sem a pazsit sem a csillogo suv sem a kerti partik palinkaval nem igazan inspiralnak:)
Biztos h nem erezhetsz, es a te hulyeseged. Olvasgasd tovabb is azt a kommentet. Az egesz onnan indult h a kollegara reagaltam ha mar kornyezetvedelem az autoiparban, akkor tan a suvokkal kellett volna kezdeni nem a teljes iparag atalakitasaval, mert a suvok csak divat autok., amelyek tobbet fogyasztanak, mint a normal autok... Ja es erre jott érvként h nem eszik tobbet stb... Hat persze... Kb millio elemzes van arrol hogy a SUV egy divat kategoria, amit kizarolag az emberek szubjektivitasa/kivagyisaga teremtett meg. Erre en vagyok a kocsog, pedig nem vettem ésszerű okokat szem elott tartva, nem penisznagyobbitasra hasznalva:) Erdekes okfejtes.:) Es egy jo lokacioban levo nagy eletteru lakast ne hasonlitsunk mar egy szaros kocsival... Es penisznagyobbitasra sem lehet a lakast hasznalni. Nehezen tudom elkepzelni, hogy az ablakbol kacsingatva a fiatal szep holgyeknek vaganykodok, hogy nezd, milyen kiraj az n+3asom:):):) keves sikerem lenne. :)
“ utod utan neztem. Kezenfekvo volt a SUV, mert nagy es biztonsagos” Vs Rohadjon meg akinek suvja van, miattuk megy tonkre a világ. Nem mondom hogy nem érzek némi hasonlóságot a lakástéma érzelmi töltetével. Biztos csak az én hulyeségem.
Érdekes kérdés ez a “túl”fogyasztás. Hiszen a célja a jövedelemnek a fogyasztás végső soron. :D aztán hogy a környezet sérülékeny és ez visszaüt az viszonylag üj közgondolat. (Mondom ezt úgy hogy személyesen nem vagyok nagy fogyasztáspárti, messze nem a takaró széléig.) Mondjuk abba ne menjünk bele hogy a fogyasztőt nyomasztjuk, a gyárakat kevésbé, de ez messzire vezet.
En oszinte leszek, nem ismertem a SUVokat, csak kivulrol, mert nem igazan van autofetisem - inkabb ingatlan:) -, de most hogy, lassan az autom eltavozik az orok vadaszmezokre, utod utan neztem. Kezenfekvo volt a SUV, mert nagy es biztonsagos, bar a fogyasztason szivtam a fogam, mert az enyem 5.5-6.5et eszik dieselbol, a Suvok meg inkabb 7l-tol vannak. Tudni kell, hogy magas vagyok. Kezenfekvo volt egy igazi fillerbxxxo kia sportage, na, szo szerint nem fertem be:). Majd ezt kovetoen jottek sorba a csalodasok a meret miatt: GLK merci, honda crv stb. Mind igen kis belterrel rendelkeznek. Ami jobb volt: kis sorento, merci Gl, xc90, mazda cx5. De ezek mar brutal fenntartasuak es vagy fogyasztásúak. Igy marad a sokkal praktikusabb oregesebb es kenyelmesebb egyteru , vagy 2.5mot ralocsolok a mostanira, ami kb akkora otlet, mint mateszalkan kiadasra felhuzni egy uj csaladi hazat:)
Illetve nem biztos a habitus a fő tényező. Hallottam közlekedési előadást, az volt a példa hogy usa valamelyik államában (talán arizona) az állam azt csinálta hogy eltörölték a sebességlimiteket, nem trafiztak de rengeteg rendőrt állítottak szolgálatba akik ha hülyén közlekedtél (szlalomozás, bármi ami nincs is pontosan definiálva) kivettek a forgalomból és szankcionáltak. Gyakorlatilag azt mondták szabad a pálya de ha hulye vagy megkefélünk, gondolkodj már. Jelentősen visszaesett a balesetek száma. Mert a megfejtés nem a tülszabályozás hanem a szankcionálas. és a tudat hogy ha hulye vagy ráaszol. Aztán szövetségi nyomásra visszaállították a régi rendet viszont visszavonták a rendőröket (vagy beállították trafipaxolni) és visszaugrott a balesetszám a helyére. Hülye lassan is lehet valaki. End of story.
Szerintem a baleseti halálozás inkább az országra jellemző vezetési habitus. Lásd németeknél hiába van sokhelyen korlátlan pálya azon kevesebben halnak meg mint a magyar utakon. Általában véve előzékenyebben, toleránsabbak, vagy azt a krva indexet nem tudják használni. A magyar indexel (ha szerencséd van arra amerre megy), de elsőbsséget nem ad, tolakszik, beleáll a sggedbe, stbstb.. Németeknél is vannak akik pályán villognak, és nagy városban ahol több az autó ott a feszültség is nagyobb, de eddig ha haza értem 2 perc alatt mindig észrevettem hol vagyok, csak a forgalmat figyelve... És akkor ülhetsz SUV ban, meg fiat 500 ban....
