Az infláció egy elméleti szám. A számítási modellbe próbálnak beletuszkolni olyan dolgokat, hogy technológiai fejlődés, és talán olyanokat is, hogy az átlagos vásárlói kosárba mi kerül. De ezt inkább kevesebb, mint több sikerrel tudják eltalálni. Pl emlékeim szerint a kosárban egy Suzuki Swift benzines alapmodell ára szerepel, na de amíg ez 2005-ben egészen helytálló volt, mert a többség tényleg azt vette, most talán helyette egy Suzuki S-Cross lenne a megfelelő, mert a többség már azt veszi a márkán belül is. És itt jön a módszertani kérdés, hogy mennyiben része az inflációnak az, ha Átlagjózsi már egy nagyobb modellre upgrade-elt? Hasonló az eset a 3 csillagos vs 4 csillagos szálloda. És folytathatjuk.
Ha nullát mutatna ki, akkor is 17,15% lenne az éves átlagos infláció. Nagy csodát már nem tud tenni a 2023-as adattal. Viktor már bánja, hogy ezt az új matematikust csak az év második felében nevezte ki. Tippem, hogy 5,9%-ra kihozzák a decemberit, és akkor 17,65% lesz az éves átlagos.
Egészen extrém. BUX ATH, miközben egy teljes éven át volt negatív GDP idehaza. DAX ATH, miközben Németo. recesszióban. FED kamatemelések után az EUR-ban levő SP500 ETF-em is ATH-n. Nem merek venni semmit sem. Hja, de, vettem USA államkötvény ETF-et a héten.
Egészen vicc, mondjuk van 3210,20 EUR a számládon, és mellette 11315 HUF. És az egészből szeretnél venni valamilyen értékpapírt 4,13 EUR/db áron. És akkor nekiállsz próbálgatni, hogy hány db-nál jó, és hánynál már nincs fedezet rá? 2023-ban? Ez tényleg a kőkorszak, kedves Erste, meg tetszettek rekedni úgy 15-20 évvel ezelőtt valahol.
Igen, ilyesmit láttam. Ez elég rémisztő, amit a fórumtárs is írt, hogy egy giga fejvállak vannak itt egészen hosszú távon nézve az OTP-t. Ráadásul nagy a boldogság és az optimizmus is. Ha viszont mostanában valahogy 16ezer felé tudna kapaszkodni, akkor az akár longos jel is lehetne.
A csok is 10 millióval indult annak idején, nem 9,9 millióval. Optikai tuning mindig jól mutat, vajon miért maradt el most? A 9,9%-os ajánlat ettől függetlenül valószínűleg jónak fog tűnni a kamatfizetések időszakában. Csak annyira kell jónak lenni, hogy a tervezett forrás mennyiséget bevonja. Nem hülyék ezek ott az ÁKK-nál, tudnak számolni, és valószínűleg ezt dobta a gép. Magánemberként mindenki eldöntheti, nem tartanak a fejéhez pisztolyt, teljesen ingyen el lehet utalni a pénzt (kamatot), ha az ajánlat esetleg nem felel meg. Érzésem szerint, ha pl februárban a 9,9% túl jónak fog tűnni, akkor kijönnek majd egy új papírral ennél is alacsonyabb kamattal. Ez egy piaci termék, kereslet-kínálat határozza meg az árát. MÁP+ jelenlegi vásárlókat nem értem, talán őket kellene megkérdezni, hogy miért nem 1MÁP-ot vesznek.
Nem lepnek meg vele. Teljesen beleillik a jogászkodásukba ez a trükközés. Valószínűleg "szabályos", de semmiképp nem etikus. Ha pedig szabálytalan, akkor majd látványosan keresztre feszítik az új KSH vezért. Akit pont ezért tehettek oda, hogy az ilyen jogászkodós trükkökkel élve kozmetikázzon. Végzi a feladatát. Az elmúlt napok nyilatkozatai alapján egyértelmű, hogy már nem várnak több pénzt a lakosságtól, ehhez kellett igazítani az új állampapírt is. Az úk KSH vezér jól Az új 2032/I kapcsán mondtuk is itt páran, hogy optikailag a 10% sokkal többet mutatna, mint a 9,9%. De látványosan nem törekedtek rá. Ez most már egy demonstráció is, hogy nincs szükség feltétlen új lakossági pénzekre.
Pl emlékeim szerint a kosárban egy Suzuki Swift benzines alapmodell ára szerepel, na de amíg ez 2005-ben egészen helytálló volt, mert a többség tényleg azt vette, most talán helyette egy Suzuki S-Cross lenne a megfelelő, mert a többség már azt veszi a márkán belül is. És itt jön a módszertani kérdés, hogy mennyiben része az inflációnak az, ha Átlagjózsi már egy nagyobb modellre upgrade-elt?
Hasonló az eset a 3 csillagos vs 4 csillagos szálloda. És folytathatjuk.