Én pont emiatt vagyok kombi párti. A homlok felülete kicsi, emiatt nem "tolja" maga előtt a szelet, de mégis pakolható, és még elég fiatal vagyok, hogy ne kelljen segítség a ki beszálláshoz (idősebb németek mondják, hogy a magasabb autóba könyebb be-ki szállni). A hasmagasságával viszont néha mehgyűlik a bajom, magyar kocsibeállókon néha leér... A saját házam előtt is úgy meg van sűllyedve a járda, hogy mostmár nem tudok semmiféle trükkel beállni, oda kell tennem egy deszkát vagy valamit, hogy be tudjak járni. Arra gondoltam burítok oda egy kis betont, de mivel közterület elvileg nem tehetem meg....
Te is elférnél n+2 lakásban is, de mégis inkább n+3-at keresel, pedig annak a karbon lábnyoma nagyobb. Te a péniszed a lakással nyújtod, a másik pefig a q8-cal. Kb egyformák vagytok.
Évtizedek óta olvasom hogy a kis/közepes autö az sima kamikaze öngyilkosság és milyen szinttől felfele lehet csak élni xanax nélkül, mondjuk sok üjat nem tanulok a témában sok az ismétlés. Közben néha eszembe jut hogy többszázezer kilométert motoroztam le, lehet messzebbre merészkedve mint a biztonságra törekvők. Lehet jónéhány a városból se nagyon merészkedik ki. Na jó a balatonra, az M7 belsősáv az tényleg oroszrulett, az tény. (Mielöttmég: nem állítom hogy a motor - corsa- q8x8vadráccsal a kiskörúton biztonsági növekmény nem létezik, mert dehogynem. Csak annyit állítok hogy nem szokott meghalni az emberek 10%a autósbalesetben) De persze mindenkimazt vesz amit akar és ami van a boltban, kár is ezen lamentálni.
Mondjuk minden utalatom ellenere a Vitara egy jo auto a maga nemeben. Bar sosem vennek, de azt tagadni hogy ugyanazon eroforassal egy, normal auto nem fogyaszt kevesebbet mint egy nagyobb es magasabb kasztnis SUV, az mar tenyleg maga a teboly:) Tobb evnyi terapiara lehet szuksege, aki ilyen szintem megferditi a a fizikat magaban...:) mar az is egy lepcsofok lenne ha ezt leirna: igen, a Suvok többet esznek, ezert kornyezet szennyezobbek, de szarok ra, nekem ez tetszik es inkabb mas haljon meg egy utkozesnel mint en. Nincs ezzel semmi baj, en siman ezt mondanam, ha suv parti lennek:) nem okozna lelki torest. Meg az egyteru is tobbet eszik mint a nem felfujt valtozata. Kimondtam, huh de jol esett:)
:) ertem. A 2tonnas terepjaro annyit eszik mint egy corsa:) juj. Mit kompenzalsz? Mondjuk ahogy kollega irta egy rav4 benzin a palyan 10+t eszik... Egy ateca 1.5 tsi 9-10et, egy 6-7 eves xc60/90 9+, egy cx5 benzin 8l+ Magas padkanal jol jon, lefele nezek, es legyen nagyobb mint mase mert o hal meg egy utkozeskor. 1. Micsoda ervek. Ezert siman megeri atallni elektromos meghajtasra:) 2. Mi lesz a kovetkezo lepes? Kamion? Abbol meg jobban kilatsz es atmegy egy Suvon is:) :) :) es vegre meg nagyobb lehetsz Kozben most akartam valtani az egyterumet, es a piacon kb csak SUV van, amiknek 80%nak a beltere akkora mint egy corsa... A gumija meg 2x dragabb mint egy normal kocsinak... De a fő hogy a 160cmes hölgyemény vegre kilasson a tömegből. Neked is mondom. Jo utkozest egy 20 eves altal vezetett elektromos autoval, amely 2.5-3tonna es 4mp alatt van 100on. Errol kussol mindenki, hogy petencialis gyilkologepeket hoztak letre...
Ha nem dizel nem ehet annyit mint egy 1,4 corsa a 2 tonna. Pályázz 130al 6 órán keresztül hegynek fel ellenszélben a nagy döggel és kiváncsi vagyok hol kattan le a pisztoly. Volt Rav4em 2.0 szívóbenzin a gatyám leette. A mostani 900 kilós kisautóm a felét eszi. A többi ok.
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link